Valkoinen dobermanni

juujuuo

En tiedä onko ollut jo täällä mut nyt ainakin on :) eli katsokaa video siellä on lisääkin:
http://www.youtube.com/watch?v=RIZ_YLLcksI
Mitä mieltä olette? Ottaisitteko ittellenne?
Musta tuo oli aika jänskän näköinen ehkä pelottavampi kun tämä tavan omainen musta:)

8

4600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • näköinen

        Kuono kuin possulla, mutta aika pelottavan näköinen. Kyllä mustat ja ruskeat ovat
        paremman näköisiä.


      • näyttää..

        albiinolta silmien osalta, mikä lienee kuvausharha, koska turkin väri on lähinnä isabella, eli tuollainen vaalea ruskea. Ei aivan valtavan harvinainen dobermannilla.


    • komme

      Komea tuo on, mutta luppakorvaisena piiskahäntä aika hirvittävä näky.Ei enää dobermannin näkönen;)

      • *Annabelle*

        Muistuttaa paljon kropaltaan tuota valkoista dobermannia.Mutta on naamaltaan viehättävämpi.Upeita koiria !


      • no tuohon on montakin

        eri mielipidettä.. miltä se dopperi nyt sitten näyttää.. jos ei luppakorvainen ja piiska häntäinen dopperi näytä dopperilta.. sellaisiahan ne ovat, sellaisina syntyvätkin, toivottavasti sellaisina myös pysyisivätkin.. jotkus vaan haluavat sen muokata omaan silmään sopivaksi typistämällä korvat ja hännän.. jolloin se ei ole enää näytä siltä dopperilta minä syntyi..


      • .......
        no tuohon on montakin kirjoitti:

        eri mielipidettä.. miltä se dopperi nyt sitten näyttää.. jos ei luppakorvainen ja piiska häntäinen dopperi näytä dopperilta.. sellaisiahan ne ovat, sellaisina syntyvätkin, toivottavasti sellaisina myös pysyisivätkin.. jotkus vaan haluavat sen muokata omaan silmään sopivaksi typistämällä korvat ja hännän.. jolloin se ei ole enää näytä siltä dopperilta minä syntyi..

        Taas tulee tähänkin tämä luomu vastaan typätty. eiköhän noita keskusteluja ole tarpeeksi jo.... Ja sitä paitsi jos itse pidät luomuista ok. Jos joku pitää typätyistä ja haluaa sellaisen ok. Ei siitä sen enempää. Sitä paisti dobermannin luoja typisti jo dobermanninsa, niin miksi siitä kiistelemään kun myöhemmin jotkut ovatkin alkaneet haluamaan luomuja.


    • qxyvx

      En missään tapauksessa ottaisi oikeasti valkoista dobberia... isabella tms. voisin harkita. Kaikki oikeasti valkoiset dobermannit polveutuvat tasan yhdestä koirasta,joka on sen jälkeen linjattu hyvin tiukkaan, sisarparituksilla yms. Valkoiset dobberit ovat lähes poikkeuksetta sairaita: niillä esiintyy tavallista enemmän mm. sokeutta, kuuroutta, vakavia iho-ongelmia, ihosyöpää, allergioita ja käytöshäiriöitä. en missään nimessä haluaisi tukea niiden jalostusta ja kasvatusta. Varsinkaan dobberin kaltaisen rodun kohdalla, joka on vahva, ja ei todellakaan jokaisen koira, jos jalostusta tehdään vain yhtä seikkaa silmällä pitäen, ja siitä seikasta ei tingitä, voi syntyä aikamoisia "pommeja" kotiinvietäväksi uusille omistajille....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe