Riu Funana

tähtisade

Onko kokemuksia Riu Funana- hotellista? Onko Santa Mariassa hyviä ravintoloita joissa nauttia hyvästä ruosta vai kannattaako maksaa all inclusive? Entä ravintoloiden hintataso ja alkoholikulttuuri?

3

2376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Câo de fila

      Riu Funanasta pääsee helposti ja edullisesti taxilla Santa Marian keskustaan jos ei aina jaksa kävellä edes takaisin. Koska matkastamme on jo viisi vuotta niin nykyhinnoista en tiedä.

      Santa Mariassa on useita hyviä ravintoloita. Tarjolla meren herkkuja, siipikarjaa ja vuohenlihaa. Ruokia on hot-tulisista neutraaleihin. Välillä voi poiketa kiinalaiseenkin. Paras ruoka, mitä missään koskaan olen syönyt oli "tonnikalastroganoff", jota sai ravintoloista kun tilasi etukäteen. Kookosmaidossa haudutettua tonnikalaa. Ruoka oli halpaa. Ruokaa sai kyllä melkein Suomen hinnoillakin paikoista, joissa kävi vain turisteja.

      Tuonti alkoholia löytyy mitä tahansa. Paikallista Fogon saaren punaviiniä kannattaa ehdottomasti maistaa. Paikallista myös on sokeriruo'osta valmistettu viina groque. Kaupasta ei kannata ostaa halvinta eli etiketitöntä pulloa.

    • annamanna

      on Santa Marian kylässä vaikka kuinka paljon ja erittäin herkullisia ruokia tarjolla. Kaikki merestä saatava aivan valtavan hyvää!!! Ravintola Papayasin pizza parata pizzaa mitä olen syönyt. Ravintoloissa on tarjolla viinejä, olutta ja luonnollisesti aina myös vettä. Kuten edellinen kirjoittaja mainitsi, niin kannattaa kokeilla Fogon saaren viinejä. Itse ihastuin Cha-nimiseen valkoviiniin. Toin sitä kotiinkin. Viinejä, olutta ja väkevämpää alkoholia voi ostaa myös kaikista ruokakaupoista.
      Riu Funana on hieno hotelli, mutta samanlaisia on maailma täynnä. Jotta tietäisit olevasi Afrikassa, Cabo Verdellä, niin kannattaa kokeilla paikallista ruokakulttuuria, et takuusti tule pettymään. Ja samalla koet saaren tunnelmaa. Suljetulla hotellialueella ei siitä oikein pääse nautimaan eikä kokemaan. Oman kokemukseni perusteella en missään tapauksessa ottaisi all inclusive pakettia. Aamiainen hotelilla nyt vielä menettelee...
      Pitkähihainen oli minullakin mukana (ja vielä tuulitakki), mutta eipä tarvinnut myöskään kertaankaan päälle laittaa, ei päivällä ei illalla eikä yöllä! Ainoa suoja oli saronki olkapäillä välillä kun se aurinkoi paistoi niin lämpimän ihanasti koko päivän, että meinasi ihan iho palaa.Muistakaa sitten erittäin korkeakertoimiset aurinkovoiteet, nimittäin se tuuli hieman hämää (siis viilentää)aurinkon vaikutusta eikä huomaakaan kun hupsista vaan, iho on rakkuloilla!
      Tuulista sen verran vielä, että paikalliset sanoivat yksikertaisesti, että keväällä ja kesällä tuulee vähemmän, syksyllä ja talvella tuulee enemmän.
      Alkoholikulttuuri on aika vapaata, paikalliset käyttävät kyllä alkoholia ihan kuin mekin. Toiset enemmän ja toiset vähemmän.Olut on suosittu juoma. Ja hyvää se siellä onkin.
      Kova ikävä Cabo Verdelle tulee aina kun lukee tätä palstaa ja itsekin tähän kirjoittaa

      • tähtisade

        Kiitos paljon hyvistä tiedoista. (On ihana lueskella muiden muistoja/kokemuksia matkoilta ja "ihmetellä" niitä itse myöhemmin paikan päällä).
        Olisin vielä tiedustellut: onko kokemuksia eri saarten välisistä lennoista miten ne sujuvat? Esim. Santiagoon Santa Mariasta? Entä ns. pakolliset nähtävyydet Santiagossa, jos olemme vain päivän pari siellä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe