Olemme avioon mennessämme laatineet pankin lakimiehellä avioehtosopimuksen, jota nyt tarvitaankin yllättävän nopeasti.
Kysymykset:
- saako mies asua harkinta-ajan omistamassani asunnossa, joka toimi kotinamme? Hankalaa minulle.
- Olen syksyllä ostamamme uuden auton II-haltija. Maksoin käsirahaa (kuitti tallella) 15.000€
- Omistan lähestulkoon kaikki huonekalut ym.
- Minulla on pankki-sijoituksia
Vaaditaanko minulta tasinkoa avioehdosta huolimatta ositustilanteessa? Lapsia ei ole.
Avioitumisemme jälkeen mies vasta kertoi olevansa impotentti eikä ole halunnut hakea apua siihen.
Olen mielestäni joutunut kärsimään normaalin avioliittoon kuuluvasta oikeudesta.
Avioehto ja totetus käytännössä
Näin on.
1
623
Vastaukset
Koska teillä avioehto, ei nettovarallisuuksia lasketa... tai tasinkoja suoriteta.
Yhteisestä kodista ei puolisoa voi häätää harkinta-aikana avioehdosta riippumatta. Se onnistuu jos hakee oikeuden päätöksen (yhteiselämän päättäminen).
Autosta omistat puolet, jos olet toinen omistaja. Vuosi sitten ostetun auton arvo tosin laskenut, kuitilla ei väliä ... omistat siitä edelleen puolet käyvästä arvostaan.
Huonekaluista sinulla kai kuitit? Noh, ne sinun...
Pankkisijoituksesi ovat tietenkin sinun, eivätkä vaikuta tasinkoon... kun se avioehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422998Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872906SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602812Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012105- 1121978
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä151963Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371564Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3701421- 871061