Kuinka turvallista Riossa?

BrasseihinMenossa??

Kuinka turvallinen maa Brasilia yleensä on suomalaiselle? Olen kuullut aseellisista ryöstöistä yms... Rio de Janeirosta varsinkin on puhuttu paljon pahaa, etenkin karnevaalien aikaan kuulemma hengenvaarallinen paikka(viina saattaa olla tietty yksi syy.) Uskaltaako ko. kaupunkiin matkustaa? Entä Brassit yleensä? onko turvallista? (varsinkin iltaisin/yöllä)

4

972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8 kertaa

      että todella turvallinen maa. Eikö se ollut joku Porvoo missä puukotettiin turisti hengiltä?
      On siis turvallinen mutta aina kannattaa varoa outoja paikkoja ja varsinkin illalla mitä tekee ja missä?

      • he heh haa

        No kyllä tota Porvoo on hiukkasen turvallisempi paikka illalla ja yöllä ku Brasilian suurkaupungit. Satunnaisesta puukotustapauksesta huolimatta.

        Jos joku tuttu Porvoossa sanois mulle kahden aikaan yöllä et lähdenpä tästä kun en saa unta kävelemään läpi kaupungin, niin sanoisin että jaa, no ole varovainen ja lähe karkuun tai huuda lujaa jos joku yrittää jotain.

        Jos Riossa tai Reficessä em. sanois vastaavaa niin kyllä reaktioni ois ettet varmasti lähde, tai jos ihminen ei mulle mitään merkitsis ni ajattelisin varmaan että jaahas, tosta ei sitte enää kuule koskaan mitään; jos oikei kuspää ois kyseessä, ajattelisin: helpotuksen huokaus, pääsee tostakin ihmisestä lopullisesti eroon.


    • Brasseista tulossa

      Riossa asuneena voin sanoa, että ihan on turvallinen kaupunki. Ihan niin kuin missä muuallakin suurkaupungeissa, pidä matalaa profiilia kameroistasi ja kännyköistäsi, äläkä levittele setelinippuja näyttävästi. Jos joku jotain sinulta haluaa, niin parempi antaa ihan mukisematta, sillä liipaisinsormi saattaa pikkupojilla olla herkässä.

    • huonoja kokemuksia

      Olin Riossa joulukuussa 07 ja itse ainakin tunsin oloni todella turvattomaksi.
      Tosiaankin laukkuni ryöstettiin Cobacabanan ja Ipaneman välisellä alueella, kun pysähdyimme lukemaan karttaa. Myös samassa matkaryhmässä matkustaneet 2 nuorta miestä ryöstettiin puukolla uhaten Maracanan metroasemalla.
      Tiettyjä metroasemia pitää välttää ja erityisesti favelat täytyy kiertää kaukaa! Rio oli muuten mahtava paikka :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe