Paljonko joutuu pulittamaan 2003 vuosimallin Golf IV 1.6 77kW Variantin 90000 km:n huollosta? Nokkahihna (hammashihna) on vaihdettu jo 75000 km kohdalla joten sitä ei tarvitse vaihtaa.
Paljonko maksaa 90000 km:n huolto?
8
4216
Vastaukset
- manin70
eli kyseessä on niin sanottu pieni longlife huolto. tulpat ja suotimet ilmeisesti vaihdettu n.60000km tienoilla. hintaa sille vv-autossa tulee n.250 ekua ja jos jarrunesteet vaihdetaan niin siihen lisää n.70 ekua. siis kaikki töineen ja osineen.
- maksaa noin 45 e
Longlife huolto on rahastusta. Jos osaat vaihtaa öljyt ja suodattimen, niin suosittelen, että vaihdat ne itse. Käyt varaosaliikkeestä suodattimen ja longlifeöljyä ja eikun proppu auki...
Mutta helpommalla pääset kun viet sen merkkiliikkeeseen ja maksat 250-300 e. Takuu ei enää ole voimassa tuon vuosimallin autossa. - ????
maksaa noin 45 e kirjoitti:
Longlife huolto on rahastusta. Jos osaat vaihtaa öljyt ja suodattimen, niin suosittelen, että vaihdat ne itse. Käyt varaosaliikkeestä suodattimen ja longlifeöljyä ja eikun proppu auki...
Mutta helpommalla pääset kun viet sen merkkiliikkeeseen ja maksat 250-300 e. Takuu ei enää ole voimassa tuon vuosimallin autossa.Mitenkäs tietokoneen nollaus jos vaihtaa Longlife öljyt itse? Pystyykö myös tietokoneen "resetoimaan" itse?
- F-K.
kuinka pieni huolto voi maksaa 250 €,
minulla pieni huolto maksa satasen, suurin tuon 250.
minulla merkkihuollossa jarrunesteen vaihto oli viime kuussa 44 €, toisen autoon AD- huollossa 32 €.
siis kaikki töineen ja osineen. - kjhgkjhg
???? kirjoitti:
Mitenkäs tietokoneen nollaus jos vaihtaa Longlife öljyt itse? Pystyykö myös tietokoneen "resetoimaan" itse?
Pitää ostaa lisälaite, joita saa autotarvikeliikkeistä alle 100e. Samalla laittella pystyy lukemaa itse vikakoodit ja nollaamaan ne.
Esim Biltema myy jotain nollauslaitetta, en tiedä käykö vag-autoihin.
Nollata pystyy trippimittarista, ja siitä ohjeet löytää netistä, mutta muistuttaa huollosta tasan vuoden päästä, eli joudut nollaamaan uudestaa, koska long life muistuttaa n. 2w v. välein. - jö-
maksaa noin 45 e kirjoitti:
Mutta helpommalla pääset kun viet sen merkkiliikkeeseen ja maksat 250-300 e. Takuu ei enää ole voimassa tuon vuosimallin autossa.mitä teet jos hihna katkeaa ja kone hajoaa ?
vai uhraatko siihen sitten huoltorahoja ja vaihdat sen ennakolta, eli 2 kertaa useammin,
lieneekö säästöä.
olen kyllä sitä mieltä kuin sinäkin, että Longlife huolto ja koko vw huolto on rahastusta,
eka 2v ja 60000 on todella halpaa, mutta sitten alkaa korjaukset ja huollot ja korjaukset se on kallista.
- Anonyymi00007
Tämä riippuu aika paljon autosta ja siitä mitä huollossa tehdään.
Esim:
– pieni huolto usein 200–350 €
– suurempi huolto 400–800 €
– jakohihnan vaihto voi nostaa yli tonnin.
Jos haluaa nopeasti vertailla eri huoltojen keskihintoja niin tähän on kerätty aika hyvin niitä:
https://paljonkomaksaa.fi
Ei tietenkään täysin tarkka, mutta antaa realistisen suuruusluokan. - Anonyymi00008
120e maksoi 11 vuotta jakohihnan vaihto ja samalla uusi jäähdytysneste. Sen jälkeen uusinut itse talon pihassa 4-5 vuoden välein. Näillä maaliskuun, huhtikuun keleillä mukava tehdä pikku homma. Tälläinen onnistuu kerrostalon tai rivitalon pihassa helposti joka sellaisissa asuu. Näin vinkiksi. Ei tarvitse purkaa oikeastaan mitään, myös moniurahihnan vaihto.
Jos joskus alkaa pyöriä 3 sylinterillä niin puola viallinen. 20€ maksaa korjaus, myös kerrostalon pihassa kuin tulpan irrottaisi.
Olen jättänyt monesti pumpun uusimatta ja ajanut kahdet hihnat. Riippuen km. Laadukas pumppu ei ollut muuttunut yhtään kun tutkinut.
Juuri tekemässä tilausta aeromotorsille johon tulee hihna ja vaihdan sen huhtikuussa, myös moniurahihna tulee kun alkoi pitämään ääntä pari kk sitten kihnuttaa ja kyljestä hieman purkautunut yhdestä kohtaa. Näyttää olevan 7 vuotta sitten uusittu.
Jäähdytysnestettä tiivistettä tulee samalla 5L tai 10L kun edullista. Autoon ja traktoriin pitänyt tiivistettä aina jemmassa. Työkaluja tulee, vasaroita, viime kerralla 700mm pitkiä rengasrautoja alle 10e kpl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362161Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642002Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363871663Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031631Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821082Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 73895
- 27889