Meidän 11 viikkoinen beaglen pentu käyttäytyy oudosti... se ei suostu lähtemään lenkille, vaan vetää vaan kotia päin ja heittäytyy selälleen... sitten kun sen joutuu väkisellä vetämään lenkille ja se tietää et tullaan kotia päi ni sitten se kävelee kunnolla. Ja tää meidän ihana koiruli ei ole haukkunut kertaakaan! Se on todella suloinen otus ja rakas mulle. Onko kellään tietoa mistä tämä johtuu ja miten asiaa sais parannettua?
Beaglen pennun koulutuksesta...
5
4018
Vastaukset
- tuttua..
Minulla oli sama ongelma koiran kanssa kun se oli tuon ikäinen, ja se meni ohi sitten ajan kanssa. Nyt koirani on puolivuotias ja lähtee lenkille enemmänkin kuin mielellään. Eli kärsivällisyyttä vain. :)
- meilläkin
11 viikkoinen pentu menee tuolin alle piiloon tai juoksee karkuun, kun näkee että laitan kenkiä jalkaan. Ei lähtisi millään ulos ja "lenkin" alussa istuskelee eikä lähde liikkeelle, kunnes omistaja nostaa takamuksen ylös. Kun pääsee vauhtiin kävely sujuu.
Odottelen innokasta ulos lähtijää kun aika vähän kuluu, varmaan tilanne muuttuu. - ...
vaan taysin varsin normaalisit. Tällä hetkellä koirallasi on sosiaalistamisvaihe menossa ja tiedäthän koiran koulutuksesta, että tällä hetkellä teillä on ne kriittiset hetket menossa ajatellen teidän kahden välistä luottamusta joskus. Niin, että vie vain koira väkisin johonkin ja laita se tekemään väkisin ihan mitä tahansa... Teidän suhteenne kehittyy siitä alaspäin jo ennenkuin on alkanutkaan.
11 viikkoinen koira ei jaksa vielä lenkkeillä. Sille pelkkä olemassa olo on tarpeeksi raskasta. Se ei ole tutustunut vielä luottaakseen koti ympäristöönsäkään tarpeeksi, sillä ei ole mitään halua lähteä vieraisiin uusiin pelottaviin paikkoihin, sille vielä täysin vieraiden ihmisten kanssa...
Tottakai 11 viikkoisen koiran kanssa pitää olla pihalla, mutta ihan omassa pihassa. ja jos kävellään, niin aina vain koiran ehdoilla, miten se jaksaa tai sitten koiraa kannetaan. Ei ole järkeä aiheuttaa tuki-ja liikuntaelin ongelmia koiralle laittamalla sitä rikki jo ihan pentuna (toisin sanottuna liian kehittymätöntä koiraa ylittämään resurssinsa). Se liikkuu sen minkä se kehittyäkseen tarvitsee ilman lenkkeilyä aivan taatusti. - iso B
Kuules, älä huoli.
Pennun on aivan normaalia haluta olla kotona.
Meillä 5 kk vanha beaglen pentu ei suostunut lähtemään ulos kun satoi vettä. JOuduin kerran sen viemään autolla kun satoi, sen jälkeen ei viikkoon meinannut suostua ulos kun sai sen käsityksen uudessa paikassa että "ulkona sataa aina"..pentuna seurasi minua ulkona mutta tämäkin riippuu siitä miten pentu on tottunut ääniin, se voi pelätä autoja ja muita ääniä.
Pidätte vain kotona telkkaria usein päällä että tottuu eri ääniin, istutte sen kanssa parvekkeella kun olette tupakilla ja koira saa katsella maisemia.(mutta ei röökinsavua koiran nokkaan kiitos)
Beaglet on omituisia veitikoita, ja varsinkin pieni pentu oli rotu mikä hyvänsä on ulosmenon tapahduttava vähän koiran ehdoilla, eli väsyneen koiran annetaan levätä, ja koiraa ei turhaan talutella pitkiä aikoja remmissä, vaan menette jonnekin missä koira saa itse juosta omaan tahtiinsa irrallaan.
Jos pentu säikähtää niin ette nosta syliin vaan hoidatte tilanteen rauhallisesti joko poistamalla pelottavan kohteen tai siirtymällä rauhassa paikasta toiseen.
Älä ajattele että koirassa on jokin vika, äläkä maanittele ja säälittele sitä: se on aivan normaalia tuossa iässä ja jos et nyt pahemmin asiasta huolestu niin muutaman viikon päästä ette edes muista että pentu ei lähtenyt ulos, alatte sensijaan ihmetellä kuinka sen saa takaisin sisälle!- at.eko
Tervehdys! juu ei koiraa passaa liikaa väsyttää lenkeillä ja ulos se oppii ajan kanssa kärsivällisyyttä vaan siihen hommaan kesäiseen aikaan varsinkin kun sopiva tilaisuus niin antaa sen viipotella vaikka vapaana jos sellainen mahd.itse olen justiinsa ottamassa pentua sisäsiistiksi oppimista olen ajatellutkin paljon kuinkahan se opettaminen olisi hyvä tehdä ainaski syönnin jälkeen ja kun se herää niin varovaisesti ulos hyvittelyt sitten kun tekee tarpeensa oikeaan paikkaan on ollut ajokoiriakin aikaisemmin ja olen sitä mieltä ettei metsästysopetusta tarvitse aloittaa liian varhain 6.kk jälkeenkin onnistuu oikein hyvin maltti on valttia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690