Mikä se on peruskoulun opettajan eläke nettona?
Eläke
70
13792
Vastaukset
- minä.
Paljon.
- nto '
1800 euroa.
- yritys.
Et ainakaan opettaja ole koskaan ollut, kun et tuota tiedä?
- yrittäjä-x
kuin meikäläisen, mutta mitä me rahoilla teemme?
"lite mat och brännvin" riittää meille, sanoi svenskatalande kaverini, kun rahasta puhuttiin. - ope x myös
Palkka on huono, tietysti eläkekin. Ei meikäläisiä kannata rahan takia yrittaa iskeä.
- huono?
Vaimoni alle 1000E:n eläkkeestä jää käteen noin 740E.
Ei pidä sitä ollenkaan huonona!
Mikä on huono eläke? - on huono??
huono? kirjoitti:
Mikä on huono eläke?Tämä vaimosi tonnin eläke on kyllä jo surkea!
- huono?
on huono?? kirjoitti:
Tämä vaimosi tonnin eläke on kyllä jo surkea!
Mutta kun ihminen itse on tyytyväinen!
Eikö se ole tärkeintä että kokee tarpeensa tulevan tyydytetyiksi?
Jos henkilö elää itseään eikä kanssaihmisiään varten?
Keinotekoisia tarpeita on vaikka miten paljon ja vertaaminen aiheuttaa vain tyytymättömyyttä mittavammillakin resursseilla! - vertaaja
on huono?? kirjoitti:
Tämä vaimosi tonnin eläke on kyllä jo surkea!
Eikös tieto toisen huonommuudesta saa aikaan, ainakin hetkeksi oman onnentunteen?
Onko se huono ja hölmö joka ei vertaa ja valita?
Mitä se auttaisi?
On pelattava käytettävissä olevilla pelimerkeillä! - Lampaat!
vertaaja kirjoitti:
Eikös tieto toisen huonommuudesta saa aikaan, ainakin hetkeksi oman onnentunteen?
Onko se huono ja hölmö joka ei vertaa ja valita?
Mitä se auttaisi?
On pelattava käytettävissä olevilla pelimerkeillä!On juuri lamaseläkeläisten asenne. Käännetään vain sitä toistakin poskea. Tämän takia Lipposen veljeskunta pysty polkemaan pieneläkeläisten elintason suohon.
Tonnilla ei pääkaupunkiseudulla pärjää, vaikka ruuat hakisi leipäjonosta ja vaatteet pelastusarmeijasta. Tämä on koko maan häpeä! - vertaaja
Lampaat! kirjoitti:
On juuri lamaseläkeläisten asenne. Käännetään vain sitä toistakin poskea. Tämän takia Lipposen veljeskunta pysty polkemaan pieneläkeläisten elintason suohon.
Tonnilla ei pääkaupunkiseudulla pärjää, vaikka ruuat hakisi leipäjonosta ja vaatteet pelastusarmeijasta. Tämä on koko maan häpeä!Mitä vikaa siinä on jos ihminen on oloonsa tyytyväinen?
Tyytyväisyys lähtee nimen omaa omien tarpeiden mukaan elämisestä.
Onko pakko tuijottaa kaikkea tarjolla olevaa krääsää ja verrata sen perässä juoksijoihin?
Vaimo elää elämää jossa tarpeet ja mahdollisuudet ovat tasapainossa.
Toteuttaa kohtuullisia mielitekojaan.
Millä perusteilla pitäisi 53-vuotisena sairaseläköityneelle osa-aikakassalle maksaa parempaa eläkettä?
Laskentaperuste on sama kuin muillakin.
Harrastaa teatteria ja matkustelua.
Ei ole valittanut mistään!
Onko tämä pahasta? - mikä on opet
vertaaja kirjoitti:
Mitä vikaa siinä on jos ihminen on oloonsa tyytyväinen?
Tyytyväisyys lähtee nimen omaa omien tarpeiden mukaan elämisestä.
Onko pakko tuijottaa kaikkea tarjolla olevaa krääsää ja verrata sen perässä juoksijoihin?
Vaimo elää elämää jossa tarpeet ja mahdollisuudet ovat tasapainossa.
Toteuttaa kohtuullisia mielitekojaan.
Millä perusteilla pitäisi 53-vuotisena sairaseläköityneelle osa-aikakassalle maksaa parempaa eläkettä?
Laskentaperuste on sama kuin muillakin.
Harrastaa teatteria ja matkustelua.
Ei ole valittanut mistään!
Onko tämä pahasta?eläke euroissa mutta noin puolet suurin piirtein palkasta.Itselläni myös on eläke näin ja saan käteeni työeläkettä 870eur ja tulen oikein hyvin toimeen.En ole vielä joutunut mihinkään leipäjonoon.
- eläkeope
mikä on opet kirjoitti:
eläke euroissa mutta noin puolet suurin piirtein palkasta.Itselläni myös on eläke näin ja saan käteeni työeläkettä 870eur ja tulen oikein hyvin toimeen.En ole vielä joutunut mihinkään leipäjonoon.
Saan nettona 1230 euroa, miehelläni on paljon parempi eläke.
- on lamaseläkeläinen?
Lampaat! kirjoitti:
On juuri lamaseläkeläisten asenne. Käännetään vain sitä toistakin poskea. Tämän takia Lipposen veljeskunta pysty polkemaan pieneläkeläisten elintason suohon.
Tonnilla ei pääkaupunkiseudulla pärjää, vaikka ruuat hakisi leipäjonosta ja vaatteet pelastusarmeijasta. Tämä on koko maan häpeä!Ja onko pakko jäädä pääkaupunkialueelle kitumaan pienellä eläkkeellä? Myyt vaan asuntosi ja muutat maalle, tyhjiä taloja, entisiä kouluja yms. on Suomessa joka kylällä.
- lampaat!!%¤&
on lamaseläkeläinen? kirjoitti:
Ja onko pakko jäädä pääkaupunkialueelle kitumaan pienellä eläkkeellä? Myyt vaan asuntosi ja muutat maalle, tyhjiä taloja, entisiä kouluja yms. on Suomessa joka kylällä.
Tätä tarkoitin. Alistutaan, alistutaan ja ollaan nöyriä. Kyllä lampailta hallitus vetääse satasen pois siitä tyhjästäkin. Oppivat Lipposelta.
Rinta pystyy nöyristä nöyrin eläkeläisriepu. Ei ole häpeä perätä oikeuksiaan, joukkovoimaa on, kun lampaat saadaan pässeiksi.. - dy,ky7
huono? kirjoitti:
Mikä on huono eläke?2,5 euroa kuukaudessa.Se on huono eläke.
- ihan rauhassa
on lamaseläkeläinen? kirjoitti:
Ja onko pakko jäädä pääkaupunkialueelle kitumaan pienellä eläkkeellä? Myyt vaan asuntosi ja muutat maalle, tyhjiä taloja, entisiä kouluja yms. on Suomessa joka kylällä.
Minäpä kerron! Eläkkeelle jäätyäni muutin Savoon, jossa olin asunut 40-vuotiaaksi asti. Kuvittelin, että totta kai viihdyn, kun olin siellä asunut. Vaan eipä se niin mennytkään. Vuoden viihdyin ja muutin takaisin pääkaupunkiseudulle. Kun on 20 vuotta asunut pääkaupunkiseudulla, ei enää sopeudu pieneen paikkakuntaan. Joten valitsin hieman pienemmän toimeentulon, mutta mieleni on nyt hyvä
Kaikista eniten minua inhotti Savossa se, että olisi pitänyt kertoa kaikille oman elämän jutut. Joka asiassa kyseltiin, kylään tultiin mitään ilmoittamatta. Täällä saa olla ihan rauhassa, kukaan ei tule soittamatta ensin. Kukaan ei kysele mitään, jos ei itse halua kertoa. - Anonyymi
Lampaat! kirjoitti:
Tonnilla ei pääkaupunkiseudulla pärjää, vaikka ruuat hakisi leipäjonosta ja vaatteet pelastusarmeijasta. Tämä on koko maan häpeä!Äänestäkää vaan vasemmistoa, se on oikea nylkyriporukka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänestäkää vaan vasemmistoa, se on oikea nylkyriporukka.
Höpöhöpö, kukahan sinutkin aivopessyt?!
- Anonyymi
huono? kirjoitti:
Mutta kun ihminen itse on tyytyväinen!
Eikö se ole tärkeintä että kokee tarpeensa tulevan tyydytetyiksi?
Jos henkilö elää itseään eikä kanssaihmisiään varten?
