Tuntuuko hedelmöittyminen...

Tash-

Eli siis tuntuuko miltään kun munasolu hedelmöittyy.. Kun minulla on epämääräisiä tuntemuksia vatsassa, ja olemme kovasti lasta hankkimassa (jos niin voi sanoa). Pientä kihelmöintiä ja pistoa tuntuu masussa.

5

7961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vain

      Hedelmöittyminen ei tunnu miltään.

    • .............

      menkkamaisena jomotuksena tuntui itselläni.

      • ******

        On lääketieteellisesti mahdotonta että tuntuisi. Munasolu on hedelmöittyessään irrallinen ja todella pieni munatorvessa matkaava murunen. Ovulaation voi kyllä tuntea, samoin alkion kiinnittymisen (jomotukset ja pistot, kiinnittymisvuotokin joillakin) mutta ei hedelmöittymistä voi tuntea todellakaan.


      • tulva äiti
        ****** kirjoitti:

        On lääketieteellisesti mahdotonta että tuntuisi. Munasolu on hedelmöittyessään irrallinen ja todella pieni munatorvessa matkaava murunen. Ovulaation voi kyllä tuntea, samoin alkion kiinnittymisen (jomotukset ja pistot, kiinnittymisvuotokin joillakin) mutta ei hedelmöittymistä voi tuntea todellakaan.

        Eilen tein testin ja tänä aamuna myös. positiivista näytti. mulla on ollu oletetusta ovulaatiopäivästä asti semmonen tunne et oon raskaana, rinnat herkät, mieli herkkä, alaselkä ja vatsaa nipistelly..finnejä tuli ja hiukset rasvoittu..nytki tuntuu vatsassa


      • että...
        tulva äiti kirjoitti:

        Eilen tein testin ja tänä aamuna myös. positiivista näytti. mulla on ollu oletetusta ovulaatiopäivästä asti semmonen tunne et oon raskaana, rinnat herkät, mieli herkkä, alaselkä ja vatsaa nipistelly..finnejä tuli ja hiukset rasvoittu..nytki tuntuu vatsassa

        Jospa se olettamasi ovulaatiopäivä onkin ollut muutamien päivien kuluttua tapahtuva kiinnittyminen. Silloin voi tuntea, aiemmin ei todellakaan mitenkään. Irrallinen hedelmöittynyt munasolu kun ei vielä vaikuta elimistöön mitenkään. Oviksen jälkeenhän rinnat yleensä kipeytyy kun johtuu keltarauhasen erittämästä keltarauhashormoonista... munarakkula josta munasolu irtoaa muuttuu siis keltarauhaseksi.

        Munasolu hedelmöittyy aika monessa kuussa jos raskautta yrittää. Mutta useimmiten se ei kiinnity, syystä tai toisesta. Silti nämä naiset eivät tunne mitään raskausoireita vaan ihan normaaleja kierronvaiheen oirehtimisia. Myös kierukan käyttäjillä munasolu voi hedelmöittyä vaikka joku kuukausi ja ehkäisy perustuu siihen ettei alkio kiinnity kohtuun. Eivätkä nämäkään naiset tunne mitään raskausoireita joka kuukausi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      35
      1926
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      836
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      819
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      691
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      681
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      60
      509
    8. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      459
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      44
      459
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      74
      417
    Aihe