Minipillerit ja lihominen

-b-

Moi!

Olen syönyt ehkäisypillereitä n. 17-vuotiaasta lähtien. Normaalit pillerit vaihdettiin minipillereihin (cerazette) kun olin n. 21-vuotias migreenin vuoksi. Lopetin minipillereiden syönnin kokonaan nyt maaliskuussa 2008 syötyäni niitä 1,5-vuotta. Painoin silloin 78 kg, olen 176cm. Tällä hetkellä painoni on 68 kg.

Kysymykseni onkin, voiko minipillerit lihottaa ihmistä noin paljon!? En ole laihduttanut tietoisesti laisinkaan. Olen liikkunut ehkä hieman enemmän ja enkä ole mässäillyt niin paljon, muuten ruokavalioni on täysin sama. Onko kukaan muu minipillereiden käyttäjä lihonut?? Huomenna olisi aika lääkärille ja vakituisen poikaystävän myötä haluaisimme siirtyä muuhun ehkäisyyn kuin kondomi. Mutta en varmana aloita syömään pillereitä jos paisun taas!! :D

Kiitos vastaajille.

3

7444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Itsellä on ollut minipillerit käytössä vuodesta -04, vaihdettu terveydellisistä syistä yhdistelmäpilsuista... mun pilsut on Microluton -merkkiset ja paino-ongelmia ei ole ollut niiden kanssa. Se on varmasti yksilöllistä miten kroppa reagoi. Mullapa taasen jäi menkat pois -04, mutta tänä vuonna taas alkaneet :)

• .nideec

Itse olen lihonnut lähemmäs 10kg vaihdettuani mercilonit cerazetteen. En ole muuttanut elämäntapojani mitenkään ja painoa on vain tullut lisää :/ että kyllä ne taitavat vaikuttaa...

• Anonyymi

Kyllä lihottavat! Söin e pillereitä n. 6 vuoden ajan enkä lihonnut yhtään ja vaihdoin sitten minipillereihin migreenin takia. Olen syönyt nyt minipillereitä 6kk ja olen lihonnut yli 5kg!! Joka päivä on aivan jäätävä jatkuva turvotus. Tuntuu että pelkkä veden juominen jo lisää turvotusta. Elintapoja ja syömistä/ateria rytmiä en ole muuttanut, en mässäile karkkeja tai herkuttele tai osta limsoja tms. Liikuntaa olen lisännyt ja ennen lumien sulamista eli 2kk sitten hiihdin viikoittain vielä 11-13km lenkkejä. Verikokeissa kävin kuukausi sitten varmistamassa ettei mistään vakavasta ole kyse ja tulokset tulivat normaaleina. Äkkinäiselle lihomiselle ei löydy muuta syytä kuin e pillerien vaihtaminen minipillereihin. Vaihtoon menevät...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4173
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      2885
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2806
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2553
    5. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2515
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      321
      2471
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2109
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      1835
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1663
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1517
    Aihe