Rautaperse

IiButt

Minäpä ajoin rautaperseen! Ähäkutti ja kikkeliskokkelis teille läpyttäjät

15

2671

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten se

      tuli ajettua ja virallisesti hyväksyttyä. Siitäonhyvä jatkaa...

      • saatana 1006 km

        yhtäsoittoa, ei järkee, ei mieltä ei mittää!
        Nimi kuvaa saavutettua "kunnniaa" hyvin, nimittäin se "rautaperse". HÖH.

        terveisin
        "posket kuin silkkiä"


      • yhtä soittoo
        saatana 1006 km kirjoitti:

        yhtäsoittoa, ei järkee, ei mieltä ei mittää!
        Nimi kuvaa saavutettua "kunnniaa" hyvin, nimittäin se "rautaperse". HÖH.

        terveisin
        "posket kuin silkkiä"

        saa edes ajaa - tankkaus maksimissaan 483km välein ja muut tauot päälle. Omasta mielestä oli erittäin opettavainen reissu. Rautaperseajon tavoitteet on jossain muualla, kuin saada aikaan pakaroiden känsöittyminen. Ibafinlandin mukaan:

        Matka-ajojen tarkoitus

        Iron Butt Associationin moottoripyöräilijöiden pitkän matkan kestävyysajojen tarkoituksena on auttaa motoristiasuoriutumaan turvallisesti pitkistäkin ajomatkoista esimerkiksi lomamatkoilla ja kokoontumisajoihin osallistuttaessa. Kestävyysajosuorituksissa opitaan lepotaukojen sekä oikean ruokailun tärkeys sekä asiallisten ajovarusteiden merkitys ajoturvallisuudelle. Niinikään huomataan, ettei matkanteolle ole oleellista nopea ja ajajaa väsyttävä ajo, vaan tasaisen rauhallinen henkisesti ja fyysisesti rasittamaton ajotapa. Käytännössä huomataan, että jouheva tasaisella keskinopeudella tapahtuva ajo kuluttaa ajajan voimia, pyörää, polttoainetta sekä renkaita vähemmän kuin poukkoileva kaahaaminen.

        Oman suorituskyvyn tunteminen on motoristille monin verroin tärkeämpää kuin autoilijalle ja pitkän matkan kestävyysajot auttavat motoristia juuri siinä. Matka-ajo opettaa ajajaa tuntemaan itsensä motoristina ja onnistunut suoritus tuottaa lisää sitä nautintoa, jota harrastuksemme meille antaa. Ja lisää asiasta: http://www.ibafinland.fi/ohjeet.php


      • LongbayLadybiker
        yhtä soittoo kirjoitti:

        saa edes ajaa - tankkaus maksimissaan 483km välein ja muut tauot päälle. Omasta mielestä oli erittäin opettavainen reissu. Rautaperseajon tavoitteet on jossain muualla, kuin saada aikaan pakaroiden känsöittyminen. Ibafinlandin mukaan:

        Matka-ajojen tarkoitus

        Iron Butt Associationin moottoripyöräilijöiden pitkän matkan kestävyysajojen tarkoituksena on auttaa motoristiasuoriutumaan turvallisesti pitkistäkin ajomatkoista esimerkiksi lomamatkoilla ja kokoontumisajoihin osallistuttaessa. Kestävyysajosuorituksissa opitaan lepotaukojen sekä oikean ruokailun tärkeys sekä asiallisten ajovarusteiden merkitys ajoturvallisuudelle. Niinikään huomataan, ettei matkanteolle ole oleellista nopea ja ajajaa väsyttävä ajo, vaan tasaisen rauhallinen henkisesti ja fyysisesti rasittamaton ajotapa. Käytännössä huomataan, että jouheva tasaisella keskinopeudella tapahtuva ajo kuluttaa ajajan voimia, pyörää, polttoainetta sekä renkaita vähemmän kuin poukkoileva kaahaaminen.

        Oman suorituskyvyn tunteminen on motoristille monin verroin tärkeämpää kuin autoilijalle ja pitkän matkan kestävyysajot auttavat motoristia juuri siinä. Matka-ajo opettaa ajajaa tuntemaan itsensä motoristina ja onnistunut suoritus tuottaa lisää sitä nautintoa, jota harrastuksemme meille antaa. Ja lisää asiasta: http://www.ibafinland.fi/ohjeet.php

        670 kilometriä on minulle sopiva yläkantin päiväannos...loppu olisi väkisinvääntämistä.

        Itse en edes alkaisi yrittämään IB:tä tosin olen huomannut että kun saa tietyn zeniläisen tyynen ajo-vaihteen päälle, niin jaksaa ja jaksaa vaikka olis huonokin keli.

        Mutta eikös suorituksen vaativuudessa ole huomattavia eroja? Ääriverrokkeina hitaalla customilla vaikeaa reittiä (tai muuten hidasta reittiä) ja nopea kyykky pitkillä suorilla moottoriteillä?


      • ajettuna
        LongbayLadybiker kirjoitti:

        670 kilometriä on minulle sopiva yläkantin päiväannos...loppu olisi väkisinvääntämistä.

        Itse en edes alkaisi yrittämään IB:tä tosin olen huomannut että kun saa tietyn zeniläisen tyynen ajo-vaihteen päälle, niin jaksaa ja jaksaa vaikka olis huonokin keli.

        Mutta eikös suorituksen vaativuudessa ole huomattavia eroja? Ääriverrokkeina hitaalla customilla vaikeaa reittiä (tai muuten hidasta reittiä) ja nopea kyykky pitkillä suorilla moottoriteillä?

        hankaluudeksi tuli ennemminkin turhan tiheä tankkausväli (240-260km). Reitin joutuu suunnittelemaan aina mahdollisimman nopeaksi. Suomessa moottoritiet antavat ainoastaan marginaalisen hyödyn johtuen niiden lyhyydestä -pisin n. 160 km. Jos ajat liian nopeasti pisteiden välin suoritus saatetaan hylätä (Yksi ajo hylättiin jatkuvan huomattavan ylinopeuden takia.http://www.ibafinland.fi/palaute_2007.php)Jos päiväannoksesi (1/3vrk) on kerran jo 670km on ko. suorituksen tekeminen kohtalaisen helppo ajamalla ilta- ja yövuoron peräjälkeen = 2010 km/vrk, kun ajaa tarvitsisi lyhimmillään 1600 km
        ;)


    • *puskissa*

      läskiperseajon.

    • Köröttelijä

      Kyllähän niitä Ironbutin eri versioita monet suorittelavat ja sullakin on nyt alku josta voi jatkaa vaativampiin suorituksiin.
      Omalla kohdalla ei ole yhtään virallista suoritusta,vaikka välillä siirtymätaipaleilla tuhannen kilometrin päivämatkoja tuleekin.
      Sitä kun miettii, että siihen vielä 600km lisää,niin tuntuu, ettei ole oikein mun juttu.
      Ehkä sitten jos joskus tulee hankittua pyörä joka on ajoasennoltaan vähän rennompi, kuin mopot jollaisilla on tullut viimevuodet ajeltua.
      Plussaa olisi varmaan myös, jos olisi syntyperältään Ruotsalainen,olisi tuo perä ehitnyt tottua kovempaankin käsittelyyn!

      • Ninnair

        ollaan si samoja "polkuja" kuljettu. Mulla on saddle sore ja bunn burner takana, joten täältäkin löytyy :)
        Hei, huomenna si heimarissa nähdään!


      • IiButt

        Vesisateessa ei varmaan ole kiva ajella. Tuskin meikäläisellä tulisi edes yriettyä.
        Mutta sitä ihmettelen miten tuollaiset rakot tulee kämmeneen tuolla ajolla? Itsellä ei ole mitään.
        Vai tuliko kokeiltua ns. Nyrkki-Kyllikkiä taukojen aikana?


      • IiButt kirjoitti:

        Vesisateessa ei varmaan ole kiva ajella. Tuskin meikäläisellä tulisi edes yriettyä.
        Mutta sitä ihmettelen miten tuollaiset rakot tulee kämmeneen tuolla ajolla? Itsellä ei ole mitään.
        Vai tuliko kokeiltua ns. Nyrkki-Kyllikkiä taukojen aikana?

        Käsi meidän Vicen ja sillä on kahvalämppärit ja kaikki muutkin vermeet. Kaikki ihmetteli, miten tää on mahdollista. Märät hanskat oli kuitenkin kokomatkan käsissä.


      • Ninnair kirjoitti:

        ollaan si samoja "polkuja" kuljettu. Mulla on saddle sore ja bunn burner takana, joten täältäkin löytyy :)
        Hei, huomenna si heimarissa nähdään!

        En kerkee huomenna paraatireitille, mutta vice lähtee. Itse kokkailen satkussa
        well kommen till tänne!
        http://fi.netlog.com/go/explore/events/eventid=2702


      • Ninnair
        trampbikers kirjoitti:

        En kerkee huomenna paraatireitille, mutta vice lähtee. Itse kokkailen satkussa
        well kommen till tänne!
        http://fi.netlog.com/go/explore/events/eventid=2702

        tulossa ollaan! Ensin leiri pystyyn ja kaikki paikoilleen, sit harjotellaan vielä kaikki esitykset, pelit leikit yms ja sit biletystä!


    • k-pyörä

      Kysysin et paljonko on eroo ns.tankkaus kulmapisteiden ja matkamitt.lukeman välillä. Mä vaan laskin menee 1618 km.riittääkö kilsat.

      • oli tarkastuksen jälkeen

        1630 km. Eli läpimeno fifty sixty sanois Matti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3240
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1482
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      159
      1265
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      51
      838
    Aihe