Vapaavoltti taas vauhdissa!

Paskiainen ministerinä

Vapaavuori kritisoi Kiiminkiä Ideapark-valmistelusta
15:45 STT

Asuntoministeri Jan Vapaavuori (kok.) ihmettelee Kiimingin Ideaparkin salaista valmistelua. Vapaavuori suuntaa kritiikkinsä nimenomaan kunnan päättäjien toimintaan.

Yritystoiminnassa on hänen mielestä normaalia, että erilaisia hankkeita valmistellaan julkisuudesta piilossa, mutta yhteiskunnalliseen päätöksentekoon salailu ei sovi.

Vapaavuori suhtautuu kuitenkin säyseämmin Kiimingin Ideapark-hankkeeseen kuin sen vihtiläisversioon. Kiimingin etuna on hänen mukaansa parempi kaavatilanne.

– Siellä (Kiimingissä) on vahvistettu seudun yhteinen yleiskaava ja asemakaava, ja niissä on ainakin jonkin tyyppisiä varauksia tällaista toimintaa varten, perustelee Vapaavuori.

Hän kuitenkin lisää, että hanke tuli ministeriöllekin yllätyksenä, eikä hän halua ottaa lopullista kantaa kaavakysymykseen.

Kiimingin kunnanvaltuusto hyväksyi esisopimukset 100 000 neliön Ideaparkin rakentamisesta eilen.

Hanke kiristää kuntien välistä kilpailua Oulun seudulla, ja Oulun kaupungin asemakaavapäällikkö Matti Karhulan mukaan uutta liiketilaa onkin nousemassa liian paljon.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/vapaavuori-kritisoi-kiiminkiä-ideapark-valmistelusta(192791).ece

Äijä puhuu pehmoisia!

"Vapaavuori suhtautuu kuitenkin säyseämmin Kiimingin Ideapark-hankkeeseen kuin sen vihtiläisversioon. Kiimingin etuna on hänen mukaansa parempi kaavatilanne."

Eikös Vapaavoltin mielestä nämä ilmastoasiat pitänyt mennä kaiken edelle? Mitenkä parempi kaavatilanne auttaa ilmastonmuutoksessa?

Äijä ei tiedä mistä puhuu, mutta hänestä on näköjään mukava vastustaa aina jotakin. (jännitystä elämään yritysmaailman kustannuksella)

Ja lisäksi Oululaisilla yrittäjillä on näköjään asiamies asialla!

"Oulun kaupungin asemakaavapäällikkö Matti Karhulan mukaan uutta liiketilaa onkin nousemassa liian paljon."

2

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -änkyrä-

´

Kummallista että Helsinkiläisten ostosmatkat Tallinnaan eivät haittaa tätä kokoomuksen "Vapaavoltti" asuntoministeriä, mutta Vihtiin ostoksille matkustaminen saa hänen mukaansa aikaan maailmanlopun heti!

• Onpa ministerillä rohkeutta suitsia näitä maakuntien kehittäjinä esiintyviä pelureita, jotka voitelevat euroilla koneistoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5756
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2949
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      158
      2647
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2469
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82