Kysyin tätä kerran aiemminkin mutta en löytänyt vastausta enää.Eli mikä on vuosikurssi?Jos olen aloittanut lukion vuonna -06 ja lopetan -09 ,olenko silloin vuosikurssin -06 opiskelija vai vuosikurssin -09?Eli tarkoitetaanko vuosikurssilla sitä vuotta jolloin aloittaa koulun vai kun lopettaa?Toivottavasti joku tajusi :D
Vuosikurssi
7
19729
Vastaukset
- &&&
Missä tuollaista tietoa tarvitaan, että "minkä vuosikurssin" ihminen olet? Eiköhän Suomessa puhuta, että kirjoittanut silloin-ja-silloin. Jonkinverran yliopistossa puhutaan "vuosikursseista", ja silloin menee aloitusvuoden perusteella.
- se...
olisi hyvä tietää mihin vuosikurssiin kuuluu, koska ainakin minun lukiossa esim. tiedotteissa ja kuulutuksissa käytetään paljon tuota vuosikurssi-sanaa. Ja siis jos olet aloittanu v.-06, on se myös vuosikurssisi.
- m.
Jenkeissä vuosikurssilla tarkoitetaan valmistumisvuotta. Vuosikursseista puhuminen vuosien mukaan on tullut suomeen jenkeistä, joten mielestäni valmistumisvuosi on `oikea` tapa. Suomessa jotkut käyttävät vuosikurssina aloitusvuotta. Minusta valmistumisvuoden ilmoittaminen on loogisempaa koska esim. ansioluettelossa on järkevämpää ilmoittaa valmistumisvuosi kuin aloitusvuosi.
- joku
Yleensä lukio aikana puhutaam vuosikurseista aloittamisvuoden mukaan jolloin voidaan huomioida 4 vuoden ja pitempään opiskelleet. Kirjoitusten jälkeen tämäkin saataa muuttua...
- ...
Mä oon ainaki kuullu puhuttavan ensimmäisen, toisen, ja kolmannen vuosikurssin opiskelijoista jne.. Että tarkottas tavallaan sitä että monennetta vuotta sä opiskelet lukiossa.. en oo varma
- matonen
Monissa yhteisöissä, mainittakoon esimerkiksi Facebook, voi mainita minkä vuosikurssin opiskelija on/oli. Siihen ei kelpaa 1. vuosikurssi.. Itse olen ymmärtänyt että vuosikurssilla ilmoitetaan opiskelujen alkaminen. Eli tänä vuonna opiskelunsa aloittanut on vuosikurssin -08 opiskelija.
- Anonyymi
Ainakin meillä oli amiksessa ja amk:ssa luokan tunniste opintolinja + opintojen aloitusvuosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463202Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232738- 442553
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
- 821199