Onko Bora hyvä vai huono auto?

mietin ostoa

mitä borasta sanotaan? onko hyvä vai huono auto? millaisia vikoja? vuosimalliksi kaavailen jotain 2000-2002 mallista. lievä kiinnostus boraan olisi koska volkkariin olen tottunut jo muutenkin luottamaan. passat ehkä liian kallis mun kukkarolle. polo taas ehkä liian pieni. farmari golffista taas en tykkää.

17

5030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boran omist.

      Osta pois vain. Hyvä ja laadukas peli, olen ollut tyytyväinen.

      • . . .

        Mulla oli 2001 vuoden Bora automaattivaihteistolla 2.0 8 venttiili koneella, muuten ei ollu mitää vikaa paitsi vaihteiston ohjaus toimi oudosti (turbiinin lukitus toimi miten sattuu) Ehkä hidas lämpenemään, mut lämmänä kyl lämpöä riitti.


    • Kyllästynyt ...

      Minulla itselläni on 2001 mallin Golf GTI ja olen kyllästynyt auton sähkövikoihin. Esim takalasinpyyhin, keskuslukko sekä kulj. sähkölasi reistailee, eikä autossa ole kuin 132tkm mittarissa.

    • ihan hyvä

      mutta joskus sähköt renaa ja etunivelet kuluu ainakin diesel pelissä...

    • peli oli

      itellä oli vm2000 jolla kilsoja jotain 100tkm.ainoa "viat": alapallonivel väljistyi, siinä kaikki. ei huolia kun hoiti huollot ajallaan, 15tkm välein. pysyin samassa merkissä.luotan kyllä merkkiin.uudemmista en tiedä.jotkut sanovat että ton ikäsissä sähkövikoja, ei mulla ollu.osta pois vaan!

    • borreosmoosi

      kyllä on ollut hyvä peli. nyt 75t mittarissa ilman merkittäviä häiriöitä. myös erittäin hyvä ajettava ja todella käytännöllisen kokoinen peräkontti. vastaa lapsiperheenkin tarpeisiin. lisäksi valmistettu saksassa, uusista kun ei tiedä.

      miten vaan jatkossa käy merkille? siirtyykö valmistus jatkossa kokonaan meksikoon ja laatu huononee? jetta oli suuuri pettymys.

      • hyvä!

        Itselläni ollut kohta 2 v Jetta, ajettu 58 tkm. Ei vikoja, ei kerrassaan mitään. Laatu siis mainio. Mistä puheet siitä että meksikolaisissa olisi huono laatu?


    • 123456789

      Ihan asiallinen ajolleen hyvä, moitittavaa takapenkillä hiukka ahdasta ja ohituksissa SDI hiukan mopo mutta kyllä sil kerkii. suosittelen mutta en luota ihan nuihin pitkän huoltovälin öljyihin itse vaihdan ainakin useammin.

    • siitä vaan

      välttävä,mut erittäin paljon sähkövikoja(monella muulla ihan samoja vikoja),tylsän näköinen auto(makuasia),ylihinnoiteltu samalla rahalla saa paremmin toimivia autoja,mut jos tykkäät rempata niin

    • katunu

      Ostin 04:n boran pari vuotta vanhana ajettu 37t nyt 90t ei mitään vikaa. Ajan ja huollan ei muuta.

    • pelihän

      Seon,kunhan et osta 1.4 koneella.oikeesti.
      todella hyvä ajettava. toimii.
      mulla työ autona -02 1.4. nyt ajettu 147 tkm.
      1.4 tooodella laiska.

      • työjuhta

        minulla -99 malli tdi ja mittarissa 315 tuhatta. Hyvä ja varma peli,kulkee kuin juna.Siis jämäkkä ja kitkarenkailla lähes äänetön kulkija.vain jarru kiekot ja palat vaihdettu ja ilmamäärämittari.(saa muuten motonetistä satasella,merk.liike yli 200 !!!)Jos boraa valmistettais viel,niin se ois valintani.Mitähän tilalle,,,ehdotuksia.


      • 1,6
        työjuhta kirjoitti:

        minulla -99 malli tdi ja mittarissa 315 tuhatta. Hyvä ja varma peli,kulkee kuin juna.Siis jämäkkä ja kitkarenkailla lähes äänetön kulkija.vain jarru kiekot ja palat vaihdettu ja ilmamäärämittari.(saa muuten motonetistä satasella,merk.liike yli 200 !!!)Jos boraa valmistettais viel,niin se ois valintani.Mitähän tilalle,,,ehdotuksia.

        vuosimallia 2001. Olen ollut tyytyväinen. Normaalihuollot, pari kiveniskemää tuulilasissa ja sen vaihto. Taakse sivulle, eli peruuttaessa huono näkyvyys taakse ja kaistanvaihdossa tarkkana, sillä takapilari estää näkyvyyttä. Voimakasta sivutuulta myös närkästyy, mutta kanotti katollakin on ihan hyvä ajella ja liikennevirrassa voi hyvin olla mukana.

        Kun ei ralliautoa ole ostamassa, Bora on ihan ok. valinta.
        ps. talvlla vähän kylmä ja kesällä vähän kuuma (heh).


      • M
        1,6 kirjoitti:

        vuosimallia 2001. Olen ollut tyytyväinen. Normaalihuollot, pari kiveniskemää tuulilasissa ja sen vaihto. Taakse sivulle, eli peruuttaessa huono näkyvyys taakse ja kaistanvaihdossa tarkkana, sillä takapilari estää näkyvyyttä. Voimakasta sivutuulta myös närkästyy, mutta kanotti katollakin on ihan hyvä ajella ja liikennevirrassa voi hyvin olla mukana.

        Kun ei ralliautoa ole ostamassa, Bora on ihan ok. valinta.
        ps. talvlla vähän kylmä ja kesällä vähän kuuma (heh).

        Matkalla 225000 - 261000:

        - startin herätevirtapiuha poikki juuresta
        - molemmat etulasinnostimet, muoviosat rikki, vaihdettiin
        - takajarrulaikat ja palat uusiksi, lisäksi lasikuulapuhallus ja maalaus liukukappaleisiin
        - etuiskareiden yläpäiden molemmat kääntölaakerit vaihdettiin kun takertelivat ja äänsivät
        - takakontin lukkomurikka rikkoontui - ei lukittunut, vaihdettiin
        - ahtopaineen solenoidiohjausventtiili vaihdettu tehojen häviämisen vuoksi

        No uusihan tämä ei ole! Kuitenkin hyvä ajaa ja pienikulutuksinen kuitenkin. H4-valot ovat luvattoman heikot.


    • äLÄ oSTA

      Itsellä kokemusta kolmesta Borasta; 1.4l 2001, 1.4l 2002 ja 1.9 pwd 2000 115hv eli yhteenvetona; ei kannata ostaa! todella paljon sähkövikoja ja MUITA mekaanisia vikoja sekä käyntejä takuuhuollossa. Sanon tämän kokemuksesta ja tehTIINHÄN BORAT MEKSIKOSSA, kun Golf/Passat tulee Saksasta!

      Valitettavasti olen siirtynyt Honda-kuskiksi ja tekniikka toimii sekä auto ei kirveellä veistetty niikuin BORA!

      • 16+6

        Kyllä Borat aikanaan tehtiin ja koottiin Saksassa. Ainoastaan Amerikan markkinoille menevät kasattiin Meksikossa ja ne taisivat kulkea silloinkin Jetta-nimellä.


      • ADFGFHGJKHH

        Variant Golf tulee edelleen meksikosta. Samoin Jetta. Polo on espanlainen. Passat ja töpö Golf sentään on vielä saksaisia. Niin ja Golfplus, Scirocco, Passat CC, Transporter&Tiguan myös.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1250
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      50
      894
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      824
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      96
      779
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      760
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      82
      727
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      625
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      52
      623
    10. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      621
    Aihe