pyörämarkkinat

mikä tilanne?

Hei,

Minkälainen kuva teille on muodostunut tämän hetken pyörämarkkinoista?? Myydäänkö uusia paljon, entä käytettyjä?

Minusta tuntuu että käytettyjä pyöriä on yksityisillä paljon myynnissä ja jotkut todella polkee hintoja alas kun haluaa päästä eroon ajopelistään. Muiden on pakko laskea samalla vaikka ei olisikaan ns. kiire myydä jos haluaa ikinä saada myydyksi.

Onko talouden epävakaisuus vaikuttamassa jo vai onko kyse vaan siitä että pyöriä on paljon ja niitä vaihdetaan innokkaasti?
Onko kysyntää edelleen?

Kiitti.

7

1494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hinnoiteltu

      käy hyvin kaupaksi. Väärin hinnoiteltu hukkuu massaan ja antaa myyjälle mielikuvan, että kauppa ei kävisi. Pyöriä on paljon kaupan, mutta kaikista ei välttämättä haluta heti eroon. Moni laittaa pelinsä kokeeksi myyntiin ilmaispalstalle hintaan, joka ei ole realistinen. Lisäksi rinnakkaistuonti sekoittaa käytettyjen markkinoita. Oletko itse valmis maksamaan käytetystä enemmän kuin uudesta rinnakkaistuodusta?

      • vastauksista

        kiitos tähän astisista vastauksista.

        kaippa se rinnakkaistuotu houkuttaa monia.
        esim. hyvä kaverini osti vuonna 2006 ee-speediltä vuoden 2005 mallisen ajamattoman Honda VFR:n hintaan 13500 euroa. Uudet brandtin tuomat makso kai jotain 19000 tietämillä silloin muistaakseni?? Nyt uutta saa jo 15.900 €.
        Hinta on pudonnu näköjään niissä.

        Tosin mun uusi sumekon toimittama ER6n maksoi 2007 maaliskuussa 7950euroa. Halpa ja hyvä ajo peli mulle. Nyt kun katsoo niin joku myy jo 6000 eurolla nettimotossa 07 mallia...
        Eipä kovin hyvin hinta oo pysyny jos ajattelee että 1,5v ja 2000€ melkein.


      • 7100e
        vastauksista kirjoitti:

        kiitos tähän astisista vastauksista.

        kaippa se rinnakkaistuotu houkuttaa monia.
        esim. hyvä kaverini osti vuonna 2006 ee-speediltä vuoden 2005 mallisen ajamattoman Honda VFR:n hintaan 13500 euroa. Uudet brandtin tuomat makso kai jotain 19000 tietämillä silloin muistaakseni?? Nyt uutta saa jo 15.900 €.
        Hinta on pudonnu näköjään niissä.

        Tosin mun uusi sumekon toimittama ER6n maksoi 2007 maaliskuussa 7950euroa. Halpa ja hyvä ajo peli mulle. Nyt kun katsoo niin joku myy jo 6000 eurolla nettimotossa 07 mallia...
        Eipä kovin hyvin hinta oo pysyny jos ajattelee että 1,5v ja 2000€ melkein.

        Olisit ostanut syksyllä 2006 niin olisit maksanut vain 7100e tai jos esittelypyörä olisi kelvannut niin 6800e.
        Jos vertaat ns. virallisten maahantuojien hintoja ee-speedin hintaan niin täytyy ottaa huomiin ns. vaihtopyöräsubventio. Eli jos menet virallisen jälleenmyyjän juttusille vaihtopyörän kanssa niin hinta on silloin lähellä maahantuojan suositushintaa, mutta jo menetkin pelkän rahatukun kanssa ja teet kauppa ee-speedin tapaan ilman vaihtaria niin hinta onkin jo aivan toinen.

        ee-speedin hinta 2008 Versykselle on 9200e kun se virallisen kauppiaan kautta ostettuna ilman tinkimisiä oli kysyttäessä 8500e.( tai no ei ihan ilman tinkimistä eli ensin yrittivät laittaa toimituskulut päälle, mutta muutaman sanan jälkeen myös ne sisältyivät hintaan). Viime syksynä uuden Versyksen hinta oli 8000e ja alkutalvesta se tais olla alimmillaan jotain 7800e.


    • kohdalleen,.

      Nuo vanhat esim.customit ovat olleet ylihinnoiteltuja ja hintataso on alkanut laskea
      lähemmäs todellista-arvoa,kyllä noihin isoihinkin
      pyöriin on alettava työläämpää huoltoa tekemään kun ikää ja kilometrejä alkaa tulla ,eikä ihan ilmaista ole vaikka itsekin ne tekisi.Ennemmin ajelen uudehkolla pienemmällä kuin vanhalla isolla ,ja kuten bikessä tuumattiin,mitä tekee 1500 kuutiolla kun pienemmälläkin pääsee,ja kyllä ne käyttökustannukset nousee mitä isompi peli alla.Ilmeisesti noita isoja pyöriä myyty kalleina vuosina senverran vähän että ovat pitäneet hintansa,nyt tarjonnan lisäännyttyä alkaa hinnat laskea kohdalleen.

      • tonniviis satasen omistaja

        Iso custom on aina hintansa väärti. Ajelkaa vaan niillä pienillä mopoilla jos ei ole isompaan varaa.


      • vaan.,.
        tonniviis satasen omistaja kirjoitti:

        Iso custom on aina hintansa väärti. Ajelkaa vaan niillä pienillä mopoilla jos ei ole isompaan varaa.

        kuka vaan pystyy nykyään ison ostaa,tuskin rahasta kii,muttei tarvetta ku on isoa omasta takaa,pikkupoikien pullistelua.


    • Esim. keväällä ostetun uuden pyörän arvo on saattanut laskea jo parikin tonnia. Ainakin näin olin uusien pyörien kesähinnoista katselevani.
      Ei rinnakkaistuonti välttämättä halpaa ole. Ostin pyörän itselleni keväällä ja rinnakkaistuojan hinnasta ei voinut kuulemma tinkiä. Merkkiliike sen sijaa teki tarjouksen josta en voinut kieltäytyä. Uusi pyörä lähti kotiin rinnakkaistuojan ylivuotisen mallin hinnalla.
      Mulle on aika sama mikä on pyörän jälleenmyyntiarvo. Olen ostanut pyöräni ajettavaksi, en myytäväksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe