Työkykyä

odottelen yhä

Sain vakuutusyhtiöltä myöntävän päätöksen työkokeiluun 3 kk/4 tuntia päivä.Pystyin olemaan siellä 3 pv.ja sen jälkeen lääkäri katsoi parhaaksi lopettaa sen,terveydellisistä syistä.(selkä ei kestä:istumista,seisomista ym..Nivelrikko)sitten Hän laittoi lähetteen Fysiatrille työkykyarviointia varten,nyt sain kirjeen,ettei Heillä ole mitään tarjottavaa kun mangneetti kuva on otettu ja nivelrikko todettu ja että työkykyarviointi kuuluu työterveyslääkärille,ei heille.Kehoitettiin menemään psykiatrille,kun paraneminen kestää näin kauan(sairauslomalla olen ollut vuoden.)Eli korvien välissäkö vika?Tässä kävellään selkä jäykkänä ja nivelet paukkuen.Onko jollain ollut vastaavanlaista juttua?Olenkohan minä nyt pöpi?

15

12222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut kaikki

      Tätähän tämä on, pompitetaan tuonne, sinne, tänne...
      sitten viimein psykiatrille ja...
      Kuule olen käynyt läpi kaikki maholliset ja mahottomat, kyllä siinä on jo itekkiin välillä sitä mieltä, että oonko tosissani pöpi.
      Varsinkin jos on kivuista kyse, niin ei ne usko että voi ihmisellä olla jatkuva kipu johon ei mitkään lääkkeet auta.
      Minä olen kahdeksan vuotta ollut tässä ryöpytyksessä ja välillä on ollut tosi vaikeeta,
      nyt oon jo niin karaistunut, että mikään ei tunnu enää miltään, ELÄMÄ ON...
      JAKSAMISIA!

    • et voi

      tehdä töitä, niin pyydä työterveyslääkärin kirjoittamaan Sinulle todistus, jolla hän ehdottaa Sinulle
      työkyvyttömyyseläkettä(jos niin tahdot).
      Psykiatrilla käyntejä ei kannata pelätä, eivätkä tee Sinusta pöpiä, päinvastoin käynnit voivat jopa edesauttaa eläkkeelle pääsyä ja muutenkin selventää ajatuksia.
      Ei kaikki muut ole "pöpejä", eikä välttämättä korvien välissä ole vikaa, vaikka ovatkin käyneet psykiatrilla. Joskus ne byrokratian rattaat vaan pyörivät noin. Ajattele positiivisesti, neuvo saattaakin olla ihan hyvä.
      Tai sitten menet yksityislääkärille ja pyydät selvitystä, voiko leikkauksella parantaa kuntoasi.
      Älä kuitenkaan takerru tuohon "psykiatri-juttuun", vaan mieti eri vaihtoehtoja.
      T.Psykiatrilla käynyt "ei pöpi".

    • Sirpale

      Mene työterveyslääkärille ja pyydä häneltä lähete työkykyarviointiin Kelan Petreaan Turkuun.Olin
      siellä 4pv. tutkittin ja hutkittiin.Kaikki muut oli-
      vat ihan OK,paitsi lääkäri,joka kirjoitti B-lausun-
      non.Hänellä on kuulemma tapana pitää kaikkia poti-
      laitaan joko hulluina tai alkoholisteina.Hän itse
      on niitä molempia.Lääkärin nimikirjaimet ovat TL.
      Taistelin työkyvyttömyyseläkkeen kanssa 7 1/2 v.
      Fysiatrini,sekä muut minua hoitaneet lääkärit oli-
      vat ihmeissään kun aina tuli hylkypäätös.Laitoin
      eläkehakemuksen helmikuussa 2008,jossa oli 47 si-
      vua erikoislääkärien lausuntoja ja erittäin hyvä lausunto työkkärin erityistyövoimaneuvojalta.Hän
      itse ehdotti,että hän kirjoittaa lausunnon minul-
      le koska ei minua kukaan työhön ota.Se tuntui me-
      nevä perille Kuntien eläkevakuutuksessa.Olin myös
      tammikuussa työkykyarvioinnissa neljä päivää.Siel-
      lä sanottiin heti,että ei muuta kuin EHDOTTOMASTI
      eläkkeelle.Toukokuussa tuli vihdoinkin myönteinen
      päätös.EN uskaltanut sitä kirjettä itse avata,vaan
      pyysin miestäni avaamaan sen.Hänen ilmeestään näin,että ELÄKE MYÖNNETTY.Kyllä se reilu 7v. oli
      yhtä henkien taistelua.Päätin,että periksi en anna.Kolmas kerta siis toden sanoi.Sinulle sanon,
      laita kipinää kintaisiin ja taistele.Kyllä se ONNI
      potkaisee sinuakin.Hyvää jatkoa! terveisin:Sirpale

      • ympäri maatamme, ei

        Turun Petrea suinkaan ole mikään ainut paikka ja jos ei kuulu edes kys.alueen piiriin niin eihän sinne edes pääse!
        Kait sait sen 7,5 vuoden ajan sitten kuntoutustukea?

        Oliko tuo mielestäsi aiheellista, että mainitset paikan, ja lääkärin nimikirjaimet?! Hänet on helppo tunnistaa...ei siinä mitään, mutta se miten hänestä kirjoitat....Huh,huh...


      • Sirpale
        ympäri maatamme, ei kirjoitti:

        Turun Petrea suinkaan ole mikään ainut paikka ja jos ei kuulu edes kys.alueen piiriin niin eihän sinne edes pääse!
        Kait sait sen 7,5 vuoden ajan sitten kuntoutustukea?

        Oliko tuo mielestäsi aiheellista, että mainitset paikan, ja lääkärin nimikirjaimet?! Hänet on helppo tunnistaa...ei siinä mitään, mutta se miten hänestä kirjoitat....Huh,huh...

        Tiedän kyllä,että työkyvyn arviointeja tehdään
        muuallakin kuin Petreassa.En todellakaan saanut
        kuntoutustukea 7,5 vuoteen.Sen jälkeen kun 300 pv
        oli täynnä en saanut senttiäkään mistään.Anteeksi,
        sainhan vajaalta kahdelta kuukaudelta,kun olin
        työkokeilussa.Se kokeilu loppui lyhyeen,koska taju
        menee varoittamatta kankaalle erittäin vaikean
        niska-rusettisynrooman vuoksi.Se,että laitoin
        lääkärin nimikirjaimet,ei hetkauta minua puoleen eikä toiseen.Tämä kyseinen lääkäri on saanut sen
        verran varoituksia että... Se siitä!Hyvää kesää
        sinullekin.


    • täi**

      Työkokeilun olet kyllä lopettanut jo kovin nopeasti, menitkö ihan sitä varten lääkärille? No onneksi ymmärtääkseni lääkäri teki lopettamispaperin, ettet sinä itse ollut siinä päällimmäisenä "määrääjänä".

      Nivelrikko sinänsä ei ole mikään työkykyvyttömyyden syy, nivelrikkoa enemmän tai vähemmän on meillä kaikilla - suurin osa kun ei sitä "tiedä", ei siitä koekaan ongelmaa. Yleensä ongelma muodostuu, kun sen potilaalle kertoo... Nivelrikon aiheuttama toimintakyvyn puute voi olla jo työkyvyttömyyden syy, pelkkä kipu ei. Kipua ei ole vieläkään onnistuttu mittaamaan niin, että saataisiin viitearvot :) Jos pelkkä kipu olisi meidän yhteiskunnassa työkyvyttömyyteen riittävä syy, kuinka paljon luulet, että meillä olisi työssäkäyvää väestöä??

      Pitkäaikaisissa sairauslomissa, jos todellista kraavia syytä ei ole, on hyvä katsoa aina psykiatrin lausunto. Se ei ole pelkästään "pöpien" hoitoa. Voisitko ajatella, että käynnilläsi voidaan poissulkea se mahdollisuus, että väärin perustein (=leikit sairasta) olet sairaslomalla?

      • Työkyvytön

        Kyllä esim. alaraajojen nivelrikko voi aiheuttaa huomattavan toimintavajauksen ja työkyvyttömyyden. Odotan tekonivelleikkausta, ja tuskin palaan työelämään.
        Kovin kärjistetty ja yleistetty oli viestisi.


      • oli tosiaan
        Työkyvytön kirjoitti:

        Kyllä esim. alaraajojen nivelrikko voi aiheuttaa huomattavan toimintavajauksen ja työkyvyttömyyden. Odotan tekonivelleikkausta, ja tuskin palaan työelämään.
        Kovin kärjistetty ja yleistetty oli viestisi.

        tuo "täin" viesti. Siitä saa käsityksen, että kaikki on samalla viivalla, riippumatta työn kuormittavuudesta ja raskaudesta.
        Kuitenkin, jonkunhan ne on tehtävä ne "lattiatason hommatkin."
        Niitäkin kun liki 40-vuotta teet, niin se kyllä tuntuu.
        Olis mukava tietää, mistä liki kuusikymppinen sen kevyemmän työn ottaa, kun sitä ei ole nuoremmille ja terveillekään välttämättä tarjolla?
        Työkykynsä menettäneellä on usein pitkä matka sopeutumiseen, että muutakin elämää on.
        Ei kyllä minusta kadehtimisen arvoinen asia.


      • Työkyvytön
        oli tosiaan kirjoitti:

        tuo "täin" viesti. Siitä saa käsityksen, että kaikki on samalla viivalla, riippumatta työn kuormittavuudesta ja raskaudesta.
        Kuitenkin, jonkunhan ne on tehtävä ne "lattiatason hommatkin."
        Niitäkin kun liki 40-vuotta teet, niin se kyllä tuntuu.
        Olis mukava tietää, mistä liki kuusikymppinen sen kevyemmän työn ottaa, kun sitä ei ole nuoremmille ja terveillekään välttämättä tarjolla?
        Työkykynsä menettäneellä on usein pitkä matka sopeutumiseen, että muutakin elämää on.
        Ei kyllä minusta kadehtimisen arvoinen asia.

        Kyllä osa työkyvyttömyyseläkkeistä myönnetään nivelrikon vuoksi, etenkin polvi- ja lonkkanivelrikon. Ilman muuta ammatti vaikuttaa, itse olen alle 50-vuotias, molemmat polvet tekonivelen tarpeessa. Eläkeputkessa, vaikka olen kevyen työn tekijä.


      • Mä vaan

        Niin,voihan olla väärin perustein sairauslomallakin,monta muuta asiaa tulee tosta sanonnasta"väärin perustein"mieleen.Kuten esim.minulla todettiin astma,sain lääkäriltä lausunnon,jossa syy:TUPAKANPOLTTO(en ole koskaan polttanut)Ihottuma oikeassa jalassa ja sekin johtuu tupakanpoltosta,että sillai se väärin perusteinkin voi mennä.Olen joutunut aikoinaan käymään myös selkävaivojen vuoksi fysiatrilla monet kerrat,joskus on sattunut ihan kivoja ja asiallisiakin fysiatreja.


      • täi**
        Työkyvytön kirjoitti:

        Kyllä osa työkyvyttömyyseläkkeistä myönnetään nivelrikon vuoksi, etenkin polvi- ja lonkkanivelrikon. Ilman muuta ammatti vaikuttaa, itse olen alle 50-vuotias, molemmat polvet tekonivelen tarpeessa. Eläkeputkessa, vaikka olen kevyen työn tekijä.

        Rautalankaversio:
        - diagnoosina nivelrikko EI ole itsestäänselvä työkyvyttömyyden syy
        - oireena kipu EI ole koskaan riittävä työkyvyttömyyden syy
        - esimerkiksi em AIHEUTTAMAT toimintakyvynpuutokset VOIVAT OLLA työkyvyttömyyden syitä

        Tätä yritin sanoa, eikä ole minun OMA mielipide vaan käytännön tosiasia meidän järjestelmässä.


    • artolainen

      samalla tavalla ne pompottelee kun ovat saaneet hylkyautomaatin toimimaan. Lausuntoja saadaa vääristellä ja väärentää,ovatpahan tukeneet lausuntonsakin sellaisiin tutkimuksiin mitä ei ole edes tehty. Jos lauseessa on " toipumista ei ole tapahtunut parempaan,,, niin sieltähän löytyy perusmuoto sanalle toipua, joten voidaan arvioida että asiakas on toipunut. Hallelujaa on tapahtunut ihme. Onnittelut vaan koko vak yhtiön puolesta.

      Kannattaa hankkia lähete lähimpään mielenterveys toimistoon, jos tuuria käy niin pystyvät vähän jelppimään ja ainakin saa päästää enimmät höyryt pihalle, ei noita toisten tekemiä murheita kannata yksin märehtiä

    • Anonyymi

      Nivelrikko alkoi ilmestyä oliko 42 v.Nyt paha.Kävely vaikeaa,kivut,sormet pitää käännellä jäävät jumiin.Yksi oik.käden sormi ei taivu enää.nivel korkealle jää Kipu pahinta kipu jaloissa,sormissa ,ranteissa..Panadol vei mahan huonoon kuntoon nyt talvella..piti tauottaa Geenejä löytyy..kyllä niistä apu on.Olisivat vaan halvempia

    • Anonyymi

      Geenejä ja geelejä..tarkoitin.Kipugeelit,voiteet.

      • Anonyymi

        Ei ne geelit mitään niveliä paranna mutta helpottavat oireissa samalla lailla kuin särkylääkkeetkin. Lääkkeitten avulla ei kannata työntekoa jatkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe