Olen lähdössä syyskuussa reppureissaamaan Aasiaan ja nyt on pulmana Kiinan viisumi. Menemme junalla Venäjän läpi Mongoliaan ja siitä olisi tarkoitus mennä Kiinan puolelle ja tarkoituksena olisi myös mennä junalla Kiinasta Vietnamiin. Onko tietoa viisumeista, koska luin Kiinan lähetystön sivuilta, että vaatisivat lentolipusta kopion, jolla osoittaa poistumisen maasta. Täytyykö nyt sitten ostaa lippu pois sieltä vai onko jollain varmaa tietoa asiasta? Ilmeisesti viisumi hakemukseen täytyy olla myös värillinen kuva? Onko myös tietoa siitä, miten viisumin hankinta onnistuu? Täytyykö siellä Helsingissä käydä vai kuinka helposti tuo onnistuu postin kautta?
Kiinan viisumista?
3
1129
Vastaukset
- sitten
hain viisumia. piti olla meno ja paluu lippu. sitten ne myös vaati hotelli varausta, ainakin ekaksi yöksi, ei kai enemmäksi aikaa. kiinassa taas ne ei tiedä mitä olympialaisten jälkeen on viisumi tilanne. värillinen kuva pitää olla. itse vein viisumi paperit ja passin. annoin niille omalla osoitteella olevan kirjekuoren jolla ne lähettää passin sit mulle takaisin.
- mongoloidi
eilen haettiin viisumi kiinan konsulaatista. meiltä ainakin kysyttiin hotellivarausta ja lentolippua. vaikea sanoa olisiko onnistunut ilman niitä, kuitenkin nopeasti ne saatiin pikatoimituksena n 1 tunti. ollaan myös menossa junailemaan moskova-ulanbataar-peking.
Itse sain viisumin postitse; homma toimi mutta rahan lähettäminen kuoressa tietysti huolestutti. Laske tarkkaan milloin haet viisumia, ettei se umpeudu ennen maasta poistumista. Olympialaisten takia viisumimenettely on voinut muuttua, mutta itse lähetin mustavalkoisen passikuvan sekä sähköpostitse lähetetyn vahvistuksen Finnairin lennoista sekä hostellista varaamistani öistä. Missä aiot majoittua Kiinassa? Entä Mongoliassa? Ulaan Baatarissa, oletan? UB:ssa suosittelen Mongolian Resortsia; parempiakin ehkä on, mutta tämä on ainakin hyvällä paikalla eikä ongelmia ollut. Jos Mongoliassa ehdit tutustua maaseutuun, suosittelen Arkhangai Aimagia ihan maisemien vuoksi. Hyvää matkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024447Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821178- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83903Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64881
- 64846
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10837Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816