Karmea paikka

-..-,

Olipa kamala kokemus koko Marmaris ! Täynnä tatuoituja karjuvia brittejä, ruoka ala-arvoista eli mautonta, tusinatavaraa kaikki otti sitten turkkilaista, pizzaa, kiinalaista tai mitä tahansa niin kaikki maistui- ei miltään. Rantakadulla hirveät ihmismäärät ja baarikadulla ei päässyt edes kulkemaan siltä väenpaljoudelta. Lisäksi hirveä kuumuus, päivisin ei voinut ajatellakaan liikkua missään eikä hiki loppunut öisinkään, kertaakaan ei laskenut alle 30 n.

En suosittele paikkaa kenellekään !

50

14718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • love turkey

      Hahahaa..No oliko yllätys tähän vuoden aikaan nuo lämpötilat? Etkö ole katsellut keskilämpötiloja tai säätiedotuksia? Kuullostat kuin et olisi ennen ulkomailla käynyt. Vaikka tiedän tapauksia siis ihmisiä joilla on aina valittamisen aihetta, kun asiat eivät olekaan kuin koti Suomessa. Turisteista sen verran, että niitä ei voi valita ja tämä aika on vilkkainta turisti aikaa. Vilkastahan se on olla paikassa, jossa on elämää ja ihmisiä. Sitä ei kyllä Suomessa koe, rauhallista ja kuollutta on monin paikoin..

    • aina valittajia

      löydy joka matkalta,mikään ei ole hyvin.Ei saa ruisleipää,eikä mitään "kunnon"ruokaa,kamalaa kun on jopa hellettä!Turkissa!Heinäkuussa!!!!Pysyttele vast edes koti suomessa,täälä sopeudut mustaan ,naama väärällään olevaan massaan,äläkä vain koskaan enää matkusta etelään,siellä kun sattuu olemaan muitakin kuin suomalaisia!Pimeetä syksyä sulle.

      • ihan ihqhivee

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, marmaris oli kauhistuttava paikka. Mitään turkkilaisuutta siellä ei ollut, kauppa kaupan vieressä samaa paskaa kaupittelemassa ( rättejä ja laukuja ja kaikenmoista rihkamaa), melkein kaikiissa ravintoloissa samat sapuskat, myyjät huutaa perään "mitäkuuluukukkuluuruu", repii kädestä ja melkein sylkee silmille. Ihan hirvee mesta. Olen aikaisemmin käynyt Alanyassa, Antalyassa, Kemerissä, Istambulissa ja Sidessä ja täytyy todella sanoa ettei marmaris ollut yhtään mistään kotoisin.


      • tuo
        ihan ihqhivee kirjoitti:

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, marmaris oli kauhistuttava paikka. Mitään turkkilaisuutta siellä ei ollut, kauppa kaupan vieressä samaa paskaa kaupittelemassa ( rättejä ja laukuja ja kaikenmoista rihkamaa), melkein kaikiissa ravintoloissa samat sapuskat, myyjät huutaa perään "mitäkuuluukukkuluuruu", repii kädestä ja melkein sylkee silmille. Ihan hirvee mesta. Olen aikaisemmin käynyt Alanyassa, Antalyassa, Kemerissä, Istambulissa ja Sidessä ja täytyy todella sanoa ettei marmaris ollut yhtään mistään kotoisin.

        edellinen vastaus myös.Miksi mennä sinne jos paikka niin vastenmielinen,Turkissa satoja mahdollisuuksia käydä lomalla ja tutustua aina eri paikkoihin.Rantaloma kohde on juuri sellaista mitä lomaltasi haet,tosin Marmariksessa on muutakin nähtävää kuin kalja lasin pohja,se on vain omasta viitseliäisyydestä kiinni.Jätä seuraavalla reissulla baarit ja basaarit väliin,tutustu aitoihin paikallisiin ruoka paikkoihin,kierrä katsomassa nähtävyksiä.


      • etukäteen tietää että paikk...
        tuo kirjoitti:

        edellinen vastaus myös.Miksi mennä sinne jos paikka niin vastenmielinen,Turkissa satoja mahdollisuuksia käydä lomalla ja tutustua aina eri paikkoihin.Rantaloma kohde on juuri sellaista mitä lomaltasi haet,tosin Marmariksessa on muutakin nähtävää kuin kalja lasin pohja,se on vain omasta viitseliäisyydestä kiinni.Jätä seuraavalla reissulla baarit ja basaarit väliin,tutustu aitoihin paikallisiin ruoka paikkoihin,kierrä katsomassa nähtävyksiä.

        Saman totesin viime kesänä surkea likanen paikka.


      • ottaa
        ihan ihqhivee kirjoitti:

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, marmaris oli kauhistuttava paikka. Mitään turkkilaisuutta siellä ei ollut, kauppa kaupan vieressä samaa paskaa kaupittelemassa ( rättejä ja laukuja ja kaikenmoista rihkamaa), melkein kaikiissa ravintoloissa samat sapuskat, myyjät huutaa perään "mitäkuuluukukkuluuruu", repii kädestä ja melkein sylkee silmille. Ihan hirvee mesta. Olen aikaisemmin käynyt Alanyassa, Antalyassa, Kemerissä, Istambulissa ja Sidessä ja täytyy todella sanoa ettei marmaris ollut yhtään mistään kotoisin.

        itseään kiinni eikä jäädä roikkumaan basaari-alueen nurkille.
        Busseilla pääse todella kätevästi näkemään muutakin kun Marmariksen keskustan.
        Autonkin voi vuokrata ja kierrellä läheisiä pikku kyliä,joista löytyy sitä aitoa,oikeaa turkkilaisuutta.
        Lähistöltä löytyy myös paljon kivempia rantoja kuin Marmariksesta.
        Itsestäänhän se riippuu millanen loma on,jos koko loman pyörii niillä turisti kulmilla,niin eipä mistään lomapaikasta saa irti yhtään mitään.
        Joka paikassa ja maassa ne samat kaupustelijat nyhtää turistien rahat ja tyrkyttää tavaroitaan.
        Olis sinunkin kannattanut lähteä lomallasi jonnekin kauemmas katselemaan muita maisemia.


      • -.,.-
        ottaa kirjoitti:

        itseään kiinni eikä jäädä roikkumaan basaari-alueen nurkille.
        Busseilla pääse todella kätevästi näkemään muutakin kun Marmariksen keskustan.
        Autonkin voi vuokrata ja kierrellä läheisiä pikku kyliä,joista löytyy sitä aitoa,oikeaa turkkilaisuutta.
        Lähistöltä löytyy myös paljon kivempia rantoja kuin Marmariksesta.
        Itsestäänhän se riippuu millanen loma on,jos koko loman pyörii niillä turisti kulmilla,niin eipä mistään lomapaikasta saa irti yhtään mitään.
        Joka paikassa ja maassa ne samat kaupustelijat nyhtää turistien rahat ja tyrkyttää tavaroitaan.
        Olis sinunkin kannattanut lähteä lomallasi jonnekin kauemmas katselemaan muita maisemia.

        Kyse olikin nimenomaan MARMARIKSESTA mistä olen samaa mieltä, karsea kusetusmesta. Tokihan sieltä pois pääsee ja niin varmaan moni tekeekin, ja hyvästä syystä. Jos haluaa nähdä Turkkia niin en suosittele kyseistä isoa discoa kenellekään, en edes rantalomaa hakeville koska ranta on likainen, rantatuolit aivan rannassa kiinni ja ranta pikkukivistä, missä joukossa isompia lohkareita joihin loukkaa helposti jalkansa.Korvaan huutaa koko ajan joku kauppaaja, vanha discomusa pauhaa aamusta iltaan, tänä kesänä tuli kuultua Rihannaa loppuiän tarpeiksi.


      • Puhut
        ihan ihqhivee kirjoitti:

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, marmaris oli kauhistuttava paikka. Mitään turkkilaisuutta siellä ei ollut, kauppa kaupan vieressä samaa paskaa kaupittelemassa ( rättejä ja laukuja ja kaikenmoista rihkamaa), melkein kaikiissa ravintoloissa samat sapuskat, myyjät huutaa perään "mitäkuuluukukkuluuruu", repii kädestä ja melkein sylkee silmille. Ihan hirvee mesta. Olen aikaisemmin käynyt Alanyassa, Antalyassa, Kemerissä, Istambulissa ja Sidessä ja täytyy todella sanoa ettei marmaris ollut yhtään mistään kotoisin.

        Täyttä paskaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Nimetön

      Ei voi olla totta, olikos siellä Marmariksessa muitakin kuin aina ja kaikesta valittavia ja tyytymättömiä suomalaisjörriköitä??? On se jotain kamalaa. Ja että ihan rantakatukin ja basaari vai oliko se baarikatu ihan pullollansa. Se on tietenkin hirveää jos sattu vaikka joku tulemaan liian lähelle ettei jää vähintää kymmenen metrin hajurakoa. Ja miksi ihmeessä pitää ängätä syömään sellaiseen ravintolaan jossa tarjoillaan meilläkin saatavaa kansainvälistä ruokaa. Jospas kerrankin rohkaisisitte mielenne ja menisitte paikallisten kansoittamiin Lokantas ruokapaikkoihin, niin avot kyllä löytyy ruokaa joka vie kielenkin mennessään. ai että kuumuuskin on Turkkilaisten vika. Anteeksi vaan mutta jos ette ole huomannut niin on menossa elokuu joka on kuuma koko välimerellä. On paras pysytellä kotimaan vesisateissa ja "pakkasissa" jos ei lämpöä kestä.

      • kaikeentietäjä

        Kun kerran tiedät Marmariksesta kaiken, niin kerropa missä siellä on lokantaseja ??? Ja jos niin mihin niistä ovat turistit tervetulleita ?

        Koko tämä ketju kertoo siitä, ettei ikävistä lomakokemuksista ole lupa puhua koska täällä ryntää heti joku haukkumaan ja arvostelemaan ilman mitään perusteita sitä, että ikävät kokemukset ovat aina matkailijan OMAA syytä...


      • niitä useampiakin
        kaikeentietäjä kirjoitti:

        Kun kerran tiedät Marmariksesta kaiken, niin kerropa missä siellä on lokantaseja ??? Ja jos niin mihin niistä ovat turistit tervetulleita ?

        Koko tämä ketju kertoo siitä, ettei ikävistä lomakokemuksista ole lupa puhua koska täällä ryntää heti joku haukkumaan ja arvostelemaan ilman mitään perusteita sitä, että ikävät kokemukset ovat aina matkailijan OMAA syytä...

        yhdessä kävimme syömässä.
        Se sijaitsee n. 3 km pääkatua keskustasta Icmeleriin päin, oikealla No name-nimisen ravintolan vieressä sivukadulla.
        Älysimme ikävä kyllä vasta lähtöpäivänä mennä sinne syömään, vaikka olikin saman kadun varrella kuin hotellimme.
        Ruoka oli hyvää ja erittäin edullista (2 ruokaa 3 vettä, 11 ytl), palvelu rauhallista ja kohteliasta.
        Alanyassa olen käynyt usein lokantaseissa syömässä, suosittelen.


      • Marmarislainen
        kaikeentietäjä kirjoitti:

        Kun kerran tiedät Marmariksesta kaiken, niin kerropa missä siellä on lokantaseja ??? Ja jos niin mihin niistä ovat turistit tervetulleita ?

        Koko tämä ketju kertoo siitä, ettei ikävistä lomakokemuksista ole lupa puhua koska täällä ryntää heti joku haukkumaan ja arvostelemaan ilman mitään perusteita sitä, että ikävät kokemukset ovat aina matkailijan OMAA syytä...

        No minäpä kerron sinulle. Lokanta ravintoloita elikä ravintoloita joissa tarjoillaan turkkilaista kotiruokaa löytyy Marmariksesta useita. Basaarista löydät jokaisen käytävän varrelta ainakin pari kappaletta. Basaarin takana avautuvassa vanhassa kaupungissa kyseisiä ravintoloita myöskin useita. Valitettavasti ei ole tullut mieleeni laskea lukumäärää. Erittäin suosittu ja erityisesti turkkilaisten suosiossa oleva Lokanta sijaitsee heti basaarin takana linnan puolella. Lähistöllä on Marmariksen vanhin ja paras Hamam johon myös kannattaa mennä rohkeasti tutustumaan. Myös moskeija on vieressä. Lokanta ravintoloita on myöskin jonkin verran pääkadulta erkanevien sivukatujen varrella. Niin että etköhän johonkin näistä osu vaikka kulkisit silmät kiinni. Ruoka näissä kaikissa ravintoloissa on todella hyvää perus kotiruokaa ja edullista. Ravintoloiden ulkoasu on vaatimattomampi kuin isommissa mutta siistiä ja puhdasta joka tapauksessa ja aidon kodikasta.

        Olen asunut Marmariksessa ja elänyt Turkkilaisen miehen kanssa siksi kauan että tiedän tämänkin asian tasan tarkkaan. Niin ja kysymykseesi mihin Lokantas ravintoloihin on turisti tervetullut vastaan; kaikkiin IHAN KAIKKIIN olet aina tervetullut.


    • ..............................

      Pysy juntti kotonasi ja syö HK:n:sinistä,muuta siperiaan kauas asutuksesta niin saat olla rauhassa valittamatta mitään.

      • ..............................

        Joo...melkoista luuseriporukkaa näyttää olevan Marmariksesta pitävät joiden mielestä paskainen,ahdas,ruma ja ylikallis kylä on toiveiden täyttymys. Varmaan jostain Savitaipaleelta katsottuna onkin sitä.


      • r.t.v
        .............................. kirjoitti:

        Joo...melkoista luuseriporukkaa näyttää olevan Marmariksesta pitävät joiden mielestä paskainen,ahdas,ruma ja ylikallis kylä on toiveiden täyttymys. Varmaan jostain Savitaipaleelta katsottuna onkin sitä.

        Kateelliset täällä haukkuu Marmarista,kun ei ole heillä itsellään mahdollisuutta mennä sinne.Joutuu lomaileen vain, kotoisassa suomessa.Ja jos totta puhutaan,niin Marmaris on yksi välimeren kauneimpia paikkoja.


      • Marmarislainen
        r.t.v kirjoitti:

        Kateelliset täällä haukkuu Marmarista,kun ei ole heillä itsellään mahdollisuutta mennä sinne.Joutuu lomaileen vain, kotoisassa suomessa.Ja jos totta puhutaan,niin Marmaris on yksi välimeren kauneimpia paikkoja.

        Selam!
        On sentään joku palstalla joka ymmärtää hyvän päälle.

        Cok tesekkur ederim!


      • parempiakin on
        r.t.v kirjoitti:

        Kateelliset täällä haukkuu Marmarista,kun ei ole heillä itsellään mahdollisuutta mennä sinne.Joutuu lomaileen vain, kotoisassa suomessa.Ja jos totta puhutaan,niin Marmaris on yksi välimeren kauneimpia paikkoja.

        Noin surkeesta paikasta ei keneenkään tarvitse olla kateellinen.Suomessa on monta kertaa kauniinpia paikkoja kuin likanen Marmaris.


      • mamamarma
        parempiakin on kirjoitti:

        Noin surkeesta paikasta ei keneenkään tarvitse olla kateellinen.Suomessa on monta kertaa kauniinpia paikkoja kuin likanen Marmaris.

        En tajua, mitä kaunista joku näkee Marmariksen kylässä, talot karmeita, hotellit miten kuten toimivia, liikenne kaoottista, Tansaksen kulmilla notkuu paikalliset narkit kiiluvin silmin, basaareissa tyrkytetään rättejä ja krääsää puolipakolla, brittiporukat massuttavat chipsejään joka puolella ja ravintolaruoka on maustettu brittimaukuiseksi eli mauttomaksi.

        Kun Turkki pursuaa hienoja kohteita niin on käsittämätöntä, miten joku voi oikeasti pitää tuosta paskalävestä.


      • !!!!!!!!!!
        Marmarislainen kirjoitti:

        Selam!
        On sentään joku palstalla joka ymmärtää hyvän päälle.

        Cok tesekkur ederim!

        Paskaa hyvänä, niin pitää olla melkoinen idiootti.


      • olitkos matkasi
        mamamarma kirjoitti:

        En tajua, mitä kaunista joku näkee Marmariksen kylässä, talot karmeita, hotellit miten kuten toimivia, liikenne kaoottista, Tansaksen kulmilla notkuu paikalliset narkit kiiluvin silmin, basaareissa tyrkytetään rättejä ja krääsää puolipakolla, brittiporukat massuttavat chipsejään joka puolella ja ravintolaruoka on maustettu brittimaukuiseksi eli mauttomaksi.

        Kun Turkki pursuaa hienoja kohteita niin on käsittämätöntä, miten joku voi oikeasti pitää tuosta paskalävestä.

        aivan selvin päin?En ollu minäkään,mutta jotakin jäi mieleeni.Sieltä siistin hotellini parvekkeelta en voinut kuin huokailla kaunista kukka ja pensas loistoa,marmaran lahti on upea korkealta vuorilta katsottuna,ihmiset niin suunnattoman kultaisia ja ylitsevyöryvän kohteliaita.Miehet kuin karamelleja,mistä komeampia enää löytyisikään????Vain ahdasmielinen suu sitruunalla kirpaistu suomalainen ei voi olla iloinen edes lomallansa,sielläkin jatkuvasti naputtaa kaikesta,,,mutta mitenkäs koira tavoistansa?


      • nähnyt
        olitkos matkasi kirjoitti:

        aivan selvin päin?En ollu minäkään,mutta jotakin jäi mieleeni.Sieltä siistin hotellini parvekkeelta en voinut kuin huokailla kaunista kukka ja pensas loistoa,marmaran lahti on upea korkealta vuorilta katsottuna,ihmiset niin suunnattoman kultaisia ja ylitsevyöryvän kohteliaita.Miehet kuin karamelleja,mistä komeampia enää löytyisikään????Vain ahdasmielinen suu sitruunalla kirpaistu suomalainen ei voi olla iloinen edes lomallansa,sielläkin jatkuvasti naputtaa kaikesta,,,mutta mitenkäs koira tavoistansa?

        Ollaan kuules maailmaa nähty ja marmariksessakin käyty 20 kertaa eikä sen voittanutta vielä löydy.Juopot ja köyhät kateelliset siellä vain huutaa ja puhuu paskaa.menkää tei lääviinne ja nauttikaa kurjuudessanne.


      • onpa taas
        nähnyt kirjoitti:

        Ollaan kuules maailmaa nähty ja marmariksessakin käyty 20 kertaa eikä sen voittanutta vielä löydy.Juopot ja köyhät kateelliset siellä vain huutaa ja puhuu paskaa.menkää tei lääviinne ja nauttikaa kurjuudessanne.

        Siiä taas turkin vouhottajan tyhmä kirjotus.


      • Agua
        onpa taas kirjoitti:

        Siiä taas turkin vouhottajan tyhmä kirjotus.

        Toiset tykkää toiset ei,itse 7kertaa Marmariksessa käynyt ja enskesänä taas..Toisten mielestä Kreikka tai Espania ne parhaat,kukin tykkää mistä tykkää mut enpä ole aidoinpia ihmisiä muualla tavannut kuin Marmariksessa,monista tullut tosi ystäviä.


      • kerran käynyt
        Agua kirjoitti:

        Toiset tykkää toiset ei,itse 7kertaa Marmariksessa käynyt ja enskesänä taas..Toisten mielestä Kreikka tai Espania ne parhaat,kukin tykkää mistä tykkää mut enpä ole aidoinpia ihmisiä muualla tavannut kuin Marmariksessa,monista tullut tosi ystäviä.

        ja ihan riittävästi oli viikko Marmariksessa. Kukin tykkää mistä haluaa, mutta minäkin maailmaa kiertäneenä olen nähnyt paljon mukavampia paikkoja eri puolilla eurooppaa. Tosiaan, Marmaris on likainen, meluisa ja tyrkky paikka.
        Se on pelkästään turisteille rakennettu ja heidän viihdyttämistään silmälläpitäen varustettu ja asutettu. Jos olisin tiennyt millainen paikka se on, en ikipäivänä olisi lähtenyt sinne. Mutta tietenkin siellä on jotain, mikä minulta jäi huomaamatta, koska niin monet siellä viihtyvät ja jopa menevät useita kertoja. Onko se suomi-katu karaokeineen ja bingoineen, joka houkuttaa sekä suomenkielen taitoiset asukkaat. Tiedä häntä, mutta minua ei siellä enää konsaan nähdä. Eikä tästä tarvii ruveta riekkumaan herne nenässä, tämä on minun mielipiteeni. Eikä se ruokakaan ollut kovin kummoista. Samanlaista kuin missä tahansa turistikohteessa. Enkä kyllä tykkää HK:n sinisestäkään, eli taidan olla kranttu.


      • janiinpois
        kerran käynyt kirjoitti:

        ja ihan riittävästi oli viikko Marmariksessa. Kukin tykkää mistä haluaa, mutta minäkin maailmaa kiertäneenä olen nähnyt paljon mukavampia paikkoja eri puolilla eurooppaa. Tosiaan, Marmaris on likainen, meluisa ja tyrkky paikka.
        Se on pelkästään turisteille rakennettu ja heidän viihdyttämistään silmälläpitäen varustettu ja asutettu. Jos olisin tiennyt millainen paikka se on, en ikipäivänä olisi lähtenyt sinne. Mutta tietenkin siellä on jotain, mikä minulta jäi huomaamatta, koska niin monet siellä viihtyvät ja jopa menevät useita kertoja. Onko se suomi-katu karaokeineen ja bingoineen, joka houkuttaa sekä suomenkielen taitoiset asukkaat. Tiedä häntä, mutta minua ei siellä enää konsaan nähdä. Eikä tästä tarvii ruveta riekkumaan herne nenässä, tämä on minun mielipiteeni. Eikä se ruokakaan ollut kovin kummoista. Samanlaista kuin missä tahansa turistikohteessa. Enkä kyllä tykkää HK:n sinisestäkään, eli taidan olla kranttu.

        Olen täsmälleen samaa mieltä, ettei Marmaris edusta millään tavalla Turkkilaisuutta. Ruma ja likainen paikka, ehkä joku ummikkosuomalainen tykkää, kun pärjää suomenkielellä. Kävin siellä 2 viikkoa sitten viikon, enkä enää ikinä mene sinne rahojani haaskaamaan koska niin paljon parempia paikkoja löytyy.


      • IP*
        janiinpois kirjoitti:

        Olen täsmälleen samaa mieltä, ettei Marmaris edusta millään tavalla Turkkilaisuutta. Ruma ja likainen paikka, ehkä joku ummikkosuomalainen tykkää, kun pärjää suomenkielellä. Kävin siellä 2 viikkoa sitten viikon, enkä enää ikinä mene sinne rahojani haaskaamaan koska niin paljon parempia paikkoja löytyy.

        Mutta silti teidän on pakko käydä lukemassa ja kommentoimassa "Marmaris -palstalla", vaikka Marmaris lomakohteena on niin ala-arvoinen... No aivan sama minulle... tehkää mitä haluatte, olkaa mitä mieltä haluatte.

        *Pian taas Marmarikseen*


      • minäkin olen
        IP* kirjoitti:

        Mutta silti teidän on pakko käydä lukemassa ja kommentoimassa "Marmaris -palstalla", vaikka Marmaris lomakohteena on niin ala-arvoinen... No aivan sama minulle... tehkää mitä haluatte, olkaa mitä mieltä haluatte.

        *Pian taas Marmarikseen*

        aina ihmetelly miksi noi samat tyypit(aika monen tunnistaa kirjoitustyylistä) roikkuu Turkki-palstoilla.
        Useat niistä ei ole ei ole koskaan Turkissa käyneetkään, sen huomaa jo selvistä asiavirheistä kirjoituksissa.
        Tossa joku aika sitten yksi noista vakioroikkujista vastasi kun joku kysyi eräästä hotellista Marmariksessa.
        Heppu haukkui hotellin ja sai sieltä huonoa ruokaakin, brittimakuun tehtyä.
        Minä vaan satuin olemaan kyseisessä hotellissa juuri hepun kertomana aikana, eikä siellä ollut ainuttakaan brittiä, vain pohjoismaalaisia.
        Eikä siellä ollut ravintolaakaan, silti oli huono ruoka...?
        No, joka tapauksessa, en tarvitse ulkomailla suomenkielistä palvelua, pärjään kyllä englannilla.
        Minusta Marmaris oli oikein miellyttävä lomakohde, siistiä ja ainakin sinä ajankohtana kun siellä olin, oli miellyttävän väljää kaupungilla kulkea.
        Olen matkustellut paljon eri paikoissa ja ei Turkki ainakaan huonoon suuntaan poikkea yleisestä tasosta monissa lomakohteissa, monesti pikemminkin päinvastoin.


      • maailmaa kierrelleenä
        kerran käynyt kirjoitti:

        ja ihan riittävästi oli viikko Marmariksessa. Kukin tykkää mistä haluaa, mutta minäkin maailmaa kiertäneenä olen nähnyt paljon mukavampia paikkoja eri puolilla eurooppaa. Tosiaan, Marmaris on likainen, meluisa ja tyrkky paikka.
        Se on pelkästään turisteille rakennettu ja heidän viihdyttämistään silmälläpitäen varustettu ja asutettu. Jos olisin tiennyt millainen paikka se on, en ikipäivänä olisi lähtenyt sinne. Mutta tietenkin siellä on jotain, mikä minulta jäi huomaamatta, koska niin monet siellä viihtyvät ja jopa menevät useita kertoja. Onko se suomi-katu karaokeineen ja bingoineen, joka houkuttaa sekä suomenkielen taitoiset asukkaat. Tiedä häntä, mutta minua ei siellä enää konsaan nähdä. Eikä tästä tarvii ruveta riekkumaan herne nenässä, tämä on minun mielipiteeni. Eikä se ruokakaan ollut kovin kummoista. Samanlaista kuin missä tahansa turistikohteessa. Enkä kyllä tykkää HK:n sinisestäkään, eli taidan olla kranttu.

        palaan aina ja ikuisesti takaisin Marmarikseen,rakastan sitä erinomaista,hyvää ruokaa,mukavia ihmisiä,hotelli siistijöiden joka päiväistä huoneiston siistiksi laittamista,ystävällistä palvelua,iloista ja ystävällistä henkilökuntaa.En yksinkertaisesti ole vielä koskaan tavannut yhtään huijaria tai muutenkaan tyrkkyä myyjää.Hotellit on olleet ensiluokkaisia palveluineen.Tietysti jos asut vaatimattomissa hotelleissa,et tietenkään voi vaatia parhainta palvelua.Minulle on aina ja joka kerta kaikki olleet todella kohteliaita jne.Mutta eikös se sanonta mene niin että,sitä saa mitä tilaa?Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa...yst.terv.Marmariksesta pitävä.


      • vaadiii
        maailmaa kierrelleenä kirjoitti:

        palaan aina ja ikuisesti takaisin Marmarikseen,rakastan sitä erinomaista,hyvää ruokaa,mukavia ihmisiä,hotelli siistijöiden joka päiväistä huoneiston siistiksi laittamista,ystävällistä palvelua,iloista ja ystävällistä henkilökuntaa.En yksinkertaisesti ole vielä koskaan tavannut yhtään huijaria tai muutenkaan tyrkkyä myyjää.Hotellit on olleet ensiluokkaisia palveluineen.Tietysti jos asut vaatimattomissa hotelleissa,et tietenkään voi vaatia parhainta palvelua.Minulle on aina ja joka kerta kaikki olleet todella kohteliaita jne.Mutta eikös se sanonta mene niin että,sitä saa mitä tilaa?Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa...yst.terv.Marmariksesta pitävä.

        Meitä oli 5 hengen perhe, 3 tähden hotelli jossa kaikki tietysti pelasi kuten hotelleissa tapaakin pelata. Ihan lakanatkin vaihdettiin. Itse Marmaris, paljon muita kohteita nähneinä, oli todellinen pettymys, mitään omaperäistä tai kaunista emme sieltä löytäneet. Jopa biletysikäiset teinimme 16 ja 18 v antoivat tylyn tuomion. Aggressiivisia myyjiä ja ruoka ravintoloissa mitäänsanomatonta, aamiainen hotellissa menetteli.
        Kaupunki hyvin ruma ja likainen.


      • Tarvitsekkaan
        janiinpois kirjoitti:

        Olen täsmälleen samaa mieltä, ettei Marmaris edusta millään tavalla Turkkilaisuutta. Ruma ja likainen paikka, ehkä joku ummikkosuomalainen tykkää, kun pärjää suomenkielellä. Kävin siellä 2 viikkoa sitten viikon, enkä enää ikinä mene sinne rahojani haaskaamaan koska niin paljon parempia paikkoja löytyy.

        Onneksi tollaset urpot ei tule enään takaisin marmarikseen,koska ei tollasia siellä kaivatakkaan.oletkohan ikinä siellä edes käynyt? arvasin! kotikylän kebabilla kerran kävit,kun sait pummattua joltain rahaa.


      • 30 kertaa
        kerran käynyt kirjoitti:

        ja ihan riittävästi oli viikko Marmariksessa. Kukin tykkää mistä haluaa, mutta minäkin maailmaa kiertäneenä olen nähnyt paljon mukavampia paikkoja eri puolilla eurooppaa. Tosiaan, Marmaris on likainen, meluisa ja tyrkky paikka.
        Se on pelkästään turisteille rakennettu ja heidän viihdyttämistään silmälläpitäen varustettu ja asutettu. Jos olisin tiennyt millainen paikka se on, en ikipäivänä olisi lähtenyt sinne. Mutta tietenkin siellä on jotain, mikä minulta jäi huomaamatta, koska niin monet siellä viihtyvät ja jopa menevät useita kertoja. Onko se suomi-katu karaokeineen ja bingoineen, joka houkuttaa sekä suomenkielen taitoiset asukkaat. Tiedä häntä, mutta minua ei siellä enää konsaan nähdä. Eikä tästä tarvii ruveta riekkumaan herne nenässä, tämä on minun mielipiteeni. Eikä se ruokakaan ollut kovin kummoista. Samanlaista kuin missä tahansa turistikohteessa. Enkä kyllä tykkää HK:n sinisestäkään, eli taidan olla kranttu.

        Olisit liikkunut muuallakin kuin rantakadulla !! Meluisa Marmaris todella on noin puoleenyöhön asti, mutta sitten rauhoittuu, paitsi baarikadulla, mutta sinnehän ei tarvitse mennä. Likainen ei todellakaan. Marmarista ei ole rakennettu vain turisteille. Esim. kun lähdet Tansaksen nurkalta vaikka Icmeleriin päin, kadun varrella on paljon liikkeitä, joita uskoakseni ei ole turisteille rakennettu. Aika harvoin nimittäin olen nähnyt tuliaisiksi tuotavan helloja, kylpyhuone- ja muita kalusteita,lattiapäällysteitä, pyöriä ja kaikenlaista muuta huushollitavaraa. Suomikadun päässä laiduntavat lehmät!!! Ihan kivaa poiketa sinnekin ja tutustua muihin suomalaisiin. Paitsi karaoke saa jäädä kyllä väliin. En kirjoita herne nenässä, mutta ihmetyttää vain. Ruokapuolesta sen verran, että ei ole LaVitaBellan lankkupihvin voittanutta. Alinsin lounaat sulavat suussa samoin kuni Karenin leivokset. Ei muuta kuin uutta matkaa tilaamaan. Eikö olekin mukavaa kun saa itse valita minne matkustaa!!!!!


    • joka kesä

      On hyvin paljon siitä kiinni mitä itse haluaa reissultaan. Jos asennoituminen ei ole paikkaan nähden kohdallaan, niin kaikesta löytää jotain huonoa. Et varmaankaan ole paljoa matkustellut.
      No verrataampa Marmarista vaikka Kreikan saariin, hinta Kreikassa nousee puolella ja palvelutaso laskee puolella. Ja jos sinä sairastut Marmariksessa, vain puhelinsoitto niin sinut noudetaan lääkärille, joka antaa myös tarvittavat lääkkeet mukaasi. Palvelu oli meille aivan huipussaan, ja ruoka on hyvää, muistat kai että turkkilainen ruokakulttuuri on 3. paras maailmassa. Et varmaankaan käynyt merellä lomasi aikana. Ja jos joku puhuu jostain likaisista rannoista niin mietipä sitä pystytkö itse uimaan Suomenlahdessa--SINILEVÄÄ--entäs aurinko meillä?
      Eipä Marmariksessa ole bulgaari vessamummoja käsi ojossa tai espanjalaisia varkaita.

      • trkisa

        Olen matkustellut ympäri Turkkia vuodesta 1981 alkaen joten luulen tietäväni maasta melkoisen paljon. Marmarikseen tutustuin tänä kesänä, olen jotenkin alitajuisesti välttänyt paikkaa aiemmin. Olen vieläkin poissa tolaltani koska Marmaris edustaa kaikkea sitä, mitä Turkki EI ole. Ruma,ankea,täydellisen massaturismin mädättämä. Tällä palstalla näyttää olevan tendenssinä, ettei esim. tätä joidenkuiden rakastamaa Marmarista saa mitenkään arvostella. Ilmeisesti puolustajien riveissä on vaaletukkaiset tyttöset...no, jos massaturistikohteista pitää niin siitä vaan, mitään muuta ei Marmaris ole.


      • VALEHTELE
        trkisa kirjoitti:

        Olen matkustellut ympäri Turkkia vuodesta 1981 alkaen joten luulen tietäväni maasta melkoisen paljon. Marmarikseen tutustuin tänä kesänä, olen jotenkin alitajuisesti välttänyt paikkaa aiemmin. Olen vieläkin poissa tolaltani koska Marmaris edustaa kaikkea sitä, mitä Turkki EI ole. Ruma,ankea,täydellisen massaturismin mädättämä. Tällä palstalla näyttää olevan tendenssinä, ettei esim. tätä joidenkuiden rakastamaa Marmarista saa mitenkään arvostella. Ilmeisesti puolustajien riveissä on vaaletukkaiset tyttöset...no, jos massaturistikohteista pitää niin siitä vaan, mitään muuta ei Marmaris ole.

        Sinä ole turkkia nähnyt edes päälläsi.On täällä ihmisiä jotka on nähnyt turkkia,eikä Marmaris häviä yhdellekkään paikalle Turkissa.Turisteja siellä kyllä on,muttei niitääkään välttämättä liikaa.Marmalis on todella kauniilla paikalla,hieno rantakatu,turkin upein satama,hyvä ruoka,ystävälliset ja mukavat ihmiset,hyvät retket,upea meri ja maisemat sieltä,paljon mahdollisuuksia harrastaa ym.Taidat olla aika säikky,ku noin pienestä menet tolaltasi,miten sinä täällä suomessa ollenkaan pärjäät?????????? Mutta ei ole minun häpeä ja jokaisella on omat mielipiteensä.Mutta sinä suorastaan valehtelet Marmariksesta,niin pitäähän asiat oikaista.Tai sit olet juuri niitä ihmisiä jota harmittaa,kun löysi vasta nyt Marmariksen,eikä voi myöntää mitä on menettänyt.Niitäkin kokemuksesta tiedän olevan.


      • ruma karvainen äijä
        trkisa kirjoitti:

        Olen matkustellut ympäri Turkkia vuodesta 1981 alkaen joten luulen tietäväni maasta melkoisen paljon. Marmarikseen tutustuin tänä kesänä, olen jotenkin alitajuisesti välttänyt paikkaa aiemmin. Olen vieläkin poissa tolaltani koska Marmaris edustaa kaikkea sitä, mitä Turkki EI ole. Ruma,ankea,täydellisen massaturismin mädättämä. Tällä palstalla näyttää olevan tendenssinä, ettei esim. tätä joidenkuiden rakastamaa Marmarista saa mitenkään arvostella. Ilmeisesti puolustajien riveissä on vaaletukkaiset tyttöset...no, jos massaturistikohteista pitää niin siitä vaan, mitään muuta ei Marmaris ole.

        Oletko katsellut mereltä Marmarista, oletko käynyt marinassa, entä Marmariksen ympäristö, vuoret, Pinja-mäntymetsät. Epäilen käyntiäsi Marmariksessa.


      • Johan mamma suuttuu
        VALEHTELE kirjoitti:

        Sinä ole turkkia nähnyt edes päälläsi.On täällä ihmisiä jotka on nähnyt turkkia,eikä Marmaris häviä yhdellekkään paikalle Turkissa.Turisteja siellä kyllä on,muttei niitääkään välttämättä liikaa.Marmalis on todella kauniilla paikalla,hieno rantakatu,turkin upein satama,hyvä ruoka,ystävälliset ja mukavat ihmiset,hyvät retket,upea meri ja maisemat sieltä,paljon mahdollisuuksia harrastaa ym.Taidat olla aika säikky,ku noin pienestä menet tolaltasi,miten sinä täällä suomessa ollenkaan pärjäät?????????? Mutta ei ole minun häpeä ja jokaisella on omat mielipiteensä.Mutta sinä suorastaan valehtelet Marmariksesta,niin pitäähän asiat oikaista.Tai sit olet juuri niitä ihmisiä jota harmittaa,kun löysi vasta nyt Marmariksen,eikä voi myöntää mitä on menettänyt.Niitäkin kokemuksesta tiedän olevan.

        Voi herran jumala mitä kirjotusta ,jos ei tykkää Marmarista niin miten sitä suomessakaan pärjää.


      • vaan
        Johan mamma suuttuu kirjoitti:

        Voi herran jumala mitä kirjotusta ,jos ei tykkää Marmarista niin miten sitä suomessakaan pärjää.

        meinasin vaan et jos menet noin pienestä tolaltasi,niin miten täällä pohjolassa pärjäät? täälläkin sattuu kaiken näköistä ja pitäis yrittää tolkku pitää päässä.


      • tolkku päässä
        vaan kirjoitti:

        meinasin vaan et jos menet noin pienestä tolaltasi,niin miten täällä pohjolassa pärjäät? täälläkin sattuu kaiken näköistä ja pitäis yrittää tolkku pitää päässä.

        Tolkku päässä ,eikä heti tarvitse suuttuu jos joku haukkuu Marmarista .Muitakin lomakohteita kannattas käydä katsomassa ,eikä matkustaa joka kesä samaaan paikkaan ja hotelliin.


      • Vanjärvi
        tolkku päässä kirjoitti:

        Tolkku päässä ,eikä heti tarvitse suuttuu jos joku haukkuu Marmarista .Muitakin lomakohteita kannattas käydä katsomassa ,eikä matkustaa joka kesä samaaan paikkaan ja hotelliin.

        Nämä marmarisintoijat eivät muusta tiedäkään, ihan samaa jengiä kuin kanariaan tai rhodokseen rakastuneet. Ja kuvittelevat sitten reissanneensa paljonkin...hioh hoijaa, junttien mesta !


      • vain
        Vanjärvi kirjoitti:

        Nämä marmarisintoijat eivät muusta tiedäkään, ihan samaa jengiä kuin kanariaan tai rhodokseen rakastuneet. Ja kuvittelevat sitten reissanneensa paljonkin...hioh hoijaa, junttien mesta !

        Olen kuules monesti käynyt muuallakin ja esim.välimereltä käynyt monet paikat läpi,mutta aina tuulee välillä palattua marmarikseen,koska se vain erottuu muita paremmaksi.no kun käy välillä muualla,niin huomaa mistä jää paitsi ja saa taas odottaa innolla et pääsee marmarikseen.


      • paistaa läpi
        Vanjärvi kirjoitti:

        Nämä marmarisintoijat eivät muusta tiedäkään, ihan samaa jengiä kuin kanariaan tai rhodokseen rakastuneet. Ja kuvittelevat sitten reissanneensa paljonkin...hioh hoijaa, junttien mesta !

        itsehyväisyys.
        Minkähän takia?

        Ihmettelen miks oot täällä palstalla,jos sun mielestä Marmaris on juntti-meininkiä?
        Jos sä annat asiallista negatiivista kritiikkiä,se on tottakai ihan ok.
        Mutta kuka sä tai mä tai kukaan muu on arvostelemaan toisen ihmisen lomakohde valintaa?
        Kukin taaplaa tyylillään.
        Toiset tykkää mennä aina eri paikkoihin,toisille joku lomakohde on se tuttu ja turvallinen.

        Eiköhän puhuta loma-asioista,arvostelematta muita,jookos?


    • joka kesä

      Minua ei ainakaan sisäänheittäjät häirinneet. Jos joku kysyi ''tuletko aamiaiselle'', vastasin etten tule ja sain olla rauhassa. Mutta menkääpäs Teneriffalle, syökää ravintolan ulkoterassilla, niin afrikkalaiset kauppiaat ahdistelevat 15 sekunnin välein. Onhan Suomessakin puhelinmyyjiä, turkkilaiset eivät ainakaan soittele.

      • PerusMatkaaja

        " Kukin tykkää mistä haluaa, mutta minäkin maailmaa kiertäneenä olen nähnyt paljon mukavampia paikkoja eri puolilla eurooppaa. Tosiaan, Marmaris on likainen, meluisa ja tyrkky paikka.
        Se on pelkästään turisteille rakennettu ja heidän viihdyttämistään silmälläpitäen varustettu"...=> Pidin Marmariksesta, mutta kertokaapa minulle, mikä "turisti"paikka ( tarkoitan nyt ns. viikon seuramatkoja etelään ) on erilainen, rakennettu paikallisille ja siisti hiljainen. Olisi kiva tietää, että voisi käydä katsastamassa.


      • Viola
        PerusMatkaaja kirjoitti:

        " Kukin tykkää mistä haluaa, mutta minäkin maailmaa kiertäneenä olen nähnyt paljon mukavampia paikkoja eri puolilla eurooppaa. Tosiaan, Marmaris on likainen, meluisa ja tyrkky paikka.
        Se on pelkästään turisteille rakennettu ja heidän viihdyttämistään silmälläpitäen varustettu"...=> Pidin Marmariksesta, mutta kertokaapa minulle, mikä "turisti"paikka ( tarkoitan nyt ns. viikon seuramatkoja etelään ) on erilainen, rakennettu paikallisille ja siisti hiljainen. Olisi kiva tietää, että voisi käydä katsastamassa.

        Tota noin, mitähän sitä sanois. Toki jos hilaa pitkin pääkatua, niin eihän siellä tosiaan ole mitään muutakuin "turisti krääsää". Kannattais poiketa vähän pääkadulta, niin johan on turisti rysä kaukana. Koittakaapa hyvä ihmiset. Itse pidän kovasti Marmariksesta olen siellä joitakin kertoja käynyt, mielestäni siellä on siistiä ja ruoka ehdottoman hyvää. No tietenkin minulla voi olla maku p..........stä. Hyviä Marmariksen matkoja kaikille.


    • .....

      Marmaris ei ehkä ole maailman kaunein ja ihanin paikka maan päällä, mutta me jotka siellä tykkäämme käydä, pidämme Marmariksesta todella paljon, jopa niistä huonoista puolista joista mainitsit. Jos käyt missä tahansa Suomen tai vaikkapa Saksan kaupungeissa, huomaat että se on ihan samanlainen paikka kesällä kuin kaikki muutkin kaupungit eli täynnä turisteja. Suosittelen siten lähtemistä pohjoisnavalle jossa toivottavasti ei ole karjuvia brittejä ym. ja varmasti lämpötila ei ole liian kuuma.

      • Todellakaan!

        Marmaris on kohteena halpa ja sehän sinne juntteja vetää. Ja todellakin, suomella pärjää. Ja hei, te hölmöt, jotka puolusteluissanne vertaatte Marmarista Suomeen, alkuperäinen kirjoittaja ei varmasti tehnyt vertailua sen pohjalta, vaan vertasi Marmarista m u i h i n lomakohteisiin!

        Yleensä keskusta on paikan käyntikortti, joten on naurettavaa sanoa, että pitää lähteä muualle löytääkseen jotain muutakin positiivista kuin kauniin sataman.

        Turkkilaiset (ainakaan Marmariksessa) eivät todellakaan ole ystävällisiä, vaan makeilevat teennäisesti, jos viitsivät, saadakseen turistilta rahat pois. Ja sitä huutelun ja tyrkytyksen määrää! Kyllä kai ne uskoo, jos sanoo ei, mutta en halua lomallani kuulla sellaista huutelua ollenkaan eikä sitä kaikissa paikoissa olekaan.

        Hölmö suomalainen vaan uskoo makeilevaa tyrkkypuhetta eikä edes tajua tulleensa huijatuksi...

        Ja OLEN käynyt Marmariksessa ja nähnyt useamman hotellinkin, tähtiluokituksella ** - **** (olivat huonompitasoisia ja epäsiistimpiä verrattuna muihin kohteisiin).


      • sitä nyt tarvitse mesoa

        Ei voi kun nauraa näille Marmariksen vouhottajille.


      • marmarislainen

        Marmariksessa ei todellakaan juopot hoipertele muualla kuin alueella jossa eräs porukka haluaa omassa piirissään pyöriä.


      • juijuijui

        Tämä on aivan loistava ketju, tällaista tasoa olevat ansaitsevatkin Marmariksen...jankutusta, tyhjäpäistä kiistelyä, ei järjen häivää suurimmassa osassa ns. kirjoituksia. Loistavaa !


      • mariatuulia
        juijuijui kirjoitti:

        Tämä on aivan loistava ketju, tällaista tasoa olevat ansaitsevatkin Marmariksen...jankutusta, tyhjäpäistä kiistelyä, ei järjen häivää suurimmassa osassa ns. kirjoituksia. Loistavaa !

        Olen käynyt 2x Marmariksessa . Pidin siitä paikasta joten nyt on taas jo matka sinne tilattu. Se paikka sopii minulle. Yksi sopii yhdelle ja toinen toiselle... Annetaan kaikkien kukkien kukkia!!!!


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe