Siltikin rakastin, vaikka tiesin

risu

Ei Intiaanijumala lähdettyään jää edes uniin.

Hänen hiuksensa hulmusi valkeaa.
Hänen silmänsä hehkui hopeaa.
Hän naulitsi minut katsellaan,
Hän vangitsi mieleni sanoillaan.


Sain tuntea kosketuksen jumalaisen.
Joka toi tielleni uuden totuuden.
Se totuus muutti mun maailmaa.


Hän Sanoi;
katso peiliin ihana.
Et vielä ole kärsinyt tarpeeksi.
Siksi et voi repiä itseäsi vapaaksi.

Miten olisin voinut olla hullaantumatta?
Miten olisin voinut?
Miten ikinä olisin voinut,
-vain oppilas- olla?
Miten ikinä??

En mitenkään!
En ikinä!

Vaikka tiesin;
Ei Intiaanijumala pysähdy
ihmisen syliin.
Ei Intiaanijumala
ikuistu ihmisten kuviin.

Intiaanijumala kulkee
vain viittoen.
Oikealle tielle
ihmisiä ohjaten.


Kaikki ne sanat jotka kuulla sain,
ei olleet hänelle uutta lain.
Moni ennen minua kuullut ne on
ja jälkeeni myös jokainen.

Ei Intiaanijumala jää kiinni tunteisiin,
ihmisten iäti toistamiin.

7

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • risu

      tietenkin olla" se totuus muutti MINUN maailmaa"
      ei siis mun.IIK! Tietysti olis voinut olla vaikka " se otus muutti mun maailmaa" Heh!

      No joo selittely sikseen.

      • herättävä

        kirjoitus. Otus... eh :D


      • risu
        herättävä kirjoitti:

        kirjoitus. Otus... eh :D

        :DDD


    • lindalinda1

      upea kokonaisuus, tunteet on käsinkosketeltavis-
      sa. Intiaanijumalakin on jo jollain tapaa niin
      kiehtova tässä, vaikuttava runo.

    • Saavuin runosi ääreen joka on
      lennokasta tekstiä kuin
      juonen kerronta
      ja sanomakin.

      Tulee nuoruus mieleen kun
      luettiin intiaani lehtiä
      kuin kirjojakin paljon.
      Jotenkin samaistuin siihen
      tunnelmaan tätä lukiessani.

      Tuo lause mihin erityisesti
      kiinnitin huomion...niin tuttu
      ja turvallista:
      Et vielä ole kärsinyt tarpeeksi.
      Siksi et voi repiä itseäsi vapaaksi.

      Kerroit...että toisten teksteihin
      ei voi oikein mennä puuttumaan
      ja ymmärrän syynkin.

      En voi olla toistamatta kohdallasi
      kysymystäni;
      että millainen on
      mahdollinen kirjoittaja kuin
      lukemis taustasi
      elämässäsi...voisitko hivenen
      oveasi raottaa.

      Sen verran vähän olen runoihisi
      perehtynyt,mutta jotenkin tuntoni
      on että tapasi ehkäpä hivenen
      poikkeaa ns.totutusta teksteistä.

      Eli kertoo sitä että "erilaisuus"
      on rikkautta,kun haluaa eroittua
      omaksi itsenään muista.
      Jokaisella olla se oma
      juttunsa tuoda itseään
      esiin.

      Upea tarina
      upeasti kerrottu
      runon kielin.

    • Risutar!

      Olen inkkarifani ja luin runosi mielelläni.
      Mutta...
      Tahdon sanoa, vaikkei sinun tätä tarvitse huomioidakaan, enkä sano loukatakseni.

      Runosi kulki, mutta toistoa kannattaa välttää,
      olkoon se sana mikä vain, sillä se alkaa kuulostaa
      jankkaukselta.
      Sana intiaanijumala toistuu tosi monta
      kertaa, ehkä sitä olisi voinut yrittää välttää tai etsiä uutta ilmaisua.
      Ystäväni, ihailen rohkeuttasi tuoda
      tänne näin erilainen runo.
      Jatka rohkeaa linjaasi:))

      • risu

        ...vielä tulin tänne kurkaamaan.
        Aina kun ei enää muista vanhoja katsoa.
        En takuulla loukkaannu ja varmasti huomioin suurella ilolla sen, että joku osaa ja uskaltaa sanoa noin mielipiteensä. Kiitän sinua :))

        Minähän en ole mikään runojen rustaaja -edes amatöörimielessä- Minä vaan puran tunteitani ja ajatuksiani.
        Koska Intiaanijumala on tällä erää hyvin tärkeä henkilö elämässäni, tuli ehkä liikaakin toisteltua sitä. Lukiessani uudelleen kirjoittamani, Ymmärrän hyvin mitä ajat takaa.

        Juu ja vaikken olekaan minkään sortin runoilija niin silti tosi, tosi mielelläni otan vastaan palautetta. Varsinkin tällaista. Koska oppi ja neuvot ovat aina tarpeen. Vaikkei niistä onkeen ottaisikaan.

        Ja varmasti jatkan.
        Toivottavasti toistekin poikkeat taas kertomaan mielipiteesi. Se on melkein kultaakin kalliimpi, koska tiedät mistä puhut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe