Kävin ensimmäistä kertaa Espanjassa ja ihastuin täysin maahan. Olen käynyt muuallakin mutta Espanja lumosi täysin, kauniit maisemat , rakennukset tyylikkäät ihmiset.
kävin ESPANJASSA
11
1663
Vastaukset
- don luis
v.1975 kävi minullekin.tähän mennessä matkoja on takana noin 60,talvella taas,inglesiin.
- yksi samanlainen.
Erityisesti minua viehättää se, että niin ihanassa paikassa pärjää täysin suomen kielellä, saa syömiset suomalaisista ravintoloista ja kaupoista. Oli todellinen elämys mennä ekakerran esim. Jussin puotiin (vai mikä se nyt olikaan nimeltään) ja ostaa suomalainen kahvi ja karjalanpiirakka munavoilla!!!
Savulohtakin saatiin ostettua suomalaiselta kauppiaalta. On se vain luxusta! Samoin kampaamot, kauneushoitolat ym. ym. 'pelittää' selvällä suomenkielellä:) - don luis
yksi samanlainen. kirjoitti:
Erityisesti minua viehättää se, että niin ihanassa paikassa pärjää täysin suomen kielellä, saa syömiset suomalaisista ravintoloista ja kaupoista. Oli todellinen elämys mennä ekakerran esim. Jussin puotiin (vai mikä se nyt olikaan nimeltään) ja ostaa suomalainen kahvi ja karjalanpiirakka munavoilla!!!
Savulohtakin saatiin ostettua suomalaiselta kauppiaalta. On se vain luxusta! Samoin kampaamot, kauneushoitolat ym. ym. 'pelittää' selvällä suomenkielellä:)tuollaisessa paikassa ollutkaan,missä se on.vietin kolme viikkoa paikassa missä ei suomea puhunut kukaan?ainakaan emme niitä kohdanneet.vaimon kanssa piti pitää yllä "stadin slangia".
- mariposa_90
mulla on unelmana päästä käymään espanjassa.olen espanjan kirjoittanutkin lukiossa.ajattelin että lähtisin lukion jälkeen espanjaan joksikin aikaa mutta olen niin arka etten taida yksin uskaltaa.olisi mahtavaa asua espanjassa jonkin aikaa ja tehdä vaikka jotain työtä.joku päivä kyllä lähden siellä vielä käymään:)
- matkustelijaaa
voisikohan espanjasta vuokrata asunnon ja miten ? Seuramatkailua nyt ainakin.
- don luisille;
paikka on Fuengirola, Malagasta noin 30 km Marbellaan päin. Siellä on jopa suomalainen peruskoulu ja lukio. Antavat samaa opetusta kuin koulut Suomessa.
Toinen paikka missä saa kaikki palvelut suomeksi on Torremolinos (Fuengirolan ja Malagan välissä).
Molemmissa paikoissa on valtavat 'populaatiot' suomalaisia eläkeläisiaä. Toki on nuorempaakin väkeä, varsinkin Fuengirolassa. Kertoohan jo koulukin siitä. - don luis
don luisille; kirjoitti:
paikka on Fuengirola, Malagasta noin 30 km Marbellaan päin. Siellä on jopa suomalainen peruskoulu ja lukio. Antavat samaa opetusta kuin koulut Suomessa.
Toinen paikka missä saa kaikki palvelut suomeksi on Torremolinos (Fuengirolan ja Malagan välissä).
Molemmissa paikoissa on valtavat 'populaatiot' suomalaisia eläkeläisiaä. Toki on nuorempaakin väkeä, varsinkin Fuengirolassa. Kertoohan jo koulukin siitä.enkä ihmeemmin pidä kummastakaan,tosin kävin kesällä"mikonkadulla".itäisemmän suunnan paikoissa on hintataso huimasti edullisempi,n.s. paikallisten joukossa(kesäisin paljon espanjan sisämaalaisia "turisteja")
- taidat feikata??????
don luis kirjoitti:
enkä ihmeemmin pidä kummastakaan,tosin kävin kesällä"mikonkadulla".itäisemmän suunnan paikoissa on hintataso huimasti edullisempi,n.s. paikallisten joukossa(kesäisin paljon espanjan sisämaalaisia "turisteja")
Miksi sitten kyselit, missä sellainen paikka on?
- don luis
taidat feikata?????? kirjoitti:
Miksi sitten kyselit, missä sellainen paikka on?
taidan olla.minulle on aina pettymys jos yritän puhua espanjaa ja vastapuoli ei joko osaa tai ei halua puhua samaa kuin minä,olettaen että asiat selviävät paremmin jollain muulla kielellä kuin espanja.tätä tapaa varsin usein,en silti anna periksi vaan yritän edelleen espanjalla.siis haluan että espanjassa puhutaan pääsääntöisesti espanjaa.
- Juuri palannut
don luisille; kirjoitti:
Molemmissa paikoissa on valtavat 'populaatiot' suomalaisia eläkeläisiaä. Toki on nuorempaakin väkeä, varsinkin Fuengirolassa. Kertoohan jo koulukin siitä."Toinen paikka missä saa kaikki palvelut suomeksi on Torremolinos (Fuengirolan ja Malagan välissä)."
Vierailin juuri sukulaiseni luona Torremolinoksessa. Toki suomalaisia sielläkin asuu, mutta erityisesti kesällä loma-aikaan tuntuu olevan enemmän espanjalaisten kohde. En viikon aikana kuullut kertaakaan suomea, ja vain muutamaan kertaan muitakaan kieliä kuin espanjaa. Toki riippuu siitä, missäpäin kaupunkia liikkuu. Varmasti tietyt hotellit täynnä pakettimatkalaisia erityisesti Briteistä.
Rannalla yms ympärillä oli kuitenkin ennen kaikkea espanjalaisia nuoria. Fuengirolassa on enemmän suomalaisia, ja turistit perheitä ja keski-ikäisiä, Torren porukka nuorempaa. Uskoisin, että aikaisemmin on ollut enemmän suomalaisia turisteja myös Torressa, mutta jostain syystä keskittyvät nyt Fuengirolaan.Joissain rantakrääsäkaupoissa moikkailivat omistajat suomeksi, mutta muuten olimme lähinnä chiringuitoissa ja rannoilla, jossa usein eivät osanneet kuin pari sanaa englantia, jos sitäkään. Söimme vain paikallisten suosimissa paikoissa, joissa olin ilmeisesti ainoa ulkomaalainen.
"Espanjalaisuus" olikin yksi Torren positiivisista puolista. Toki kylässä oli myös hyviä rantoja ja mainiot palvelut, Malagaan ja lentokentälle pääsi hyvin. Muuten en kovasti ihastunut Torreen. En yleensäkään ole kauheasti pelkkien rantapaikkojen perään, vaan haluan nähdä muutakin.Kaunis rantakatu oli mielestäni pilattu rumilla krääsäkaupoilla ja pikaruokapaikoilla. Yläkaupungista löytyi mukavampia alueita.Tällä reissulla olin Torressa vain kolme päivää, mikä oli enemmän kuin tarpeeksi rannalla makaamiseen. Muun ajan viikosta reissasin ja yövyin Malagassa, Sevillassa ja Cadizissa. Granadakin olisi ollut lähellä. Tässä mielessä olikin ihan kelpo loma: Kauniita kaupunkeja ja loppuun lepäilyä Torressa, joka sopi tähän tarkoitukseen mainiosti. - lähdössä-
Juuri palannut kirjoitti:
"Toinen paikka missä saa kaikki palvelut suomeksi on Torremolinos (Fuengirolan ja Malagan välissä)."
Vierailin juuri sukulaiseni luona Torremolinoksessa. Toki suomalaisia sielläkin asuu, mutta erityisesti kesällä loma-aikaan tuntuu olevan enemmän espanjalaisten kohde. En viikon aikana kuullut kertaakaan suomea, ja vain muutamaan kertaan muitakaan kieliä kuin espanjaa. Toki riippuu siitä, missäpäin kaupunkia liikkuu. Varmasti tietyt hotellit täynnä pakettimatkalaisia erityisesti Briteistä.
Rannalla yms ympärillä oli kuitenkin ennen kaikkea espanjalaisia nuoria. Fuengirolassa on enemmän suomalaisia, ja turistit perheitä ja keski-ikäisiä, Torren porukka nuorempaa. Uskoisin, että aikaisemmin on ollut enemmän suomalaisia turisteja myös Torressa, mutta jostain syystä keskittyvät nyt Fuengirolaan.Joissain rantakrääsäkaupoissa moikkailivat omistajat suomeksi, mutta muuten olimme lähinnä chiringuitoissa ja rannoilla, jossa usein eivät osanneet kuin pari sanaa englantia, jos sitäkään. Söimme vain paikallisten suosimissa paikoissa, joissa olin ilmeisesti ainoa ulkomaalainen.
"Espanjalaisuus" olikin yksi Torren positiivisista puolista. Toki kylässä oli myös hyviä rantoja ja mainiot palvelut, Malagaan ja lentokentälle pääsi hyvin. Muuten en kovasti ihastunut Torreen. En yleensäkään ole kauheasti pelkkien rantapaikkojen perään, vaan haluan nähdä muutakin.Kaunis rantakatu oli mielestäni pilattu rumilla krääsäkaupoilla ja pikaruokapaikoilla. Yläkaupungista löytyi mukavampia alueita.Tällä reissulla olin Torressa vain kolme päivää, mikä oli enemmän kuin tarpeeksi rannalla makaamiseen. Muun ajan viikosta reissasin ja yövyin Malagassa, Sevillassa ja Cadizissa. Granadakin olisi ollut lähellä. Tässä mielessä olikin ihan kelpo loma: Kauniita kaupunkeja ja loppuun lepäilyä Torressa, joka sopi tähän tarkoitukseen mainiosti.muuttoliike menee näin: syksyllä Torreen tai Fugeen kesäksi Suomeen:). Kesällä kaikki paikat ovat niin täynnä espanjalaisia ym. että Suomeen on tultava. Toisekseen Suomen kesää ei voita mikään!!! Tämä kesä lienee poikkeus:(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5477006Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3232630Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872025- 1271226
- 301168
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41138- 86985
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel99961Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60935- 41812