Minulla on pari viikkoa vanhat silmälasit, joiden toisessa linssissä huomasin valoa vasten (kun puhdistin laseja) vaaleita viiruja, ne ei ole ihan ohuita ja menevät lähes koko linssin läpi vaakatasossa, eivät näytä naarmuilta vaan ovat leveämpiä. Toisessa linssissä ei vastaavaa ole enkä kyllä ole koskaan aiemmissa silmälaseissani huomannut tuollaista. En tiedä ovatko olleet siinä lasien saamisesta saakka vai ovatko tulleet myöhemmin (silloin kai linsseissä olisi jotain vikaa ainakin). Tietääkö kukaan mistä voi johtua?
linssissä ihme viiruja
5
611
Vastaukset
- mars liikkeeseen
käypä näyttämässä liikkeessä
- en ole käyttänyt kuumassa
olen välttänyt kaikkea kuumaa, uunia, astianpesukonetta jne. Kun niiden antamassa ohjekirjassa niin sanotaan. Tuo siis saattaisi olla joku kuumuudesta johtuva ongelma. En ole kyllä niitä kuumassa käyttänyt, koska varmaan muistaisin sen, kun olen niin paljon vältellyt kaikkea kuumaa.
Onkohan se kuumakäsittely voinut sitten tapahtua linssinlaittovaiheessa tai siinä, kun opitkko muokkaili linssejä? Vai voiko olla, että pinnoite on vain viallinen? Pitänee käyttää liikkeessä. Tosiaan vain toinen linssi on kauttaaltaan tällainen viiruinen ja toinen linssi täysin lasinkirkas. - johan on
en ole käyttänyt kuumassa kirjoitti:
olen välttänyt kaikkea kuumaa, uunia, astianpesukonetta jne. Kun niiden antamassa ohjekirjassa niin sanotaan. Tuo siis saattaisi olla joku kuumuudesta johtuva ongelma. En ole kyllä niitä kuumassa käyttänyt, koska varmaan muistaisin sen, kun olen niin paljon vältellyt kaikkea kuumaa.
Onkohan se kuumakäsittely voinut sitten tapahtua linssinlaittovaiheessa tai siinä, kun opitkko muokkaili linssejä? Vai voiko olla, että pinnoite on vain viallinen? Pitänee käyttää liikkeessä. Tosiaan vain toinen linssi on kauttaaltaan tällainen viiruinen ja toinen linssi täysin lasinkirkas.mulla aina lasit tarkastettu kun ne on uusina minulle luovutettu ja maksu suoritettu, kerran laseissa oli ihan pienen pieni reikä jonka takia lasit meni uudelleen vaihtoon. olisi kuulema levinnyt viiruksi. optikko havaitsi tämän mutten itse olisi kyllä tajunnut
- linssit pilalla
Ostin pari vuotta sitten kalliista, Suomen luotetuimmasta optiikkaliikkeestä silmälasit. Pesin ne fairylla kuten olen AINA pessyt. En todellakaan käyttänyt tulikuumaa vettä. No, linssit vioittuivat tästä. Tuli juuri kuvaamiasi viiruja molempiin linsseihin. Vein linssit liikkeeseen ja selitin, mistä viivat tulivat. He totesivat, että en ole voinut pilata niitä vesijohtovedellä, sillä se ei voi olla liian kuumaa linsseilleni. No, takuuseen ne eivät menneet eivätkö he osanneet sanoa syytä, miksi linsseihin tuli viivoja. Tähän oli asiakkaan taasen tyydyttävä.
- Anonyymi
Sama juttu. Ihme viiruja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144390
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262670Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062275Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341900- 1841656
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291592Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111313Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391212
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381204