Volpino italiano!?

kiinnostunut---

Osaako joku sanoa jotain tämän koiran luonteesta, tai onko kokemuksia koirasta. Lähteekö karvaa paljon? Onko perinnöllisiä sairauksia? Keskimääräinen elinikä? Hintataso? Onko haukkuherkkä? Näihin kysymyksiin en ole löytänyt vastauksia mistään. Olisin todella kiitollinen kaikesta mahdollisesta tiedosta.
-Suuri kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen-

21

13932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • caysa

Käy katsomassa tätä sivustoa: http://www.mandastamm.net/
      Tämä kenneli on tosi kauan kasvattanut volpinoja ja sieltä on tullut tosi voitokkaita koiria. Voit soittaa ja saada lisätietoja. Ties vaikka voisit varata pennunkin :)

• KäpylänMyy

Hei,
      vähän myöhässä vastaus, mutta kerronpa silti kokemuksiani Volpinosta.

Hankimme pikkuisen Volpinon pennun keväällä 2002 ja kertaakaan ei ole kaduttanut. Vilkas ja iloinen koira :) On kiltti lapsillekin, mutta nykyään vähän epäluuloinen kun kerran joutui pienten lasten retuutettavaksi, saattaa näykkästä jos vieras lapsi lähestyy. Mutta tämä ei todella ole rotukohtaista, vaan meidän koiralle vain jäi traumoja.. Kun koira otettiin, nuorin lapsemme oli 7-vuotias, joten voin suositella myös lapsiperheen koiraksi.

Karvanlähdöstä en ole paras kertomaan, sillä omalla Volpinollamme sattuu puuttumaan "aluskarva" synnynnäisesti, joten en tiedä vaikuttaako se asiaan. Joka tapauksessa karvanlähtö on muutaman kerran vuodessa erittäin runsasta!

Volpino, pystykorva kun on, haukkuu kovasti. reagoi ääniin ja vieraisiin heti räksytyksellä :)Kova vietti on myös lintujen ja oravien perään!

Nykyistä hintatasoa en osaa edes arvailla, maksaahan rotukoirat aina, mutta eiköhän tietoa saa kenneleistä. Nykyään Volpino Italianon kasvattajia alkaa olla jo kohtuullisesti. Ja elinikä on melko normaali pienen koiran, eli noin 10-15 haitari..

Energiaa Volpinossa on loputtomiin. Harrastan 12 kilometrin juoksulenkkejä ja aina on koira juossut mukana. Ja pakko vielä painottaa, että todellinen seurakoira, ei kyllästy millään rapsutuksiin ja hellittelyyn. Hyppää syliin kuin kissa ja pentuna moni erehtyikin luulemaan kissaksi siron ulkomuotonsa vuoksi :)

Kaunis ja ihana koirarotu mielestäni, suosittelen jos haet seurakoiraa, jonka toivot pysyvän vauhdissa mukana. Niin ja automatkailuun koiramme ei kyllästy koskaan..

Toivottavasti tästä jotain irtoaa. Vähän kiireessä kirjoitin, kun sattui osumaan silmiini.

• Snowstorm

Myöhässä minäkin vastailen... Volpino on tosi ihana koirarotu, jos haukkumista jaksaa kuunnella. Joskin meidän volpino ei juurikaan hauku syyttä, mutta syyksi riittää talitintti tai orava tai ovikello. Muuten koira toimii kuin ajatus. Ymmärtää pienestä vihjeestä, mitä milloinkin aiotaan tehdä. Meillä on ollut volpinopoika 4 vuotta ja tyttökin kelpaisi kaveriksi. Karvaa lähtee, mutta harjaamalla se pysyy hallinnassa. Autoilua meidänkin volpino rakastaa, samoin metsälenkkejä. Lapset saavat meidän volpparin silmät säteilemään ja häntä heiluu vimmatusti lasten kanssa leikkiessä. Volpinojen hinnat ovat siinä 1000 - 1200 euron tietämissä. Omaani en antaisi mistään hinnasta...

• mainittu

Erittäin viisas ja tomera rotu, sopii paikkaan aikaan katsomatta toimintaan ,mutta muistaa on pieni joten ei lasten retuutusta, ja erittäin terve on meidän 6vuotias

• Volpino Italianon onnelline...

Minun Volpino on hyvin lapsirakas, tottelevainen ja helppo kouluttaa. Karvaa ei lähde kovinkaan paljon ja Volpinoilla ei ole perinnöllisiä sairauksia. Eliniästa en tiedä sillä Volpinoni on vasta 2 vuotta. Hintataso on n. 900€-1200€. Minun Volpino Italiano haukkuu vain muuten jos on hyvin innoissaan jostain.

• KoiranParasKaveri

Tiiän tosi paljon erikoiraroduista. Mun tädillä on kattokaas 6saksalaista pystykorvaa ja 2volpino italianoa, ja se kertoo mulle aina kaikkee. Tosin itse olen lukenut kirjoista ja netistä myös tieoa. Mun mielest volpino italiano on vilkas,valpas ja ystävällinen rotu, joka sopii perhekoiraksi.

• Volpparimme

Aika..tyhmän tuntuista ku yk tulee sanomaan:Tiiän paljon koirista!Koira asioissa on yksi tärkeimmistä asioista Kokemus,ja tietäminen tulee sen jälkeen..Hyvä että tietää,mutta kokemus on tärkeämpää..Meillä on volpino italiano narttu ja se on todella mukava ja ei hauku paljoa.:) kiva koira on..suosittelen.Haukkumiseen kiinnittäkää huomiota pennusta asti että se ei karkaa käsistä.

• koiran tuntia

joo meillä on yksi tyttö volppari karvaa lähtee jonkun verran (riippuen vuoden ajasta eniten ehkä keväällä) luonne on kohdallaan ja haukkuahan koiran pitää mutta ei liikaa sairauksista ei ole tietoa meillä hän on vasta 3v joten se on vielä tosi terhakka jaksaa liikkua ja syö hyvin hinta on aika kova maksoimma 950 euroa mutta kyllä kannatti on tosi ihana ikivipeltäjä kannattaa hankkia se on sen arvoista

• vastauksiaaa....

kokemusta on, elikkä luonne on todella villi ja leikkisä ja volppa vahtii reviiriään oikeinkin luotettavasti.karvanlähdöstä sen verran voin kyllä suoraan sanoa että karvaa lähtee erittäin paljon!mutta ei varsinkaan kokoaikaa että kevät ja syksy on sellaista aikaa että joutuu olla vuorotellen imuri ja koiranharja kädessä!=/
      perinnöllisistä sairauksista en oli kuullut muutakuin että polvilumpion sijoiltaanmenoa esiintyisi...ja jostain tuon keskimääräisen eliniän luin että olisi 12-14v....hinnat pyörii siinä 600e- 1500e välillä isojakin poikkeuksia on!meidän volpino haukkuu vain vahtiessaan ja joskun leikkiessään.
      toivottavasti näistä oli apua=)

• Riina.p

Olen jonkin verran tietoinen volpinoista.Siskollani on uros vopino ja se haukkuu paljo ja on aika villi :D mutta itse pidän todella paljon volpinoista ja taidan itsekkin hommata sen rotuisen :D

• Italiano....:)

En tiedä paljon koirarodusta, mutta vaikuttaa todella kiltiltä ja mukavalta koiralta.:)

• hiki

Tietääkö kukaan paljono volpino italiano maksaa ?

• Kannattaisikos googlettaa vaikkapa Volpino Italiano kasvattajat, ja jos löytyy edes yksi, niin kysyä häneltä?

• Angelide

Volpino Italianon hinta voi olla n. 400-1500€ väliltä.

• volpinot

Volpinon hinta Suomessa keskimäärin liikkuu välillä 1000-1500 euroa, ostajan kannattaa enemmän maksaessaan vaatia paperi nähtväksi vanhempien terveystuloksista (silmät, polvet, PLL-testi). Ja jos pentua ostamassa, osta vain PLL-tutkittu pentu (mikäli siis toinen vanhemmista normaali ja toinen kantaja).

• alluu

haluaisin kyseisen koiran, mutta en löydä mistään paikkaa josta voisi ostaa tai ottaa pentua luotettavalta henkilöltä, sattuisiko olemaan ehdotuksia? olisin kiitollinen vastauksista. meillä kotona on toinen koira, tulee hyvin toimeen toisten koirien kanssa, ja se kaipaisi leikkikaveria.

• Volpinot

Edelliselle vastaus:

Googleta Volpino Italiano kasvattajia tai Volpino Italianon pentuja, kyllä niillä pitäisi löytyä. Ja ainakin koirat.com sivustolla on muutaman kasvattajan tiedot joilta kysellä :-)

• Volpino x 2

Tunnen kaksi viehättävää Volpino urosta, jotka molemmat ovat hyvin erilaisia :) toinen on oikein tirpakka haukkuja, hyppii neljällä jalalla haukkuessaan kaikelle, etenkin portilla. Toinen taas on erittäin lupsakka, ei osaa kunnolla edes haukkua. Tämä haukkuva on myös aika villi, kun toinen taas erittäin rauhallinen. Ja heillä on samat vanhemmat :D

Etelä-Suomen seudulla ainakin on yksi kasvattaja.

Volpinon silmät ovat herkät, ne vuotavat helposti ja silmänympärys muuttuu tumman ruskeaksi. En tiedä onko siitä varsinaista haittaa...

• volpino3

Olen 13vuotias tyttö ja olen pienestä
      pitäen tykännyt koirista.sitten tulin
      siihen päätteeseen että minä ostan
      itelleni koran, mutta se tatrvitsee huolellista
      harkintaa.etsin eri rotuja kunnes päädyin
      volpinoitalianoon.onko se hyvä päätös
      ensimmäiseksi koiraksi?haluaisin
      että voisitte laittaa eri tietoja
      volpinosta.tiedän paljon niistä
      mutta en kuitenkaa niin paljon
      mitä pitäisi.toivon että tulee vastauksia:)♥

• mandestam

pikkasen myöhässä mutta jollekin ehkä hyvää tietoa. meillä 12v8kk volpino tyttö, erittäin seurallinen ja oppivainen. seuraa lenkillä ihan vierellä ym.. haukku kun ovikello soi mutta kun ovi aukee niin haukku loppuu. rotusairauksia ei ole tiedossa mutta meillä tuli n10v sydämen vajaatoiminta, lääkitys tarvittaessa, ei ole haitannut lenkkeilyä eikä leikkiä. nyt vieläkin kova leikimään pallon kanssa. silmät vuotaa vanhempana mutta vuotaahan ne kaikilla, toiset vaan tummia karvaltaan niin ei erotu, eikä käytännössä haittaa mitään. on helppohoitoinen, harjaan joskus ja kynnet leikkaan n. kerran kk. koko pesu 2 krt vuodessa. eli kiva ja helppo koira ja tykkää kovin lapsista!!

• Anonyymi

Meidän Volpiino täyttää 16.08 15 vuotta ja tätyy sanoa että, on ollut todella ihania vuosia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe