Vuosikurssi

Tyttönenn-n

Kysyin tätä kerran aiemminkin mutta en löytänyt vastausta enää.Eli mikä on vuosikurssi?Jos olen aloittanut lukion vuonna -06 ja lopetan -09 ,olenko silloin vuosikurssin -06 opiskelija vai vuosikurssin -09?Eli tarkoitetaanko vuosikurssilla sitä vuotta jolloin aloittaa koulun vai kun lopettaa?Toivottavasti joku tajusi :D

7

19729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • &&&

Missä tuollaista tietoa tarvitaan, että "minkä vuosikurssin" ihminen olet? Eiköhän Suomessa puhuta, että kirjoittanut silloin-ja-silloin. Jonkinverran yliopistossa puhutaan "vuosikursseista", ja silloin menee aloitusvuoden perusteella.

• se...

olisi hyvä tietää mihin vuosikurssiin kuuluu, koska ainakin minun lukiossa esim. tiedotteissa ja kuulutuksissa käytetään paljon tuota vuosikurssi-sanaa. Ja siis jos olet aloittanu v.-06, on se myös vuosikurssisi.

• m.

Jenkeissä vuosikurssilla tarkoitetaan valmistumisvuotta. Vuosikursseista puhuminen vuosien mukaan on tullut suomeen jenkeistä, joten mielestäni valmistumisvuosi on `oikea` tapa. Suomessa jotkut käyttävät vuosikurssina aloitusvuotta. Minusta valmistumisvuoden ilmoittaminen on loogisempaa koska esim. ansioluettelossa on järkevämpää ilmoittaa valmistumisvuosi kuin aloitusvuosi.

• joku

Yleensä lukio aikana puhutaam vuosikurseista aloittamisvuoden mukaan jolloin voidaan huomioida 4 vuoden ja pitempään opiskelleet. Kirjoitusten jälkeen tämäkin saataa muuttua...

• ...

Mä oon ainaki kuullu puhuttavan ensimmäisen, toisen, ja kolmannen vuosikurssin opiskelijoista jne.. Että tarkottas tavallaan sitä että monennetta vuotta sä opiskelet lukiossa.. en oo varma

• matonen

Monissa yhteisöissä, mainittakoon esimerkiksi Facebook, voi mainita minkä vuosikurssin opiskelija on/oli. Siihen ei kelpaa 1. vuosikurssi.. Itse olen ymmärtänyt että vuosikurssilla ilmoitetaan opiskelujen alkaminen. Eli tänä vuonna opiskelunsa aloittanut on vuosikurssin -08 opiskelija.

• Anonyymi

Ainakin meillä oli amiksessa ja amk:ssa luokan tunniste opintolinja + opintojen aloitusvuosi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3382
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3202
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2738
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82