Kertokaapa ihmiset ajankohtaista tietoa kotijäätelö-auton ajamisesta. Mitä työmääriä on, onko kaikki iltatyötä, miten löydät käyntikohteisiin gps?, mitä työ pitää oikeasti sisällään ja mikä on palkkaus?
Kotijäätelö -millaista työtä kuskilla?
6
2319
Vastaukset
- l-iisa
Minun kokemukseni kyseisestä työstä eivät ole kovin positiivisia, joten jos todella haluat vain syödä ilmaista jätskiä (ihan luvan kanssa :D) niin älä lue pidemmälle. Nämä ovat vain minun mielipiteitäni, joten pyydän, että teet omat johtopäätökset itse.
Usein on työnantajan kanssa sovittavissa niin sanotusta "harjoittelupäivästä" eli kuljet jäätelökuskin kanssa päivän reitin (reittejä on siis useita ja ne vaihtuvat yksittäisen kuskin kohdalla melko usein.)
Työpäivien pituudet vaihtelevat n. 4 - 6 tunnin välillä, toki saattaa paikoin olla pidempiäkin reittejä.
Ennen aikataulutetun reitin aloittamista sinun tulee pakata autoon sieltä puuttuvat jäätelöt. Työpäivän jälkeen täytän pari raporttia ja raportin raporttia, lasket ja palautat rahat, tankkaat auton, tilaat seuraavan päivän jäätelöt ja palautat auton varikolle. Tähän kaikkeen on varattu niin paljon tekemistä, ettei aika koskaan riitä. Pitää vähän joustaa ja tehdä vähän palkatonta.
Ainakaan vuonna 2007 jäätelöautoissa ei ollut gps:ssää sen paremmin kuin tavallista karttaakaan :D Kyllä ne reitit nopeesti mieleen jää (jos pääsee samaa raittiää ajamaan monta kertaa)
Koko kierroksen ajan on ihan hitonmoinen kiire ja minuuttiaikataulussa tulisi pysyä.
Soittoääni alkaa parin työpäivän jälkeen soida unissasikin. Ja ihan tavallinen korvan tinnityskin
muuttuu eräänlaiseksi soittoääneksi.
Ahtaita pihakatuja, sinne tänne ryntäileviä pieniä ihmisiä ja kiire - mikä ihana yhdistelmä. Siitä voi ehkä jo jotain päätellä...
Mutta kuten sanoin, kannattaa mennä testaamaan, jos se omalta jutulta tuntuu.
Palkkauksessa ei kyllä ole kauheasti kehumista.- ..asiakaspalvelutaitoa:D
Olikohan hatusta temmottu tuo kokemus:)Reitti ku reitti kestää noin noin 6h, lauantaisin pidempään. Gps:sää ei tarvi jos omaa vanhanaikaisen kartanlukutaidon mutta toki omaa navigaattoria saa käyttää..kaikinpuolin työpaikkana unelma. Miinus siitä että työaika sijoittuu aina iltaan mutta onneksi on vapaapäiviä:)Hyvällä asenteella pärjää pitkälle eli kannattaa kokeilla:DNiin ja se vielä, kuskit koulutetaan kyllä hommaan reilun viikon ajan ja senkin jälkeen kysyä saa jos tulee tenkkapoo..
- geolocate
..asiakaspalvelutaitoa:D kirjoitti:
Olikohan hatusta temmottu tuo kokemus:)Reitti ku reitti kestää noin noin 6h, lauantaisin pidempään. Gps:sää ei tarvi jos omaa vanhanaikaisen kartanlukutaidon mutta toki omaa navigaattoria saa käyttää..kaikinpuolin työpaikkana unelma. Miinus siitä että työaika sijoittuu aina iltaan mutta onneksi on vapaapäiviä:)Hyvällä asenteella pärjää pitkälle eli kannattaa kokeilla:DNiin ja se vielä, kuskit koulutetaan kyllä hommaan reilun viikon ajan ja senkin jälkeen kysyä saa jos tulee tenkkapoo..
Kannattaiskohan teiänkin hankkia GPS:it. Tuollaisessa paikassa ne olisivat enemmän kuin paikallaan.
- sininen auto mies
..ainakaan itä-helsingin alueita. Jakomäessä on tullut muotiin kivien heittely jäätelöautoon ja on yritetty pari kertaa ryöstää kassa joidenkin narkkareiden toimesta. :(
Muuten kyllä hyvillä reiteillä homma on ollut ihan mukavaa ja ei itellä ole ollut ongelmia kiireen kanssa. Jos on kova ajamaan ja tykkää kaahailla niin on hyvä ammatti. :D Mutta jakiksen suuntaan en enää koskaan halua ajella. Liikaa häiriköintiä narkkien ja maahanmuuttajanuorten toimesta.- mitasinasanoa
Et suosittele itää ja puhut Jakomäestä? Jakomäki ei ole itä-Helsinkiä.
- teeneigtmutanthitler
milloon se saatanan jäätelö auto tuloo paskiaiset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391