Tilasin netistä saulahden halvimman kännykkä paketin ,missä oli 5€/kk joku puheli mukaan 24kk.
Nyt sieltä tuli 320 euron vakuusmaksu lasku, mitä ei mielestäni ollut manoksessa ollenkaan. Siis koskeeko tämä vakuusmaksu vain luottohäiriö merkinnän saajia vai ihan kaikkia uusia 3G asiakkaita.
3G ja vakuusmaksu
10
2878
Vastaukset
- pyytävät
yleensä just niissä luottohäiriöissä. Eli ei niitä
kaikille asiakkaille tule olipa kyseessä 3g tai gsm liittymä.- kohta entinen kytky
Itsellä o pian entinen kytky...
oma tarina tämä....
Avasin jo reilusti yli 10v sitten puhelinliittymän elisaan, liittymän avaus kesti reilun päivän, ei mitää vakuusmaksua... no tietenkin se, että eka lasku oli kaikkinen avauksineen nykyrahassa liki 70e, eli siinä sitä..
Sitten siirsin liittymän soneralle, siinä ei mitää luottokyselyjä, vaikka on pienet tulot. liittymä aukeaa uudelle operaattorille sovittuna päivänä.
Sitten kytky, ei taaskaan mitää vakuuksia, vaikka tulot on mitä on... 1e myyjälle kouraan ja puhelin vaihtaa haltijaa...
Kohta se omistus on sitten sopimuksen mukaan aikuisen oikeastikkin siirtyny....
Mut jos joku tulis pyytää multa 320e vakuutta sellaisesta puhelimesta, jonka maksuerä kuukaudessa on n. 5e, nii sillon kyllä menisin johonki puhelinkauppaan ja ostaisin sen puhelimen käteisellä ja liittymä sit erikseen... ei siinä oo mitää järkee..
jos maksaa luurista 5e/kk, nii se tekee kahdenvuoden aikanan 120e, eli sen puhelimen oikea arvo on luokkaa 150-170e....
Mä kannatan kyllä kynnysrahaa kytkyihin, koska se on asiakkaan ja operraattorin etu, mutta tuo on kaukana mistää kynnysrahasta... tolla summalla sais jo maksettua neljän N95 8gb käsirahat....
se on sen puhelimen listahinnasta jo 80% muutenkin.
PALAUTA SE SOPIMUS TAKAS, JA UNOHDA KOKO JUTTU! - dna toimii mulla hyvin
kohta entinen kytky kirjoitti:
oma tarina tämä....
Avasin jo reilusti yli 10v sitten puhelinliittymän elisaan, liittymän avaus kesti reilun päivän, ei mitää vakuusmaksua... no tietenkin se, että eka lasku oli kaikkinen avauksineen nykyrahassa liki 70e, eli siinä sitä..
Sitten siirsin liittymän soneralle, siinä ei mitää luottokyselyjä, vaikka on pienet tulot. liittymä aukeaa uudelle operaattorille sovittuna päivänä.
Sitten kytky, ei taaskaan mitää vakuuksia, vaikka tulot on mitä on... 1e myyjälle kouraan ja puhelin vaihtaa haltijaa...
Mut jos joku tulis pyytää multa 320e vakuutta sellaisesta puhelimesta, jonka maksuerä kuukaudessa on n. 5e, nii sillon kyllä menisin johonki puhelinkauppaan ja ostaisin sen puhelimen käteisellä ja liittymä sit erikseen... ei siinä oo mitää järkee..
jos maksaa luurista 5e/kk, nii se tekee kahdenvuoden aikanan 120e, eli sen puhelimen oikea arvo on luokkaa 150-170e....
Mä kannatan kyllä kynnysrahaa kytkyihin, koska se on asiakkaan ja operraattorin etu, mutta tuo on kaukana mistää kynnysrahasta... tolla summalla sais jo maksettua neljän N95 8gb käsirahat....
PALAUTA SE SOPIMUS TAKAS, JA UNOHDA KOKO JUTTU!Joo en mä sitä 320 e maksa, joten kauppa purkaantuu siihen, ja Nokian puhelin mistä olisin maksanut sen 120 e 2 vuoden aikana olisi 20 e hintanen 2 vuoden päästä, niin ei tää todellakaan mua kannata.
Saunalahdelle ei pääse ilman vakuusmaksua luottohäräiriöinen, homasin jo 2v sitte nettiliittymää hankkiessa.
Onneksi on pre paid olemassa. - vaan puheluita varten
kohta entinen kytky kirjoitti:
oma tarina tämä....
PALAUTA SE SOPIMUS TAKAS, JA UNOHDA KOKO JUTTU!Jos jostain syystä puhelut lisääntyy yli paketin minuuttimäärän, pitää olla jotakin vakuutta, että hinta ei jää operaattorin tappioksi.
- entinen kytky
vaan puheluita varten kirjoitti:
Jos jostain syystä puhelut lisääntyy yli paketin minuuttimäärän, pitää olla jotakin vakuutta, että hinta ei jää operaattorin tappioksi.
Itsellä o entinen soneran kytky... siis maksettu, kun siinä laskussa oli se paketti ja puhelin... nii niillä oli oma rivinsä ja sen päälle siite laskutettiin se mitä meni puhe/tekstari tai tiedonsiirron yli... ei sitä maksettu etukäteen, vaan sen takii että se jäis jonku operaattorin tappioksi....
Mutta jos n. 170e puhelimesta pitää maksaa n. 300e takuu maksu, nii o tullu todellinen virhe tai sitten ketjun alkaja ei kerro jotain... onko siinä kytkysopimuksessa esim. iso puhe- tekstari tai tiedonsiirtopaketti?
Itse olen kytkysopimuksesta vapaa..... - ketjun alkaja
entinen kytky kirjoitti:
Itsellä o entinen soneran kytky... siis maksettu, kun siinä laskussa oli se paketti ja puhelin... nii niillä oli oma rivinsä ja sen päälle siite laskutettiin se mitä meni puhe/tekstari tai tiedonsiirron yli... ei sitä maksettu etukäteen, vaan sen takii että se jäis jonku operaattorin tappioksi....
Mutta jos n. 170e puhelimesta pitää maksaa n. 300e takuu maksu, nii o tullu todellinen virhe tai sitten ketjun alkaja ei kerro jotain... onko siinä kytkysopimuksessa esim. iso puhe- tekstari tai tiedonsiirtopaketti?
Itse olen kytkysopimuksesta vapaa.....se vakuus on siitä kun mulla on luottotiedot mennyt, siksi saunalahti haluaa yli 300 euroa, hmm saiskohan se sit 2v päästä takaisin...
niin ja se puhelin on 120 euron arvoinen, 5€/kk ...24 kk. - jos laskut on maksettu
ketjun alkaja kirjoitti:
se vakuus on siitä kun mulla on luottotiedot mennyt, siksi saunalahti haluaa yli 300 euroa, hmm saiskohan se sit 2v päästä takaisin...
niin ja se puhelin on 120 euron arvoinen, 5€/kk ...24 kk.ajallaan.Muuten voivat pidentää vakuusaikaa.Saa takaisin myös jos sanoo sopimuksen irti tuon 24KK:n jälkeen vähennettynä mahd.rästilaskuilla
- digi-info
dna toimii mulla hyvin kirjoitti:
Joo en mä sitä 320 e maksa, joten kauppa purkaantuu siihen, ja Nokian puhelin mistä olisin maksanut sen 120 e 2 vuoden aikana olisi 20 e hintanen 2 vuoden päästä, niin ei tää todellakaan mua kannata.
Saunalahdelle ei pääse ilman vakuusmaksua luottohäräiriöinen, homasin jo 2v sitte nettiliittymää hankkiessa.
Onneksi on pre paid olemassa.Ei millekään operaattorille pääse .... DNA ei myy liittymiä ollenkaan luottohäiriöiselle kiinteään verkkoone eikä luultavasti lankaverkkoonkaan. Mikään niistä ei vakuudellakaan jos on operaattorille jotain velkaa takana avoinna yhtiöön päin. Jos ulosotto vanhenee 15 vuodessa niin en tiedä miten ne siinä tapauksessa luetaan, missään rekisterissähän ne ei sais näkyä enää sen pidemmälle eikä asiakasrekisterissäkään 10 vuotta pidempään.
Minkään puhelimen takia ei kannata maksaa .. Niitten arvo tippuu vuodessa kuin lehmän häntä. Moneen 3 vuotiaaseen puhelimeen ei saa enää päivityksiä. Kiitos Nokialle, "elinikäsistä" karttapalveluistakin. Kartat on mutta vanhenee vailla päivityksiä kun Nokia ajettiin alas - ees päästä kirjautumaan enää. Kuolleet linkit on edelleen sen storessa vaikka tepselit palvelimesta on vetästy irti. Takuun saa takaisin määräajan jälkeen tai jotenkin. 300 euroo on kyllä ihan älytön ja lain rajoissa jos kuukausimaksukin on 9-20 euroa, niin tuohan vastaa 3 vuoden kuukausimaksuja... ja normaalin ihmisen olemattomia puheluita. - Todellisuus 2010+
digi-info kirjoitti:
Ei millekään operaattorille pääse .... DNA ei myy liittymiä ollenkaan luottohäiriöiselle kiinteään verkkoone eikä luultavasti lankaverkkoonkaan. Mikään niistä ei vakuudellakaan jos on operaattorille jotain velkaa takana avoinna yhtiöön päin. Jos ulosotto vanhenee 15 vuodessa niin en tiedä miten ne siinä tapauksessa luetaan, missään rekisterissähän ne ei sais näkyä enää sen pidemmälle eikä asiakasrekisterissäkään 10 vuotta pidempään.
Minkään puhelimen takia ei kannata maksaa .. Niitten arvo tippuu vuodessa kuin lehmän häntä. Moneen 3 vuotiaaseen puhelimeen ei saa enää päivityksiä. Kiitos Nokialle, "elinikäsistä" karttapalveluistakin. Kartat on mutta vanhenee vailla päivityksiä kun Nokia ajettiin alas - ees päästä kirjautumaan enää. Kuolleet linkit on edelleen sen storessa vaikka tepselit palvelimesta on vetästy irti. Takuun saa takaisin määräajan jälkeen tai jotenkin. 300 euroo on kyllä ihan älytön ja lain rajoissa jos kuukausimaksukin on 9-20 euroa, niin tuohan vastaa 3 vuoden kuukausimaksuja... ja normaalin ihmisen olemattomia puheluita.Tämä kaikille 2015 luvun kansalaisille.. Ootte jätettä jota voidaan kyykyttää ja pompottaa ja nöyryyttää. Tietotekniikka strategiaa arkadian mäeltä..... Laajakaista kaikille joopa. Pitää kiillottaa julkikuvaa vaikka verhon takana valiitsee täys tyrannia. KUNHAN EU JA IHMISOIKEUSTUOMIOISTUIMET EI HUOMAA MITÄÄN. Annetaan maahantulijoille muhkeet sossurahat ettei tuomioistuin jyrähdä, omalta kansalta saa repii tuhkatkin käsistä sisäisenä asiana eikä ketään päästetä ääneen eikä kukaan pääse yksin valittaan - leimataan häiriköksi hyvin nopeesti kaiken maailman sähkösiin rekistereihin ku alkaa valittamaan kansalaiskohtelustaan.
Keskustelu on vanha mutta niille jotka tietoo etsii, hyvä herätys.
- typeräaasi
samalla hinnalla saa kaupasta puhelimen tai kannettavan mitä noi vakuusmaksut on. Eli ei ne vakuusmaksut kyl perustu mihinkään ellei sitten ole mukana iso puhe ja tekstaripaketti. Se PITÄS olla että 2x kuukausimaksu korkeintaan ja rajotettu käyttökatto kuten on joissakin palveluissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822