Veli omii muistot.

määvaa.

Tää on vähä outoo mut veli väittää mun tekemiä asioita omikseen! :( Siis esim. pienenä meillä oli asfalttipiha ja kuorma-auto, laiton nyrkin kokoisen kiven renkaan taakse ennen lähtöä koska halusin että ajamme töyssystä, (:D) ei se töyssännyt vaan kivi painoi asfalttiin kuopan :). Aina kun puhun asiasta pikkuveli huuta "Mää sen tein!!". Vanhemmat eivät muista kumpi sen teki. Itselläki on outo olla. Ärsyttää, onko edes mahdollista että saisin muut uskomaan että veli valehtelee, tai pahinta on että veli tuntuu itsekin uskovan tehneensä sen.

5

1798

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksvaann

Ku monta kertaa ollaan joku asia kerrottu niin veljes voi olla just luullu et hän tekikin sen.

Tai ehkä hän just haluaa vähän kiusoitella.

Älä välitä tosta.
      Helpottaa kun ikää tulee ja silloinkin se on vaan vitsillä kiusaamista :)

Tää kuuluu elämään :)

• asdskaokd

joo mun isoveli väittää kans joskus et omin sen muistot mut kun on omassa mielessä asia minkä on varma että on tehnyt itse mutta sitten väittää veli taas että omin sen muistoja, on asiasta pari kertaa riidelty mutta kai se normaalia.

• aiheuttaa tuon

Joo, ihan normaalia. Kun lapsena yhdessä tehdään ja ollaan innoissaan, niin eihän sillä väliäkään ole kuka sen kiven fyysisesti asetti tai kuka idean keksi. Molemmathan olivat varmaan kuitenkin juonessa mukana. Eli ei tuo tapahtumien "omiminen" mitään ilkeyttä ole vaan ihan normaalia lapsen mielen liikettä. Sen sijaan ei ole kovin normaalia, tai ainakaan kehittävää, nyt aikuisempana riidellä asiasta tai loukkaantua siitä, jos sisarus vie asiasta kunnian. Toisaalta sekin on nyt sitten merkki siitä, että olette kasvaneet yksilöiksi. Ei ole enää "me tehtiin" vaan nyt on "minä tein", "sinä teit"...

• 98096895

Kamalaahan tämä on :/!!
      :D! voi elämä.. xD

• ----

psykologiassa tuokin on käyty. Olikohan se valemuisto vai mikä sen nimi.. Johtuu siitä että asiasta on puhuttu paljon tai hän on muistellut sitä paljon. Veljesi voi ihan vakavissaan uskoa että se oli hän joka sen teki. Tai voihan se olla toisinkin päin, että sinulle on kehittynyt valemuisto ja olet varma että sinä teit sen vaikka veljesi tekikin sen, paha sanoa kumman muisto on totta. Tai sitten veljesi vain ärsyttää sinua =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      58
      1432
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      24
      1039
    3. 80
      915
    4. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      64
      778
    5. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      69
      764
    6. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      722
    7. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      685
    8. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      89
      680
    9. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      11
      662
    10. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      636
    11. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      605
    12. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      106
      589
    13. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      581
    14. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      36
      580
    15. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      572
    16. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      550
    17. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      503
    18. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      18
      492
    19. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      37