Nyt kaikki verkkokalastaja kallet.
Tuli väittely verkkokalastamisesta ja nyt haluaisin tietoa siitä kuka on oikeassa vai ei kukaan!!!
Sanotaan nyt sitten ,että minulla on 2m korkea verkko ja vettä on kalastuspaikalla 5m tai sitten vaikka 15m. Lasken verkkoni siihen niin jääkö verkkoni pintaan kalastamaan vai meneekö se pohjaveteen narraamaan haukia???
Ei mitään pelleily viestejä kiitos!!!
verkko kalastuksesta tietoa!!
3
1536
Vastaukset
- Tertsi
Jos pudotat verkot ilman jonkinlaista kelluketta, niin pohjaan menee. Eli kellukkeena käytetään siihen tarkoitettuja verkkomerkkejä joissa on lippu ja merkeissä on naru jota voi säätää veden syvyyden mukaan. Lisäksi voi käyttää ankkuria verkon molemmissa päissä, että se pysyy paikoillaan huonossakin kelissä. Ankkurinarun tulisi olla pituudeltaan kaksi kertaa veden syvyys.
- tietoa haluava
Kuulin vaan ja ihmettelin ,että normaalisti pauloitettu verkko jää aivan pintaan.Jos haluaa sen kalastavan pohjasta,niin silloin on laitettava painoja alapailaan.
- siula
Verkon pauloituksessa käytetyt paulat ratkaisevat kaiken, verkkoja pauloitetaan sekä pinta- että pohjaverkoiksi, normaali mökkiverkko jonka ostat kaupasta menee pohjaan, niissä yleensä ( liinan korkeudesta riippuen ) 1,8m verkossa on yläpaulan kantavuus noin 400g/100m ja alapaula noin 1200g/100m, eli pohjaan menee. Voidaan pauloittaa myös pintaverkoksi jolloin yläpaulan kantavuus 1900g/100m ja alapaula sama 1200g/100m, eli pinnalla pysyy. Pauloituksessa se salaisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku594462Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1591435- 1601387
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti471371Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2501183- 2011092
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1461047- 60948
- 80947