Ei ole totta

tomppa2006

Ei ole totta
etteivät miehet itke
ettei koskettava rakkausruno
liikuta miehen sydäntä ollenkaan

Kyyneleet silmissä
kuulostellaan herkkää laulua
kostein silmin toistetaan
sanoja kauneimman runon

Ei ole totta
ettei suru ja tuska tunnu missään
etteivät yksinäiset päivät
syö miestä kiduttavan kipeästi

Mielipaha ainoana ystävänä
toverina sielunhätä
mielellään polttaa mies
rakkauden kerjäläisen viitan

14

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

      ..kyllä se joskus on niinkin päin, että naista koskettaa joku runo kovasti, niinkuin tämä sinun omasi. Jäin kerrankin hiljaisena miettimään ajatuksia, joita tästä syntyi...

      Runona pidin tästä kovasti, voimakasta tunnetta sisältävänä niinkuin sinulla on tapana.

      • tomppa2006

        ...kuitenkin olevan se tunteellisempi sukupuoli...

        Olen nähnyt läheltä sellaista äidinrakkautta, mitä tämä mies voi vain ihailen seurata tietäen, ettei itse koskaan pysty vastaavaan.

        Kiitos padme, että kerroit tuntemuksesi runostani.


    • diinaliin1

      Miksi niin luultaisiin
      etteivät miehet itkisi
      etteivät miehet surisi
      etteikö miehillä olisi tunteita?

      Eheiii, toki miehet tuntevat ja tunteilevat,
      suurin osa miehistä hyvinkin tunteellisia.
      Kylmiäkin miehiä ehkä on olemassa, mutta
      ehken myös viileitä naisia, mene ja tiedä. :)

      No jaa, joka tapauksessa hyvän runon kirjoitit aiheesta,
      erittäin hyvän, koskettavaa, pidin, pidin paljonkin!

      • tomppa2006

        ...se vanha hokema, mitä vanhemmat toistavat poikalapsilleen...miehet eivät itke...

        Toisaalta inspiraatiota runooni toi sävelmä "Valhtelisin jos väittäisin". Olen hyvin iloinen, jos pystyn antamaan lukijalle pohdittavaa runoni myötä. Kiitos sanoistasi diinaliin.

        *hymyilee*


    • Niinkö ollaan samanlaisia.
      Mies ja nainen sielulta.
      Mut runosi oli kaunista.
      Ihanaa sunnuntaita.
      Minä itken melkein aina :)
      Ilosta ja surusta ja sunnuntaina.

      • tomppa2006

        ...samaa tunteikasta ihmisrotua ollaan kaikki tyynni, ei kaikki samaa maata, mutta kumminkin samanlaisia perusluonteelta...

        Kaunista sunnuntai-iltapäivää Sinulle. Ilosta saa itkeä melkein aina, surusta ei kannata. Ei ne surut suremalla lopu!

        *hymyilee*


    • lindalinda1

      totta, etteivätkö miehet itkisi. Mielestäni se
      pitäisi jo kumota tänä päivänä, mitä ennen
      vanhaan poikalapsille hoettiin, ettei miehet
      itke. Yhtä lailla mies voi näyttää tunteensa sii-
      nä kuin nainenkin, antaa silmän kostua.

      Kaikki muukin runossasi on totta,
      ei tunteita tarvitse piilotella. Tuska ja suru
      koskettaa jokaista meitä.

      Yhdyn sanoihisi Tomtom.

      • tomppa2006

        ...olekaan totta, ettei miehet itke...

        Sen verran voin raottaa salaisuuksien verhoa omalta kohdaltani, että kyynelehtiminen tapahtuu kyllä katseilta suojassa. Ehkä äidin ja isän kasvatus peruja, kuka ties?

        *erittäin vakavana*


    • kaaru

      koskettavaa ja totta
      rakkaus saa miehet kyyneliin
      saa se naisetkin

      saa tunteet
      voimakkaat
      sydämen lähes pysähtymään

      suru tuntuu kipuna
      sydämessä
      hätä elämästä
      miten minä jaksan

      Upea ei ole oikea sana runollesi
      mikä se on...en tiedä:)

      • tomppa2006

        ...koskettavasti palautteesta, jonka runolleni kirjoitit...

        Voimakkaissa tunteissa miehen ja naisten välinen tasa-arvo toteutuu. Kipuna kiivaana ja suurena suruna yhtälailla molemmilla sukupuolilla.

        Kiitos kaaru sanoistasi.


    • ...Kirjoitit miehen tuskasta...
      Toiset miehet ei vaan anna periksi=)
      "etteivät yksinäiset päivät
      syö miestä kiduttavan kipeästi"
      Kiitos Tommy=) niiaa

      • tomppa2006

        ...yksinäisyydestä ja miehen tuskasta...

        Viestisi tavoitti minut ja saa hyvän mielen minulle. Kiitän.

        *kumarrus*


    • Niin se vaan on....
      en tiedä, kummasta pitäisin enemmän,
      miehestä vai runosta.
      Päätin että se on tasapeli 7-0.

      :D Tomppafani number uno

      • tomppa2006

        ...on oikein mukava olla...

        Huumorintajusi on hauskaa ja viihdyn seurassasi. Kiitos ilahduttavasta palautteesta.

        *hymyilee*


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe