Matkavakuutus

kannattaako

Kannattaakohan täältä kysyä mutta kysynpä kuitenkin mielipidettä että kun Pariisin ollaan menossa viikoksi niin kannattaako ottaa mitään matkavakuutusta. Sen verran olen lukaissut että kun on eu kansalainen ja toinen eu maa niin terveydenhulto pitäisi pelata kunnallisissa hoitolaitoksissa ja erittäin matalaan hintaan eli puoli-ilmaiseksi eli kannattaako ottaa sitä matkavakuutusta sitten sairastapausten varalle? Käsittääkseni ne tulee avuksi vain niissä tapauksissa kun joudutaan järjestelemään erikoiskuljetusta kotimaahan tai jotain sellaista?

4

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa

      Kyllä matkavakuutus kannattaa aina ottaa.Vakuutuksen hinta on kuitenkin aika pieni.Minä olen reissullani joutunut käymään lääkärin vastaanotolla (paikka ei kyllä ollut Pariisi) hinta 180 euroa eli mielestäni ei voi ihan puhua puoli-ilmaisesta, mutta matkavakuuts korvasi sitten kaiken. Reissaan suhteellisen paljon ja olen vain tyytyväinen, jos maksan matkavakuutusta turhaan, mutta on se hyvä turva kaiken varalta.

    • työn puolesta

      MOI!!

      Jos olet työssä käyvä ihminen, niin sinun kannattaa ottaa selvää onko liitollasi jo matkavakuutus työntekijöille!!! Jos on niin pitää ottaa reissuun mukaan liiton kortti.

      • vakuutuksesta

        Minulla ei ammattiliiton kortilla ollut hyötyä joutuessani lääkäriin ulkomaanmatkallani, josta aiemmassa viestissä kirjoitin.Sen sijaan eurooppalainen sairaanhoitokortti, jota minulla ei vielä silloin ollut, olisi kelvannut heille ja sillä olisi saanut hoidon sen taksan mukaan, mitä ko. maan kansalainenkin olisi maksanut. Ammattiliiton kortilla ei siis ollut hyötyä siellä paikan päällä, mutta sitten vakuutuskorvausta Suomesta hakiessani liiton kortista otettiin kopio hakemukseen. Kannan ko. korttia sekä eurooppalaista sairaanhoitokorttia kyllä kaiken varalta mukanani matkoilla. Useinhan on niin, että kulut joutuu maksamaan paikan päällä ja korvauksen saa sitten vasta koto-Suomessa.Turvallista matkaa kaikille.


    • Pariisinkävijä

      Kaksi tärkeää asiaa tuli jo: tsekkaa ammattiliittosi etuudet ja hanki eurooppalainen sairasvakuutuskortti.

      Kolmas tarkastettava asia on, korvaako mahdollinen vakuutuksesi kalleimmat esineet, kuten kamerat. Itse otin kameroille ylimääräisen vakuutuksen, koska lapset kulkevat minun vakuutuksellani ja sen katto tulee vastaan arvotavaroissa, kun sekä minun kamerani että lasten kamerat ovat yhtä aikaa käytössä.

      CDG taisi olla kärjessä, kun viimeksi oli tilastoitu hukattuja matkalaukkuja. LHR on perinteisesti kyseistä kisaa johtanut :D Joten vakuutuksesta kannattaa vilkaista, mikä on oman yhtiön proseduuri ja aikarajat, kun voi ostaa uuden garderoobin.

      Hukatun matkalaukun sisällön selvittämiseksi kannattaa pakattavat tavarat levittää sängylle tms. ja ottaa niistä kuva ennen pakkaamista. Silloin muistaa mahdolliseen korvausvaatimukseen laittaa kaiken.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe