Saako 5 lk. tyttö meikata?

MiMMi^^

Saako jo 5 lk. tyttö meikata, diskoon, juhliin tai jopa kouluun? Onko se teistä tyhmää? Siis tarkoitan vaan ripsiväriä, luomiväriä ja huulikiltoa. Onko fiksua? :D

24

3158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alksfjlaksjf

saako?
      - jos ei mamma kiellä niin kuka sitä voi sitten kieltää?

tyhmää?
      - todellakin.

fiksua?
      - ei todellakaan.

5lk. on lapsi. säännöllisen meikkauksen voi opetella sitten yläasteelta eteenpäin, sitä ennen voi leikkiä meikkaavansa.

• jeeijee.

Tyhmää on. Tai lähinnä turhaa meikata sen ikäsenä joka päivä kouluun, tms.

Joku limudisko tai kaverin synttärit on sitten asia erikseen. Sillon se vaan on "herttaista," kun pikkutytöllä on jotain glitterihuulikiiltoa ja pinkkiä luomiväriä. :D
      Eihän sekään fiksua ole, mutta "kuuluu ikään." :D

Muussa tapauksessa meikkaaminen ton ikäsenä on turhaa, turhamaista ja naurettavaa.

• MiMMi^^

Tarkotan kyllä enemmän esim. diskoja tai Holjia markkinota yms. Kouluun en tosiaan ala meikkaamaan muutenkaa :/

• mävaaaan
        MiMMi^^ kirjoitti:

Tarkotan kyllä enemmän esim. diskoja tai Holjia markkinota yms. Kouluun en tosiaan ala meikkaamaan muutenkaa :/

meikkaaminen ei kuulu ala-asteikäisille. Ehdit vielä meikata lopun elämääsi kun tulet vanhemmaksi, joten voit hyvin jättää ne meikit vaikka yläasteelle!

• mayura
        MiMMi^^ kirjoitti:

Forssan lähistöltä kotoisin oot : D Turhaa Holjille on tälläytyä.. Toivottavasti et mene Anna Abreuta kattomaan heh.

Kuitenkin.. Onhan se pieni meikkaaminen ihan ok. Kunhan luomiväri ei ole mitään kirkkaan sinistä yms, vaan luonnollisen väristä. Ripsiväri olisi hyvä saada laitettua viisaasti, ilman mitään järkyttäviä klönttejä. SE on kauheaa. Huulikiilto on ihan kiva, ei sitä niin hyvin edes huomaa. Meikata siis voi, kunhan ei vedä överiks.

• lopuksi tuut päättämään..

ite alotin vasta 9 luokalla meikkailee kunnolla. 8 luokalla oli sellasta ns. "kokeilua". Miksi nuoret ihmiset haluu tehä ittestää vanhemma näkösiä? Kaupungeilla kävelee pieniä tyttöjä, joilla on minihameet päällä, korkokengät ja tiukka paita.
      Kasvoilla hillitön meikkikerros. Kuule, mä sanon, että jätä meikki myöhemmälle. Nauti nyt ku olet vielä 5 luokkalaine. Et tuu katumaan.

• dddina_

mielestäni saa. meikkaamisen tarkoitus on kuitenkin korostaa vain omia piirteitä, joten en käyttäisi sinuna kuin rispiväriä ja huulikiiltoa.
      pitää kuitenkin muistaa että jotkut meikit saavat ihon näyttämään pahalta, voi tulla sen takia esim finnejä ym.

jos sinulla on siis hyvä iho, niin en lähtisi pilaamaan sitä meikkivoiteilla tai puuterilla, varsinkaan kun jotkut jotka eivät ole ennen meikanneet eivät osaa käyttää niitä tarpeeksi vähän , vaan täyttävät niillä ihohuokoset jolloin tulee finnejä. sitten tarvii meikata finnejä piiloon ym.

kannattaa ehkä aloittaa käyttämällä ripsiväriä. jos nyt haluat ulkonäköösi panostaa.

muista kuitenkin että tarvitset sitten silmämeikin poistoainetta jotta ihoosi ei jää ripsiväristä mitään, kun peset ne pois.

• MiMMi^^

Haluaisin vain laittaa vähän ripsiväriä korostamaan silmiä... Pidän ihoani hyväkuntoisena, enkä tosiaan halua käyttää VIELÄ mitään meikkivoidetta.

• dddina_
        MiMMi^^ kirjoitti:

Haluaisin vain laittaa vähän ripsiväriä korostamaan silmiä... Pidän ihoani hyväkuntoisena, enkä tosiaan halua käyttää VIELÄ mitään meikkivoidetta.

osta sitten vain kunnollinen ripsiväri joka ei varise ja on helppo pestä. sillä on mielestäni hyvä aloittaa. voit myös toki ostaa ripsientaivuttimen jos haluat kaarevuutta ripsiisi. :)

• MiMMi^^
        dddina_ kirjoitti:

osta sitten vain kunnollinen ripsiväri joka ei varise ja on helppo pestä. sillä on mielestäni hyvä aloittaa. voit myös toki ostaa ripsientaivuttimen jos haluat kaarevuutta ripsiisi. :)

joku tosiaan ymmärtää :)

• dddina_
        MiMMi^^ kirjoitti:

joku tosiaan ymmärtää :)

itsekkin olen silloin laittanut ripsiväriä ja vähän taivuttanut ripsiä. lisäksi muistaakseni silloin laitoin vähän väriä kulmiin, ruskealla kulmakynällä. :) isosisko opetti aikalailla kaiken meikkaamiseen liittyvän.

• minävain.

Sun täytyys varmaa kysyä äidiltäs ekaks, että antaako se lupaa meikkaamiseen. Jos antaa, nii sit voit ostaa joitaki meikkiä. Sinuna ostaisin ekaksi jostakin Seppälästä meikkitiskiltä joitaki mietoja meikkejä, jotka lähtee hyvin pesussa pois. Jos ostat esim. ripsiväriä, niin muista pestä naama sitten kun haluut sen pois, ettei se jää lojumaan pitkin yötä. Puhtaus on ihon A ja O. :)

Ja muista muutenkin pestä naama joka päivä aamuin illoin, vähä niinkuin hampojenki peseminen. Siinä ei mene yhtään kauempaa kuin hampaidenkaa pesussa :)

Mutta, meikkaaminen ei ole välttämätöntä sun iäs. Mutta jos on IHAN PAKKO, niin mikäs siinä...

• Muijjjaus

Itse olen nyt 15-vuotias tyttö, ja aloitin 5-6 luokalla meikkaamaan. Eihän sitä opettajat, eivätkä kavereiden vanhemmat katsoneet hyvällä, mutta se vaan sopi mulle.. :)) Käytin jo silloin ripsiväriä ja rajauskynää, mikä oli aika paljon sen ikäisenä, joten mun mielestä tuo ripsiväri (ripsentaivuttimetkin kannattaa jossain vaiheessa hankkia)ja huulikiilto ei oo kovin paha. Osta toki meikkejä, mut kohtuudella! Meikkaamisessakin harjaantuu iän myötä, ja kun muut vasta aloittelee ylä-asteella, niin sä ootkin sit jo ihan hyvä meikkaamaan (:

• ................
        Muijjjaus kirjoitti:

Itse olen nyt 15-vuotias tyttö, ja aloitin 5-6 luokalla meikkaamaan. Eihän sitä opettajat, eivätkä kavereiden vanhemmat katsoneet hyvällä, mutta se vaan sopi mulle.. :)) Käytin jo silloin ripsiväriä ja rajauskynää, mikä oli aika paljon sen ikäisenä, joten mun mielestä tuo ripsiväri (ripsentaivuttimetkin kannattaa jossain vaiheessa hankkia)ja huulikiilto ei oo kovin paha. Osta toki meikkejä, mut kohtuudella! Meikkaamisessakin harjaantuu iän myötä, ja kun muut vasta aloittelee ylä-asteella, niin sä ootkin sit jo ihan hyvä meikkaamaan (:

Pikkusiskoni on nyt menossa viidennelle luokalle ja se meikkaa joka päivä. Yleensä ruskeaa luomiväriä sillä hiukset ovat ruskeat pitkät raidoitetut ja kerrostetut. Sitten sellainen sivuotsis.
        Sitten joka päiväiseen meikkiin kuuluu ripsiväri , puuteri , poskipuna, luomiväri ja huulikiilto.
        Vaatteet ovat tätä tyyliä, että minihame legginssit ja pitkä kapea paita. Suuret korvikset ja hienot kengät. Reppu ei missään nimessä käy ja koulua käydään laukun kanssa.
        Itse olen nyt 17 ja voin sanoa, että vielä 6-luokalla käytin haalaria joskus koulussa. Muumipaitoja oli vaikka kuinka ala-asteella. En olisi voinut kuvitella tuollaista.

Olen puhunut äitini kanssa tuosta mutta hän sallii meikkaamisen. Minusta vääriin, mutta kun pikkusisko saa kaiken ja siitä syntyy hirveä huuto jos joku paita on hukassa, niin minkäs teet kun vanhemmat ei pidä kuria.
        Pikkusiskoni luonteessa ärsyttää vielä se, että hän luulee olevansa täydellisin tässä maailmassa ja haukkuu minua jos en jaksa laittaa meikkiä kesällä tai hiukset ovat pystyssä kun katselen kotona tv:tä. En tiedä mistä tälläinen käytös tulee? Ei ainakaan kotona opittu. Eikä kavereilla sillä tältä ei montaa sellaista löydy sillä ne ovat liian epämuodikkaita kuulemma.

Voin kuvitella touhua sitten yläasteella:(

• ihkusantsi

mitä oon yleensä kattellu niin on ne 5 luokkalaiset aikamoisia meikkipellejä. 5 sentin pakkelikerros naamassa joka päivä. näyttää tyhmältä.... ei se kannatte!

• dsfsdfsdf

no mä alotin ripsivärin käytön kolmosluokalla. nyt oon menos yläasteelle ja mä käytän kajalia, ripsiväriä, puuteria, joskus meikkivoidetta, joskus poskipunaa. Se on sillon ko ite haluaa alottaa, enkä edes kysyny äiteeltä lupaa. Niin ja sivuutan vähän aihetta niin eli ostin myös nelosella ekat stringit, ja rintsikat. Nyt tuntuu et on liia aikasi tullu aikusmaiseks :P

• ihkusantsi
        dsfsdfsdf kirjoitti:

no mä alotin ripsivärin käytön kolmosluokalla. nyt oon menos yläasteelle ja mä käytän kajalia, ripsiväriä, puuteria, joskus meikkivoidetta, joskus poskipunaa. Se on sillon ko ite haluaa alottaa, enkä edes kysyny äiteeltä lupaa. Niin ja sivuutan vähän aihetta niin eli ostin myös nelosella ekat stringit, ja rintsikat. Nyt tuntuu et on liia aikasi tullu aikusmaiseks :P

ite en käytä meikkiä juuri ollenka koska ei se saa mua näyttämään erikoisemmalta ja jätkäporukoissa näytän mieluummin neutraalilta ku pöljältä.

• meikkaajaaaaaaaaaaaaa

NO VOI HYVÄ LUOJA! Ite meikkasin ihan kunnolla jo 3 lk siis sillei meikkivoide, ripsiväri, luomiväri yms ja nelosella ja vitosella jo ihan joka päivä kouluun yms vaikka kolmosellakin jo melkeinpä aina!

• sfsfsfsfsfsfddfdfdfe

tosi tyhmää, ja myös säälittävää 5.luokkalaiselta

• Mustahattarapilvi

Ite oon tällä hetkellä 5lk. Käytän vaan ja ainoastaan ripsiväriä sekä mattahuulipunaa(sekin vaalea). Mun mielestä 3lk ei tarvitse meikata. Niillä muutenkin on hyvässä kunnossa iho. Ja kun pääsen yläkouluun, aijon lisätä vaan meikkivoiteen,puuteria sekä kevyt contour highlight. Äitini ei sano, jos mulla on ripsiväriä tai huulissa jotain. Ja i know, vanha keskustelu.

• Olenmustahattarapilvi

Ei helvetti mikä cringe ku luin ton mun kommentin :DD

• Anonyymi

5 luokkalaiselle varmaan ripsari ja huuli kiilto ois passeli :D

• Anonyymi

Sori vastaan 14 vuotta myöhässä , mut sellanen huulikiilto & ripsari on Ok kunhan ei yritä meikata itseään eri näköiseksi:) niinku ei mitään meikkivoidetta 💨

• Anonyymi

Ite meikkasi jo kolmannella joten anna palaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe