Sori jos tuli väärään osioon!
Niin, haluaisin tietää mitä kaikkia töitä noissa lehdissä on? Mikä on vaikka se joka päättää/sommittelee sen ulkoasun tms.?
Kiitos
Lehdet
2
935
Vastaukset 2
- dsjkjsgjkgfjdk
ihan kuten organisaatioitakin, joissakin on graafikoita, joissakin sivunvalmistajat suunnittelevat, joissakin toimittajat, tuottajat tai toimitussihteerit. Mikä koulutus sulla on?
- NimimerkkiErkki_
No meillä ainakin sanomalehdessä sivun taitosta vastaa taittosihteeri ja taittaja yhdessä. Lopputulos voi olla paljonkin taittajasta kiinni. Sihteeri päättää aika pitkälle siitä mitä juttuja sivuille laitetaan.
Muita hommia lehden parissa :
ilmoitusmyyjä, markkinointivst., levikkivst., painopinnanvalmistaja (ilmoitusten teko), grafiikka (kuvitus), kuvankäsittely (ehkä harvinaisempi nykyään), toimitus (juttujen kirjoittajat), valokuvaaja(tai sitten vain jutun tekijät räpsii). Pistetään siihen vielä toimitusjohtajat, tekniset tuet, siivoojat ja sihteerit sun muut, niin kyllähän lehdet monenlaista työllistää.
Näiden kaikkien määrä tietenkin riippuu siitä kuinka isosta lehdestä on kyse. Käsittääkseni esim. hesarilla on toimittajia niin paljon että voivat pureutua johonkin asiaan vaikka kuinka pitkäksi aikaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3161325Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3101277- 981043
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50988- 103935
- 106930
- 111782
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh20734- 69621
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh5607