Mitä tehdä?

Nainen(ko)

Välillä on hiukan epätoivonen olo. Kihloissa oltu jo vuosia, välillä koitan varovasti väläyttää ajatusta vihkimisestä. Yhteisiä lapsiakin on. Tuntuu että onko mussa jotain vikaa, eikö hän halua mun kanssa vihille, mua hänen vaimokseen. Kun kysyn asiaa, niin "ei se niin ole"...
Kamalaa sanoa tätä, mutta ikääkin alkaa karttua, ja välillä jopa häpeän sitä että elän "vain" avoliitossa. varmaan kuulostaa aika pinnalliselta, mutta kun tietyillä ihmisillä on tapana kysellä, että koskas häitä juhlitaan, niin tekis mieli sanoa että ei mies halua mun kanssa naimisiin.
Vaikka tiedän ettei se todellakaan ole onnen edellytys, niin harmittaa välillä niin vietävästi.. :/

7

1365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arsfagsf

      olette siis "kihloissa" mutta naimisiin menosta ei olla sovittu... ettekö puhuneet siitä mitä kihlaus teille merkitsee..?

      • etukka

        En tiedä eikö ap ollut tajunnut, että monet ovat nykyään kihloissa hamaan tappiin asti, ilman aikomustakaan mennä naimisiin. Tuntuu kummalliselta, jos ei ole sitä huomannut:o Ennen kuin suostuu menemään kihloihin, pitäisi ehdottomasti kysäistä mitä kihlautuminen merkitsee -yleistä sitoutuneisuuden merkkiä vai aikomusta avioitua. Ennen ei ollut tällaista ongelmaa, kun kihlaus merkitsi aina avioitumislupausta, mutta nykyään on älytöntä kihlautua tietämättä mitä se kummallekin osapuolelle tarkoittaa.

        Minusta on aivan käsittämätöntä, että joku vielä nykyaikana tekee oletuksen, että suhde aina etenee tyyliin: avoliitto-yhteinen asuntolaina-lapset-kihlaus-naimisiimeno. Mitään ei voi olettaa vaan asioista pitää keskustella! Onko se niin vaikeaa kysyä ihmiseltä jonka kanssa aikoo elää loppuelämänsä, että mitä hän ajattelee yhteiseen tulevaisuuteen kuuluvan? Se on ehdottomasti paljon parempi vaihtoehto, kuin tehdä oletuksia, haaveilla vuosia turhaan ja sitten elää toteutumattomien toiveiden kanssa ja toista kyräillen, että jos se kuitenkin...


      • kesämosian06
        etukka kirjoitti:

        En tiedä eikö ap ollut tajunnut, että monet ovat nykyään kihloissa hamaan tappiin asti, ilman aikomustakaan mennä naimisiin. Tuntuu kummalliselta, jos ei ole sitä huomannut:o Ennen kuin suostuu menemään kihloihin, pitäisi ehdottomasti kysäistä mitä kihlautuminen merkitsee -yleistä sitoutuneisuuden merkkiä vai aikomusta avioitua. Ennen ei ollut tällaista ongelmaa, kun kihlaus merkitsi aina avioitumislupausta, mutta nykyään on älytöntä kihlautua tietämättä mitä se kummallekin osapuolelle tarkoittaa.

        Minusta on aivan käsittämätöntä, että joku vielä nykyaikana tekee oletuksen, että suhde aina etenee tyyliin: avoliitto-yhteinen asuntolaina-lapset-kihlaus-naimisiimeno. Mitään ei voi olettaa vaan asioista pitää keskustella! Onko se niin vaikeaa kysyä ihmiseltä jonka kanssa aikoo elää loppuelämänsä, että mitä hän ajattelee yhteiseen tulevaisuuteen kuuluvan? Se on ehdottomasti paljon parempi vaihtoehto, kuin tehdä oletuksia, haaveilla vuosia turhaan ja sitten elää toteutumattomien toiveiden kanssa ja toista kyräillen, että jos se kuitenkin...

        Meillä mies kysyi n. 3 kk seurustelun jälkeen, että olenko koskaan ollut kihloissa. Siitä oli luonteva jatkaa siihen, mitä kumpikin ajattelee näistä asioista. Minä kerroin, että minä haluaisin ehdottomasti naimisiin, jos löytäisin miehen, jonka kokisin olevan "se oikea". Mies taas sanoi että oli ajatellut ettei menisi koskaan naimisiin, koska hänen aiemmat avoliittonsa olivat sujuneet niin huonoissa merkeissä. Perustelin hänelle miksi naimisiinmeno olisi minusta hyvä ajatus ja hän sanoi ymmärtävänsä minun näkökantani. Valmistauduin elämäään sen vaihtoehdon kanssa, että emme koskaan tule menemään naimisiin, mutta mies kihlasikin minut melko pian ja vihjasi toisesta sormuksesta, joten tiesin mitä on odotettavissa. Kyllä olin onnellinen! Kun kysyin miksi mies oli muuttanut mieltään, hän sanoi että kaikki vaan tuntui niin oikealta minun kanssani. Onneksi näin, ettei vain minua miellyttääkseen kihlautunut...


    • tunteen..

      sama homma täälläkin :(

    • mies halua

      Tältä olisi ehkä saattanut välttyä, jos olisit mennyt kihloihin vain edellytyksellä, että menette naimisiin. Ja perheen lisäykset olisi jätetty sinne avioliittoon.

      Ehkä miehestä se avioliitto tuntuu turhalta, hänellä ei ole mitään hyvää syytä mennä naimisiin? Paitsi tietysti se, että se on sinulle tärkeää. Toisaalta onko mitään hyvää syytä olla menemättä? Keskustelkaa kunnolla mitä ajattelette asiasta ja mitä hyviä puolia siitä sinusta olisi.

      Ei kannata hävetä avoliittoa. Nykyään hyvin moni elää avoliitossa kymmeniä vuosia (elämänsä loppuun). Pääasia on se, että suhde toimii ja olette onnellisia. Ja sinulla on hyvä puoliso. Se ei todellakaan silloin ole "vain". Parempi kai hyvä avoliitto kuin huono avioliitto? Jolla tarkoitan siis, sitä että se ei ole tärkeintä ollaanko avioliitossa vai avoliitossa vaan millainen suhteenne muuten on?

      Ja ehkä mies muuttaa mielensä, jos saat hänet vakuuttuneeksi, että avioliitto olisi hyvä asia. Mitä se ainakin omasta mielestäni on. Minunkin mies jahkaili aika pitkään asian kanssa, mutta lopulta kosi ja on oikein tyytyväinen ukkomies.

    • Uupeloolepuu

      Kihlaus = sopimus avioliittoon menemisestä.

      Avioliittolain 1 luvun 1 §:ssä sanotaan, että nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet.

      Että miksi menitte kihloihin, jos avioliittoa ei ole ollut tarkoitus solmia?

    • maistra

      Ymmärrän kyllä miestäsi. Teillähän on lapset ja kaikki jo valmiina. Tietysti voisit ehdottaa miehellesi siviilivihkimistä maistraatissa . Ehkä sellainen kävisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe