Osoitteen ilmoittaminen

Pian Nyciin

Luin jostain, että New Yorkiin matkustajan täytyy ilmoittaa hotellin osoite jo matkaa varatessa tai viimeistään viikkoa ennen matkaa. Pitääkö tämä edelleen paikkaansa? Minulta ei ole ainakaan missään vaiheessa vielä osoitetta kysytty...

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

7

1005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mennä

      että se minne menette pitää olla tiedossa ja vierailun syy. Jenkkeihin ei mennä vaan ihan miten vaan. Kumma jos ole nykissä käynnyt kun sitä samaa kysytään lentokoneessa kun ilmoitus tehdään?

    • matkailija-x

      ...periaatteessa...käytännössä parilla viime reissulla ei ole onnistunut netin kautta etukäteen.

      Lufthansan sivuilta ei löytynyt kohtaa, johon olisi voinut ilmoittaa, Finnairin sivuilta löytyymatkustusinfo/matkustusasiakirjat-kohdasta linkki http://www.finnair.fi/ApisPassengerWeb/, mutta ei toiminut, vaikka kokeilin viikon verran päivittäin.

      Lufthansalla tiedot kerättiin Saksan päässä siirryttäessä Schengenalueen ulkopuolellelle menevien lentojen lähtöalueelle.

      Toisella reissulla Finnairilla ottivat tiedot check in-tiskillä Helsingissä, muillakin oli näköjään ollut ennakkoilmoitusongelmia, kun keräsivät muiltakin matkustajilta osoitetietoja.

    • ilmoittamisesta

      Itsekin olen pian menossa nyciin ja olen ilmoittanut kaikki tiedot paikkaan josta varasin lentoliput. Mutta tietääkseni jos niitä ei ilmoita niin kyllä ne kysytään lentokoneessa viimeistään.

    • ...vimeistään koneessa, kun täytät maahantulokaavaketta. Viimeisillä kerroilla se on kysytty jo lähtöselvityksessä lentokentällä. Silti se täytyy täyttää myös siihen kaavakkeeseen. Ilmeisesti nämäkin määräykset ovat kiristymässä ja nämä tiedot pitää ilmoittaa jo etukäteen.
      Itse laitoin kerran osoitteeksi "some motel", kun mitään varausta ei ollut, koska jatkoimme matkaa kentältä vuokra-autolla ja otimme majoituksen vasta matkalta. Tämä ei tietenkään kelvannut ja jouduin "Help Deskille", missä virkailija antoi minulle jonkun hotellin osoitteen. Kun kysyin, täytyykö minun mennä sinne, niin ei se kiinnostanut heitä, mutta hänen antamansa osoite kelpaisi seuraavalle virkamiehelle. Jonkinlaista pompottamistahan se oli, mutta maassa maan tavalla eikä pienistä kannata hermostua.

      • Olen itse juuri nyt jenkeissä käymässä. Lähtöselvityksessä kysyivät nyt sitä osoitetta, kolme vuotta sitten eivät kysyneet kuin vasta lentokoneessa. Laitoin lentokoneessa tällä kokeiluksi eri osoitteen kuin minkä annoin kotopuolessa. Mitään ongelmia ei ole vielä tullut, joten se lienee aiivan sama mitä sinne laittaa, kunhan sellainen osoite on olemassa. Tietty jos jotain käy, tai jostain syystä usan poliisi haluaa ottaa suhun yhteyttä niin noista osoitteista varmaan lähdetään liikkeelle. Aikaisemmilla kerroilla ne on vielä jenkkien puolella passikontrollissa kysynyt, että kuka asuu tässä osoitteessa.


    • Se, mitä luit viimeaikoina lehdestä, liittyy siihen, että etukäteen pitäisi ilmoittaa tulostaan, oliskohan ollut usan suurlähetystöön. Tämä tulee pakolliseksi vasta ensi vuonna. Tämän vuoden elokuusta lähtien sen on vapaaehtoisesti voinut tehdä, joten jonkinlaisessa siirtymävaiheessa ollaan. Jos oikein ymmärsin, silloin ei tarvitsisi lentokoneessa täytellä niitä lappuja.

    • Pian Nyciin

      Kiitos paljon kaikille vastauksista! Nyt on sitten osoite ilmoitettu lentoyhtiöön ja ensi viikolla olisi lähtö! :) :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      43
      1598
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1415
    3. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1112
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      57
      975
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      112
      903
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      66
      848
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      85
      812
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      721
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      713
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      40
      712
    Aihe