Rautaperse

IiButt

Minäpä ajoin rautaperseen! Ähäkutti ja kikkeliskokkelis teille läpyttäjät

15

2623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten se

      tuli ajettua ja virallisesti hyväksyttyä. Siitäonhyvä jatkaa...

      • saatana 1006 km

        yhtäsoittoa, ei järkee, ei mieltä ei mittää!
        Nimi kuvaa saavutettua "kunnniaa" hyvin, nimittäin se "rautaperse". HÖH.

        terveisin
        "posket kuin silkkiä"


      • yhtä soittoo
        saatana 1006 km kirjoitti:

        yhtäsoittoa, ei järkee, ei mieltä ei mittää!
        Nimi kuvaa saavutettua "kunnniaa" hyvin, nimittäin se "rautaperse". HÖH.

        terveisin
        "posket kuin silkkiä"

        saa edes ajaa - tankkaus maksimissaan 483km välein ja muut tauot päälle. Omasta mielestä oli erittäin opettavainen reissu. Rautaperseajon tavoitteet on jossain muualla, kuin saada aikaan pakaroiden känsöittyminen. Ibafinlandin mukaan:

        Matka-ajojen tarkoitus

        Iron Butt Associationin moottoripyöräilijöiden pitkän matkan kestävyysajojen tarkoituksena on auttaa motoristiasuoriutumaan turvallisesti pitkistäkin ajomatkoista esimerkiksi lomamatkoilla ja kokoontumisajoihin osallistuttaessa. Kestävyysajosuorituksissa opitaan lepotaukojen sekä oikean ruokailun tärkeys sekä asiallisten ajovarusteiden merkitys ajoturvallisuudelle. Niinikään huomataan, ettei matkanteolle ole oleellista nopea ja ajajaa väsyttävä ajo, vaan tasaisen rauhallinen henkisesti ja fyysisesti rasittamaton ajotapa. Käytännössä huomataan, että jouheva tasaisella keskinopeudella tapahtuva ajo kuluttaa ajajan voimia, pyörää, polttoainetta sekä renkaita vähemmän kuin poukkoileva kaahaaminen.

        Oman suorituskyvyn tunteminen on motoristille monin verroin tärkeämpää kuin autoilijalle ja pitkän matkan kestävyysajot auttavat motoristia juuri siinä. Matka-ajo opettaa ajajaa tuntemaan itsensä motoristina ja onnistunut suoritus tuottaa lisää sitä nautintoa, jota harrastuksemme meille antaa. Ja lisää asiasta: http://www.ibafinland.fi/ohjeet.php


      • LongbayLadybiker
        yhtä soittoo kirjoitti:

        saa edes ajaa - tankkaus maksimissaan 483km välein ja muut tauot päälle. Omasta mielestä oli erittäin opettavainen reissu. Rautaperseajon tavoitteet on jossain muualla, kuin saada aikaan pakaroiden känsöittyminen. Ibafinlandin mukaan:

        Matka-ajojen tarkoitus

        Iron Butt Associationin moottoripyöräilijöiden pitkän matkan kestävyysajojen tarkoituksena on auttaa motoristiasuoriutumaan turvallisesti pitkistäkin ajomatkoista esimerkiksi lomamatkoilla ja kokoontumisajoihin osallistuttaessa. Kestävyysajosuorituksissa opitaan lepotaukojen sekä oikean ruokailun tärkeys sekä asiallisten ajovarusteiden merkitys ajoturvallisuudelle. Niinikään huomataan, ettei matkanteolle ole oleellista nopea ja ajajaa väsyttävä ajo, vaan tasaisen rauhallinen henkisesti ja fyysisesti rasittamaton ajotapa. Käytännössä huomataan, että jouheva tasaisella keskinopeudella tapahtuva ajo kuluttaa ajajan voimia, pyörää, polttoainetta sekä renkaita vähemmän kuin poukkoileva kaahaaminen.

        Oman suorituskyvyn tunteminen on motoristille monin verroin tärkeämpää kuin autoilijalle ja pitkän matkan kestävyysajot auttavat motoristia juuri siinä. Matka-ajo opettaa ajajaa tuntemaan itsensä motoristina ja onnistunut suoritus tuottaa lisää sitä nautintoa, jota harrastuksemme meille antaa. Ja lisää asiasta: http://www.ibafinland.fi/ohjeet.php

        670 kilometriä on minulle sopiva yläkantin päiväannos...loppu olisi väkisinvääntämistä.

        Itse en edes alkaisi yrittämään IB:tä tosin olen huomannut että kun saa tietyn zeniläisen tyynen ajo-vaihteen päälle, niin jaksaa ja jaksaa vaikka olis huonokin keli.

        Mutta eikös suorituksen vaativuudessa ole huomattavia eroja? Ääriverrokkeina hitaalla customilla vaikeaa reittiä (tai muuten hidasta reittiä) ja nopea kyykky pitkillä suorilla moottoriteillä?


      • ajettuna
        LongbayLadybiker kirjoitti:

        670 kilometriä on minulle sopiva yläkantin päiväannos...loppu olisi väkisinvääntämistä.

        Itse en edes alkaisi yrittämään IB:tä tosin olen huomannut että kun saa tietyn zeniläisen tyynen ajo-vaihteen päälle, niin jaksaa ja jaksaa vaikka olis huonokin keli.

        Mutta eikös suorituksen vaativuudessa ole huomattavia eroja? Ääriverrokkeina hitaalla customilla vaikeaa reittiä (tai muuten hidasta reittiä) ja nopea kyykky pitkillä suorilla moottoriteillä?

        hankaluudeksi tuli ennemminkin turhan tiheä tankkausväli (240-260km). Reitin joutuu suunnittelemaan aina mahdollisimman nopeaksi. Suomessa moottoritiet antavat ainoastaan marginaalisen hyödyn johtuen niiden lyhyydestä -pisin n. 160 km. Jos ajat liian nopeasti pisteiden välin suoritus saatetaan hylätä (Yksi ajo hylättiin jatkuvan huomattavan ylinopeuden takia.http://www.ibafinland.fi/palaute_2007.php)Jos päiväannoksesi (1/3vrk) on kerran jo 670km on ko. suorituksen tekeminen kohtalaisen helppo ajamalla ilta- ja yövuoron peräjälkeen = 2010 km/vrk, kun ajaa tarvitsisi lyhimmillään 1600 km
        ;)


    • *puskissa*

      läskiperseajon.

    • Köröttelijä

      Kyllähän niitä Ironbutin eri versioita monet suorittelavat ja sullakin on nyt alku josta voi jatkaa vaativampiin suorituksiin.
      Omalla kohdalla ei ole yhtään virallista suoritusta,vaikka välillä siirtymätaipaleilla tuhannen kilometrin päivämatkoja tuleekin.
      Sitä kun miettii, että siihen vielä 600km lisää,niin tuntuu, ettei ole oikein mun juttu.
      Ehkä sitten jos joskus tulee hankittua pyörä joka on ajoasennoltaan vähän rennompi, kuin mopot jollaisilla on tullut viimevuodet ajeltua.
      Plussaa olisi varmaan myös, jos olisi syntyperältään Ruotsalainen,olisi tuo perä ehitnyt tottua kovempaankin käsittelyyn!

      • Ninnair

        ollaan si samoja "polkuja" kuljettu. Mulla on saddle sore ja bunn burner takana, joten täältäkin löytyy :)
        Hei, huomenna si heimarissa nähdään!


      • IiButt

        Vesisateessa ei varmaan ole kiva ajella. Tuskin meikäläisellä tulisi edes yriettyä.
        Mutta sitä ihmettelen miten tuollaiset rakot tulee kämmeneen tuolla ajolla? Itsellä ei ole mitään.
        Vai tuliko kokeiltua ns. Nyrkki-Kyllikkiä taukojen aikana?


      • IiButt kirjoitti:

        Vesisateessa ei varmaan ole kiva ajella. Tuskin meikäläisellä tulisi edes yriettyä.
        Mutta sitä ihmettelen miten tuollaiset rakot tulee kämmeneen tuolla ajolla? Itsellä ei ole mitään.
        Vai tuliko kokeiltua ns. Nyrkki-Kyllikkiä taukojen aikana?

        Käsi meidän Vicen ja sillä on kahvalämppärit ja kaikki muutkin vermeet. Kaikki ihmetteli, miten tää on mahdollista. Märät hanskat oli kuitenkin kokomatkan käsissä.


      • Ninnair kirjoitti:

        ollaan si samoja "polkuja" kuljettu. Mulla on saddle sore ja bunn burner takana, joten täältäkin löytyy :)
        Hei, huomenna si heimarissa nähdään!

        En kerkee huomenna paraatireitille, mutta vice lähtee. Itse kokkailen satkussa
        well kommen till tänne!
        http://fi.netlog.com/go/explore/events/eventid=2702


      • Ninnair
        trampbikers kirjoitti:

        En kerkee huomenna paraatireitille, mutta vice lähtee. Itse kokkailen satkussa
        well kommen till tänne!
        http://fi.netlog.com/go/explore/events/eventid=2702

        tulossa ollaan! Ensin leiri pystyyn ja kaikki paikoilleen, sit harjotellaan vielä kaikki esitykset, pelit leikit yms ja sit biletystä!


    • k-pyörä

      Kysysin et paljonko on eroo ns.tankkaus kulmapisteiden ja matkamitt.lukeman välillä. Mä vaan laskin menee 1618 km.riittääkö kilsat.

      • oli tarkastuksen jälkeen

        1630 km. Eli läpimeno fifty sixty sanois Matti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1483
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      26
      1348
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1298
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      216
      1170
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1096
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1031
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1027
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      281
      942
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      306
      934
    Aihe