Mitä mieltä nimestä Jemi?
Tuo sopisi pojallemme ja on molempien mielestä ihana nimi.
Luokallani oli aikoinaan Jemi- niminen poika, joten siitä se tuli alunperin mieleeni.
Jemi
57
3334
Vastaukset
- koiran
nimestä niin anti palaa!
- asseri
koiralle, ei ihmiselle.
- A&J
ei nimestä tule onneksi koira mieleen :) Olenhan jo tuntenut pojan nimeltä Jemi.
Jokaisellahan on aina mielikuva nimestä ja jos sen nimisen lemmikin tietää, tiedän, että se tuntuu enemmän lemmikin nimeltä.
Omassa piirissä lemmikkien niminä on ollut mm. Kasperi, Oskari, Iiro, Miki, Niki, Taika jne. joten itse miellän nuo nimet lemmikkien nimiksi =)
Mutta siis, edelleenkin Jemi nimi on vahvasti meidän mieleemme, jos saisi muidenkin mielipiteitä?! - *'*'*
A&J kirjoitti:
ei nimestä tule onneksi koira mieleen :) Olenhan jo tuntenut pojan nimeltä Jemi.
Jokaisellahan on aina mielikuva nimestä ja jos sen nimisen lemmikin tietää, tiedän, että se tuntuu enemmän lemmikin nimeltä.
Omassa piirissä lemmikkien niminä on ollut mm. Kasperi, Oskari, Iiro, Miki, Niki, Taika jne. joten itse miellän nuo nimet lemmikkien nimiksi =)
Mutta siis, edelleenkin Jemi nimi on vahvasti meidän mieleemme, jos saisi muidenkin mielipiteitä?!..henkilöä ja 1 naispuolinen Suomessa. Jos Jemi-nimi miellyttää teitä itseänne, niin ei tuo mikään sellainen kummallisuus ole, etteikö voisi laittaa, vaikka on minullekin entuudestaan aivan tuntematon nimi. Maistelemalla vain tuntuu paranevan. :)
Entä miten olisi Jamiel? Itse olen kovin tykästynyt kyseiseen nimeen ja 'tyrkytän' sitä aina vähänkään samantyylistä nimeä suunnitteleville vaihtoehdoksi.. ;)
- dellia
tulee minullakin koira mieleen. En mieltäisi sitä ihmisen nimeksi. Paitsi, että on joidenkin Jemina-nimisten tyttöjen lempinimi on Jemi.
- nimimerkki
JÄRKYTTÄVÄ nimi, jonka olet yrittänyt ilmeisesti juntata miehellesi. Miehet tuskin koskaan ehdottavat itse mitään noin mautonta eläinten nimeä.
- A&J
aikuismaisesta mielipiteestäsi.
Se ei kuitenkaan estä meitä antamasta kyseistä nimeä =).
Jemi ei ONNEKSI meidän mielestämme ole eläimen nimi :) - nimimerkki
A&J kirjoitti:
Jemi ei ONNEKSI meidän mielestämme ole eläimen nimi :)antamasta. Kysyit mielipidettä ja sen kerroin.
Sinänsä täällä tehty gallup edustaa aika hyvin ihmisten mielipiteitä. Enpä taida olla ainoa, jonka Jemi jättää kylmäksi lapsen nimenä. En tosin koirallekaan antaisi noin keinotekoista nimeä; nimessä pitää olla luonnetta, ja tuosta nimestä se uupuu. - lapsen etua
A&J kirjoitti:
Jemi ei ONNEKSI meidän mielestämme ole eläimen nimi :)>Jemi ei ONNEKSI meidän mielestämme ole eläimen nimi :)
Kehtaakohan lapsenne käyttää tuollaista hirviötä täysi-ikäisyyden saavuttamisen jälkeen?
Koska on Jemin nimipäivä; en löytänyt allakasta?
- ihmisen nimi!
Jemi on lyhenne (karseasta) tytönnimestä Jemina.
- edellistä...
Juuri näin!
- *'*'*
..virallisesti ihan miespuolisten nimi; 29 miestä ja 1 nainen, jolla Jemi-nimi Suomessa. En sanoisi nimihirviöksi tai karseaksi, mutta hetkisen 'maistelua' kyllä vaatii. Minulle 'maistelu' ainakin saa nimen tuntumaan paremmalta, kun taas jotkut nimet huononevat siitä. Minulle ei tule mitään eläintä mieleen Jemi-nimestä. Ihan ok nimi.
- ........
Varmaan pojasta kiva, kun kaikki kaimat löytyy kavereiden lemmikeistä.
- vielä kertaalleen
kannattaako pojalle antaa tosissaankin koiran nimi? Olet saanut jonkin päähänpinttymän nyt siitä nimestä, onko teillä mitään muita vaihtoehtoja? Mikä olisi Jemin toinen nimi?
- A&J
En itse ole koskaan kuullut Jemi-koirasta, joten minulle se ei ole koiran nimi.
Luokkakaverini Jemi on tällä hetkellä aikuinen mies, eikä häntä koskaan kukaan kiusannut nimestään.
Kuten aiemmin sanoin, minulle koiran nimiä ovat mm. Kasperi, Oskari, Iiro, Niki- joita en voisi kuvitellakkaan lapselleni. Tuttavapiirissäni eikä perheessäni kenellääkään ole koskaan ollut Jemi-nimistä lemmikkiä, joten heille tuskin tulee koskaan nimestä mieleen koira. Sehän se pääasia on :) - *'*'*
A&J kirjoitti:
En itse ole koskaan kuullut Jemi-koirasta, joten minulle se ei ole koiran nimi.
Luokkakaverini Jemi on tällä hetkellä aikuinen mies, eikä häntä koskaan kukaan kiusannut nimestään.
Kuten aiemmin sanoin, minulle koiran nimiä ovat mm. Kasperi, Oskari, Iiro, Niki- joita en voisi kuvitellakkaan lapselleni. Tuttavapiirissäni eikä perheessäni kenellääkään ole koskaan ollut Jemi-nimistä lemmikkiä, joten heille tuskin tulee koskaan nimestä mieleen koira. Sehän se pääasia on :)..oli ennen selkeästi kani :D kunnes ystäväni pojasta tuli Kasperi. Nyt Kasperi tuntuu ihan ihmiseltä, mutta mm. Panu (naapurin koira) Nanna (kaverin koira) ja Vili (tuttavan kani) aivan eläimiltä.. :D
- tainnut saada
jo monta mielipidettä nimestä, kukaan näistä ei antaisi sitä omalle lapselleen mutta tehän olette selvästi jo päätöksenne tehneet niin mitä sitä enää vatvomaan?
- A&J
tehdään sitten kun poika on maailmassa, toivon mukaan 3 viikon sisällä..mutta siis Jemi on ehdottomasti ykkösenä listalla..jos lapsi ei näytä Jemiltä, niin sitten voidaan miettiä muita vaihtoehtoja =)
- lapsenne ei
A&J kirjoitti:
tehdään sitten kun poika on maailmassa, toivon mukaan 3 viikon sisällä..mutta siis Jemi on ehdottomasti ykkösenä listalla..jos lapsi ei näytä Jemiltä, niin sitten voidaan miettiä muita vaihtoehtoja =)
näytä Jemi-koiralle! Lapsi ansaitsee ihmisen nimen.
- pikkasen
lapsenne ei kirjoitti:
näytä Jemi-koiralle! Lapsi ansaitsee ihmisen nimen.
idiootti..ellet koira ihan itte!!??? nimesi on varmaan maija tai matti??
- Auri Päivänkukka
vietetään 2.5.
2.5. Jeli, Jemi, Jeni, Jenko
Lähde: koirien nimipäiväkalenteri
http://www.hesekoira.fi/37- A&J
lähes kaikki nyky muotinimet...miksi siis esim. Leevin, Elmon, Leon, Harrin, Akun, Vilman, Tomin, Paavon, Paulan, Vilin, Viljamin, Villen, Irinan, Martan ja monen muun nimisen vanhemmat ovat antaneet lapselleen KOIRAN nimen??
Eikös se ole kuitenkin niin, että monet ihmisten nimistä päätyvät koiralle, eikä toisinpäin. - näinhän sen pitäisi olla
A&J kirjoitti:
lähes kaikki nyky muotinimet...miksi siis esim. Leevin, Elmon, Leon, Harrin, Akun, Vilman, Tomin, Paavon, Paulan, Vilin, Viljamin, Villen, Irinan, Martan ja monen muun nimisen vanhemmat ovat antaneet lapselleen KOIRAN nimen??
Eikös se ole kuitenkin niin, että monet ihmisten nimistä päätyvät koiralle, eikä toisinpäin."Eikös se ole kuitenkin niin, että monet ihmisten nimistä päätyvät koiralle, eikä toisinpäin."
Sinähän sen sanoit! Miksi siirtää koiran nimeä ihmiselle! - A&J
näinhän sen pitäisi olla kirjoitti:
"Eikös se ole kuitenkin niin, että monet ihmisten nimistä päätyvät koiralle, eikä toisinpäin."
Sinähän sen sanoit! Miksi siirtää koiran nimeä ihmiselle!Leevi on sitten suosittu poikien(ihmisten) nimi? Miksi se on siirtynyt ihmiseltä koiralle?
Kuka siis nykyään enää antaa Leevi- nimeä, kun sehän on koirien nimi?
Päässäsi ei näytä olevan järkevää logiikkaa =)
t. Jemi- pojan äippä! - niin vaikea ymmärtää?
A&J kirjoitti:
Leevi on sitten suosittu poikien(ihmisten) nimi? Miksi se on siirtynyt ihmiseltä koiralle?
Kuka siis nykyään enää antaa Leevi- nimeä, kun sehän on koirien nimi?
Päässäsi ei näytä olevan järkevää logiikkaa =)
t. Jemi- pojan äippä!Ihmisten nimiä on annettu ja annetaan eläimille.
Vakiintuneita eläinten nimiä ei yleensä anneta ihmisille.
Esim. Peni/Jemi/Mielikki/Musti nimet ovat koirien/lehmien nimiä, niitä ei juuri ihmisille anneta. Tai ei ainakaan kukaan järkevä ihminen anna. Täytyyhän lastaan sen verren kunnioitaa, ettei pidä häntä eläimeen verrattavana. - A&J
niin vaikea ymmärtää? kirjoitti:
Ihmisten nimiä on annettu ja annetaan eläimille.
Vakiintuneita eläinten nimiä ei yleensä anneta ihmisille.
Esim. Peni/Jemi/Mielikki/Musti nimet ovat koirien/lehmien nimiä, niitä ei juuri ihmisille anneta. Tai ei ainakaan kukaan järkevä ihminen anna. Täytyyhän lastaan sen verren kunnioitaa, ettei pidä häntä eläimeen verrattavana.vaikeuksia ymmärtää, että Jemi ei ole koiran nimi, en ole ikinä törmännyt kyseiseen nimeen koko 25- vuoden elämäni aikana, muuta kuin luokallani olevaan Jemi poikaan. Minulle se EI ole koiran nimi, vaan pojan nimi.
Kuinka monta Jemi koiraa itse tunnet?
Entäs jos Jemi onkin kymmenen vuoden päästä suomen suosituin nimi, kuten nykyään Veeti( ja väitän myös, että Veeti koiria on suomessa enemmän kuin Jemi koiria)? Ajatteletko silloinkin, että kaikki on nyt antanut lapselleen koiran nimen?
Jos itse en ole koko elämäni aikana törmännyt kuin yhteen Jemi(ihminen), niin enpä usko lapsenikaan törmäävän!
Kiitos ja näkemiin! - rautalangasta
A&J kirjoitti:
vaikeuksia ymmärtää, että Jemi ei ole koiran nimi, en ole ikinä törmännyt kyseiseen nimeen koko 25- vuoden elämäni aikana, muuta kuin luokallani olevaan Jemi poikaan. Minulle se EI ole koiran nimi, vaan pojan nimi.
Kuinka monta Jemi koiraa itse tunnet?
Entäs jos Jemi onkin kymmenen vuoden päästä suomen suosituin nimi, kuten nykyään Veeti( ja väitän myös, että Veeti koiria on suomessa enemmän kuin Jemi koiria)? Ajatteletko silloinkin, että kaikki on nyt antanut lapselleen koiran nimen?
Jos itse en ole koko elämäni aikana törmännyt kuin yhteen Jemi(ihminen), niin enpä usko lapsenikaan törmäävän!
Kiitos ja näkemiin!Kyse on siitä, että vakiintuneet koirannimet eivät sovellu ihmisille. Koiria nimetään ihmisten mukaan, mutta ihmisiä ei ole tapana nimetä koirien mukaan.
Kuten joku tuossa yritti selittää, Musti, Haukku, Pepi, Roki, Jemi, Tassu ovat alkuperäisiä koirien nimiä. Niitä ei siksi käytetä ihmisillä.
Vaikka Leevi-koiria olisi sata, se ei poista sitä tosiseikkaa, että Leevi on ihmisen nimi. Musti-koiriakin on satoja, mutta kun Musti on koirannimi, sitä ei anneta lapselle.
"Jos itse en ole koko elämäni aikana törmännyt kuin yhteen Jemi(ihminen), niin enpä usko lapsenikaan törmäävän!"
En minäkään usko, että hän törmäisi, sillä toivon hartaasti, ettei kukaan muu haluaa antaa omalle lapselleen koirannimeä, kun nimistömme on täynnä kauniita ja käyttökelpoisia ihmisten nimiä. - minulle se
rautalangasta kirjoitti:
Kyse on siitä, että vakiintuneet koirannimet eivät sovellu ihmisille. Koiria nimetään ihmisten mukaan, mutta ihmisiä ei ole tapana nimetä koirien mukaan.
Kuten joku tuossa yritti selittää, Musti, Haukku, Pepi, Roki, Jemi, Tassu ovat alkuperäisiä koirien nimiä. Niitä ei siksi käytetä ihmisillä.
Vaikka Leevi-koiria olisi sata, se ei poista sitä tosiseikkaa, että Leevi on ihmisen nimi. Musti-koiriakin on satoja, mutta kun Musti on koirannimi, sitä ei anneta lapselle.
"Jos itse en ole koko elämäni aikana törmännyt kuin yhteen Jemi(ihminen), niin enpä usko lapsenikaan törmäävän!"
En minäkään usko, että hän törmäisi, sillä toivon hartaasti, ettei kukaan muu haluaa antaa omalle lapselleen koirannimeä, kun nimistömme on täynnä kauniita ja käyttökelpoisia ihmisten nimiä.lista noista "vakiintuneista" koirien nimistä? Mitkä ovat niitä "vakiintuneita" ja mitkä eivät? Kuka tuollaisen listan on kasannut ja onko se laillinen(ns. oikea)?
Koko "vakiintuneet koirannimet" ovat hölynpölyä, niin kauan kun Jemi nimi on annettu ihmiselle, se on ihmisen nimi..olkoon vain niitä Jemi-koiria...se kenellä on Jemi koira, on antanut koiralleen ihmisen nimen, samoin kun se, jolla on Veeti koira, on antanut koiralleen ihmisen nimen!
Jemi, siinä missä Jami ja Jimi ovat ihmisten nimiä..siinä sinulle rautalankaa! =) - 4 lapsen äiti
minulle se kirjoitti:
lista noista "vakiintuneista" koirien nimistä? Mitkä ovat niitä "vakiintuneita" ja mitkä eivät? Kuka tuollaisen listan on kasannut ja onko se laillinen(ns. oikea)?
Koko "vakiintuneet koirannimet" ovat hölynpölyä, niin kauan kun Jemi nimi on annettu ihmiselle, se on ihmisen nimi..olkoon vain niitä Jemi-koiria...se kenellä on Jemi koira, on antanut koiralleen ihmisen nimen, samoin kun se, jolla on Veeti koira, on antanut koiralleen ihmisen nimen!
Jemi, siinä missä Jami ja Jimi ovat ihmisten nimiä..siinä sinulle rautalankaa! =)Jos ei pysty tekemään eroa ihmisen ja eläimen nimen välillä, niin silloin on varmaan muutakin häikkää ymmärtää tätä maailmaa.
Olet tehnyt täällä gallupin Jemi-nimestä. Siitä ei ole pidetty, koska se on mielletty koirannimeksi. Kysyit palstalaisten mielipidettä, olet saanut vastauksen ja sanonut jo kertaalleen näkemiinkin... Ei kannata tehdä tiedusteluita, jos ei ole tarpeeksi kypsä ottamaan palautetta vastaan.
Kypsyyttä vaatii myös luopua pakkomielteestään lapsen edun takia. Vaikka Jemi on sinusta ihana nimi, suurin osa ihmisistä ajattelee siitä samalla lailla kuin tällä palstalla. Koiran nimi. - A&J
4 lapsen äiti kirjoitti:
Jos ei pysty tekemään eroa ihmisen ja eläimen nimen välillä, niin silloin on varmaan muutakin häikkää ymmärtää tätä maailmaa.
Olet tehnyt täällä gallupin Jemi-nimestä. Siitä ei ole pidetty, koska se on mielletty koirannimeksi. Kysyit palstalaisten mielipidettä, olet saanut vastauksen ja sanonut jo kertaalleen näkemiinkin... Ei kannata tehdä tiedusteluita, jos ei ole tarpeeksi kypsä ottamaan palautetta vastaan.
Kypsyyttä vaatii myös luopua pakkomielteestään lapsen edun takia. Vaikka Jemi on sinusta ihana nimi, suurin osa ihmisistä ajattelee siitä samalla lailla kuin tällä palstalla. Koiran nimi.asioitahan nämä on, olen vain yrittänyt ymmärtää miksi monet mieltävät sen koiran nimeksi. Jopa kysynyt, onko siihen joku törmännyt, en usko että on, kun kukaan ei ole kertonut tuntevansa Jemi- nimistä koiraa.
Edelleenkin(näköjään vaikea käsittää) olen sitä mieltä, että Jemi on ihmisen nimi, siinä missä Jani, Jimi, Joni, Jami yms. Jemi nimi ei poikkea noista mitenkään erityisesti ollakseen "vain" koiran nimi.
Jokaisellahan saa olla mielipide, mutta muutaman tuntemattoman plastalaisen mielipide(siitä että Jemi on koiran nimi) ei meitä juurikaan hetkauta, sillä mehän sen nimen kanssa tulemme elämään ja me tulemme sitä ihmislapsella käyttämään. - joku kysyi
A&J kirjoitti:
asioitahan nämä on, olen vain yrittänyt ymmärtää miksi monet mieltävät sen koiran nimeksi. Jopa kysynyt, onko siihen joku törmännyt, en usko että on, kun kukaan ei ole kertonut tuntevansa Jemi- nimistä koiraa.
Edelleenkin(näköjään vaikea käsittää) olen sitä mieltä, että Jemi on ihmisen nimi, siinä missä Jani, Jimi, Joni, Jami yms. Jemi nimi ei poikkea noista mitenkään erityisesti ollakseen "vain" koiran nimi.
Jokaisellahan saa olla mielipide, mutta muutaman tuntemattoman plastalaisen mielipide(siitä että Jemi on koiran nimi) ei meitä juurikaan hetkauta, sillä mehän sen nimen kanssa tulemme elämään ja me tulemme sitä ihmislapsella käyttämään.mikä tulisi Jemin toiseksi nimeksi, koska tästä nimestä on tullut näin paljon negatiivisia mielipiteitä niin mitenkäs sitten se toinen?
- A&J
joku kysyi kirjoitti:
mikä tulisi Jemin toiseksi nimeksi, koska tästä nimestä on tullut näin paljon negatiivisia mielipiteitä niin mitenkäs sitten se toinen?
vielä hakusessa.
Mietinnässä mm.
Jemi Daniel
Jemi Aleksi
Jemi William
Jemi Benjamin - Täti
A&J kirjoitti:
asioitahan nämä on, olen vain yrittänyt ymmärtää miksi monet mieltävät sen koiran nimeksi. Jopa kysynyt, onko siihen joku törmännyt, en usko että on, kun kukaan ei ole kertonut tuntevansa Jemi- nimistä koiraa.
Jokaisellahan saa olla mielipide, mutta muutaman tuntemattoman plastalaisen mielipide(siitä että Jemi on koiran nimi) ei meitä juurikaan hetkauta, sillä mehän sen nimen kanssa tulemme elämään ja me tulemme sitä ihmislapsella käyttämään.Vaikka minäkään en pidä Jemi-nimestä, olen sitä mieltä,
että jos sinä ja miehesi olette tykästyneet tähän nimeen,
niin älkää antako vieraiden ihmisten mielipiteiden vaikuttaa asiaan.
Koirilla käytetään nykyään paljonkin ihan ihmisten nimiä.
Mitkä sitten ovat "oikeita" koiran nimiä"... rajaaminen on aika vaikeeta. - nimipäivätön
Ei koirien nimistä ole "laillista" listaa. Jokaisen oman korvan pitäisi sanoa, mikä nimi on eläimen nimi. Tosin joku on antanut Pepi-nimenkin lapselle, joka on minusta selvä koirannimi.
Täältä tulleeseen kritiikkiin kannataa kuitenkin suhtautua avoimin mielin. Tuntemattomat ihmiset sanovat suoraan, mitä oikeasti ajattelvat. Läheiset ja tuttavat eivät useinkaan kehtaa sanoa mielipidettään noin arasta asiasta, vaikka mielessään ajattelisivatkin, että onpas koiramainen nimi.
Minustakin Jemi on vain koiralle sopiva nimi, sorry :( - *'*'*
Jemi-nimi voi löytyä koirien nimipäiväkalenterista, mutta mm. kanien nimipäiväkalenteristakin löytyy paljon ihmistennimiä. :D
Jemi on ihan miespuolisten ihmisten nimi ja tällekin vuodelle on kastettu kaksi Jemi-poikaa ja mm. vuosina 1980-99 16 poikaa ja 2000-07 11 poikaa. Yhteensä miespuolisia Jemi-nimisiä henkilöitä on siis 29, kuten olen jo pariin kertaan maininnut. (lähde: vrk.fi)
Jemin eläimeksi mieltäminen on ihan omassa päässä, aivan, kuten minulla esim. Kasperi oli ennen kani ja Vili on nykyäänkin kani- Nanna ja Panu ovat minulle koiria jne. :D - *'*'*
rautalangasta kirjoitti:
Kyse on siitä, että vakiintuneet koirannimet eivät sovellu ihmisille. Koiria nimetään ihmisten mukaan, mutta ihmisiä ei ole tapana nimetä koirien mukaan.
En minäkään usko, että hän törmäisi, sillä toivon hartaasti, ettei kukaan muu haluaa antaa omalle lapselleen koirannimeä, kun nimistömme on täynnä kauniita ja käyttökelpoisia ihmisten nimiä.Tällekin vuodelle nimetty kaksi Jemi-poikaa- ihmistä! :)
- koiran nimi..
ei oo mitään hemmetin koiran nimiä olemassakaan.. ei koirilla ole ristiäisiä??vai häh?? eikä löytynyt väestörekisteristä yhtään jemi nimistä koiraa!!!! Joka vitun rakilla on ihmisen nimi..tai joku väännös. Argh:) :) :)
- mieltä
No mulla ei tule ensimmäisenä mieleen koira vaan Jami-nimi, josta on tehty Jemi. On varmaan oudompiakin nimiä annettu kuin Jemi.
Itse kun kyselin nimistä joista suurin osa oli peräisin ennen vuotta 1940 olevista kalentereista, niin kommentit oli justiin tyyliin: nää on koirien nimiä vaikka ihan satavarmasti ovat olleet ihmisen. Täällä nyt vaan heti leimataan koiran nimeksi jos on vähänkään erikoinen nimi. Muutenkin kun täällä saa nimettömänä kirjottaa niin tulee hyvin esiin kuinka kamalan suvaitsematonta porukkaa suomen kansa on.- lässyti
suvaitsematonta juu, silti et itsekään antaisi lapsellesi koiran nimeä?
- Miiinä vain
Juu eli on todella hyvä pojan nimi, kuten myöskin Jami =)
Mutta Jemi ehkä vielä parempi. - Tolkku mukaan
ja nimipäiväkalenteri käteen.
- ......................
En miellä koiran nimeksi, menee samaan sarjaan kuin Jimi ja Jami. Jos tämäntyyppisistä tykkää, mikä ettei.
- ...
Minullekaan ei tule koira mieleen, pidän tuosta paljon enemmän kuin Jimeistä ja Jameista.
- hyvä nimi!
...
- muita lukematta
Tulee mieleen koira. Nimi on keksityn oloinen, muovinen. J:llä alkavat keksityt nimet ovat minusta kovin persoonattomia, kuten Jata, Jana, Jemi, Jeni... Kyllähän noita suoltaa, mutta ne ovat minusta "ohuita ja hengettomiä" nimiä.
- haluaako
lapsi olla Jemi 70v ?
- eiköhän
haluaako kirjoitti:
lapsi olla Jemi 70v ?
se Jemi ole Jemi on se sitten 2v tai 70v..mihinkä se nimi siitä muuttuisi ja miksi se nimeensä tottunut lapsi, nuori, aikuinen yhtäkkiä alkaisi miettimään että "voi kun mun nimi onkin Jemi ja olen jo 66v, en tiedä haluanko olla Jemi kun täytän 70v, jospa vaihtasin nimeni"! Hei HALOO!!!!
- ei näytä
eiköhän kirjoitti:
se Jemi ole Jemi on se sitten 2v tai 70v..mihinkä se nimi siitä muuttuisi ja miksi se nimeensä tottunut lapsi, nuori, aikuinen yhtäkkiä alkaisi miettimään että "voi kun mun nimi onkin Jemi ja olen jo 66v, en tiedä haluanko olla Jemi kun täytän 70v, jospa vaihtasin nimeni"! Hei HALOO!!!!
hyväksyvän, että Jemi-nimi mielletään koiran nimeksi, vaan vastailee vähän joka viestiin näitä lapsellisia HALOO-kommenttejaan. No tuskin kukaan oikeasti aikuinen haluaisi nimetä lapsensa Jemiksi, kyllä se niin piskin nimi on.
- se niin on
ei näytä kirjoitti:
hyväksyvän, että Jemi-nimi mielletään koiran nimeksi, vaan vastailee vähän joka viestiin näitä lapsellisia HALOO-kommenttejaan. No tuskin kukaan oikeasti aikuinen haluaisi nimetä lapsensa Jemiksi, kyllä se niin piskin nimi on.
että jokaisella meistä ihmisistä on omat mielipiteemme, eikö niin? Kiitos sinun mielipiteestäsi!
- kaislakerttuli
Jemi, Jeri-tyyppiset nimet kuuluvat koirille. Ihmislapsille en sellaisia antaisi.
- antaisi
tätä marsulle :(
- koiranko (?) äiti
Jeremias-nimestä käytetään lyhennystä Jemi
- hieno nimi
Jemi on mielestäni kiva ytimekäs hyvä nimi kaikin puolin. Voisin ajatella ihan omallenikin.
- mindiville
Hei, siinä ois kivat nimet sisaruksille!
- xx
Tuo koirien nimistä vääntäminen on mun mielestä ihan tyhmää, kaikki mieltää eri nimiä eläinten nimiksi jos sellaisia on vain nähnyt. Meidänkin ajokoira oli sandra, ja nyt serkkuni tytön nimi on sandra vivika, minulle koiran nimi mutta heille ei, tässä menossa samanlainen tilanne. Koirien nimikalenterissa kun on melkein kaikki ihmisnimet ja jotain ulkomaalaistaustaisia ja muita lisäksi, itse ainakin löydän suurimman osan kavereistanikin koirien nimikalenterista.
Mitä palautteen vastaanottamiseen tulee (kun siitä oli annettu ketjun aloittajalle palautetta), niin totta on, että kritiikkiäkin pitää pystyä ottamaan vastaan, mutta suuri osa riippuu myös palautteen antajasta sillä yleisesti negatiivisen palautteenkin kuuluisi olla rakentavaa että sen voi hyödyntää itselleen positiivisena, sehän on juurikin palautteiden rakentava voima ja syy miksi niitä kysellään. Toisten mielipide asioista on turha tapella, ja itseään toistavaa palautetta turha antaa. Jos yksi vastaus on jo annettu, se ei ole ainoa ja oikea, sitten pitäisi jatkaa uusien etsimistä...eli tuosta koira-aiheesta olisi voinut luopua jo silloin kun se ekan kerran on mainittu, se tuli varmasti jo silloin selväksi. Ärsyttää nimitaistoa enemmän ihmiset jotka eivät kykene rakentavaan keskusteluun.
Tästä pääsemmekin itse aiheeseen vielä ja omaan mielipiteeseeni, en ole aikaisemmin kuullut kyseistä pojan nimeä missään, joten alku vaati hieman mietiskelyä mutta sama oli itselläni Jamielin kanssa (olemme miettineet sitä omalle pojallemme), minusta kuitenkin sievä ja hieman erikoinen pojan nimi, mutta omalle lapsellehan pitääkin olla aina vähän jotain spessua. :) - Lentävä-Jemiukko
Lentävä Jemi-Ukko ja kottia.
- Anonyymi
Tutuistuin tässä juuri pieneen oppaaseen jossa oli perinteisiä Karjalaisia nimiä ja törmäsin siellä Jemi-nimeen. Tykästyin heti. Djemi ja Jemi nimet juontavat nimistä Damianos (kreikkalaista alkuperää) ja Damianus (latinalaista alkuperää).
Itselläni on aika erikoinen nimi, jota ei muuten ole tullut vastaan kenelläkään muulla kuin eräällä koiralla (ja isäni kertoi joskus leikkipuistossa erään äidin huutavan samannimistä tyttöä luokseen). En minä siitä loukkaantunut. Itse asiassa olen todella ylpeä siitä, että minun nimeni on tarpeeksi libelaari ja unisex olemaan yhtäaikaa sekä naisen, miehen tai koiran nimi.
Kukaan ei ole koskaan sanonut nimestäni, että se kuulostaisi "koiran nimeltä", joka on mielestäni todella halveeraava fraasi koiria kohtaan.
Päinvastoin, nimeäni aina ihastellaan ja ihmetellään. Kiitos vanhemmilleni että sain ihanan erilaisen nimen, enkä ruovi siellä nimikalenterikaimojen meressä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3932162Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882069- 981792
- 4421735
- 71424
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1111272- 215986
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9906Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭72840Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41832