Minäpä ajoin rautaperseen! Ähäkutti ja kikkeliskokkelis teille läpyttäjät
Rautaperse
15
2623
Vastaukset
- sitten se
tuli ajettua ja virallisesti hyväksyttyä. Siitäonhyvä jatkaa...
- saatana 1006 km
yhtäsoittoa, ei järkee, ei mieltä ei mittää!
Nimi kuvaa saavutettua "kunnniaa" hyvin, nimittäin se "rautaperse". HÖH.
terveisin
"posket kuin silkkiä" - yhtä soittoo
saatana 1006 km kirjoitti:
yhtäsoittoa, ei järkee, ei mieltä ei mittää!
Nimi kuvaa saavutettua "kunnniaa" hyvin, nimittäin se "rautaperse". HÖH.
terveisin
"posket kuin silkkiä"saa edes ajaa - tankkaus maksimissaan 483km välein ja muut tauot päälle. Omasta mielestä oli erittäin opettavainen reissu. Rautaperseajon tavoitteet on jossain muualla, kuin saada aikaan pakaroiden känsöittyminen. Ibafinlandin mukaan:
Matka-ajojen tarkoitus
Iron Butt Associationin moottoripyöräilijöiden pitkän matkan kestävyysajojen tarkoituksena on auttaa motoristiasuoriutumaan turvallisesti pitkistäkin ajomatkoista esimerkiksi lomamatkoilla ja kokoontumisajoihin osallistuttaessa. Kestävyysajosuorituksissa opitaan lepotaukojen sekä oikean ruokailun tärkeys sekä asiallisten ajovarusteiden merkitys ajoturvallisuudelle. Niinikään huomataan, ettei matkanteolle ole oleellista nopea ja ajajaa väsyttävä ajo, vaan tasaisen rauhallinen henkisesti ja fyysisesti rasittamaton ajotapa. Käytännössä huomataan, että jouheva tasaisella keskinopeudella tapahtuva ajo kuluttaa ajajan voimia, pyörää, polttoainetta sekä renkaita vähemmän kuin poukkoileva kaahaaminen.
Oman suorituskyvyn tunteminen on motoristille monin verroin tärkeämpää kuin autoilijalle ja pitkän matkan kestävyysajot auttavat motoristia juuri siinä. Matka-ajo opettaa ajajaa tuntemaan itsensä motoristina ja onnistunut suoritus tuottaa lisää sitä nautintoa, jota harrastuksemme meille antaa. Ja lisää asiasta: http://www.ibafinland.fi/ohjeet.php - LongbayLadybiker
yhtä soittoo kirjoitti:
saa edes ajaa - tankkaus maksimissaan 483km välein ja muut tauot päälle. Omasta mielestä oli erittäin opettavainen reissu. Rautaperseajon tavoitteet on jossain muualla, kuin saada aikaan pakaroiden känsöittyminen. Ibafinlandin mukaan:
Matka-ajojen tarkoitus
Iron Butt Associationin moottoripyöräilijöiden pitkän matkan kestävyysajojen tarkoituksena on auttaa motoristiasuoriutumaan turvallisesti pitkistäkin ajomatkoista esimerkiksi lomamatkoilla ja kokoontumisajoihin osallistuttaessa. Kestävyysajosuorituksissa opitaan lepotaukojen sekä oikean ruokailun tärkeys sekä asiallisten ajovarusteiden merkitys ajoturvallisuudelle. Niinikään huomataan, ettei matkanteolle ole oleellista nopea ja ajajaa väsyttävä ajo, vaan tasaisen rauhallinen henkisesti ja fyysisesti rasittamaton ajotapa. Käytännössä huomataan, että jouheva tasaisella keskinopeudella tapahtuva ajo kuluttaa ajajan voimia, pyörää, polttoainetta sekä renkaita vähemmän kuin poukkoileva kaahaaminen.
Oman suorituskyvyn tunteminen on motoristille monin verroin tärkeämpää kuin autoilijalle ja pitkän matkan kestävyysajot auttavat motoristia juuri siinä. Matka-ajo opettaa ajajaa tuntemaan itsensä motoristina ja onnistunut suoritus tuottaa lisää sitä nautintoa, jota harrastuksemme meille antaa. Ja lisää asiasta: http://www.ibafinland.fi/ohjeet.php670 kilometriä on minulle sopiva yläkantin päiväannos...loppu olisi väkisinvääntämistä.
Itse en edes alkaisi yrittämään IB:tä tosin olen huomannut että kun saa tietyn zeniläisen tyynen ajo-vaihteen päälle, niin jaksaa ja jaksaa vaikka olis huonokin keli.
Mutta eikös suorituksen vaativuudessa ole huomattavia eroja? Ääriverrokkeina hitaalla customilla vaikeaa reittiä (tai muuten hidasta reittiä) ja nopea kyykky pitkillä suorilla moottoriteillä? - ajettuna
LongbayLadybiker kirjoitti:
670 kilometriä on minulle sopiva yläkantin päiväannos...loppu olisi väkisinvääntämistä.
Itse en edes alkaisi yrittämään IB:tä tosin olen huomannut että kun saa tietyn zeniläisen tyynen ajo-vaihteen päälle, niin jaksaa ja jaksaa vaikka olis huonokin keli.
Mutta eikös suorituksen vaativuudessa ole huomattavia eroja? Ääriverrokkeina hitaalla customilla vaikeaa reittiä (tai muuten hidasta reittiä) ja nopea kyykky pitkillä suorilla moottoriteillä?hankaluudeksi tuli ennemminkin turhan tiheä tankkausväli (240-260km). Reitin joutuu suunnittelemaan aina mahdollisimman nopeaksi. Suomessa moottoritiet antavat ainoastaan marginaalisen hyödyn johtuen niiden lyhyydestä -pisin n. 160 km. Jos ajat liian nopeasti pisteiden välin suoritus saatetaan hylätä (Yksi ajo hylättiin jatkuvan huomattavan ylinopeuden takia.http://www.ibafinland.fi/palaute_2007.php)Jos päiväannoksesi (1/3vrk) on kerran jo 670km on ko. suorituksen tekeminen kohtalaisen helppo ajamalla ilta- ja yövuoron peräjälkeen = 2010 km/vrk, kun ajaa tarvitsisi lyhimmillään 1600 km
;)
- *puskissa*
läskiperseajon.
- Köröttelijä
Kyllähän niitä Ironbutin eri versioita monet suorittelavat ja sullakin on nyt alku josta voi jatkaa vaativampiin suorituksiin.
Omalla kohdalla ei ole yhtään virallista suoritusta,vaikka välillä siirtymätaipaleilla tuhannen kilometrin päivämatkoja tuleekin.
Sitä kun miettii, että siihen vielä 600km lisää,niin tuntuu, ettei ole oikein mun juttu.
Ehkä sitten jos joskus tulee hankittua pyörä joka on ajoasennoltaan vähän rennompi, kuin mopot jollaisilla on tullut viimevuodet ajeltua.
Plussaa olisi varmaan myös, jos olisi syntyperältään Ruotsalainen,olisi tuo perä ehitnyt tottua kovempaankin käsittelyyn! Itselläni on viisi suoritusta. Viimeviikolta viimeeksi. Meitä oli kuusi pyörää, yht yhdeksän henkee. Ajoimme 17h yhtäsoittoisessa vesisateessa. Eli eiköhän siitä saa erikoismerkinnän "vesiperse"
http://www.trampbikers.com/kuvat/rautaperse_08.jpg
http://www.trampbikers.com/rautaperse_08.htm- Ninnair
ollaan si samoja "polkuja" kuljettu. Mulla on saddle sore ja bunn burner takana, joten täältäkin löytyy :)
Hei, huomenna si heimarissa nähdään! - IiButt
Vesisateessa ei varmaan ole kiva ajella. Tuskin meikäläisellä tulisi edes yriettyä.
Mutta sitä ihmettelen miten tuollaiset rakot tulee kämmeneen tuolla ajolla? Itsellä ei ole mitään.
Vai tuliko kokeiltua ns. Nyrkki-Kyllikkiä taukojen aikana? IiButt kirjoitti:
Vesisateessa ei varmaan ole kiva ajella. Tuskin meikäläisellä tulisi edes yriettyä.
Mutta sitä ihmettelen miten tuollaiset rakot tulee kämmeneen tuolla ajolla? Itsellä ei ole mitään.
Vai tuliko kokeiltua ns. Nyrkki-Kyllikkiä taukojen aikana?Käsi meidän Vicen ja sillä on kahvalämppärit ja kaikki muutkin vermeet. Kaikki ihmetteli, miten tää on mahdollista. Märät hanskat oli kuitenkin kokomatkan käsissä.
Ninnair kirjoitti:
ollaan si samoja "polkuja" kuljettu. Mulla on saddle sore ja bunn burner takana, joten täältäkin löytyy :)
Hei, huomenna si heimarissa nähdään!En kerkee huomenna paraatireitille, mutta vice lähtee. Itse kokkailen satkussa
well kommen till tänne!
http://fi.netlog.com/go/explore/events/eventid=2702- Ninnair
trampbikers kirjoitti:
En kerkee huomenna paraatireitille, mutta vice lähtee. Itse kokkailen satkussa
well kommen till tänne!
http://fi.netlog.com/go/explore/events/eventid=2702tulossa ollaan! Ensin leiri pystyyn ja kaikki paikoilleen, sit harjotellaan vielä kaikki esitykset, pelit leikit yms ja sit biletystä!
- k-pyörä
Kysysin et paljonko on eroo ns.tankkaus kulmapisteiden ja matkamitt.lukeman välillä. Mä vaan laskin menee 1618 km.riittääkö kilsat.
- oli tarkastuksen jälkeen
1630 km. Eli läpimeno fifty sixty sanois Matti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631483Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261348Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701298Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2161170- 1271096
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että281942IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel306934