Kytkypuhelin katosi

....

Korvaako mikään mitään?

Pistää vituttaan maksaan 1v9kk päälle 40 euron laskuja kun ei ole puhelintakaan.

14

3508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfbgfd

      sitä joudut vaan maksaa.. juuri ton takia kannattaa ostaa kännykkä käteisellä ja joku perusluuri vaan.. ei oo mitään järkeä ostaa jotain helvetin kallista kapulaa osamaksul.. perusluuri perusliittymäl ni ei oo mitään murheita tommosen kanssa.. kun kerta niit luurei saa hyviä noin satasella kaupoista..

      • asiaa näin

        Jos ostat kalliin puhelimen kytkyllä ja saat sen näin vaikkapa 150€ halvemalla ovh hinnasta.. maksat vaikka 5€/kk ja vuoden jälkeen se katoaa.. Okei joudut maksamaan sen vuoden edelleen sen 5€/kk, mutta eipä siitä tule kuin 60€..

        Sitten, jos ostat vaikka 200€:n puhelimen käteisellä ja se katoaa vuoden päästä, niin onhan sulla silti menny se 200€ vaikka oletkin sen kerralla maksanut.. jos taas silloin olisit ottanut puhelimen kytkyllä, rahallista tappiota olisi paljon vähemmän..


      • fghgfhddfj
        asiaa näin kirjoitti:

        Jos ostat kalliin puhelimen kytkyllä ja saat sen näin vaikkapa 150€ halvemalla ovh hinnasta.. maksat vaikka 5€/kk ja vuoden jälkeen se katoaa.. Okei joudut maksamaan sen vuoden edelleen sen 5€/kk, mutta eipä siitä tule kuin 60€..

        Sitten, jos ostat vaikka 200€:n puhelimen käteisellä ja se katoaa vuoden päästä, niin onhan sulla silti menny se 200€ vaikka oletkin sen kerralla maksanut.. jos taas silloin olisit ottanut puhelimen kytkyllä, rahallista tappiota olisi paljon vähemmän..

        no meeppä kertoo toi niille jotka ottaa jotain kytkyliittymiä.. meikä osti ite 6021 nokian 40€ käytettynä ja sitä ennen ostin uuden kännykän 5v takaperin eli 2003 nii et kuule mä vaihdan kännykkää siin vaihees ku se hajoo ja saa aika tumpelo olla jos hävittää sen tai pistää paskaks.. tommoset kytkyt on ihan turhia jos niit kapuloi saa muutamil kympeil.. nii et tappioo siit tulee ku maksat kännykäst 30€/kk ku sen saa käteisel 50€ xD LOL ihan pelkkää kusetust koko homma ja säkin sanoit et kännykkä joka on 200€ arvoinen, niinku et täh ? kui täytyy ostaa niin kallis kännykkä? nykyihmisil kaikki täytyy olla niin hienoo ja sit ihmetellään ku ollaan kuses operaattorin kaa niinku esim joku elisa joka rohmuu ihmiset vararikkoon sen kytkyn aikana.. niin et kuule AJATTELEN JOO TOSIAAN..


      • Elisa rohmuaa
        fghgfhddfj kirjoitti:

        no meeppä kertoo toi niille jotka ottaa jotain kytkyliittymiä.. meikä osti ite 6021 nokian 40€ käytettynä ja sitä ennen ostin uuden kännykän 5v takaperin eli 2003 nii et kuule mä vaihdan kännykkää siin vaihees ku se hajoo ja saa aika tumpelo olla jos hävittää sen tai pistää paskaks.. tommoset kytkyt on ihan turhia jos niit kapuloi saa muutamil kympeil.. nii et tappioo siit tulee ku maksat kännykäst 30€/kk ku sen saa käteisel 50€ xD LOL ihan pelkkää kusetust koko homma ja säkin sanoit et kännykkä joka on 200€ arvoinen, niinku et täh ? kui täytyy ostaa niin kallis kännykkä? nykyihmisil kaikki täytyy olla niin hienoo ja sit ihmetellään ku ollaan kuses operaattorin kaa niinku esim joku elisa joka rohmuu ihmiset vararikkoon sen kytkyn aikana.. niin et kuule AJATTELEN JOO TOSIAAN..

        dna ei.. Ja jos sä haluat ostaa käytettyjä luureja niin siitä vaan.. mut on aika paljon ihmisiä jotka haluaa kännynsä uutena..en mä käytettyjä kalsareitakaan osta vaan koska sais halvemmalla.. ja jos saa 275€:n puhelimen 4€/kk = 96€ 2vuoden diilillä niin on mun mielestä hyvä kauppa.. kun ei edes kovinkaan moni firma enää käytettyjä myy.. ja haluisin nähä mistä saat uuden Nokian commarin 50€:llä.. mut jos sä haluat ostaa käytettyjä joissa takuutakaan enää ole niin siitä sitten.. dnalla vielä loistavaa se että puhelimet ei ole sim-lukittuja joten parhaimillaan saat 299€ käteisellä olevan puhelimen hintaan 69,90 € kun kimpalla ottaa.. ja uuden, hyvillä ominaisuuksilla..


      • fgsgsg
        Elisa rohmuaa kirjoitti:

        dna ei.. Ja jos sä haluat ostaa käytettyjä luureja niin siitä vaan.. mut on aika paljon ihmisiä jotka haluaa kännynsä uutena..en mä käytettyjä kalsareitakaan osta vaan koska sais halvemmalla.. ja jos saa 275€:n puhelimen 4€/kk = 96€ 2vuoden diilillä niin on mun mielestä hyvä kauppa.. kun ei edes kovinkaan moni firma enää käytettyjä myy.. ja haluisin nähä mistä saat uuden Nokian commarin 50€:llä.. mut jos sä haluat ostaa käytettyjä joissa takuutakaan enää ole niin siitä sitten.. dnalla vielä loistavaa se että puhelimet ei ole sim-lukittuja joten parhaimillaan saat 299€ käteisellä olevan puhelimen hintaan 69,90 € kun kimpalla ottaa.. ja uuden, hyvillä ominaisuuksilla..

        paskaset käytetyt kalsarit onkin nyt pikkasen eri
        asia niinkuin kaikki muutkin vaatteet mut se että
        ännykkä mis on takuuta jäljes vuosi ja mitä väliä sillä on vaiks ei ookkaan takuuta jäljel jos pitää peruluurist hyvää huolta ni ei se mhinkään mee.. nii ja on se tietty hyvä diili maksaa se osis mut sä sitoudut siihen 2v eteenpäin ja jos tulee ongelmia ni et voikkaa vaihtaa noin vaan operaattoria.. kaveriilakin oli elisan kaa niin pal ongelmia et se jotus monia satoja euroi latelee niil ylimääräst ainoastaan sen takia kun ei voinut vaihtaa operaattoria ja oli vankina 2v et mielummin hankin halvan liittymän ja laskut on 10€ kk ja kaikki ovet avoinna koko ajan et mee sä ja maksele kännyköist kovia hintoja jos tuntuu koska jos luuri on sulle yhtä tärkee ku joku karamellipussi niin siitä vaan.. mä ostan luurin mikä on mahd halpa ja haluun siitä takuita.. en oo mikään idiootti mikä tunkee luuriin monia satoja euroja.. luuri on sitä varten et soitetaan ja pidetään yhteyttä tarvittaessa eikä mitään ihme videopuheluita tai jotain datapaska hömpötyksiä.. et jos tuntuu silt et elämä pyörii jonkun luurin ympäril ni kipinkapin kauppaan ostaa high tec puhelin viikon välein..


      • _henriikka_
        fgsgsg kirjoitti:

        paskaset käytetyt kalsarit onkin nyt pikkasen eri
        asia niinkuin kaikki muutkin vaatteet mut se että
        ännykkä mis on takuuta jäljes vuosi ja mitä väliä sillä on vaiks ei ookkaan takuuta jäljel jos pitää peruluurist hyvää huolta ni ei se mhinkään mee.. nii ja on se tietty hyvä diili maksaa se osis mut sä sitoudut siihen 2v eteenpäin ja jos tulee ongelmia ni et voikkaa vaihtaa noin vaan operaattoria.. kaveriilakin oli elisan kaa niin pal ongelmia et se jotus monia satoja euroi latelee niil ylimääräst ainoastaan sen takia kun ei voinut vaihtaa operaattoria ja oli vankina 2v et mielummin hankin halvan liittymän ja laskut on 10€ kk ja kaikki ovet avoinna koko ajan et mee sä ja maksele kännyköist kovia hintoja jos tuntuu koska jos luuri on sulle yhtä tärkee ku joku karamellipussi niin siitä vaan.. mä ostan luurin mikä on mahd halpa ja haluun siitä takuita.. en oo mikään idiootti mikä tunkee luuriin monia satoja euroja.. luuri on sitä varten et soitetaan ja pidetään yhteyttä tarvittaessa eikä mitään ihme videopuheluita tai jotain datapaska hömpötyksiä.. et jos tuntuu silt et elämä pyörii jonkun luurin ympäril ni kipinkapin kauppaan ostaa high tec puhelin viikon välein..

        se, että sä käytät puhelintas vaan soittamiseen, ei tarkoita sitä että muidenkin pitäis. mitäs sitten jos joku haluaa 500e luurin jolla voi tehdä muutaki ku soittaa ja tekstailla? ei pitäis sun peppuas kutittaa :D


      • dfhbdhgh
        _henriikka_ kirjoitti:

        se, että sä käytät puhelintas vaan soittamiseen, ei tarkoita sitä että muidenkin pitäis. mitäs sitten jos joku haluaa 500e luurin jolla voi tehdä muutaki ku soittaa ja tekstailla? ei pitäis sun peppuas kutittaa :D

        ei se kutitakaan.. senku tunkee isoi määriä rahaa tollasiin.. mul niil rahoil löytyy parempaaki käyttöö.. kukin tekee mitä tykkää :D


      • tietämätön..
        Elisa rohmuaa kirjoitti:

        dna ei.. Ja jos sä haluat ostaa käytettyjä luureja niin siitä vaan.. mut on aika paljon ihmisiä jotka haluaa kännynsä uutena..en mä käytettyjä kalsareitakaan osta vaan koska sais halvemmalla.. ja jos saa 275€:n puhelimen 4€/kk = 96€ 2vuoden diilillä niin on mun mielestä hyvä kauppa.. kun ei edes kovinkaan moni firma enää käytettyjä myy.. ja haluisin nähä mistä saat uuden Nokian commarin 50€:llä.. mut jos sä haluat ostaa käytettyjä joissa takuutakaan enää ole niin siitä sitten.. dnalla vielä loistavaa se että puhelimet ei ole sim-lukittuja joten parhaimillaan saat 299€ käteisellä olevan puhelimen hintaan 69,90 € kun kimpalla ottaa.. ja uuden, hyvillä ominaisuuksilla..

        Mitä toi sim-lukittu tarkoittaa?
        Meinaan ostaa dna-kaupasta puhelimen kytkysopimuksella. Sopimus on 2 vuotta. Silleen se maksaa 48 euroa. Muuten maksaisi 160 euroa. Mulle on sanottu ettei ikinä kannata ostaa kytkyllä puhelinta, joten mua nyt vähän epäilyttää ostaa se. Mitä haittoja siitä sopimuksesta voi olla mulle? Jos puhelin varastetaan tai se häviää, joudunko silti maksamaan ne kuukausimaksut kahden vuoden ajan? Ja pystyykö puhelinta vaihtamaan sopimuksen aikana? Saako puhelimen siis myydä? Ja saanko vaihtaa sitä liittymää edes toiseen dna liittymään?


      • tarkoittaa, että
        tietämätön.. kirjoitti:

        Mitä toi sim-lukittu tarkoittaa?
        Meinaan ostaa dna-kaupasta puhelimen kytkysopimuksella. Sopimus on 2 vuotta. Silleen se maksaa 48 euroa. Muuten maksaisi 160 euroa. Mulle on sanottu ettei ikinä kannata ostaa kytkyllä puhelinta, joten mua nyt vähän epäilyttää ostaa se. Mitä haittoja siitä sopimuksesta voi olla mulle? Jos puhelin varastetaan tai se häviää, joudunko silti maksamaan ne kuukausimaksut kahden vuoden ajan? Ja pystyykö puhelinta vaihtamaan sopimuksen aikana? Saako puhelimen siis myydä? Ja saanko vaihtaa sitä liittymää edes toiseen dna liittymään?

        puhelimessa ei sopimuskauden aikana toimi, mikään muu kuin kyseisen operaattorin sim-kortti.. Ja tottakai joudut maksamaan puhelimen loppuun vaikka sen hävittäisit, ethän sä saa autokaupastakaan kuukausieriä anteeksi jos ruttaat kiesin tai se varastetaan..

        Puhelinta ei voi vaihtaa toiseen kimpan aikana, mutta toki takuu on 2 vuotta, jolloin jos puhelimeen tulee sopimuskauden aikana ongelmia, jotka eivät ole itseaiheutettuja, niin silloin huollot menee takuun piikkiin..

        Liittymätyyppiä voit vaihtaa neljä kertaa vuodessa dnalla maksutta, kimpassa voi olla kaikki muut liittymätyypit, paitsi Mainio ja Onni.. Nämä eivät lakiteknisistä syistä ole valideja kimppaan..

        Toivottavasti näistä oli apua sulle puhelimen hankintaan.. Ja kyllähän se kannattaa miettiä, jos saa 160€:n puhelimen 48€:llä, niin onhan se aikas hyvä kauppa.. Varsinkin kun voit maksaa puhelimen hinnan vaikka kerralla pois, kun liikkestä käyt luurin hakemassa, näin ei sitten tule edes niitä kk maksuja, joita moni kammoksuu..

        t: Avulias Aatu


    • plod

      Vakuutus taitaa olla ainut mahis.Mutta kyllä niissä tositarkat selvitykset vaaditaan...

      • niin ei ole

        varmaa saatko vakuutuksistakaan takisin vaikka olet tehnyt rikosilmoituksen ym jos vaan sinulla on ollut autovakuutukset esim pohjolassa ja olet jättänyt laskun maksamatta et saa uutta puhelinta ennen kun olet maksanut ne vanhat laskut pois!!


      • Hukkasin.

        Itse hukkasin Soneran kytkyn ja minulla oli siinä se Parempi Turva-vakuutus, joka maksaa Soneran kautta jotain 3€/kk.
        Ja sain uuden puhelimen sen enempää selittelemättä.


    • .....

      Onko tätä puhelinta mahdollista jäljittää mitenkään?

      Itse kadotin puhelimen, mutta joku sen oli tunnin kuluttua itselleen ottanut.

      • asdgee

        Jos jätät auton avaimet ratissa ovet auki johonkin, eikä se ole siellä enää tunnin päästä - niin et todnäk tuu saamaan vakuutuksen etkä varsinkaan operaattorin kautta mitään takaisin. Nyt vittu oikeesti ihmiset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe