Ideapark sössittiin nurin!

Taas kerran!

Onhan täällä vuosikymmenien mittaan totuttu sössimään useitakin isoja projekteja ja tämä on taas yksi projekti tähän listaan.

24

2146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prsklels!

      Todistappa tuo että se sössittiin!!!

      • Remaining character

        Ei olisi pitänyt haastaa jo tunnettuja isoja ostoskaupunkeja kuten Jyväskylä ja Kuopio kilpasille liikepaikoista ja asiakasvirroista.
        Isot kaupungit pystyvät vastaamaan yritysten tonttitarpeisiin moninkertaisilla panostuksilla ja paljon nopeammin kuin pikkukaupungit.


    • ei voi mitään

      Alue sukeltaa kurjuuteen lopullisesti tämän projektin kaaduttua, joten ei täällä asumiseen ole enää mitään syytä.

      Tuttavia asuu Jyväskylässä ja Tampereella joten sinne olisi tarkoitus suunnata täältä. Niiltä suunnilta kuuluu muutenkin hyvä uutisia työpaikkojen suhteen.

      • näkemiin

        On selvää että ideapark kaatuu siihen kun liikkeet alkavat nyt yksi toisensa jälkeen irtaantumaan neuvotteluista ja suuntaavat paremmille apajille Kuopioon.
        En enää tuhlaa yhtään vuotta elämästäni tähän kuolevaan tuppukylään. Useamman vuoden olen jo malttanut odottaa että tälläkin kylällä alkaisi jotakin tapahtua, mutta turhaa se on ollut.


      • Ja nopsaan
        näkemiin kirjoitti:

        On selvää että ideapark kaatuu siihen kun liikkeet alkavat nyt yksi toisensa jälkeen irtaantumaan neuvotteluista ja suuntaavat paremmille apajille Kuopioon.
        En enää tuhlaa yhtään vuotta elämästäni tähän kuolevaan tuppukylään. Useamman vuoden olen jo malttanut odottaa että tälläkin kylällä alkaisi jotakin tapahtua, mutta turhaa se on ollut.

        Heippa vuan! "Oikein naurattaa"


      • lähtenyt aiemmin
        Ja nopsaan kirjoitti:

        Heippa vuan! "Oikein naurattaa"

        Muistakaa tuo kun jätätte uppoavan Pmäki laivan.


    • ei huijaa enää ketään
      • >änkyrä<

        Liian hyvä uutinen tälle kylälle ollakseen totta.


      • vielä tiedä, ollaan
        >änkyrä< kirjoitti:

        Liian hyvä uutinen tälle kylälle ollakseen totta.

        optimistisia ja toivotaan parasta!


      • keksittävä jotakin muuta
        vielä tiedä, ollaan kirjoitti:

        optimistisia ja toivotaan parasta!

        Kun itse Sukari joka on hankkeen pääinvestoija antaa näinkin negatiivisia lausuntoja, niin kyllähän rivien välistä voi lukea että homma on menetetty.
        Hänen jos kenenkä pitäisi puhua päinvastoin jos kerta parhaillaan on neuvottelut vuokralaisten kanssa menossa.


      • Sukarin
        keksittävä jotakin muuta kirjoitti:

        Kun itse Sukari joka on hankkeen pääinvestoija antaa näinkin negatiivisia lausuntoja, niin kyllähän rivien välistä voi lukea että homma on menetetty.
        Hänen jos kenenkä pitäisi puhua päinvastoin jos kerta parhaillaan on neuvottelut vuokralaisten kanssa menossa.

        joka vetää hanketta pitäisi puolustaa ja markkinoida sitä niin paljon kuin vain on mahdollista.

        Erittäin negatiivisia lausuntoja antaa julkisuuteen, en usko, että mies jauhaa tollasta markkinointimielessä.

        En haluaisi olla turhan negatiivinen, mutta aika pahalta näyttää Ideaparkin toteuttamisen kannalta.


    • ensimmäisenä

      jos Ideapark hanke peruuntuu Pieksämäellä. Ensimmäiset kiitokset kuuluu entiselle pieksämäkeläiselle nykyiselle oululaiselle ( mitä jos kommentoisit vain niitä nykyisen paikkakuntasi asioita) ja helsinkiläisille jotka puolustavat vain omaa mökkiään vähät välittävät muuten tästä paikkakunnasta ja tämän kehityksestä ja meidän täällä asuvien työllisyydestä.
      Eli ulkopaikkakuntalaiset ovat olleet hyvin aloitteellisia saadakseen hankkeen kaadetuksi kuten myös naapurikaupungit. Jos hanke kariutuu pitäisiköhän Pieksämäenkin alkaa lääni ja maakuntatasolla mahdollisuuksien mukaan lyömään kapuloita rattaisiin naapureiden hankkeille, eikä vain aina ajatella että se on myös lähiseudun etu jos naapuri jotain saa -mutta onko se?
      Koska onhan ollut nähtävissä ( puhuttan mitä puhutaan) että jokainen paikkakunta ajaa vain omaa etuaan muista välttämättä - tehdään P:mäellä samoin.

      • kapuloita lisää...

        Nythän yleiskaava sen tekijöiden mukaan viivästyy enintään pari kuukautta, mutta se ei ole suinkaan syy miksi Ideapark jää toteutumatta - syy on se, että kaavojen valmistuttua riittää YHDEN IHMISEN tekemä valitus niistä ja homma juuttuu oikeuslaitokseen ainakin kahdeksi vuodeksi... ja voimme olla varmoja, että joku sen valituksen tekee ja kaataa hankkeen!


      • taloudellisesti
        kapuloita lisää... kirjoitti:

        Nythän yleiskaava sen tekijöiden mukaan viivästyy enintään pari kuukautta, mutta se ei ole suinkaan syy miksi Ideapark jää toteutumatta - syy on se, että kaavojen valmistuttua riittää YHDEN IHMISEN tekemä valitus niistä ja homma juuttuu oikeuslaitokseen ainakin kahdeksi vuodeksi... ja voimme olla varmoja, että joku sen valituksen tekee ja kaataa hankkeen!

        täysin kestämätön hanke tuo ideapark. Silläkin perusteella - ei ole kestävän kehityksen mukaista - ympäristöministeriö voi koko homman estää. Mutta pahin uhka on se, että Korkein hallinto-oikeus (KHO) on ennakkopäätöksellään (maaliskuussa 2008) vahvistanut Ympäristöministeriön kielteisen päätöksen Pirkkalaan suunnitellun vähittäiskaupan suuryksikön tapauksessa. Päätöksen perusteluissa sanotaan: "rikkoo yhdyskuntarakenteen" (on liian kaukana Pirkkalan kaupallisesta keskustasta). Etäisyyttä siellä oli 3,5 km. Pieksämäellä etäisyyttä on n. 4 km. Ei KHO muuta mieltään Pieksämäen hyväksi. Siihen koko suunnitelma kaatuu, ts. yksikin kunnallisvalitus kaataa koko homman.
        Kaavojen tekoon ja niihin tarvittaviin perusteellisiin selvityksiin on kaupungininsinöörin mukaan menemässä "vain" 300 000 euroa! Näyttää rahaa olevan.


      • Bird Brain
        taloudellisesti kirjoitti:

        täysin kestämätön hanke tuo ideapark. Silläkin perusteella - ei ole kestävän kehityksen mukaista - ympäristöministeriö voi koko homman estää. Mutta pahin uhka on se, että Korkein hallinto-oikeus (KHO) on ennakkopäätöksellään (maaliskuussa 2008) vahvistanut Ympäristöministeriön kielteisen päätöksen Pirkkalaan suunnitellun vähittäiskaupan suuryksikön tapauksessa. Päätöksen perusteluissa sanotaan: "rikkoo yhdyskuntarakenteen" (on liian kaukana Pirkkalan kaupallisesta keskustasta). Etäisyyttä siellä oli 3,5 km. Pieksämäellä etäisyyttä on n. 4 km. Ei KHO muuta mieltään Pieksämäen hyväksi. Siihen koko suunnitelma kaatuu, ts. yksikin kunnallisvalitus kaataa koko homman.
        Kaavojen tekoon ja niihin tarvittaviin perusteellisiin selvityksiin on kaupungininsinöörin mukaan menemässä "vain" 300 000 euroa! Näyttää rahaa olevan.

        Olet koko kesän jo jauhanut tuota Pirkkala levyä niin että se alkaa jo olla puhki!


      • TrackBack
        taloudellisesti kirjoitti:

        täysin kestämätön hanke tuo ideapark. Silläkin perusteella - ei ole kestävän kehityksen mukaista - ympäristöministeriö voi koko homman estää. Mutta pahin uhka on se, että Korkein hallinto-oikeus (KHO) on ennakkopäätöksellään (maaliskuussa 2008) vahvistanut Ympäristöministeriön kielteisen päätöksen Pirkkalaan suunnitellun vähittäiskaupan suuryksikön tapauksessa. Päätöksen perusteluissa sanotaan: "rikkoo yhdyskuntarakenteen" (on liian kaukana Pirkkalan kaupallisesta keskustasta). Etäisyyttä siellä oli 3,5 km. Pieksämäellä etäisyyttä on n. 4 km. Ei KHO muuta mieltään Pieksämäen hyväksi. Siihen koko suunnitelma kaatuu, ts. yksikin kunnallisvalitus kaataa koko homman.
        Kaavojen tekoon ja niihin tarvittaviin perusteellisiin selvityksiin on kaupungininsinöörin mukaan menemässä "vain" 300 000 euroa! Näyttää rahaa olevan.

        "kielteisen päätöksen Pirkkalaan suunnitellun vähittäiskaupan suuryksikön tapauksessa."


        Ainakin kaksi vastaavaa tapausta joissa vastaava ostoskeskus sallittiin.

        Eli kirjoitustesi tarkoitusperä paistaa selvästi läpi!


      • Onks teistä kiva
        TrackBack kirjoitti:

        "kielteisen päätöksen Pirkkalaan suunnitellun vähittäiskaupan suuryksikön tapauksessa."


        Ainakin kaksi vastaavaa tapausta joissa vastaava ostoskeskus sallittiin.

        Eli kirjoitustesi tarkoitusperä paistaa selvästi läpi!

        jos virkamiesten tietämättömyys ja hölmöys autioittaa koko Pmäen keskustan.


      • -!!!-
        Onks teistä kiva kirjoitti:

        jos virkamiesten tietämättömyys ja hölmöys autioittaa koko Pmäen keskustan.

        Koko kaupunki on vaarassa autioitua lopullisesti jos ei uusi yritystoiminta saa lupaa.


      • ei voi verrata keskenään
        taloudellisesti kirjoitti:

        täysin kestämätön hanke tuo ideapark. Silläkin perusteella - ei ole kestävän kehityksen mukaista - ympäristöministeriö voi koko homman estää. Mutta pahin uhka on se, että Korkein hallinto-oikeus (KHO) on ennakkopäätöksellään (maaliskuussa 2008) vahvistanut Ympäristöministeriön kielteisen päätöksen Pirkkalaan suunnitellun vähittäiskaupan suuryksikön tapauksessa. Päätöksen perusteluissa sanotaan: "rikkoo yhdyskuntarakenteen" (on liian kaukana Pirkkalan kaupallisesta keskustasta). Etäisyyttä siellä oli 3,5 km. Pieksämäellä etäisyyttä on n. 4 km. Ei KHO muuta mieltään Pieksämäen hyväksi. Siihen koko suunnitelma kaatuu, ts. yksikin kunnallisvalitus kaataa koko homman.
        Kaavojen tekoon ja niihin tarvittaviin perusteellisiin selvityksiin on kaupungininsinöörin mukaan menemässä "vain" 300 000 euroa! Näyttää rahaa olevan.

        Pirkanmaa on aivan eri tilanteessa kuin itä-suomi.
        Siellä on jo ennestäänkin huomattavasti enemmän ostoskeskuksia ja tarjontaa kuin itä-suomessa ja työllisyystilanne aivan toisissa lukemissa.


      • Pirkkalan..
        ei voi verrata keskenään kirjoitti:

        Pirkanmaa on aivan eri tilanteessa kuin itä-suomi.
        Siellä on jo ennestäänkin huomattavasti enemmän ostoskeskuksia ja tarjontaa kuin itä-suomessa ja työllisyystilanne aivan toisissa lukemissa.

        Suunniteltu 30 ha ostoskeskus tulisi siaitsemaan erittäin vilkkaan Tampereen läntisen kehätien varteen,niin siellä siaitsee jo useita suuria kauppoja kuten Bauhaus.Ja Lempäälän Ideparkkiin ja tulevaan Arenaan on vain 10 km ja Tampereelle tulevaan Ikeaan 5 km.
        Kun tähän lisätään vielä Nokian Ylöjärven ja Tampereen muut kauppa hankeet niin kerrosneliöt lähentelee 1.000.000 neliö metriä eli 100 ha

        Nämä kaikki tulisi noin 20 km säteelle,että tuskin täälläkään hankeet heti toteutuu mutta 10 vuoden kuluesa kylläkin.


    • helevetin hyvin perillä

      Ideaparkin ja siihen liittyvien asioiden kehittymisestä. Todellisuudessa pystymme kirjoittamaan jotakin varmempaa tietoa vuoden vaihteessa, jos kaavoitukset, mahdolliset valitukset ja yrityksien kiinnostus sinne sijoittumisen alkavat selvitä.

      Mutta onhan se kiva jauhaa paskaa...

      • kummoinen ennustaja

        että, joku valittaa kaavasta satavarmasti, ellei joku hihhuli niin joku osuuskaupan palkkaama yksilö joka huvikseen valittaa. Ensin alempiin oikeusasteisiin ja siitä ylöspäin ja aikaa kuluu sellaiset pari vuotta vähintään.

        Siinä vaiheessa voidaan ideaparkille heittää todellakin hyvästi.


      • hyvinkin olla
        kummoinen ennustaja kirjoitti:

        että, joku valittaa kaavasta satavarmasti, ellei joku hihhuli niin joku osuuskaupan palkkaama yksilö joka huvikseen valittaa. Ensin alempiin oikeusasteisiin ja siitä ylöspäin ja aikaa kuluu sellaiset pari vuotta vähintään.

        Siinä vaiheessa voidaan ideaparkille heittää todellakin hyvästi.

        mutta osuuskauppa "salaliittoteoriaan" en oikein jaksa uskoa, koska Suur-Savo on ollut hyvinkin kiinnostunut sijoittaa Prisma ko. tiloihin (lehtitiedot keväällä 2008)


    • Sama valitus on melkein joka kaupungissa ja kunnassa näiden suharien jäljiltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      124
      1207
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1048
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      884
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      744
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe