ampiaisista riesaa

oisiko apua

Mökillä aitan oven yläpuolella pystylauotuksen päällä on pesä joka ei näy ulospäin. oliko kellään hyviä vinkkejä kuinka pesän saisi tuhottua?

7

3413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan tyyni ilta

      otat ison RAID-pullon ja käyt murhahommissa.
      Raaka peli, mutta ei siinä muu auta.

      • Mökkihöperö

        Navetta radar on vielä parempaa/vahvempaa ainetta. Sitä saa agrimarketeista ja rautakaupoista ainakin.

        Jollekin tarpeeksi rohkealle vaan kunnon suojavarusteet päälle ja sitten tyynellä sopivasta raosta suihkuttamaan radaria pesää kohden. Hämärän tultua olisi varmaan paras hetki kun silloin ampiaiset ovat lentonsa päättäneet/rauhoittuneet.


      • hyvstä vastauksista
        Mökkihöperö kirjoitti:

        Navetta radar on vielä parempaa/vahvempaa ainetta. Sitä saa agrimarketeista ja rautakaupoista ainakin.

        Jollekin tarpeeksi rohkealle vaan kunnon suojavarusteet päälle ja sitten tyynellä sopivasta raosta suihkuttamaan radaria pesää kohden. Hämärän tultua olisi varmaan paras hetki kun silloin ampiaiset ovat lentonsa päättäneet/rauhoittuneet.

        kiitokset nopeista vastauksista! täytynee huomen illalla käydä listimässä ne.


      • iisisti
        hyvstä vastauksista kirjoitti:

        kiitokset nopeista vastauksista! täytynee huomen illalla käydä listimässä ne.

        Ampiaiset on meitäkin kiusanneet mökillä. Se ei sitten auta, että suihkit pesää kohti. Suihki niiden oviaukosta sisään. "Tyyliin läheltä ja suoraan munille". Toinen vaihtoehto on, että pudotat sen yöllä muovipussiin ja pussi kiinni. Muista laittaa kunnon varusteet.


      • iisisti kirjoitti:

        Ampiaiset on meitäkin kiusanneet mökillä. Se ei sitten auta, että suihkit pesää kohti. Suihki niiden oviaukosta sisään. "Tyyliin läheltä ja suoraan munille". Toinen vaihtoehto on, että pudotat sen yöllä muovipussiin ja pussi kiinni. Muista laittaa kunnon varusteet.

        Jos pesä on näkyvillä ja pesäaukon suulle pääsee esteettömästi, varmin konsti on suihkuhtaa pesään Raidia tai jotain muuta vastaavaa myrkkyä.
        Olen hävittänyt muutamia pesiä tällä konstilla paikoista, joissa niistä saattaisi olla haittaa ihmiselle.
        Suutin vain aivan suuaukon suulle ja sitten vain reilu yhtenäinen annos myrkkyä (5-10 sek). Siinä vaiheessa kun painaa "liipasinta", ei pesästä enään mitään tule.

        Luulen että pesän pudottaminen ei onnistu ainakaan kokemattomalta ampiais/mehiläispesän pudottajalta niin nopeasti, etteikö koko yhdyskunta kerkiäisi pudottajan kimppuun? Siksi pesän pudottaminen hävittämiskonstina ei ole suositeltava juttu.


    • AMPPPPAAARIT

      Isäni opetti minulle että jos pesä on näkyvissä puristaa sormilla suuaukon kiinni ja hieman kääntelee pesää toisella kädellä niin se irtoaa.
      Sitten nopeasti kävelee pois paikalta ja heittää pesän jonnekin. Näin olen näitä tuhonnut monta. Ilman suojaimia ja paljain käsin.

      • Anonyymi

        Veljeni kuoli näin, älä viitsi valehdella internetissä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe