200 vai 300 ?

pohtiva.

Kumman ottaisin ? Kannattaako tuo hintaero pistää parempaan optiikkaan ?

4

976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttäjä..

      Syyt:
      * LiveView on yliveto
      * Kaksiportainen telejatke

      Negatiivista:
      * Satanen lisähintaa
      * Heikompi etsin

      Minulla on ollut A300 A100:n jälkeen 1,5 kuukautta, ja olen todella tyytyväinen LiveView -toimintoon. Kittilinssi on muuten yllättävän hyvä ja tarkkapiirtoinen. A100 oli hyvä sekin, mutta sain siitä sen verran hyvän hinnan, että myin sen pois.

    • ööölkj

      Jos et aivan välttämättä tarvitse liveview-toimintoa, niin osta a200. Itse en ole koskaan mokomaa kaivannut, mutta ymmärrän hyvin tilanteet missä siitä on erittäin paljon etua (maantasalta kuvaaminen, ihmisten yläpuolelta kuvaaminen, jalustalla odottelu, kameran sadesuojan, silmäsuojien tai visiirin kanssa kuvaaminen).

      300:sen "kätevälle telelisäkkeelle" en antaisi yhtään mitään arvoa :)


      Hintaeroa noilla kavereilla taitaa olla vain 80 euroa, joten sillä ei vielä kauheasti paranneta objektiivien laatua.

    • minäman

      Ostin pari viikkoa sitten A300 ja olen ollut erittän tyytyväinen. Olen tottunut digiaikakaudella käyttämään livenäyttöä ja se on Sonyssa loistava. Käännettävä näyttö tuntui etukäteen vähän hokkuspokkus laitteelta, mutta on käytössä osoittautunut todella mainioksi. Kittiobjektiivillakin (18-70 mm) tulee teräviä kuvia ja väritoisto on hyvä. Tarkennus ja valotus toimivat automaatillakin useimmiten hyvin. Kamera on ollut muutenkin helppokäyttöinen.

      Olin jo ostamaisillani Olympus E-520, mutta Digikuvan testi (13/08) muutti mieleni. Sony voitti testin ja oli samalla testin halvin! Yleinen tarjous tuosta kitistä on 599;- (esim. netAnttila), mutta Rajalalta sai samalla hintaa vielä tuplakitin Sigman 70-300 mm telellä! Tuo putki ei tosin ole nettikeskusteluissa kerännyt kovin suuria mainesanoja ja on varmaan kokeneelle käyttäjälle vähän köykäinen. Mutta - omien kokemusteni perusteella - verrattuna edelliseen kameraani Olympus SP-550 UZ:n zoomiin Sigma tekee kyllä parempaa jälkeä. Eli riittää perusharrastajalle. Ja kun putken sai "ilmaiseksi" niin kyllä se minulle kelpasi.

      Eli suosittelen kyllä A300. Se lisäsatanen tuo kyllä hintansa edestä lisää ominaisuuksia. Satasella ei vielä taida saada kummoista parannusta A200 optiikkaan.

      • Tikkaz

        Jep itsekkin tuli saatua a300 joulupukilta, väittäsin melkee itsekkin sitä ihan kelpo kameraksi , kuvat ovat omasta mielestäni hyviä ja kamera on tosiaan helppokäyttöinen. ja liveview ominaisuus on erinomainen keksintö. laatu liveviewissä ei ole kovinhyvä mutta näkee siitä ainakin että mitä tulee kuvattua, eikä tarvi olla silmä reijässä kiinni ja sitten kun näyttö taittuu ja käytät vaikka jalkaa vähän alempana ni taitat vää näytön ylöspäin ja katsot kulman ja nappaat kuvan , eikä tarvi olla makuu asennossa maassa että näkee mitä kuvaa. Itse sain A300 ensimmäiseksi järkkäriksi ja kesti varmaan tunti että opin käyttämään sitä. seuraavasta linkistä voitte katsoa minkälaisia kuvia olen sillä ottanut. http://www.flickr.com/photos/33704561@N06/3144672583/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe