KERRO JA JAA

KuunKeiju

Olet tullut kaukaa
ja kauan käyttänyt aikaa
siihen, jonka tekniikka olisi
hoitanut tuotapikaa.
Ehkä olet salaviisas?
Näytät kysymysmerkiltä
mutta sisälläsi asuu
kolmannen asteen yhtälö.
Minäkö?
Kuin huutomerkki,
suoraselkäinen, ja hoikka vyötärö…
(= tämän tarinan pakollinen runoilijanvapaus-kohta).
Suukko potenssiin 200
jaettuna yhdellä vuodella
kertaa pii potenssiin 10
on yhtä kuin yhteinen
- sinun ja minun -
tulevaisuusennuste.
Sulku auki, sulku kii.
Sen verran tuosta ymmärsin,
että pii
on vakio,
niin kuin minäkin
(siinä vähän yli 3,14 muistelisin).
Potenssista tiedän vähän,
mutta se ei kuulu tähän.
Ratkaisun rakas kertoisitko nyt,
sillä olen hiukan hämmentynyt…

18

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tunne m-ystiikkaa

      Soma on runosi!
      Kaipa joku tuosta osaa laskea lopputuloksen, ellet kiusallasi "unohtanut" jotain muuttujaa, hmm

      T Ex-ponentti

      • KuunKeiju

        siitä ns. unohtua. Kaikkea ei kerrota... tai lasketa yhteen. Sitäpaitsi, äidinkieleni on vahvempi kuin matikkani, hihi... Kiitos kommentistasi!


    • ainakin kertoisin

      että i löve juu. Mutta paha tietää, oletkos se jota alunperin kaipailin, se näkee vaan livenä, kun tuut ja sanot oon kuunkeiju... :) tai jtn.

      • KuunKeiju

      • kerran noin
        KuunKeiju kirjoitti:

        ... this is it! It ... makes me feel complite...
        http://www.youtube.com/watch?v=VXA3ByryGp8

        niin mikset vaikka kirjoita kirjettä, jossa kerrot tapahtumat rehellisesti, kun sulla kaikki avaimet siihen on?

        Ehkäpä se auttaisi, tilannetta selviämään, ja juttelukin onnistuisi.


      • KuunKeiju
        kerran noin kirjoitti:

        niin mikset vaikka kirjoita kirjettä, jossa kerrot tapahtumat rehellisesti, kun sulla kaikki avaimet siihen on?

        Ehkäpä se auttaisi, tilannetta selviämään, ja juttelukin onnistuisi.

        etten ole niin tehnytkin?


    • Muuan mies

      Kun on tullut kaukaa ja
      kuullut monta tarinaa.
      Kokenut että niistä
      monet on tyhjiä kuoria.
      Luvattuja lupaamattomuuksia.

      Kun on lentänyt ja
      katsonut ilmasta.
      Rakastanut lintuperspektiivistä.
      Luottanut adjekteihin ja
      maistanut makeaa.

      On viimein valmis kohtaamaan
      karheuden.Että sinulle puhutaan
      totta ja sanotaan suoraan.Että on
      arpikudoksia ja haavoja.Että
      ne tuntuu.sattuu.

      Silloin tajuaa että aikuisuus on
      tyylitelty sana.Kypsyys hieno
      tapa vetää liidulla viiva tyhjälle
      taululle.Olemme sanojen ja
      tapojen viidakossa.

      Todellisuus on mitä annamme
      ja mitä saamme.Niin ettemme
      sano mitään.Teemme, lupaamatta
      kuuta taivaalta.Annamme.nostamatta
      itseämme pyhimykseksi.

      Rakastaminen ei ole
      kulttuuriteko.Mutta kun rakastaa
      odottamatta vastarakkautta,on
      mukana ihmisen näköisessä
      kulttuurissa.

      Kiitos runostasi.
      Olit nähnyt vaivaa ja syventynyt runoosi.
      Hyvin se pysyi koossa ja kiinnostavana.
      Paljon hyviä osioita ja ideoita.

      Mukavaa päivää sinulle.

      • KuunKeiju

        runosta ja kommentista. Taidat tuon sanallisen viestinnän(kin). Entäpä matikka?
        Mukavaa päivää myös sinulle.


    • Menin het alkuunsa sekaisin,
      mutten antanut sen häiritä,
      runosi juju oli ihana:))))))))))

      • KuunKeiju

        loppuun asti... Lopussahan se juju vasta olikin. Kiitos kun kommentoit!


    • Tykkäsin paljon.

      Saako kysyä vähän epätavallisemman kysymyksen? Kuinka pitkä olet? :D

      • KuunKeiju

        mutta pituushan ei korreloi älykkyysosamäärään :D
        Oliskohan n. 50 x pii? Mitäs sitten?
        T. HupsuKeiju


      • kaivoin ihan
        KuunKeiju kirjoitti:

        mutta pituushan ei korreloi älykkyysosamäärään :D
        Oliskohan n. 50 x pii? Mitäs sitten?
        T. HupsuKeiju

        laskimen esiin :D Maasta se pienikin ponnistaa. Sä voisit olla hän. :)


      • KK siis
        KuunKeiju kirjoitti:

        mutta pituushan ei korreloi älykkyysosamäärään :D
        Oliskohan n. 50 x pii? Mitäs sitten?
        T. HupsuKeiju

        tunnen lämpöä sua kohtaan 50*pii enemmän kuin sinä mua kohtaan, jos saan selvyyden pariin juttuun ja voin hengähtää...

        Nyt mä meen :)


    • Poet-of-the-spring

      Kylläpäs pistit pään pyörälle!
      Kutkuttavan virkistävää ongelmanratkaisua,
      toi hymyn naamalle. Kiitos keijukainen mahdottomasta yhtälöstä.

      • KuunKeiju

        että tutustuit! Ja että pääsi meni pyörälle, tarkoitus siis on saavutettu! Hihiii...


    • risu

      o oikke kiva. Vaik nii ei sais sanno. Ain piräs jottai muutki sanomist keksi. Mutko tää o vaa. Kiitti sul.

      • KuunKeiju

        kovast paljo ku luit ja piritki. Kyll vaa se mull piissa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe