Olen nuori nainen ja minulla on ollut syntymästä lähtien kaihi. Nyt se sitten on päätetty leikata. Leikkaus on viikonpäästä yksityisellä.
Mut on ennen leikattu kaksi kertaa nukutuksessa (jalka) niin mua pelottaa aivan kauheasti se, että nyt mut leikataan hereillä ollessa.
Jos jollain on kokemusta kaihileikkauksesta, tai jonkin laisesta silmäleikkauksesta, niin kaikki informaatio siitä auttais mua pärjäämään ja uskaltamaan mennä sinne leikkaukseen. Olen soittanut mua leikkaavalle lääkärille ja kysyt että saanko rauhoittavaa, noh, lääkäri lupas rauhottavia, mutta ei sanonut että mitä rauhoittavaa ja että saako sitä niin paljon että oikeesti ei tajua että nyt on leikkauksessa..
Netistä löytyy vaan leikkauksesta jotain tietoa, mutta ei oikein muuta. Olisin todella kiitollinen edes pienestä vastauksesta, koska tämä leikkaus pelottaa mua niin paljon, että en ole edes varma pystynkö leikkaukseen menemään..
Kaihileikkaus
3
489
Vastaukset
- rva3
kaihileikkaus yleisimpiä leikkauksia, juuri keväällä oli teemalla ohjelma leikkauksesta. loppujenlopuksi pieni operaatio,päivystysoperaati. kestää alle puoli tuntia, puudutetaan silmä ja imetään ohuella neulalla samentuma pois ja tilalle linssi. ei varmaan satu, mutta tietysti se että kaiken näkee voi tuntua oudulta. olen ollut isommassa leikkauksessa eli verkkokalvoleikkauksessa ja silloinkin vain puudutettiin. pelkäsin ja sain rauhoittavaa. ei kannata liikaa pelätä, riskit pienet. saanko kysyä, leikataanko sulta molemmat silmät ja minne klinikalle menet?
- alkuperäinen.....
Mulla leikataan vain yksi silmä ja se tehdään medilaserilla. Yritän rauhottua leikkausta varten :) Täytyy sit puristaa jonkun hoitajan kättä jos tuntuu että enää ei pysty olemaan liikkumatta paikallaan.
- lai65
pelätä.Olin ennen leikkausta kauhuissani;mitä jos tulee aivastus ja veitsi menee silmään yms.
Turhaa oli! Sain jotain rauhoittavaa ja naureskelin iloisena koko loppu päivän.Hoitohenkilökunta oli mukavaa ymmärtäväistä.Hyvät muistot jäi.Missään kohtaa ei sattunut leikkauksessa eikä sen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978