Hiutaleista liuotettu sellakka on kiiltävää, joten kaikkiin kohteisiin se ei sovi. Himmennys esim. teräsvillalla on työlästä monimutkaisiin kohteisiin. Joskus muistan käyttäneeni Livos-tuotteiden valmista sellakaa, jossa on jotain hartseja mukana. Se olisi sopivan kiiltoista, mutta Livos-tuotteita kukaan ei myy enää Suomessa (tietääkseni).
Onko mitään muuta vastaavaa tuotetta?
Himeämpää sellakkaa?
2
541
Vastaukset 2
- Oppia ikä kaikki
haluat käyttää sellakkaa himmeänä joka ei anna kunnon (kosteus etc.) suojaa ja käytetään (ainakin minä) upean kiillon takia. Himmeitä pintakäsittelyjä joka sen lisäksi ovat (melkein mitä vaan) kestäviä löytyy pilvin pimein mutta sinä kaipaat muuten upeata tavaraa himmeänä. Totta kai kunnioitan sinun päätöksiäsi haluaisin vaan ymmärtää ajatusta sen takana. Kerro ihmeessä, terveisin.
- Onko?
Voisihan sitä esittää monia vastakysymyksiä. Miksi sinä käytät sellakkaa sen kiillon vuoksi kun muitakin kiiltäviä lakkoja on olemassa ja ne antavat paremman kosteussuojan? Ja miksi tuota mainitsemaani saksalaista lakkaa valmistetaan, jos kaikki haluavat sellakkaa vain kiiltävänä?
Sitä paitsi en halua himmeää sellakkaa vaan himmeämpää. Esim. puolikiiltävä kelpaisi hyvin. Jossain koristeveistetyssä seinäkellossa kosteussuojalla ei ole juurikaan merkitystä. Liiallinen kiilto paljastaa kaikki pikkuvirheet ja siveltimen käytön kun ei ole ruiskumaalaustilaa. Hyvin oleellista on käytön helppous ja ennen kaikkea haju. Alkoholin tuoksua kestän hyvin, muiden aineiden en. Vesiliukoiset eivät tule kysymykseen, koska ne turvottavat puun tikkuiseksi.
Löysin kätköistäni yhden purkin (20 vuotta vanha) tuota saksalaista Trebo-lakkaa, mutta eihän se loputtomiin kestä vaikka riittoisaa onkin. Näkyypä olevan lehtikuusihartsia ja vahoja joukossa. Täytynee kokeilla itse sekoitella jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1511231Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1191048Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset215788En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765- 64732
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä26729- 135696
- 44631
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58554