Firefox kaatuilee

Wesley69

Mulla on käytössä Firefox 2:n XP:llä ja jostain syystä tulee erittäin usein ilmoitus, että firefox .exe on havainnut virheen ja tuote on suljettava. Tämä harmittavaa sikälikin jos satut lataamaan jotain filettä koneelle foxilla niin se lataus menee pieleen sen kaatumisen takia, koska toisin kuin Explorerissa niin Firefoxin pitää olla päällä latauksen ajan. Oiskohan jollain heittää ratkaisua tuohon Foxin kaatuiluun, vai kannattaako suosiolla siirtyä käyttämään exploreria?

7

1820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Mulla on käytössä Firefox 2:n XP:llä ja jostain syystä tulee erittäin usein ilmoitus, että firefox .exe on havainnut virheen ja tuote on suljettava."

      Milloin viimeeksi päivitit Firefoxin? Nykyinen versio on 3.0.1

      "Tämä harmittavaa sikälikin jos satut lataamaan jotain filettä koneelle foxilla niin se lataus menee pieleen sen kaatumisen takia, koska toisin kuin Explorerissa niin Firefoxin pitää olla päällä latauksen ajan."

      Kyllä Internet Explorerin pitää olla päällä samalla tavalla.

      "Oiskohan jollain heittää ratkaisua tuohon Foxin kaatuiluun, vai kannattaako suosiolla siirtyä käyttämään exploreria?"

      Poista Firefox, poista Java ja poista Flash ja asenna sen uusin Firefox ja Javasta ja Flashista uusimmat versiot. Tee tämä kuukauden välein mikäli on versionumerot kasvaneet kun niitä vikoja korjaillaan ja tietoturvareikiä paikataan.

      Aika paljon Firefoxin kaatumisista taitaa muuten johtua Flashistä. Itse en ole nykyistä FF3:a saanut vielä kaatumaan kertaakaan kun käytän sivuja jossa ei Flash animaatiot tms. pyöri. Muuten minulla on ollut Firefox 3 ollut käytössä tämän kuun alusta eikä tämä ole kaatunut kuin kolme kertaa 24/7 käytössä ja aina silloin on ollut joku Ylen Areena tai Flashia paljon käytössä.

      Hyvä idea voi olla laittaa myös Adblock ja suodattaa ylimääräiset mainokset pois niin Flashia on vähemmän, kone toimii nopeammin ja Firefoxilla vähemmän syytä kaatua.

      • Wesley69

      • Wesley69 kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000001295&posting=22000000036028782

        Tuon tyylisiä ongelmia itsekkin havaitsin kolmosessa, joten ennen kuin saavat korjattua nuo ongelmat, en tuota kolmosta asenna koneelle.

        No oletko jo koittanut sitä päivitystä? 3.0 on vanha, 3.01 on nykyinen. Ihan eri versioita nuo ja uudemmassa on korjattu varmaan sata bugia ja tietoturvareikää. 3.0:ssa tuli isommat arkkitehtuurimuutokset ja viilaukset kun se toimii 3x nopeammin kuin vanha. Tuo nyt on ihan naurettavaa kuvitella, että pitäisi odottaa 4.0:n niin kuin tuossa threadissa luki, siinä välissähän tulee sata versiota.

        Ja jos niitä Javaohjelmia ei halua niin aina voi poistaa Javan Firefox pluginin koneelta jos siltä tuntuu tai koko Javan jos ei tarvitse.


      • Wesley69
        M-Kar kirjoitti:

        No oletko jo koittanut sitä päivitystä? 3.0 on vanha, 3.01 on nykyinen. Ihan eri versioita nuo ja uudemmassa on korjattu varmaan sata bugia ja tietoturvareikää. 3.0:ssa tuli isommat arkkitehtuurimuutokset ja viilaukset kun se toimii 3x nopeammin kuin vanha. Tuo nyt on ihan naurettavaa kuvitella, että pitäisi odottaa 4.0:n niin kuin tuossa threadissa luki, siinä välissähän tulee sata versiota.

        Ja jos niitä Javaohjelmia ei halua niin aina voi poistaa Javan Firefox pluginin koneelta jos siltä tuntuu tai koko Javan jos ei tarvitse.

        ...kokeillut, mutta eihän selain saa noinkaan toimia, että se itsekseen muuttelee asetuksia niin kuin teki tuo kolmonen tosin voihan olla, että päivityksessä ollaan korjattu tuo ongelma.


      • pvitetään
        M-Kar kirjoitti:

        No oletko jo koittanut sitä päivitystä? 3.0 on vanha, 3.01 on nykyinen. Ihan eri versioita nuo ja uudemmassa on korjattu varmaan sata bugia ja tietoturvareikää. 3.0:ssa tuli isommat arkkitehtuurimuutokset ja viilaukset kun se toimii 3x nopeammin kuin vanha. Tuo nyt on ihan naurettavaa kuvitella, että pitäisi odottaa 4.0:n niin kuin tuossa threadissa luki, siinä välissähän tulee sata versiota.

        Ja jos niitä Javaohjelmia ei halua niin aina voi poistaa Javan Firefox pluginin koneelta jos siltä tuntuu tai koko Javan jos ei tarvitse.

        edelleen.


      • Wesley69 kirjoitti:

        ...kokeillut, mutta eihän selain saa noinkaan toimia, että se itsekseen muuttelee asetuksia niin kuin teki tuo kolmonen tosin voihan olla, että päivityksessä ollaan korjattu tuo ongelma.

        Ainahan ohjelmissa on pieniä vikoja. Yleensä enemmän silloin kun on ihan tuoreita niin kuin Firefox 3 tuli vasta äsken. Kyllä se vikojen määrä sitten laskee parissa ekassa paikassa valtavasti.

        Nythän sitten ovat jo täyttä häkää kehittämässä 3.1:stä, korjailevat vain niitä pikkuvikoja mitä ilmenee ja päivittävät tietoturvareikiä ja 2.x sarjassa ei taatusti korjaa enää mitään vaan kyseessä on vain tietoturvapaikkoja. Nekin loppuvat varmasti sitten kun 3.1 on valmis.


    • Mulla kanssa 3.0.1 kaatuilee Ubuntussa omia aikojaan ja temppuilee muutenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe