Taskuvarkaat ja ryöstelijät?

Takaisin Venäjälle

Matkailin nuorempana paljonkin Pietarissa, mutta nyt en ole perillä kaupungin asioista. Miten paljon Pietarissa on taskuvarkaita ja kuinka suuri riski on joutua uhriksi? En tiedä, liioitellaanko Pietarin taskuvarasmainetta vai pitääkö olla oikeasti huolissaan siitä, että joutuu moninkertaisesti ryöstetyksi.

13

3693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on rullattu metrossa piitterisssä, mut se johtu siitä et olga 74 oli liian humalassa...

      • olga74

        Sie minnuu onnetonta kuskasit ympäri kaupunkia halavan kaljan perässä... Vaan vieläki muistan sen milliisin vassen metroasemalta ;-) Terkkuja muuten Kaliningradista ja Svetlogorskista. Laittelen jottain raporttia joskus.. Pietarissakin tuli iltapäivä eilen vietettyä ja ei rullattu.


      • Panomiesten panomies
        olga74 kirjoitti:

        Sie minnuu onnetonta kuskasit ympäri kaupunkia halavan kaljan perässä... Vaan vieläki muistan sen milliisin vassen metroasemalta ;-) Terkkuja muuten Kaliningradista ja Svetlogorskista. Laittelen jottain raporttia joskus.. Pietarissakin tuli iltapäivä eilen vietettyä ja ei rullattu.

        Kaksi kertaa miliisi vei putkaan aamulla klo 7 kun tulin diskosta kun opiskelin. Mutta en maksanut mitään niille meistä tuli hyviä kavereita kun paukutin Venäjää niille ja haukuin ihan pystyyn että teille heti ongelmia kun pääsen pois.

        Ihan sama kuin olisit missä muualla ja senkuin menoksi vaan tai sitten paras jäädä kotia jos pelkää maailmaa.


      • Ari N

        Jos rullataan ulkomailla. Ei venäläiset ole muita kehnompia. Tottakai ne sakottaa tai ryövää ulkomaankilpisen kuskin koska sillä on aina rahaa mukana. Yksinkertaista.
        Mutta asiaan. Unohtakaa jo ne visakortit kotiin tai ainakin hotellihuoneeseen. Ainakin siksi aikaa kun katselette vaan ostoksia tai lähdette illalla kaupungille. Käteistä vaan taskuun, oikeeseen ja vasempaan etutaskuun miehillä ja vaikka tissien väliin naisella niin ei kyllä huomaamatta niitä viedä.
        Miksi ihmeessä kenenkään tarvii kantaa pankkikorttia mukanaan illalla? Tai yleensäkään? ottakaa niinpaljon käteistä kun arvelette tarvitsevanne ja kortti vaik hotellin respaan talteen.
        Täyttä tyhmyyttä jos kortti viedään.


    • Tha_Animal

      No meidän seurueesta yksi rullattiin toukokuussa ammattimaisesti ja huomaamatta metrossa. Oli vähän omaakin vikaa, kun illalla mentiin kaljoissa ja isolla porukalla. Huono tuuri.

      Sama neuvo kun muuallakin, ei kannata kännissä sekoilla. Suurissa kaupungeissa sillon riski kasvaa.

    • rakastunut Pietariin

      Itsekin olen matkustanut paljon Pietarissa viimeaikoina yksin tai jonkun seurassa. Ikinä ei ole kukaan ryöstänyt. Perusitsesuojeluvaisto kannattaa olla aina päällä. Kun pidät rahat turvallisissa paikoissa, ei missään takataskussa niinkuin suomalaisilla on tapana niin kaikki okei. Niin epämuodikkaat vyölaukut ovat kaikista kätevimmät mielestäni.

      Rikollisorganisaatiot ovat sitäkin yleisempiä ja niitä kannattaa varoa. Etenkin vaarallista on liikkua ulkomaalaisella autolla. Isälleni on sattunut juuri kaksi viikkoa sitten Pietarissa tällainen tapaus: hän asioi turvallisessa pankissa, vaihtoi suuren summan euroja rupliksi, istui autoon ja lähti ajamaan hotellille. 5min sisällä hänet pysäytettiin liikennevaloissa. Huippuhienossa mersussa oli neljä massiivista äijää, he väittivät että isäni oli naarmuttanut heidän autoa ja jopa näyttivät naarmua omassa autossa. He käskivät joko antaa korvauksen suoraan tai soittaa miliisille. Isän puhelin ei jostain syystä saanut kenttää. Isäni yllätykseksi äijät vaativat korvaussummaksi sitä rahamäärää jonka isä oli juuri pankissa vaihtanut. Eipä siinä ollut paljon vaihtoehtoja. Kun miehet lähtivät rahat mukanaan puhelin alkoi taas toimimaan. Outoa? Ei. Rikollisorganisaatioilla on keinonsa ja suhteita vaikka minne. Ainoa ratkaisu tähän on mielestäni olla kuljettamatta suuria summia, vaikka isän tapauksessa he varmasti olisivat voineet pakottaa hänet läheiselle automaatille. Neuvottelut eivät heidän kanssa toimineet.

      Venäjällä ei kannata esittää varakasta suomalaista, vaan olla mahdollisimman huomaamaton. Etenkin alkoholin kanssa kannattaa olla varovainen vieraassa seurassa. Ja sinulle on varmasti muutenkin selvää ettei Pietarissa liikuta yksin yöllä.

      • iiteekoo

        nostettiin vaimon kanssa rahaa suomen aseman automaatilta ja pistin rahat rintataskuun. ilmeisesti seurasivat varkaat tilannetta järjestivät hämmingin metron ovella käsi kävi taskulla ja suitsait neljä tonnia meni


      • tulipa mieleen
        iiteekoo kirjoitti:

        nostettiin vaimon kanssa rahaa suomen aseman automaatilta ja pistin rahat rintataskuun. ilmeisesti seurasivat varkaat tilannetta järjestivät hämmingin metron ovella käsi kävi taskulla ja suitsait neljä tonnia meni

        tästä metrosta tapaus, vaunuun tuli invalidi sotilas keppien kanssa, päästeli litanian afganistanin sodasta, satuin seisomaan ekana käsi putkessa kiinni. Sanoin kohtuullisella venäjällä, että oma on ongelmasi, tai maan ongelma, olen suomalainen, ei kiinnosta auttaa.
        Kaveri ei hämääntynyt, kysyi sen sijaan tupakkaa, annoin pari.
        Mun jälkeen melkein kaikki vaunussa olijat antoivat rahaa kaverille! Taisin tehdä palveluksen pojalle...


      • somebody40
        tulipa mieleen kirjoitti:

        tästä metrosta tapaus, vaunuun tuli invalidi sotilas keppien kanssa, päästeli litanian afganistanin sodasta, satuin seisomaan ekana käsi putkessa kiinni. Sanoin kohtuullisella venäjällä, että oma on ongelmasi, tai maan ongelma, olen suomalainen, ei kiinnosta auttaa.
        Kaveri ei hämääntynyt, kysyi sen sijaan tupakkaa, annoin pari.
        Mun jälkeen melkein kaikki vaunussa olijat antoivat rahaa kaverille! Taisin tehdä palveluksen pojalle...

        Olin Pietarissa lomalla heinäkuussa, mutta ei siellä mitään vaaraa ollut. Taskuvarkaista ei ollut tietoakaan, tosin ehkä öisin olisi ollut suurempi riski tulla ryöstetyksi. Sen sijaan kerjäläisiä näki jonkin verran.


      • somebody40
        tulipa mieleen kirjoitti:

        tästä metrosta tapaus, vaunuun tuli invalidi sotilas keppien kanssa, päästeli litanian afganistanin sodasta, satuin seisomaan ekana käsi putkessa kiinni. Sanoin kohtuullisella venäjällä, että oma on ongelmasi, tai maan ongelma, olen suomalainen, ei kiinnosta auttaa.
        Kaveri ei hämääntynyt, kysyi sen sijaan tupakkaa, annoin pari.
        Mun jälkeen melkein kaikki vaunussa olijat antoivat rahaa kaverille! Taisin tehdä palveluksen pojalle...

        Sillä laillahan se Venäjällä menee...


      • JaredD

        Mikäköhän luotettava pankki olisi ilmiantanut ko. joukkiolle summan, jonka isäsi oli juuri vaihtanut? Ei kovin luotettava pankki.

        Jos joku on tarpeeksi tyhmä noustakseen autosta pois, kun vieraat gorillat sitä pyytävät, niin... en kyllä sääli isääsi. Ensi kerralla hän varmaankin älyää laittaa auton ovet lukkoon. Suomalaiset vakutuusyhtiöt nyt joka tapauksessa korvaavat Venäjällä tapahtuneet varkaudet ilman rikosilmoitusta, joten isukki vain sanoo jonkun vieneen hänen läppärinsä tms.

        Ai niin, minä ajelen suomalaisella autolla, eikä GAI:ta lukuun ottamatta kukaan pysäyttele minua. Sanoisin, että johtopäätöksesi juuri ulkomaalaisen rekisterikilven vaarallisuudesta on väärä.


      • nyyhkii
        JaredD kirjoitti:

        Mikäköhän luotettava pankki olisi ilmiantanut ko. joukkiolle summan, jonka isäsi oli juuri vaihtanut? Ei kovin luotettava pankki.

        Jos joku on tarpeeksi tyhmä noustakseen autosta pois, kun vieraat gorillat sitä pyytävät, niin... en kyllä sääli isääsi. Ensi kerralla hän varmaankin älyää laittaa auton ovet lukkoon. Suomalaiset vakutuusyhtiöt nyt joka tapauksessa korvaavat Venäjällä tapahtuneet varkaudet ilman rikosilmoitusta, joten isukki vain sanoo jonkun vieneen hänen läppärinsä tms.

        Ai niin, minä ajelen suomalaisella autolla, eikä GAI:ta lukuun ottamatta kukaan pysäyttele minua. Sanoisin, että johtopäätöksesi juuri ulkomaalaisen rekisterikilven vaarallisuudesta on väärä.

        Sulla taitaa olla useampi vuosi siitä, ku olet viimeksi Venäjällä käynyt:
        ГАИ on kuopattu jo aikaa sitten.
        ДПС jatkaa hyvää työtä.


    • Elena

      metrossa kyllä voi törmätä ammattivarkaihin, eli pitää olla varovainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe