Eka

kertaa

Vietnamissa,kannattaako 2vk matkan ajaksi ottaa rokotuksia tai malaria kuuri?

5

1027

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vietcongi

lääkäriltäsi asiaa ;-)

Jos matkustat rannikon lomakohteissa ja Saigonissa/Hanoissa niin malariakuuria ei normaalisti tarvita. Hepatiitti- ja normaalit perusrokotukset on hyvä olla voimassa. Tämä on siis oma käytäntöni, jokainen tehköön omien mieltymystensä mukaan.

• oikein paljon

sulle vastauksesta.Hepatti ja perusrokotukset on kyllä kunnossa,mietin vaan tota malarialääkitystä itsekin ,onko aivan turha tässä tapauksessa.

• tietoa..
      • Jukizuki

ja katos toi kans
        www.rokote.fi
        aikas pätevät sivut

• anh

kahden viikon matka on aika lyhyt ja malariaa ei käytännössä turistipaikoissa esiinny (siis kaupungeissa ja rannikolla).

myös nämä rokotukset voisi jättää pois, jos ei aio olla tuota aikaa kurjemmissa olosuhteissa kuin hotellissa. rokotusten hinnat ovat suht kalliita, jo pelkästään hepatiitti a- ja b maksavat päälle 100 euroa.

muutoin vietnamissa pidemmillä matkoilla ja maaseudulla kannattaa varautua malariaan (riippuu paikasta ja vuodenajasta), rokotuksista kolera, japanin aivokuume, lavantauti, hepatiitit (a ja b). myös rabies eli vesikauhu on yleinen eli jos koira tai joku elukka puree, niin lääkärille heti saamaan rokote jälkikäteen (ei siis tarvita etukäteen otettavaa rokotusta). rokottamisen järkevyys riippuu paljon olosuhteista, joissa matkalla on. suuri osa rokotettavista taudeista välittyy itikoiden välityksellä (malaria, japanin aivokuume..) eli ennaltaehkäisy toimii hyvänä taudin välttämisenä (käytä hyttysverkkoa nukkuessa ja muutoin hyttysmyrkkyjä etc.).

rokotuksia ottaessa tai jättäessä ottamatta täytyy pohtia hyötyjä ja haittoja (joita rokotuksista itsestäänkin voi aiheutua), kustannuksia jne..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      217
      4198
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2695
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2401
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2333
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      33
      1572
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      532
      1350
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1316
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1310
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1281
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1186
    Aihe