Eiffeliin rappuja pitkin?

Jooseppi99

Niin, atleettisena himourheilijana kysynkin, pääseekö tornin ihan huipulle rappuja pitkin?

12

1536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei...

      Ei.

      • pääsee kyllä

        kävelemällä alas tai ylöspäin. Aika urakka sekin.


    • kävellen menin

      Juu, sekä ensimmäiseen että toiseen kerrokseen pääsee kävellen, maksaa muutamia euroja. Ylimpään kerrokseen ei sitten mene muuta kuin hissi, johon voi hypätä joko maatasolta tai sitten 1. tai 2. kerroksesta. Ei ole kovinkaan rankka kävely, mutta huipata saattaa, vaikkei korkeanpaikan kammosta kärsisikään.

    • portaita

      Sitten, jos himottaa kävellä portaita, suosittelen nähtävyyksistä riemukaarta, Sacre Coeurin tornia ja Notre Damen tornia. Varmasti muitakin paikkoja löytyy.

    • nimetön matkaaja

      Eiffelin torni on niin hieno paikka että siitä pitää ottaa kaikki irti.

      Suosittelen kävelemistä toiselle tasanteelle!!

      Näkee paljon enemmän kuin amerikkalaiset läskituristit hississään johon ovat jonottaneet 2 tuntia.

      Maisemat nousemisen aikana ovat uskomattomat... mieleen tulee kun työmiehet ovat sitä joskus rakentaneet jne.. jos hengästyy niin portaisiin voi pysähty mihin tahansa kohtaan ja samalla voi ihmetellä maisemia.

      Tulin alaskin rappusia toiselta tasanteelta kun en jaksanu odottaa hissijonoa :-)

      • kysymys?

        Mitä siellä ihan ylhäällä on, kannattaako mennä? Olen käsittänyt, että 2. tasanne olisi se näköalapaikka, pitääkö paikkansa?


      • näet korkeammalta
        kysymys? kirjoitti:

        Mitä siellä ihan ylhäällä on, kannattaako mennä? Olen käsittänyt, että 2. tasanne olisi se näköalapaikka, pitääkö paikkansa?

        Hyvä kysymys. Piti oikein vertailla ottamiani kuvia samaan suuntaan 2- ja 3-tasanteelta.

        3-tasanteelta ei näe mitään enempää kuin 2-tasanteelta. Kuvakulma on vain erilainen. Kuitenkin niin paljon erilainen, että 2-tasanteella on kuin olisi korkean rakennuksen katolla ja 3-tasanteella kuin olisi matalalla lentävässä lentokoneessa.

        Minä en jättäisi käymättä 3-tasannetta, jos 2:lle on jo päässyt.


      • anonyymi
        näet korkeammalta kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Piti oikein vertailla ottamiani kuvia samaan suuntaan 2- ja 3-tasanteelta.

        3-tasanteelta ei näe mitään enempää kuin 2-tasanteelta. Kuvakulma on vain erilainen. Kuitenkin niin paljon erilainen, että 2-tasanteella on kuin olisi korkean rakennuksen katolla ja 3-tasanteella kuin olisi matalalla lentävässä lentokoneessa.

        Minä en jättäisi käymättä 3-tasannetta, jos 2:lle on jo päässyt.

        kolmanteen kerrokseen ilmaiseksi hissillä, jos on maksanut rappuja pitkin kiipeämisen toiseen kerrokseen? Vai joutuuko maksamaan lisämaksuja?


      • anonyymi kirjoitti:

        kolmanteen kerrokseen ilmaiseksi hissillä, jos on maksanut rappuja pitkin kiipeämisen toiseen kerrokseen? Vai joutuuko maksamaan lisämaksuja?

        no,maxaa, mut hei, 12e hissillä alhaalta huipulle ei nyt nii paha oo, eli jos kävelet 2ekaa, hinta tostaki halvempi..viime viikol kävin,mageeta oli,huipulle, ehdottomasti,sielläkin pääsee vielä ulkoilmaan!!


      • Ismo J
        anonyymi kirjoitti:

        kolmanteen kerrokseen ilmaiseksi hissillä, jos on maksanut rappuja pitkin kiipeämisen toiseen kerrokseen? Vai joutuuko maksamaan lisämaksuja?

        Jos oikein muistan, hinta kakkoselta ylöspäin olisi ollut 4€. Siis tänä kesänä.


    • linkinjättäjä
      • ehdottttomasti

        kannattaa ehdottomasti kävellä 2. kerrokseen asti!
        sen lisäksi että se on halvempaa eikä tarvitse jonottaa hissiin ne maisemat on ihanat!! mmmm.. eikä oo todellakaan mikään paha kävely vaikka ei mikään liikunnallinen oiskaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe