Rautaperse

IiButt

Minäpä ajoin rautaperseen! Ähäkutti ja kikkeliskokkelis teille läpyttäjät

15

2644

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten se

      tuli ajettua ja virallisesti hyväksyttyä. Siitäonhyvä jatkaa...

      • saatana 1006 km

        yhtäsoittoa, ei järkee, ei mieltä ei mittää!
        Nimi kuvaa saavutettua "kunnniaa" hyvin, nimittäin se "rautaperse". HÖH.

        terveisin
        "posket kuin silkkiä"


      • yhtä soittoo
        saatana 1006 km kirjoitti:

        yhtäsoittoa, ei järkee, ei mieltä ei mittää!
        Nimi kuvaa saavutettua "kunnniaa" hyvin, nimittäin se "rautaperse". HÖH.

        terveisin
        "posket kuin silkkiä"

        saa edes ajaa - tankkaus maksimissaan 483km välein ja muut tauot päälle. Omasta mielestä oli erittäin opettavainen reissu. Rautaperseajon tavoitteet on jossain muualla, kuin saada aikaan pakaroiden känsöittyminen. Ibafinlandin mukaan:

        Matka-ajojen tarkoitus

        Iron Butt Associationin moottoripyöräilijöiden pitkän matkan kestävyysajojen tarkoituksena on auttaa motoristiasuoriutumaan turvallisesti pitkistäkin ajomatkoista esimerkiksi lomamatkoilla ja kokoontumisajoihin osallistuttaessa. Kestävyysajosuorituksissa opitaan lepotaukojen sekä oikean ruokailun tärkeys sekä asiallisten ajovarusteiden merkitys ajoturvallisuudelle. Niinikään huomataan, ettei matkanteolle ole oleellista nopea ja ajajaa väsyttävä ajo, vaan tasaisen rauhallinen henkisesti ja fyysisesti rasittamaton ajotapa. Käytännössä huomataan, että jouheva tasaisella keskinopeudella tapahtuva ajo kuluttaa ajajan voimia, pyörää, polttoainetta sekä renkaita vähemmän kuin poukkoileva kaahaaminen.

        Oman suorituskyvyn tunteminen on motoristille monin verroin tärkeämpää kuin autoilijalle ja pitkän matkan kestävyysajot auttavat motoristia juuri siinä. Matka-ajo opettaa ajajaa tuntemaan itsensä motoristina ja onnistunut suoritus tuottaa lisää sitä nautintoa, jota harrastuksemme meille antaa. Ja lisää asiasta: http://www.ibafinland.fi/ohjeet.php


      • LongbayLadybiker
        yhtä soittoo kirjoitti:

        saa edes ajaa - tankkaus maksimissaan 483km välein ja muut tauot päälle. Omasta mielestä oli erittäin opettavainen reissu. Rautaperseajon tavoitteet on jossain muualla, kuin saada aikaan pakaroiden känsöittyminen. Ibafinlandin mukaan:

        Matka-ajojen tarkoitus

        Iron Butt Associationin moottoripyöräilijöiden pitkän matkan kestävyysajojen tarkoituksena on auttaa motoristiasuoriutumaan turvallisesti pitkistäkin ajomatkoista esimerkiksi lomamatkoilla ja kokoontumisajoihin osallistuttaessa. Kestävyysajosuorituksissa opitaan lepotaukojen sekä oikean ruokailun tärkeys sekä asiallisten ajovarusteiden merkitys ajoturvallisuudelle. Niinikään huomataan, ettei matkanteolle ole oleellista nopea ja ajajaa väsyttävä ajo, vaan tasaisen rauhallinen henkisesti ja fyysisesti rasittamaton ajotapa. Käytännössä huomataan, että jouheva tasaisella keskinopeudella tapahtuva ajo kuluttaa ajajan voimia, pyörää, polttoainetta sekä renkaita vähemmän kuin poukkoileva kaahaaminen.

        Oman suorituskyvyn tunteminen on motoristille monin verroin tärkeämpää kuin autoilijalle ja pitkän matkan kestävyysajot auttavat motoristia juuri siinä. Matka-ajo opettaa ajajaa tuntemaan itsensä motoristina ja onnistunut suoritus tuottaa lisää sitä nautintoa, jota harrastuksemme meille antaa. Ja lisää asiasta: http://www.ibafinland.fi/ohjeet.php

        670 kilometriä on minulle sopiva yläkantin päiväannos...loppu olisi väkisinvääntämistä.

        Itse en edes alkaisi yrittämään IB:tä tosin olen huomannut että kun saa tietyn zeniläisen tyynen ajo-vaihteen päälle, niin jaksaa ja jaksaa vaikka olis huonokin keli.

        Mutta eikös suorituksen vaativuudessa ole huomattavia eroja? Ääriverrokkeina hitaalla customilla vaikeaa reittiä (tai muuten hidasta reittiä) ja nopea kyykky pitkillä suorilla moottoriteillä?


      • ajettuna
        LongbayLadybiker kirjoitti:

        670 kilometriä on minulle sopiva yläkantin päiväannos...loppu olisi väkisinvääntämistä.

        Itse en edes alkaisi yrittämään IB:tä tosin olen huomannut että kun saa tietyn zeniläisen tyynen ajo-vaihteen päälle, niin jaksaa ja jaksaa vaikka olis huonokin keli.

        Mutta eikös suorituksen vaativuudessa ole huomattavia eroja? Ääriverrokkeina hitaalla customilla vaikeaa reittiä (tai muuten hidasta reittiä) ja nopea kyykky pitkillä suorilla moottoriteillä?

        hankaluudeksi tuli ennemminkin turhan tiheä tankkausväli (240-260km). Reitin joutuu suunnittelemaan aina mahdollisimman nopeaksi. Suomessa moottoritiet antavat ainoastaan marginaalisen hyödyn johtuen niiden lyhyydestä -pisin n. 160 km. Jos ajat liian nopeasti pisteiden välin suoritus saatetaan hylätä (Yksi ajo hylättiin jatkuvan huomattavan ylinopeuden takia.http://www.ibafinland.fi/palaute_2007.php)Jos päiväannoksesi (1/3vrk) on kerran jo 670km on ko. suorituksen tekeminen kohtalaisen helppo ajamalla ilta- ja yövuoron peräjälkeen = 2010 km/vrk, kun ajaa tarvitsisi lyhimmillään 1600 km
        ;)


    • *puskissa*

      läskiperseajon.

    • Köröttelijä

      Kyllähän niitä Ironbutin eri versioita monet suorittelavat ja sullakin on nyt alku josta voi jatkaa vaativampiin suorituksiin.
      Omalla kohdalla ei ole yhtään virallista suoritusta,vaikka välillä siirtymätaipaleilla tuhannen kilometrin päivämatkoja tuleekin.
      Sitä kun miettii, että siihen vielä 600km lisää,niin tuntuu, ettei ole oikein mun juttu.
      Ehkä sitten jos joskus tulee hankittua pyörä joka on ajoasennoltaan vähän rennompi, kuin mopot jollaisilla on tullut viimevuodet ajeltua.
      Plussaa olisi varmaan myös, jos olisi syntyperältään Ruotsalainen,olisi tuo perä ehitnyt tottua kovempaankin käsittelyyn!

      • Ninnair

        ollaan si samoja "polkuja" kuljettu. Mulla on saddle sore ja bunn burner takana, joten täältäkin löytyy :)
        Hei, huomenna si heimarissa nähdään!


      • IiButt

        Vesisateessa ei varmaan ole kiva ajella. Tuskin meikäläisellä tulisi edes yriettyä.
        Mutta sitä ihmettelen miten tuollaiset rakot tulee kämmeneen tuolla ajolla? Itsellä ei ole mitään.
        Vai tuliko kokeiltua ns. Nyrkki-Kyllikkiä taukojen aikana?


      • IiButt kirjoitti:

        Vesisateessa ei varmaan ole kiva ajella. Tuskin meikäläisellä tulisi edes yriettyä.
        Mutta sitä ihmettelen miten tuollaiset rakot tulee kämmeneen tuolla ajolla? Itsellä ei ole mitään.
        Vai tuliko kokeiltua ns. Nyrkki-Kyllikkiä taukojen aikana?

        Käsi meidän Vicen ja sillä on kahvalämppärit ja kaikki muutkin vermeet. Kaikki ihmetteli, miten tää on mahdollista. Märät hanskat oli kuitenkin kokomatkan käsissä.


      • Ninnair kirjoitti:

        ollaan si samoja "polkuja" kuljettu. Mulla on saddle sore ja bunn burner takana, joten täältäkin löytyy :)
        Hei, huomenna si heimarissa nähdään!

        En kerkee huomenna paraatireitille, mutta vice lähtee. Itse kokkailen satkussa
        well kommen till tänne!
        http://fi.netlog.com/go/explore/events/eventid=2702


      • Ninnair
        trampbikers kirjoitti:

        En kerkee huomenna paraatireitille, mutta vice lähtee. Itse kokkailen satkussa
        well kommen till tänne!
        http://fi.netlog.com/go/explore/events/eventid=2702

        tulossa ollaan! Ensin leiri pystyyn ja kaikki paikoilleen, sit harjotellaan vielä kaikki esitykset, pelit leikit yms ja sit biletystä!


    • k-pyörä

      Kysysin et paljonko on eroo ns.tankkaus kulmapisteiden ja matkamitt.lukeman välillä. Mä vaan laskin menee 1618 km.riittääkö kilsat.

      • oli tarkastuksen jälkeen

        1630 km. Eli läpimeno fifty sixty sanois Matti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten suomalaiset miehet

      On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      175
      1550
    2. Eräs läheinen sanoi

      Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      56
      1235
    3. puukkotappelu-keskella-tieta

      https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo
      Rovaniemi
      13
      1211
    4. Muistatko vielä

      Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      51
      1101
    5. Missä Martina miehineen?

      Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1074
    6. Mitkä asiat tekevät

      kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      972
    7. Onko enää rakkaudentunteita

      Minua kohtaan?
      Ikävä
      51
      752
    8. Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen

      Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm
      Maailman menoa
      252
      737
    9. Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?

      Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel
      Ikävä
      33
      730
    10. Haluatko sä enää

      Mun kans mitään? ❤️ on ikävä
      Ikävä
      37
      712
    Aihe