Korvien teippaus

joskus ehk doberrin hankkiva

Heip eli voisko joku kertoa typistettyjen korvien teippauksesta miten se tehään olisko jotain sivua tai jopa kuvia! Ja millo viimeistään kantsis alottaa... Ja nyt toivon ettei tän tulis ketään ruikuttajii valittaa "kui hankit typistetyn koiran, yhyy..." Voitte hoitaa ne valitukset sitten jossain toises keskustelus... Juu eli voisko joku typätyn dobermannin omistaja vähä neuvoo, kiitän ja kumarran :)

44

9363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BadMyntton

      Ennekuin otat sen typpärin, niin harkitse vielä tarkkaan oletko valmis pahimmillaan toista vuotta kestävään teippirumbaan ja siihen että et kotimaassa kilpaile tai näyttelyissä käy.

      Jos taas olet päättänyt sen kuitenkin ottaa, niin tietoa ja kuvia löytyy googlettamalla ja varmasti myös dobberifoorumilta. Käytännössä on monia eri teippaustapoja. Teippaus kannattaa aloittaa heti kun leikkauksesta syntyneet arvet ovat parantuneet. Aluksi helppo tapa on käyttää korvakruunua ja kun se jää pieneksi, niin sitten alakaa varsinainen teippihässäkkä. Toiset käyttää korvan tukena tamppoonia, toiset jätskitikkua tai mehupillejä. JOka tapauksessa joudut tunkemaan koiran korvan sisälle jotain mikä sinne ei kuulu. Sitten nuo härvelit teipataan kiinni ja laitetaan väliteippi, jotta saadaan korvat oikeaan asentoon. Sitten pidellään niitä noin 5 päivää ja otetaan teipit pois ja annetaan jonkun tunnin tuulettua ja taas sama ralli. Koira kyllä tottuu siihen nopeasti, mutta ei se mitään mukavaa ole. KOrvia pitää puhdistaa säännöllisesti ja myös karvat korvista tulevat lähtemään teippien mukana. Kun teipit sateella kastuvat, niin on aina vaihdettava vaikka olisit juuri ne laittanut. Teipit ja korvassa olevat härpättimet myös kutittavat korvia ja koira usein raapiikin teipit veks. Ja typpärin omistajana pyydän vielä kerran miettimään, koska monelta loppuu teippausinto kun huomaa mikä savotta siinä on ja sitten on typistetty luppakorva... Itse olen sitä mieltä ettei homma ole sen kaiken arvoista, vaikka onnistuessaan lopputulos on todella komea, se siis voi mennä pieleen vaikka teippaisitkin...

      • typpärin omistaja

        Moikka!

        Voin kyllä antaa ohjeita, olisi ehkä helpompaa jos antaisit vaikka s-posti osoitteen niin voin laittaa kuvia ja kertoa hieman tarkemmin...
        Täällä kun tuppaa noitas moraalisaarnoja kuulemaan tuon tuostakin.. ;)

        Ensimmäisellä dobberilla oli korvat teipattuna n. puolivuotiaaksi, ehkä hieman ylikin..
        Nyt meillä on juuri 8kk täyttänyt poika jonka korvia teippaillaan vieläkin, toinen korva on jo pystyssä mutta toinen ei.... :/

        Ja olen kokeillut eri keinoja korvien teippailuihin, mutta itse ainakin olen kokenut pumpulipuikon parhaimmaksi ja koirallekin mukavimmaksi vaihtoehdoksi...
        Puikko teipataan korvan sisäpintaan lähemmäs korvan kärkeä, ja se on kuitenkin niin kevyt ettei juuri koiraa häiritse... Sitten korva aivan tyvestä "rullalle" teipillä ja korvan kärjestä.. Näin ne pysyvät hyvin... Sitten vain teippiä korvasta toiseen ympäri... hieman hankalaa selittää näin, pitäisi nähdä itse.. ;)


      • ohjeet sulle
        typpärin omistaja kirjoitti:

        Moikka!

        Voin kyllä antaa ohjeita, olisi ehkä helpompaa jos antaisit vaikka s-posti osoitteen niin voin laittaa kuvia ja kertoa hieman tarkemmin...
        Täällä kun tuppaa noitas moraalisaarnoja kuulemaan tuon tuostakin.. ;)

        Ensimmäisellä dobberilla oli korvat teipattuna n. puolivuotiaaksi, ehkä hieman ylikin..
        Nyt meillä on juuri 8kk täyttänyt poika jonka korvia teippaillaan vieläkin, toinen korva on jo pystyssä mutta toinen ei.... :/

        Ja olen kokeillut eri keinoja korvien teippailuihin, mutta itse ainakin olen kokenut pumpulipuikon parhaimmaksi ja koirallekin mukavimmaksi vaihtoehdoksi...
        Puikko teipataan korvan sisäpintaan lähemmäs korvan kärkeä, ja se on kuitenkin niin kevyt ettei juuri koiraa häiritse... Sitten korva aivan tyvestä "rullalle" teipillä ja korvan kärjestä.. Näin ne pysyvät hyvin... Sitten vain teippiä korvasta toiseen ympäri... hieman hankalaa selittää näin, pitäisi nähdä itse.. ;)

        Tässä linkki, kun et laittanut s-postiasi... ;)
        http://www.altobellodobermann.com/Litters.htm

        Siel hyvät ohjeet...


      • ..............................
        ohjeet sulle kirjoitti:

        Tässä linkki, kun et laittanut s-postiasi... ;)
        http://www.altobellodobermann.com/Litters.htm

        Siel hyvät ohjeet...

        Hei! Eli ensinnäkin olen jo monta vuotta harkinnut tuota typätyn toopen ottoa, ja olen todellakin valmis kuten sanoit "teippi rumbaan". Omasta mielestäni se on sitten sen arvoista vaikka kestäisi sitten parikin vuotta tai vaikka enemmän. Olen kuullut että korvat menee pilalle jos ne teippaa jotenkin väärin? Kiitos kaikille, jotka vaivautu mulle ton ohjeen neuvomaan, mulla on jo jonin moinen kuva miten ne pitäs teipata. Eli kiiiitos myös super paljon tuosta nettisivusta. :)


      • virlä
        .............................. kirjoitti:

        Hei! Eli ensinnäkin olen jo monta vuotta harkinnut tuota typätyn toopen ottoa, ja olen todellakin valmis kuten sanoit "teippi rumbaan". Omasta mielestäni se on sitten sen arvoista vaikka kestäisi sitten parikin vuotta tai vaikka enemmän. Olen kuullut että korvat menee pilalle jos ne teippaa jotenkin väärin? Kiitos kaikille, jotka vaivautu mulle ton ohjeen neuvomaan, mulla on jo jonin moinen kuva miten ne pitäs teipata. Eli kiiiitos myös super paljon tuosta nettisivusta. :)

        Hei vielä eli mitä teippiä sensit pitäis olla jaluultavasti ostetaan apteekista vai? :)


      • Typätty

      • kriegerhof foorumi

      • P.
        kriegerhof foorumi kirjoitti:

        http://www.kriegerhof-dobermanns.com/forum/index.php

        En tee enää tuntemattomille jikejä, koska ihmiset on kiittämättömiä enkä jaksa kuunnella urputusta kun ei viitsitä tuoda sitä koiraa näytille että ottaisin itse mitat, ja kun ihmiset mittaavaat pään itse (väärin) ja jiki on väärän kokoinen.

        Teipatkaa tampooneilla ja onnea matkaan.


      • Dobermann
        P. kirjoitti:

        En tee enää tuntemattomille jikejä, koska ihmiset on kiittämättömiä enkä jaksa kuunnella urputusta kun ei viitsitä tuoda sitä koiraa näytille että ottaisin itse mitat, ja kun ihmiset mittaavaat pään itse (väärin) ja jiki on väärän kokoinen.

        Teipatkaa tampooneilla ja onnea matkaan.

        Moi, kauanko noita teippejä pitää pitää että korvat jäävät vähitellen pystyyn? pennulta otettiin kruunu pois tossa noin 3 viikkoa sitten ja ollut noi 3 viikkoa teipattuna aina viikko kerrallaan ja teipit pois ja muutama tunti tuuletusta korville ja taas teipit. tuppaa vaan rupeen haisemaan noi korvat pahalle.

        laita viestiä [email protected]


      • mistäkenneli
        typpärin omistaja kirjoitti:

        Moikka!

        Voin kyllä antaa ohjeita, olisi ehkä helpompaa jos antaisit vaikka s-posti osoitteen niin voin laittaa kuvia ja kertoa hieman tarkemmin...
        Täällä kun tuppaa noitas moraalisaarnoja kuulemaan tuon tuostakin.. ;)

        Ensimmäisellä dobberilla oli korvat teipattuna n. puolivuotiaaksi, ehkä hieman ylikin..
        Nyt meillä on juuri 8kk täyttänyt poika jonka korvia teippaillaan vieläkin, toinen korva on jo pystyssä mutta toinen ei.... :/

        Ja olen kokeillut eri keinoja korvien teippailuihin, mutta itse ainakin olen kokenut pumpulipuikon parhaimmaksi ja koirallekin mukavimmaksi vaihtoehdoksi...
        Puikko teipataan korvan sisäpintaan lähemmäs korvan kärkeä, ja se on kuitenkin niin kevyt ettei juuri koiraa häiritse... Sitten korva aivan tyvestä "rullalle" teipillä ja korvan kärjestä.. Näin ne pysyvät hyvin... Sitten vain teippiä korvasta toiseen ympäri... hieman hankalaa selittää näin, pitäisi nähdä itse.. ;)

        hei löysin sattumalta tämän keskustelun ja tiedän tämän olevan jo monta vuotta vanha, mutta ajattelin kuitenkin kysyä jos vaikka vastauksen saisin, että mistä olette hankkineet typätyt doobermanninne? Onko kennelisuosituksia, koska itsellä olisi haussa hyvä ja luotettava kenneli missä mahdollisesti saisi korvat typättyä. Korvat eivät tietenkään ole se prioriteetti yksi vain itse koira. Olisi tietysti kiva saada korvat typättyä joka on mielestäni aika olennaista koiralle :D Jos tämä ei mahdollista niin sitten hankin luppakorvan, mutta jos vain teillä tietoa on niin ilomielin otan vinkkejä vastaan ;)


      • etsiulkomailta

        Suomessa tuskin on yhtäkään kenneliä josta saa typätyn koska se on kiellettyä, joten ulkomailta sitten vain etsimään. Tosin miksi ottaa koira ollenkaan jos sitä pitää muuttaa? Jos se olisi ulkonäköön olennaista syntyisivät dopperit sellaisilla korvilla.


      • Mistäkenneli
        etsiulkomailta kirjoitti:

        Suomessa tuskin on yhtäkään kenneliä josta saa typätyn koska se on kiellettyä, joten ulkomailta sitten vain etsimään. Tosin miksi ottaa koira ollenkaan jos sitä pitää muuttaa? Jos se olisi ulkonäköön olennaista syntyisivät dopperit sellaisilla korvilla.

        Tiedän kyllä, että suomesta en typätyyä saa. Mutta voihan sitä yrittää saada, tärkeintä minulle kuitenkin on itse koira niinkuin jo edellisessa mainitsin. Lähinnämajattelinkin kysellä, että olisiko niitä ulkomaalaisia kenneli ehdotuksia, että varmasti tulee hyvistä ja luotettavista olosuhteista pentu eikä keneltäkään pentutehtailialta :)


      • Dobberinhankkija

        Mistä pytyisi hankkia typätyn dobermannin? Olen todella kiinnostunut niistä mut en tiedä mistä sellaisen hankkisin.


      • TyppääOmiaOsiasi
        Dobberinhankkija kirjoitti:

        Mistä pytyisi hankkia typätyn dobermannin? Olen todella kiinnostunut niistä mut en tiedä mistä sellaisen hankkisin.

        Jollet tiedä edes sen vertaa, mistä koiria hankitaan, niin ei liene liioiteltua olettaa, ettet tiedä myöskään typpäyksen vaikutuksista koiraan. Kuulostavatko esimerkiksi elinikäiset haamukivut ja hermokasvaimet joltain, joista haluat koiran kärsivän, vaikka sinun kuuluisi haluta lemmikillesi paras mahdollinen elämä?


      • Anonyymi
        etsiulkomailta kirjoitti:

        Suomessa tuskin on yhtäkään kenneliä josta saa typätyn koska se on kiellettyä, joten ulkomailta sitten vain etsimään. Tosin miksi ottaa koira ollenkaan jos sitä pitää muuttaa? Jos se olisi ulkonäköön olennaista syntyisivät dopperit sellaisilla korvilla.

        "Tosin miksi ottaa koira ollenkaan jos sitä pitää muuttaa?"

        Juuri hankittu koirahan on vasta aihio, josta ruvetaan sitä lopullista näyttelykoiraa työstämään. Vähän kuin tehtaalla sorviin laitettu metallimurikka, siitä se tuote vasta kunnon terillä ja taitavin käsin syntyy.


    • bergola

      leikkaa mielummin iteltäs pois kieli ja sormet (koiralla korvat ja häntä ovat ne tärkeimmät viestintävälineet) ja teippaa sitten sillä apteekkiteipillä päästäsi kaikki reijät tukkoon. näitä toimenpiteitä suosittelen muillekin amputoidun sohvachampionin hankintaa harkitseville jotta päästään näistä typeristä palveluskoiria mulkunjatkeeksi hankkivista amiksista.

      • Typätty

        Hei borgola vedä vittu päähän ja vihellä!
        jos sua ottaa noin paljon päähän kuka käski tulla tänne lässyttämään!!!!


      • Voi helve...
        Typätty kirjoitti:

        Hei borgola vedä vittu päähän ja vihellä!
        jos sua ottaa noin paljon päähän kuka käski tulla tänne lässyttämään!!!!

        bergola on oikees. Pidä sinä se pääs kiinni!


      • Dobermann

        Vittu sinäkin olisit ihan hiljaa jos suomeen ei olis tullit typpäis kieltoa niin et puhuis yhtään mitään tästä ja niin kuin monet muutkin joten pitäkää se turpanne kiinni saatana jos ei ole muuta sanottavaa kun tota samaa paskaa!!!


    • Tan3

      Itselläni kanssa typätty. Kyllä peloteltiin paljon kuinka rankaan ja hankalaa on tuo teippaaminen. Todellisuudessa, muutaman kerran jälkeen homma on yksinkertaista. Kuhan saat sen rytmin ja löydän itsellesi parhaan teippaustavan.

      Koirakin nopeasti oppii siihen ja eikä meillä mitää kärsimyksiä ollut. Ite teippasin kunnes koira oli 6kk ,se jälkeen on pysyneet nätisti pystyssä.
      Meilllä teipattiin vanupuikkoihin ja vanulappuihin, teippiä rullan ympärille ja sitten kiinni. :)

      Ja tosiaan Dobberi-foomilta saa myös asiallisia kommentteja kyseiseen asiaan. Tulee paljon vinoilua, mutta kyllä siellä monet osaa myös auttaa!

      • qa

        Mistä koirasi on hommattu?

        :)


      • normiiiiiko

        Voi,onko koirallasi paljon koiraystäviä kylillä?
        Luulempa että silpominen vei viimeisetkin mahdollisuudet niihin.
        Ihmiset kiertää kaukaa,pitää omistajaa friikkinä ;(


      • Nuori koiranomistaja
        normiiiiiko kirjoitti:

        Voi,onko koirallasi paljon koiraystäviä kylillä?
        Luulempa että silpominen vei viimeisetkin mahdollisuudet niihin.
        Ihmiset kiertää kaukaa,pitää omistajaa friikkinä ;(

        Mulla on typätty ja paljon kavereita kylillä!!!


    • Tan3

      Koirani on Venäjän tuonti.

      • ....................

        Mikä kenneli?


    • Näytänk pahikselt ny

      Mullakin on pieni pippeli.. Auttaako pitbulli vai dobermanni paremmin. Olen jo ajanut kaljuksi ja hankkinut tatskat. Pippeli kasvo heti ainakin 7cm pituiseksi.

    • ...?

      mulla on niin pieni kulli että on ollut jo useampikin typpäri.
      bemariin ei oo varaa joten noi koirat on ollut mulla jatkeena.
      hyviä jatkeita on ollutkin, jokainen on pärjänny tulkomailla näyttelyissä.

    • 2+20

      Ei vain voi ymmärtää miten joku voi olla niin julma että antaa silpoa koiransa ja vain sen tekia että se näyttää paremmalta . Eikö se olisi teille yhtä tärkeä jos sillä olisi häntä ja normaalit korvat ? Joskeksitte edes yhden syyn miten tuo edistää koiran terveyttä niin kuulisin mielelläni .

      Toivottavasti typättyjen tuonti Suomeen kiellettäisiin .

    • ...?

      Ja mä en vaan voi ymmärtää että joku vielä kokee tarpeelliseksi länkyttää tota samaa paskaa vuodesta toiseen.

      Niitä typpärejä vielä toistaiseksi saa (2014 saakka)
      Joten vedä jo kukkahattu päähän ja keksi seuraava mussuttamisen aihe.
      Selkeästi typistettyjen dobermannien korvien teippaustopic ei ole sinua varten.

    • Koiraihminen73

      Aivoja ja sydäntä lienee typistetty jonkun toimesta ihmiseltä, joka haluaa tuottaa turhaa kipua eläimelle ja amputoida siltä terveitä ruumiinosia vain oman pentumaisen turhamaisuutensa ja vähä-älyisyytensä tähden. Älä ota koiraa, kiitos. Ota henkisen kasvun kurssi.

      • daaadadaaaa

        Ap vaikuttaa niin ... noh... että pakko olla provo tämä aloitus :)


      • luomu täällä
        daaadadaaaa kirjoitti:

        Ap vaikuttaa niin ... noh... että pakko olla provo tämä aloitus :)

        provo jos haluaa neuvoa teippaukseen? no ehkä siltä kantilta mietittynä voi olla, jos kyselee neuvoa vaikka kasvattaja 99% varmuudella neuvoo sen ostajalle - mutta voi olla, ettei ap vain tiennyt tuossa vaiheessa sitä. On normaalia kysyä apua ongelmaan mitä ei itse tiedä miten toimitaan


    • EITYPISTYSTÄmummot

      HARKITSEN VAKAVASTI YHTEYDENOTTOA POLIISIIN, sillä typistäminen on Suomessa laitonta ja mielestäni aivan väärin koirille. Voit väittää vastaan vasta sitten kun olet leikannut omat korvasi irti ilman puudutusta ja todennut ettei se satu. Toivon myös että jos olet ostanut koirasi jo valmiiksi typistettynä, kerro edellinen typistäjälle ja vie koirasi asiantuntevalle eläinlääkärille, sillä typistyksen seurauksena ovat usein kuulovaikeudet ja/tai turha kipu sekä infektiovaarat.

      • Dobermann

        Haista nyt jo paska! Kun korvat typätään niin joko koira rauhotetaan tai nukutetaan ja mistähän noi kuulovaikeudet keksit idiootti! vaihda jo levyä alkaa oleen aika kulunut jo! ja kuka on puhunut suomessa typpäyksestä tollo!!!!


    • 65+5

      Joo ei niitä korvia ilman rauhoitusta ja kivunlievitystä leikellä... Eikä leikkaamisesta itsestään seuraa myöskään kuulovaikeuksia.

      Muutaman ihan järkyttävän tapauksen olen nähnyt, kun teippaamiset on tehty päin persettä ja korvakäytävä on sen seurauksena mennyt umpeen. Siellä sitten on anaerobiset bakteerit muhineet, ja silloin on pahimmillaan ollut seurauksena kuulovaurioita. Yksi valopää oli teipannut koiransa korvat ilmastointiteipillä, että teippaukset varmasti pysyy. No olivat pysyneet, eivät lähteneet irti milään, ja koiralta piti leikata korvat pois kalloa myöten.

      Asiallisesti eläinlääkärin suorittama korvien leikkaus, ja asiallisesti tehdyt tukiteippaukset eivät vaaranna koiran terveyttä tai kuuloa. Se, onko se sitten millään tapaa tarpeellista, voi olla monta mieltä.

      • sdtdteset

        "Yksi valopää oli teipannut koiransa korvat ilmastointiteipillä, että teippaukset varmasti pysyy. No olivat pysyneet, eivät lähteneet irti milään, ja koiralta piti leikata korvat pois kalloa myöten. "

        Ilmastointiteippi ei muuten pysy ihossa kiinni, kokeile itse. Haavateippi pysyy ja sitä voi olla oikeasti vaikea saada irti, mutta "korvat irti kalloa myöten..." salli mun nauraa


    • väärä rotu

      Onhan niitä muitakin..
      Bull terrierillä on komeet korvat. Ei tarvi saksilla leikellä eikä tupoilla turvottaa.
      Korvien mukana tulee 2 x paksumpi umpiluupää.

    • ytryeru

      Oikeesti kuka narsisti hankkii silvotun koiran. Vain koska se on itsen mielestä kivan näköinen. Ja sitten ihmetellään että miten silvottuja ruumiinosia hoidetaan.

      Ap olet mielisairas. Mene hoitoon.

    • Anonyymi

      "Oikeesti kuka narsisti hankkii silvotun koiran. Vain koska se on itsen mielestä kivan näköinen. Ja sitten ihmetellään että miten silvottuja ruumiinosia hoidetaan."

      Allekirjoitan täysin. Onneksi nämä silvotut yksilöt (minkä rotuiset tahansa) ovat aika hyvin kadonneet katukuvasta.

      • Anonyymi

        Samalla hävisivät myös dobberit jotka olivat yleisiä ennen lakia. Huomasi hyvin minkä takia kyseistä rotua oli hankittu.


    • Anonyymi

      Eikö mitään muuta pullistelukeinoa enää löydy. Osta vaikka kuulapyssy tai deko reukku ja työnnä vyön alle ja ei kun kylille. Dekottu Suomi konepistooli olisi komea mutta onko jo liian isokokoinen roudattava Hesburgerille.

      • Anonyymi

        Löytyy varmasti, mutta onhan se nyt oikeasti helvetin tyydyttävä tunne kun typistetty 50kg lihaskimppu vähän murahtaa ja näyttää hampaitaan tai jopa tönäisee jotain ajattelematonta joka käyttäytyy perheeni välittömässä läheisyydessä typerästi tai jopa aggressiivisesti. Suuren koiran omistajan on vain todella ymmärrettävä, että hihnan tilalla voisi yhtä hyvin olla ladattu ase, joka on vähintään yhtä vaarallinen väärin käytettynä.

        Lisäksi ainakin oma dobermanni pitää huolen kotioloissa siitä, etteivät lapset sekoile, mölyä tai juoksentele ihan päättömästi. Pitää sopivalla voimalla jöötä, kun johtajana toimii vanhemmat eikä lapset.

        "Silpomista" en sinänsä myöskään hyväksy (vaikka oma onkin typistetty), mutta Itä-euroopasta saapuvat dobermannit taitavat vaan olla usein typistettyjä.

        Nettikeskustelun hengessä kaikki lemmikit kieltoon, koska koirien typistäminen on yhtä turhamaista ja vain ihmislajia tyydyttävää toimintaa, niinkuin koiranäyttelyt ja muut eläinharrastukset.


      • Anonyymi

        Koiranäyttelyn tarkoitus.Se ei ole kauneuskilpailu,vaan jokainen tuomari vertaa koiria niiden rotumääritelmään.Se on eräänlainen jalostuskatselmus,josta on hyötyä jos aijotaan kasvattaa rotumääritelmän mukaisia koiria.
        Monilla roduilla on mennyt touhu överiksi,kun tuomarit eivät ole uskaltaneet puuttua hengitysongelmiin,sammakkokoipiin jne.Mutta toivottavasti tuomarit alkaisivat palkita terveemmänoloisia,ja terveempikroppaisia noiden kummajaisten sijaan.Tuomareilla on päätösvalta,että minkänäköisiä koiria he pitävät rotumääritelmän mukaisina.Joten he voisivat kitkeä huonoilla arvosanoilla sairasrakenteisia pois,ja suosia terveempiä.Se olisi tietysti kova isku kenneleille,joten muutos ei voi tapahtua hetkessä .
        Jos ei pidettäis koiranäyttelyitä,niin mistä tietäis löytää esim koiralleen rodunomaisen uroksen?
        Kyllä näyttelyarvosanat kertovat paljon,vaikkakin osa roduista on pilattu jo täysin.Niitä sairaaksi jalostettuja, ei tietenkään pidä ostamalla suosia.
        Minusta on hyvä,ettei suomessa saa silpoa enää eläimiä .En ymmärtä miten sellainen on joskus saanut edes alkunsa.Ehkä jalostuksella ei tiettyjä piirtetä totuun tullut,niin otettiin sakset avuksi..kyllä ihminen on vaan julma....yök🤢🤮
        Ulkomailta kun ottaa pennun,saa kyllä itse valita onko se operoitu.Ja valitettavasti,korvat särkevät ja haavat vuotavat toimenpiteenjälkeenkin.


    • Anonyymi

      Eräs uskontokuntakin, vuoleksii naisten alapäitä. Onkos tässä, koirien vuoleskelussa sama idea?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe