voiko mopokortin saada jo 14 vuotiaana jollain erikois luvalla? niin ainakin olen kuullut
mopokortti jo 14 vuotiaana?
19
14610
Vastaukset
- tgbkub
Mahtaa olla luotettava lähde. Mikä voisi olla erikoislupa? Ei todellakaan voi saada.
- mopomopomopo
No ei voi muutaku suorittaa valmiiksi.
- popperpoperi
saa tenttiä valimiiks!!!
- melkein sain:(
ON mahdollista saada 14 vuotiaana, jos on erikoislupa nimismieheltä, siinäpä keksit syyn mitä valehtelet sille..., melkein sain MT kortin ku ukki halvaantui ja mummo sanoi nimismiehelle että mulle on pakko saada kortti että pääsee mökille, ku se ei itse muka voi/osaa ajaa. mutta ei onnistunut koska oli puol vuotta että saan sen muutenki.
- Bbvjj
Mihin hakemus pitää lähettää jos haluaa mopokortin 14 v
- Anonyymi
Mikä on tarpeeksi painava syy saada mopokortti 14 vuotiaana
- Anonyymi
Miten voin laittaa sille minismiehelle viesti,mitä kautta?
- Jutustelija1
Mielestäni kaikkien pitäisi päästä ajamaan mopolla jo 14 vuotiaana ellei aiemminkin. Kaikkien pitää liikkua ja oppisivat siinä samalla ajamisen mallia ja toimimista liikenteessä.
- tekarit.puttoo
Voiko mopoautokortin saada erikoisluvalla, kun ajokortti on viety, hampaat, eli tekarit ei pysy suussa ja kepin varassa on käytävä.
Eli pitääkö jollekin nimismiehelle viedä joku lappu, ettei se pääse muutoin kulkemaan?
Että silleen. - Anonyymi
Yleensä se on mahdollista vain ja ainoastaan 15-Vuotiaana! mutta kysymäl tarkemmin se selvii. Mutta sitten pitää kans olla se ÄÄRIMMÄISEN ERITTÄIN PÄTEVÄ JA PAINAVA SYY! Jotta sä voisit ehkä saada sen aikaisemmin 14-Vuotiaana mutta valitettavan tosi, että se ei välittämättä ole mahdollista koska laki on laki ja me emme sillä mahda mitään. Mutta kannattaa kysyä ny ainakin ensin nimismieheltä, miten on asianlaita.
- Anonyymi
ajokorttilaki 386/2011 5 §
Vähimmäisikä ajokortin saamiseksi on:
1) AM-luokassa 15 vuotta
- Anonyymi
No en usko, mutta voisit ainakin opetella kirjoittamaan yhdyssanat yhteen.
- Anonyymi
Liikenneturvan sivuilla ei lue mitään erikois luvasta ja että mopokortin voi saada vain 15-vuotiaana sen on kai ennen voinut saada 14-vuotiaana erikois luvalla.
- Anonyymi
nee
- AnonyymiUUSI
Keri
- Anonyymi
Ei, koska riksovastuullinen ikä alkaa vasta 15 vuoden iässä.
- Anonyymi
No ei, oota vaan omaa ikää, mä sain jo oman mopon. ( Oon 15 tyttö)
- Anonyymi
Osta sellainen sähköpyörä, joka ei tarvitse ajokorttia. Opettele sillä ajamaan järkevästi ja sisäistä liikennesäännöt selkeästi. Ehkä tuohon sähköpyörään, jota ei tarvitse rekisteröidä, kannattaa ottaa kuitenkin vakuutus, jotta jos vahinko käy, törmää naapurin Teslan kylkeen, niin ei mene isän talo vahinkojen korjauksiin.
Myös jo teloo itsenä, kuten eräs nyt kaatui ja katkaisi pohjeluunsa, voi vakuutus tuoda apuja. Eli ei kannata mopokuumeessa reuhtoa.
Kun sitten olet korttinsaanti iässä ja sen saat, älä tee viripyöriä. Sillä jos vahingoitat itsesi tai naapurin auton, ei kannanta luulla, että vakuutusyhtiö ei hakisi virikaverilta jossain vaiheessa fyrkkaa takaisin.
Sietten kun menet töihin ja saat tiliä, alkaa takaisinperintä tilistä nappaamaan rahaa.
Eli kuten naapurin isäntä, kun pojat sai moottoripyöräkortit, ei otettu kaskoa.
Ainoita oli pyöräporukassa, jotka ajovat vahingoitta. Tiesivät, että jos riuhtoo liikenteessä - maksaa omat kulut. Eli paras kasko on se, kun jättää se vakuutusyhtiön tiskille. - Anonyymi
voiks joku kertoo mist sen minismiehen kaa sais jutulle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202243Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3031216- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642