Hei! Haluaisin vähän tietää minkälaista seutua Palosaari on kun olen katselemassa kämppää kävely/pöyräilymatkan päästä yliopistolta. Onko Palosaarella tiettyjä alueita jotka on tavallista rauhattomampia tms? Opiskelemaan sinne kuitenkin olen pääasiassa menossa joten olis ihan kiva löytää rauhallinen paikka... Erityisesti kiinnostaa Tehtaankadun alue, jossa olis tarjolla Airaksisen vuokrakämppä. Niin ja olis kans kiva tietää kokemuksia ko. vuokranantajasta...
Palosaari asuinpaikkana?
14
4052
Vastaukset
- Pentti Suksi
Palosaari oli ennen valtio valtios. Entinen työläiskaupungin osa, josta viimeisetkin lutikan pesät on purettu. Siellä on yliopisto, ammattikorkekoulut suomeksi ja ruotsiksi. Tänään se on rauhallista asuma-aluetta jopa suorastaan elitistinen kaupunginosa. Monet yliopistojen johtavat virkamiehet asuu Palosaarella. Yleensä Vaasa on rauhallinen paikka asua, kauppapuistikko
on viikonloppuöisin levottomin. Tämä rikostilaston mukaan.- suvis !
Vikinga on eliittiä,palosaarella asuu ristinummen entiset deekut !
- muuten jees
Palosaari on ihan jees paikka asua. Levottominta taitaa olla opiskelija asuntojen lähettyvillä. Muuten palosaari on rauhallista seutua.
- Shannon--
Ahventien loppupää (opiskelija-asunnot) on Palosaaren rauhattominta aluetta, muuten rauhaisaa.
- yliopistoon
Shannon-- kirjoitti:
Ahventien loppupää (opiskelija-asunnot) on Palosaaren rauhattominta aluetta, muuten rauhaisaa.
Lisää tietoa vaasasta kaupunkina jne. vielä olisi kiva kuulla kun siellä ei ole tullut käytyä kuin muutaman kerran... :)
- sinne sitte
Shannon-- kirjoitti:
Mäkin oon muuttamassa Etelä-Suomesta Vaasaan ja kappas vaan, just sattumalta tonne Ahventielle.:S Hitto.
- ahventie
sinne sitte kirjoitti:
Mäkin oon muuttamassa Etelä-Suomesta Vaasaan ja kappas vaan, just sattumalta tonne Ahventielle.:S Hitto.
on ihan huippu paikka..varsinki ne keltaset puutalot=)tosi mukavaa porukkaa=)ja jos sä johkin hiljaseen mestaan haluut niin suosittelen sitte jotain vanhusten taloo..opiskelit ei oo ikään hiljasia..tottahan se on..
- Ahventielle
ahventie kirjoitti:
on ihan huippu paikka..varsinki ne keltaset puutalot=)tosi mukavaa porukkaa=)ja jos sä johkin hiljaseen mestaan haluut niin suosittelen sitte jotain vanhusten taloo..opiskelit ei oo ikään hiljasia..tottahan se on..
Aa no ei mua meteli häiritse. Tuli vaan ekana mieleen, että joku ampuu mut kotiovelle. Oon nääs sellastaki legendaa Vaasan opiskelijaelämästä kuullu.;>
- muuttamassa
Ahventielle kirjoitti:
Aa no ei mua meteli häiritse. Tuli vaan ekana mieleen, että joku ampuu mut kotiovelle. Oon nääs sellastaki legendaa Vaasan opiskelijaelämästä kuullu.;>
ahventielle opiskelijasoluun tässä viikon päästä, joten mukavaa tietää miten rauhallisesta paikasta tämän ketjun perusteella näyttäisi olevan kyse. :p
- olympiakadulle!
muuttamassa kirjoitti:
ahventielle opiskelijasoluun tässä viikon päästä, joten mukavaa tietää miten rauhallisesta paikasta tämän ketjun perusteella näyttäisi olevan kyse. :p
Sen paikan maine taitaakin olla vielä vähän eri luokkaa kuin tuon Ahventien... Tai näin olen käsittänyt. Jotkut väittävät että alue on rauhoittunut tai tulee rauhoittumaan kun sen viereen ollaan rakentamassa jotain ostoskeskusta ja maahanmuutajia kuulemma aletaan siirtää jonnekin muualle. Pitääköhän paikkansa? Itse en Vaasasta tiedä mitään joten paikallisen mielipiteitä kyllä kaivataan! Taidan kyllä heti tilaisuuden tullen lähteä lätkimään koko paikasta vähän parempimaineisemmalle alueelle...
- Präntöön flikka
muuttamassa kirjoitti:
Itse asun täällä Präntööllä ja ihan rauhallinen paikka tämä on, vaikkakaan ei kaupungin rauhallisin alue. Tokihan tuo opiskelija-asuntoloiden seutu (juuri tuo Ahventie ja se naapurikadut) ovat niitä "eläväisimpiä" mutta ainakaan minun täällä asumis aikana mitään vaarallista tai muutenkaan kummallista ei ole sattunut. Mitä lähemmäs rantaa mennään eli Vikingan suuntaan, alue rauhoittuu ja tietysti myös asuntojen hinnat/vuokrat kallistuvat. Opiskelijoiden lisäksi täällä Palosaarella asuu myös paljon lapsi-perheitä koirineen ja kissoineen, joten elämää riittää ja se onkin ollut minusta yksi alueen parhaita puolia. Lisäksi meri on lähellä js rannan tienoilla ympäristö tosi kaunis. Alueelta löytyy pari pientä ruokakauppaa, posti, kirjasto, kirkko, muutama pizzeria, jotakin pieniä erikoisliikkeitä, leipomo, apteekki, kaksi kuntosalia, paikallinen pubi (joka on kyllä aikamoinen räkälä) sekä kaupungin paras tietokone-korjaamo joten mitään ei hätätilanteessa tarvitse lähteä niin kovin kaukaa hakemaan. Kaupunkiin on noin kolmisen kilsaa, riippuen tietenkin siitä missä päin Palosaarta asuu.
Kyllä minusta Palosaari, verrattuna ainakin Vöyrinkaupungin Olympia-kortteliin, on tosi mukava paikka. Noin opiskelijalle meinaan. - Ahventielle
muuttamassa kirjoitti:
..muutat Ahventiellä? Mäkin siis sinne tulossa opiskelijasoluun. SikSak tais olla nimi.:)
- olisi tarkoitus
Ahventielle kirjoitti:
..muutat Ahventiellä? Mäkin siis sinne tulossa opiskelijasoluun. SikSak tais olla nimi.:)
muuttaa tässä viikonloppuna. Yhteensähän niitä talorykelmiä taisi olla 4 vierekkäin ja Ahvenrannassa yksin on 15 kerrostaloa, joten elämää sieltä varmasti löytyy runsaastikin. :p
Kun joku aiemmin kyseli myös Olympiasta, niin asuin itse viime talven siellä opiskelijasolussa ja en ainakaan itse mihinkään suurempiin ongelmiin törmännyt. Tosin tupakalla käydessäni tuli seurattua muutamia tappeluita ja pari kertaa poliisitkin kävivät paikalla, mutta itse en mitään noista tilanteista silti kokenut uhkaavaksi. :)
- Nimetön
itse muutin muutama viikko sitten palosaareen ja hyvältä vaikuttaa edelleen, mitä nyt naapuri välillä innostuu:) mutta kaunista aluetta ja iltaisinkin on hyvin uskaltanut kävellä ulkona...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791