Moii...
Voisko joku auttaa, mua kun oon tekemässä wordissä seminaarityötä ja sisällysluettelo on nyt valmis, mutta on vielä yks ongelma.
Eli pää- ja alaotsikoista puuttuu numerot (en oo laittanut niitä kirjoitusvaiheessa, koska työn sisältö muuttuu ja otsikoita tulee lisää)
Eli ongelma on se, että jos lisään tekstin sekaan esim. alaotsikon 5.3 XXXXXXXX, niin numerot ei päivity, vaan seuraavakin alaotsikko on 5.3, vaikka sen pitäis olla 5.4 ???
Eli otsikoiden numerot täytyis saada myös päivittymään juoksevasti.
Onks wordissa mitään automaattista toimintoa, jolla sais ne otsikoiden numerot päivittymään samalla tavalla kun koko sisällysluettelo.
Voisko joku ihana ihminen auttaa mua täs asiassa?
-Minna-
Word ja sis.luettelo+otsikoiden numerot
10
1006
Vastaukset
- G'Kar
En tiedä muuta konstia kuin tyylien käyttäminen. Asia on vähän liian monimutkainen selostettavaksi tässä, mutta sinun olisi kannattanut luoda pääotsikkotyyli ja alaotsikko tyyli ja tehdä muotoilu ja numeroinnit sinne tyylin asetuksiin. Tyylejä käyttämällä voisit lisäillä tai poistaa otsikoita vapaasti ja muut otsikot päivittyisivät automaattisesti sitä mukaa kun kirjoitat tekstiä.
Sisällysluettelo kannattaa aina luoda automaattisesti vasta kun koko työ on muuten valmis.- Minna
Siis mulla on tehty tyylit ja ekaks ne tyylit ei edes ollu tekstien otsikoissa samanlaisia kun sisällysluettelossa, mut nyt sain ne samanlaisiksi asettamalla insert -> index tables-> modify style ja sieltä Name=TOC1 ja based on: Heading1 jne...
Mut siin samas on format nappi jonka alla numbering... sieltä saa kai valita niit numeroita niiden otsikoiden eteen, mut ei se onnistu... : (
Tietääks kukaan mitä sielt pitää valita?
Auttakaa, joku kiltti ihminen nyt mua, jooko?
-Minna- - G'Kar
Minna kirjoitti:
Siis mulla on tehty tyylit ja ekaks ne tyylit ei edes ollu tekstien otsikoissa samanlaisia kun sisällysluettelossa, mut nyt sain ne samanlaisiksi asettamalla insert -> index tables-> modify style ja sieltä Name=TOC1 ja based on: Heading1 jne...
Mut siin samas on format nappi jonka alla numbering... sieltä saa kai valita niit numeroita niiden otsikoiden eteen, mut ei se onnistu... : (
Tietääks kukaan mitä sielt pitää valita?
Auttakaa, joku kiltti ihminen nyt mua, jooko?
-Minna-Mene sen tyylin kohdalle, jota haluat muotoilla. Valitse Format | Style | Modify | Paragraf. Sieltä löytyy kohta Outline level. Laita ylä otsikon leveliksi Level 1 ja alaotsikon Leveliksi Level 2. Auttoiko?
- Minna
G'Kar kirjoitti:
Mene sen tyylin kohdalle, jota haluat muotoilla. Valitse Format | Style | Modify | Paragraf. Sieltä löytyy kohta Outline level. Laita ylä otsikon leveliksi Level 1 ja alaotsikon Leveliksi Level 2. Auttoiko?
Mulla on se Level kohta passiivisena, siis en pysty muuttamaan sitä... ?
Siis pitäiskö sis.luettelo olla tehtynä ja sit muuttaa, vai eii täst tuu mitään... : (
-Minna- - G'Kar
Minna kirjoitti:
Mulla on se Level kohta passiivisena, siis en pysty muuttamaan sitä... ?
Siis pitäiskö sis.luettelo olla tehtynä ja sit muuttaa, vai eii täst tuu mitään... : (
-Minna-Onko sulla siellä tyylissä valittuna monitasoinen numerointi (outline numbering)? Sisällysluettelon tekemisen ei pitäisi vaikuttaa. Se kannattaa tehdä viimeiseksi.
- Minna
G'Kar kirjoitti:
Onko sulla siellä tyylissä valittuna monitasoinen numerointi (outline numbering)? Sisällysluettelon tekemisen ei pitäisi vaikuttaa. Se kannattaa tehdä viimeiseksi.
On valittuna outline numbering, kun täytyy saada otsikoita eri tasoille
1. Otsikko
1.1 Toinen otsikko
1.2 XXXXX
1.2.1 YYYYYYYY
Äsken sain jonkunlaisen sis.luettelon ja numeroinnin siihen mut numerot sitte jatku jotenkin jännästi tekstiin saakka siis että sis.luettelon numerointi alkoi hyvin mut eka otsikko tekstissä olikin jatkoa sille sis.luetttelon numeroinnille...??? Eikä ne numerot oo oikeen kokoisia...
*nyyh* : (
-Minna- - G'Kar
Minna kirjoitti:
On valittuna outline numbering, kun täytyy saada otsikoita eri tasoille
1. Otsikko
1.1 Toinen otsikko
1.2 XXXXX
1.2.1 YYYYYYYY
Äsken sain jonkunlaisen sis.luettelon ja numeroinnin siihen mut numerot sitte jatku jotenkin jännästi tekstiin saakka siis että sis.luettelon numerointi alkoi hyvin mut eka otsikko tekstissä olikin jatkoa sille sis.luetttelon numeroinnille...??? Eikä ne numerot oo oikeen kokoisia...
*nyyh* : (
-Minna-Ootko valinnut tuon Outline numperinkin jokaiselle otsikkotasolle erikseen sieltä tyylien asetuksista.
Miten sä siis teit sen sisällysluettelon?
Insert | Index & Tables | Välilehti Table Of Contents | Options | Rasti ruutuun Build Table Of Contents From Styles.
Mutta tämä kannattaa tosiaan tehdä vasta muutenvalmiiseen asiakirjaan.
Joskus kyllä Word sekoilee noissa numeroinneissa ilman mitään järkevää syytä. Mä tein vähän aikaa sitte yhtä opiskelutehtävää, enkä saanu numerointia toimimaan, ennen kuin siirsin koko tekstin leikepöydän kautta uuteen asiakirjaan muotoilemattomana tekstinä, ja tein kaikki tyylit uusiksi. - Minna
G'Kar kirjoitti:
Ootko valinnut tuon Outline numperinkin jokaiselle otsikkotasolle erikseen sieltä tyylien asetuksista.
Miten sä siis teit sen sisällysluettelon?
Insert | Index & Tables | Välilehti Table Of Contents | Options | Rasti ruutuun Build Table Of Contents From Styles.
Mutta tämä kannattaa tosiaan tehdä vasta muutenvalmiiseen asiakirjaan.
Joskus kyllä Word sekoilee noissa numeroinneissa ilman mitään järkevää syytä. Mä tein vähän aikaa sitte yhtä opiskelutehtävää, enkä saanu numerointia toimimaan, ennen kuin siirsin koko tekstin leikepöydän kautta uuteen asiakirjaan muotoilemattomana tekstinä, ja tein kaikki tyylit uusiksi.Tein sis.luettelon just tolleen kun kirjoitit ja outline number on valittu jokaiselle otsikkotasolle.
Numerot ilmestyy nyt ton sis.luettelon eteen, mutta eri fontilla kun otsikot ja kaiken lisäksi se numerointi ei pääty ollenkaan, vaan jatkuu normaalien otsikoiden jälkeenkin. Siis kun eka otsikko täytyis olla tekstiosuudessa 1.XXX, niin mulla se on nyt 14.XXX. : (
Mä painan kohta delete näppäintä niin tuhoutuu koko työ...
-Minna- - G'Kar
Minna kirjoitti:
Tein sis.luettelon just tolleen kun kirjoitit ja outline number on valittu jokaiselle otsikkotasolle.
Numerot ilmestyy nyt ton sis.luettelon eteen, mutta eri fontilla kun otsikot ja kaiken lisäksi se numerointi ei pääty ollenkaan, vaan jatkuu normaalien otsikoiden jälkeenkin. Siis kun eka otsikko täytyis olla tekstiosuudessa 1.XXX, niin mulla se on nyt 14.XXX. : (
Mä painan kohta delete näppäintä niin tuhoutuu koko työ...
-Minna-Sinuna kyllä poistaisin nyt sisällysluettelon ja tyylit ja siirtäisin koko tekstin muotoilemattomana uuteen asiakirjaan. Sitten voi aloittaa koko otsikoinnin puhtaalta pöydältä. Jos tallennat tuon uuden tiedoston uudella nimellä sinulle jää se vanha varmuuskopioksi, eli et häviä mitään.
- Minna
G'Kar kirjoitti:
Sinuna kyllä poistaisin nyt sisällysluettelon ja tyylit ja siirtäisin koko tekstin muotoilemattomana uuteen asiakirjaan. Sitten voi aloittaa koko otsikoinnin puhtaalta pöydältä. Jos tallennat tuon uuden tiedoston uudella nimellä sinulle jää se vanha varmuuskopioksi, eli et häviä mitään.
Mä en enää tänää jaksa tehä mitään... täytyy kai maanantaina yrittää jotain...???
Mut kiitos sulle kun jaksoit auttaa mua. :)
-Minna-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053143GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521065Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!321007- 67868
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24811