Veli omii muistot.

määvaa.

Tää on vähä outoo mut veli väittää mun tekemiä asioita omikseen! :( Siis esim. pienenä meillä oli asfalttipiha ja kuorma-auto, laiton nyrkin kokoisen kiven renkaan taakse ennen lähtöä koska halusin että ajamme töyssystä, (:D) ei se töyssännyt vaan kivi painoi asfalttiin kuopan :). Aina kun puhun asiasta pikkuveli huuta "Mää sen tein!!". Vanhemmat eivät muista kumpi sen teki. Itselläki on outo olla. Ärsyttää, onko edes mahdollista että saisin muut uskomaan että veli valehtelee, tai pahinta on että veli tuntuu itsekin uskovan tehneensä sen.

5

1709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksvaann

      Ku monta kertaa ollaan joku asia kerrottu niin veljes voi olla just luullu et hän tekikin sen.

      Tai ehkä hän just haluaa vähän kiusoitella.

      Älä välitä tosta.
      Helpottaa kun ikää tulee ja silloinkin se on vaan vitsillä kiusaamista :)

      Tää kuuluu elämään :)

      • asdskaokd

        joo mun isoveli väittää kans joskus et omin sen muistot mut kun on omassa mielessä asia minkä on varma että on tehnyt itse mutta sitten väittää veli taas että omin sen muistoja, on asiasta pari kertaa riidelty mutta kai se normaalia.


    • aiheuttaa tuon

      Joo, ihan normaalia. Kun lapsena yhdessä tehdään ja ollaan innoissaan, niin eihän sillä väliäkään ole kuka sen kiven fyysisesti asetti tai kuka idean keksi. Molemmathan olivat varmaan kuitenkin juonessa mukana. Eli ei tuo tapahtumien "omiminen" mitään ilkeyttä ole vaan ihan normaalia lapsen mielen liikettä. Sen sijaan ei ole kovin normaalia, tai ainakaan kehittävää, nyt aikuisempana riidellä asiasta tai loukkaantua siitä, jos sisarus vie asiasta kunnian. Toisaalta sekin on nyt sitten merkki siitä, että olette kasvaneet yksilöiksi. Ei ole enää "me tehtiin" vaan nyt on "minä tein", "sinä teit"...

    • 98096895

      Kamalaahan tämä on :/!!
      :D! voi elämä.. xD

    • ----

      psykologiassa tuokin on käyty. Olikohan se valemuisto vai mikä sen nimi.. Johtuu siitä että asiasta on puhuttu paljon tai hän on muistellut sitä paljon. Veljesi voi ihan vakavissaan uskoa että se oli hän joka sen teki. Tai voihan se olla toisinkin päin, että sinulle on kehittynyt valemuisto ja olet varma että sinä teit sen vaikka veljesi tekikin sen, paha sanoa kumman muisto on totta. Tai sitten veljesi vain ärsyttää sinua =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe