verkko kalastuksesta tietoa!!

tietoa haluava!!!

Nyt kaikki verkkokalastaja kallet.
Tuli väittely verkkokalastamisesta ja nyt haluaisin tietoa siitä kuka on oikeassa vai ei kukaan!!!

Sanotaan nyt sitten ,että minulla on 2m korkea verkko ja vettä on kalastuspaikalla 5m tai sitten vaikka 15m. Lasken verkkoni siihen niin jääkö verkkoni pintaan kalastamaan vai meneekö se pohjaveteen narraamaan haukia???

Ei mitään pelleily viestejä kiitos!!!

3

1584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tertsi

Jos pudotat verkot ilman jonkinlaista kelluketta, niin pohjaan menee. Eli kellukkeena käytetään siihen tarkoitettuja verkkomerkkejä joissa on lippu ja merkeissä on naru jota voi säätää veden syvyyden mukaan. Lisäksi voi käyttää ankkuria verkon molemmissa päissä, että se pysyy paikoillaan huonossakin kelissä. Ankkurinarun tulisi olla pituudeltaan kaksi kertaa veden syvyys.

• tietoa haluava

Kuulin vaan ja ihmettelin ,että normaalisti pauloitettu verkko jää aivan pintaan.Jos haluaa sen kalastavan pohjasta,niin silloin on laitettava painoja alapailaan.

• siula

Verkon pauloituksessa käytetyt paulat ratkaisevat kaiken, verkkoja pauloitetaan sekä pinta- että pohjaverkoiksi, normaali mökkiverkko jonka ostat kaupasta menee pohjaan, niissä yleensä ( liinan korkeudesta riippuen ) 1,8m verkossa on yläpaulan kantavuus noin 400g/100m ja alapaula noin 1200g/100m, eli pohjaan menee. Voidaan pauloittaa myös pintaverkoksi jolloin yläpaulan kantavuus 1900g/100m ja alapaula sama 1200g/100m, eli pinnalla pysyy. Pauloituksessa se salaisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22