Keinotekoisia tarpeita on vaikka miten paljon ja vertaaminen aiheuttaa vain tyytymättömyyttä mittavammillakin resursseilla!Kun on kaksi, niin toisen eläke voi olla huono.
Minulla 980€ käteen kuukaudessa, miehelläni 2200€ käteen kuukaudessa.
Vastike velattomasta kaksiosta 240€ ja vesimaksu 25€/kk henkilöltä.
- 1943
peruskoulun opettaja, mutta opettaja kuitenkin. Ei ole yhdenlaista peruskoulun opettajaa, vaan tulot vaihtelevat suuresti. Samoin eläke, joka perustuu tuloihin. Yleensäkin opettajien tulot ovat hyvin heterogeeniset kuten työnkuvakin. Jotkut ryhmät ovat saaneet neuvoteltua itselleen hyvät edut, toisilla palkka on huono koulutuksen laajuuteen nähden.
- pienet on hilut...
Voi sentään. Luulin ja luulen edelleen, että eläkkeeni on huono. Saan kuitenkin käteeni verojen jälkeen n. 1600 euroa. Ei ole kehumista. En ole entinen opettaja, vaan ollut ihan muussa työssä.
- hilut senkun pienene
"pienet on hilut..."
Saan 1200 euroa käteen, verotusprosenttini 17. Olen mies ja jäänyt 60 vuotiaana eläkkeelle valtion virasta. - Anonyymi
hilut senkun pienene kirjoitti:
"pienet on hilut..."
Saan 1200 euroa käteen, verotusprosenttini 17. Olen mies ja jäänyt 60 vuotiaana eläkkeelle valtion virasta.Samat sanat, eläkkeelle valtion virasta 60 vuotiaana, ei mahdollisuutta olla päiväkään yli.
1361€ käteen, verotusprosenttini 19.5, asun yksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat sanat, eläkkeelle valtion virasta 60 vuotiaana, ei mahdollisuutta olla päiväkään yli.
1361€ käteen, verotusprosenttini 19.5, asun yksin.Järkyttävä veroprosentti!
Beng
- ........
hyvin sitä pärjää, jos on velaton oma asunto, ja usein tässä iässä ei ole velkaa eikä huollettavia..1000 euroa ok!
- Pienet on..........
Mutta kun tuli velkaa avioeron myötä. Ja aika iso summa 70000.
Joka kuukausi menee 1200 euron eläkkeestä 421 euroa.
vastike
nyt tulee vielä taloyhtiöön remontit,joka lisää 5 vuodeksi vielä 80 euroa/kk
- Tänne maalle vaan
Voi voi sentään. Olisi kannattanut olla sovussa puolison kanssa. Se riitely maksaa. Minä saan käteen 870 euroa. Ja ihan hyvin olen pärjännyt. Vähän matkustellutkin, ja kunnostanut kotia. Asun maalla omakotitalossa. Vihannekset, perunat, marjat , ja polttopuut saan omalta maalta. Ja kalaa saa järvestä niinpaljon kun haluaa. Kymmenen siikaa ja hauki oli tänäkin aamuna verkoissa.
Kyllä pienellä eläkkeellä parhaiten pärjää täällä maaseudulla. Minäkin jos asuisin siellä Hesassa, niin leipäjonoon joutuisin,- siikaa säkissä
Minä olen ostanut asunnon maaseudulta ja aion muuttaa keväällä. Minäkin aion kasvattaa syötävää pellossa, sekä marjastaa, kalastaa ja sienestää. Uskon pärjääväni hyvin.
- kaupunkilaisserkku
Saisinko minäkin tulla tulla sinne maalle? Eihän se kuitenkaan ole mikään metsänperä, jonne on vain pitkospuut, minulla kun on polvivaivaa? Mutta selkeää, rauhaisaa, luonnonmukaista elämää tahtoisin elää, nautiskellen
niukastelusta ja iloiten kun saan sen palkaksi jotakin kivaa hankituksi. - Anonyymi
kaupunkilaisserkku kirjoitti:
Saisinko minäkin tulla tulla sinne maalle? Eihän se kuitenkaan ole mikään metsänperä, jonne on vain pitkospuut, minulla kun on polvivaivaa? Mutta selkeää, rauhaisaa, luonnonmukaista elämää tahtoisin elää, nautiskellen
niukastelusta ja iloiten kun saan sen palkaksi jotakin kivaa hankituksi.Perusta eläkeläisten sov-/kolhoosi. Saat sivutuloja. Vuokraat huoneita kaupunkilaiseläkeläisille kesällä ja talvella.
Miksei.
Beng - Anonyymi
Niinhän sinä saat "omalta maalta", perintömaalta ja piste.
- Anonyymi
kaupunkilaisserkku kirjoitti:
niukastelusta ja iloiten kun saan sen palkaksi jotakin kivaa hankituksi.tuo tuollainen saita-itara kituuttaminen ja kaurapuuron syönti 30 päivää kuukaudessa on ihan sairasta, että säästyneellä rahalla saa sitten ostettua farkut, HÖH!
- mul ollut 19-34 h/vk
Opettajilla palkka määräytyy sen perusteella, paljonko on opetustunteja. Joku voi opettaa vähemmän kuin 20 tuntia viikossa, joku toinen yli 30 tuntia viikossa.
Pitäis siis tietää palkkan taso, jonka mukaan eläkekin määräytyy. - eläke kertymää..
Se on ansaittujen tulojen suhteessa. Jos olet vaikka osa-aikainen peruskoulun opettaja, niin et voi verrata siihen, mitä täystyöllistetty opettaja ansaitsee.
Karmein kohtalo onkin, jos et ole kuulunut mihinkään liittoon ja jäät työttömäksi. Peruspäivärahasi määräytyy alimpaan kastiin
Itselleni meinasi käydä köpelösti, koska en ollut kuullutkaan moisista liitoista ja sitten älysin liittyä.
Nyt on moni kade, sillä sain palkkani mukaan huomattavan summan, mutta taiturointia olikin, että en tee päivääkään yli työkkärin rajan tai toisaalta myös alle sen.
Onneksi osasin hyvin junailla asiani, joten eläkkeellekin pääsin ihan sopivalla summalla.
Olihan tuolla juttua, mitä kysytään Kelalla ja myös terveystarkastuksissa.
Kyllä minäkin jouduin todistelemaan työkyvyttömyyttäni erilaisin testein. Selkä ja sen aikaisempi leikkaus ei kai mennyt ihan nappiin, joten vaivoja oli.
Niimpä jouduin tarkempaan syyniin, jossa kyseltiin elintapojani ja mm. alkoholin käyttöäni? Minäpä vastailin kysymykseen; mitä juon?, että olutta. Seuraava kysymys olikin, juonko jotain muuta?
Mietittyäni asiaa meidän perheessä, niin tokaisin, että kyllä minä voin juoda "mitä vain"!!!
Niinpä lausuntoon tulikin teksti; potilas/vai oliko tutkittava, juo mitä vain, jota on tarjolla.!!!
Tottakai siitä seurasi myös joku psykiatrin testi, josko olisinkin täysin pöhkö, mutta onneksi tutkija oli asiansa tasalla ja ihan terveen paperit sain, jopa minulle kehuttu, kiitettävänä.
Sen vain haluan sanoa nuorisolle, että työhön mennessänne, liittykää heti johonkin työttömyyskassan piiriin ja älkää tehkö, kuten minä, että maksoin monta vuotta myös turhaa jotain Liiton maksuja.
No, olihan sekin mukavaa päästä näihin Liiton matkoille, mutta kun sekin selvisi, kuinka sisäänlämpiävää porukkaa siellä oli ja kuinka suositaan näitä vakkareita, niin ei tuntunut hyvältä. Sitten maksoinkin vain tämän perusrahan, joka oikeutti työttömyys korvauksiin.
Nykyisin minua harmittaa, että nuoret ei tajua liittoon (työttömyyskassaan) kuulumista ja mitä etuja se toisi, jos puolikin vuotta on työelämässä.
Samoin olen kokenut lasteni, tietenkin jo vuosia sitten, palkanmaksuissa ja lomakorvauksissa puutteita. Työnantaja ei tiennyt että olen talousalan ammattilainen, niin kirjanpidossa, palkkalaskennassa ja lasteni puolustajana.
Olipa eräskin, joka yritti turvautua vain ruotsinkielen taitoonsa, jota itse en hyvin hallinnut, mutta eipä tiennyt mokoma, että lapseni kävivät ruotsinkielistä koulua ja hyvin tulkkasivat mamille, mitä luuseri sävelsi!
Ei taida nuoret lukea näitä palstoja, mutta toivottavasti täällä on niitä isovanhempia, jotka ovat huolissaan jälkikasvustaan.- Anonyymi
Hyvin hauskasti kirjoitat ja kuitenkin asiasta.
Beng
Jos nuo taiteilijat ja heidän taustaporukkansa olisivat toimineet kuin sinä eli olleet jossain organisaatiossa jäsenenä. Nehän kouluttavat jäseniään ja saa jonkin henkilön yhteystiedot, jos tarvitsee apua.
Liian paljon lyhytnenäisiä.
Ainoa mielenkiintoni kohde, omani lisäksi, on kustannustemme jakajan nettoeläke 860€/kk.
Kun penskamme hyvin pieninä, jotain saadakseen, yrittivät vedota ,että "niilläkin on" niin oppivat hyvin nopeasti ettei se ole mikään peruste.
Muilla on mitä on. Me elämme omilla resursseillamme sovittaen omat tarpeemme niihin.
Tiedän. Köyhän selitys ja itsepetosta mutta tehosi!- ..........
Minustakin on kiva asua pääkaupunkiseudulla, kun saa olla ja elää rauhassa, on liikennettä ja ihmisiä ympärillä, mutta oma yksityisyys ja rauha on ihanaa vanhempana.
Ei vaan jaksa enää olla koko aikaa sosiaalinen. - Jasmin K
Se on puhtaana siinä 1700 e jos on tehnyt täyden työuran. Siis peruskoulun opettajan eläke.
- Anonyymi
Työvuosia 34, eläke nettona 1720€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työvuosia 34, eläke nettona 1720€.
Liian vähän työvuosia, po. 10 vuotta lisää. Mutta melko hyvästä palkasta 34 vuoden jälkeen tuollainenkin netto.
Beng
- Anonyymi
Pösilö kysymys.Eläke riippuu työvuosista, ennen eläke alkoi karttua myöhemmin kuin nyt.
- Anonyymi
Juu. Tuolla viime vuosien eläkekertymällä kikkailtiin aikoinaan. Oli ns. eläkevirkoja, mitä saatetaan tulevaisuydessakin synnyttää maakuntiin putoaville poliitikoille.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Tuolla viime vuosien eläkekertymällä kikkailtiin aikoinaan. Oli ns. eläkevirkoja, mitä saatetaan tulevaisuydessakin synnyttää maakuntiin putoaville poliitikoille.
BengLoppuvuosien kikkailua. Saattoi olla 4 viimeistä työvuotta joiden tulojen perusteella eläke määräytyi.
Eräässä suurehkossa teollisuusyrityksessä se sai muotoja joissa suositulle, eläkeikää lähestyvälle järjestettiin ylimääräisenä mittava aloitepalkkio.
Ainakin yhdessä tapauksessa aloitteen kohde kuului kyseisen ylimestarin omaan toimen kuvaan joten aloitepalkkion peruste oli enemmän kuin kyseen alainen.
- Anonyymi
Kun perheessä on kaksi eläkeensaajaa, niin toinen VOI SAADA 800€ käteen ja kertoa pärjäävänsä hyvin. Kun UKKO saa 1900€ käteen, kuten naapurini. Muija valittaa aina pienestä eläkkeestä.
- Anonyymi
Muijani saa käteen 1027,57€ eikä valita vaikka hänen eläkkeensä on huomattavasti pienempi kuin minun.
- Anonyymi
Vaimolla>>>>> 1620€/kk nto, mulla paperimiehellä>>>>2000€/kk nto.
- Anonyymi
Paperimiehellä on brutto n.51 000 ja suurimalla osalla vielä vähemmän ja edellyttää, että on ollut koko työhistorian samalla palkalla, joista suurin osa ei. Eläke on 52% työtuloista. Tämä 2000e on täyttä potaskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paperimiehellä on brutto n.51 000 ja suurimalla osalla vielä vähemmän ja edellyttää, että on ollut koko työhistorian samalla palkalla, joista suurin osa ei. Eläke on 52% työtuloista. Tämä 2000e on täyttä potaskaa.
Pitääkö sulle tulla näyttämään mieheni palkka/eläketiedot.
Käteen 2189€ paperimies. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö sulle tulla näyttämään mieheni palkka/eläketiedot.
Käteen 2189€ paperimies.Siihen pitää n. 3800 euron kuukausitulot ja pitkä kokonaistyöaika että saa reilu 2000 käteen, mieluummin vielä vähän ylitystä henkilökohtaiseen eläkeikään, jonka ansiosta saa prosenttikorotuksen ylimeneviltä vuosilta.
- Anonyymi
Olen opettaja, mutten peruskoulussa. Olin vuosia kotiäitinä ja vasta vanhemmalla iällä valmistuin. Olen tehnyt töitä reilut 20 vuotta opettajana, sitä ennen olin töissä psykiatrian puolella.
Palkkani on pikkusta vaille 4000, olen yksityisellä firmalla töissä. Eläkettä on kertynyt noin 1400 bruttona. Mielestäni se on aika pieni eläke. Parisen vuotta olisi vielä eläkeikään mutta luultavasti teen töitä eläkeläisenäkin, joko hoitajana tai sitten opettajana keikkaa.- Anonyymi
41 vuoden työura energia-alan teknisenä. Eläke bruttona runsaat 3000 e. Nuorenahan ei eläkettä kertynytkään. Kysyin syytä tuohon Eläkepalstalla vastanneelta Työeläketietäjältä, mutta selvittämättä asia jäi. Eipä silti, riittävästi saan eläkettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
41 vuoden työura energia-alan teknisenä. Eläke bruttona runsaat 3000 e. Nuorenahan ei eläkettä kertynytkään. Kysyin syytä tuohon Eläkepalstalla vastanneelta Työeläketietäjältä, mutta selvittämättä asia jäi. Eipä silti, riittävästi saan eläkettä.
Meidän ikäryhmissä eläke lasketaan 23 ikävuodesta lukien.
Monelta jäi eläkettä saamatta, kun ei otettu koko työhistoriaa.
Laskuperuste siis mielivaltainen.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BengKun siirryttiin nykyiseen systeemiin, oli kertynyt jokin könttä, johon sitten vuosittain tuli lisää. Meillä on eläkesäätiö, joka suljettiin jo 80-luvulla, mutta vähän lisää eläkettä tulee sieltäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BengKova kohtalo. 14v ikäisestä alkaen kaikki kesälomat päivästä päivään "virallisessa" palkkatyössä. Tietenkään ei mennyt veroa.
Ennen laskentaiän, 23v alkua, Ruotsiin vaihdellen paikkakuntia ja töitä. Osa töistä "pimeinä".
Opiskeluaikana lyhyitä pätkiä ja suurin osa työitä joista en maksanut veroa lainkaan kuten esimerkiksi portsarin puuhat pelkällä naulakkomaksulla ilman peruspalkkaa.
Ensimmäinen "oikea" työpaikka jossa sain ensimmäisen kesälomani, 2 viikkoa, 27 vuotisena.
Katsoin 52v ikäisenä tehneeni riittävästi ja maksaneeni veroa joten pistin pensselit santaan.
Loppuvuosina, vaihatessani työpaikkaa, otin aina laskelman työeläkkeestäni joten pieni eläkkeeni oli tiedossa. Näiden 25:n vuoden ajan eläkekorotukset ovat olleet todellakin näennäisiä joten euroinen netto on kehittynyt erittäin vähän.
Välillä on ollut kaksi vuotta jolloin netto on pienentynyt kuntaveron muutoksen johdosta.
Kuitenkin olemme vaimoni kanssa tyytyväisiä ajoissa tekemämme suunnitelman toteutumiseen.
- Anonyymi
Outoa ja kummallista, että on ihmisiä, jotka tahtovat jatkaa älyttömän vanhoja keskusteluita. Jos joku vuonna kaks kysyy jotakin, niin yli kymmenen vuotta jälkeenpäin joku tahtoo vastata siihen jotakin, niin itse ajattelen, että hohhoijskkaan, onko järkevää??
Aivan typerää.
Heikunkeikku- Anonyymi
Ja eikun vastaamaan. Mikä logiikka?
- Anonyymi
No...pökköä pesään :D
Mutta itse asiaan eli olen opettaja,joskaan en ala-enkä yläasteella. Eläke riippuu täysin työvuosien määrästä, ja toki palkastakin.
Itse olin vuosia kotiäitinä ja vasta lähes neljäkymppisenä siirryin työelämään. Työvuosia on kertynyt tähän mennessä siis parikymmentä ja eläkekin on tällä hetkellä sen mukainen eli vajaat 1600. Tarkoitukseni on olla töissä vielä eläkkeellä eli teen keikkaa koska sitä on alallani koko ajan tarjolla ja työkuntoa riittää sekä myös työmotivaatiota. - Anonyymi
Mutta miksi SINÄ ylipäätään kyttäät ja jopa kommentoit ikivanhoja aloituksia, hyvin typerää.
- Anonyymi
vanhat aloitukset pitäs karsia pois, itsekkin luin alusta asti ja huomasin vuosiluvun
- Anonyymi
Mutta miksi kirjoitat pienillä alkukirjaimilla, jätät lopusta pisteen pois ja miksi laitat sanaan itsekin kaksittain k- kirjaimia?
- Anonyymi
2008 aloitus.
- Anonyymi
Tiedon saat kun netiin laitat haun eläke laskuri!Ohjeistaa kyllä sinua miten lasket eläkeesi sinä.Hyvin yksinkertainen toiminta ja opettajana sinun se olisi pitänyt tietä laskuri on olemassa ilmaiseksi käytettävissä kaikille.Ilman kirjautumisia.Ennen jos pyysi sai eläkelaitokselta myös kirjeen kotia. Josta saatto itse tarkistaa onko tiedostossa kaikki elämäsi työpaikat siellä tiedostot?.Jos ei? Ilmoita puutuvat työsuhteesi sinne. On tärkeää tietoa se päivä kun jäät eläkkelle ja eläkkeesi lasketaan.
- Anonyymi
Eläkelaskuri edellyttää esim. että tietää siihenastisen eläkekertymänsä eli eläkeotteensa, moniko tietää tai edes ymmärtää mitä sillä tarkoitetaan?
Parhaimman eläke- ennusteen saa oman eläkelaitoksensa sivuilta, vaatii kirjautumisen pankkitunnuksilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkelaskuri edellyttää esim. että tietää siihenastisen eläkekertymänsä eli eläkeotteensa, moniko tietää tai edes ymmärtää mitä sillä tarkoitetaan?
Parhaimman eläke- ennusteen saa oman eläkelaitoksensa sivuilta, vaatii kirjautumisen pankkitunnuksilla.Lähestyessäni 50v ikää, vaihtaessani työpaikkoja, otin aina eläkevakuutusyhtiöltä laskelman siihen asti kertyneestä työeläkkeestäni.
Tein vuoden mittaisia määräaikaisia ja lyhyempiä pätkiä vaihtelevan mittaisten työttömyysjaksojen väleissä.
Miksikö seurasin? Halusin kestää tilanteen tasalla päättääkseni milloin tökkään pensselit santaa. - Anonyymi
Kyllä , olen opettaja ja tiedän että on olemassa laskuri, joka minulle antaa tosin ihan väärän summan koska se olettaa, että olen ollut koko ajan töissä enkä aloittanut vasta reippaasti yli 3-kymppisenä opehommat. Eli laskuriin ei todellakaan kannata luottaa niinkuin sivulla mainitaankin, että laskelma on suuntaa antava. Eläkeyhtiön sivuilla on oikeat laskurit ja siellä myös jo tienatut eläke-eurot on tiedossa.
Vielä yksi kommentti "ja opettajana sinun se olisi pitänyt tietä laskuri on olemassa ilmaiseksi käytettävissä kaikille" tällainen palaute on aina huvittavaa kun toinen ihminen tietää, mitä toisen ihmisen pitäisi tietää. Tämä on sitä aitoa maallikkotietämistä, jota luulemiseksikin kutsutaan
- Anonyymi
300€ eläke/kk toimeentulotuki asumistuki, sillä mennään..
- Anonyymi
Mitä, eikö takuueläkekin ole isompi?
- Anonyymi
Nuo 800€ nettona eläkettä saavat jättävät mainitsematta siihen tulevan lisukkeen.
Vaimoni "oikea" eläke on nettona 856,93€/kk mutta KELA täydentää sitä 216,36€:n nettosummalla kuukaudessa. Yhteensä siis 1073,29€/kk.
Oma nettoni on tuntuvasti yli 2000€ joten mitään tukiaisia ei tule.- Anonyymi
Yksinelävä, eronnut asuntovelkainen mies nto eläke 1383€
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351