Miten pitkään Focuksen kytkin on yleensä kestänyt, onko joku joutunut remontoimaan ennen 250 tuhatta km:ä, tavallisessa ajossa? Jos joku jolla on omaa kokemusta, kertoisi.
kytkimen kestoikä
71
21660
Vastaukset
- on..
että noin 1 vuosi ja vetareista kyseen ollessa 1/2vuotta. Tämä on sitä voortin laatua.
- jee jee jee
Vetariongelmat ja takaovien ruostuminen (jonka takuu korvaa) ovat toki Fordeille tyypillisiä, mutta alusta, moottori ja vaihteisto ovat sellaista luksusta, joista ei pääse nauttimaan missään muissa tämän hintaisissa autoissa. Kokeilehan.
- llk,,mknj
ei mistään autosta kytkin vuodessa mene, jos normaalilla tavalla autoa ajaa.
- fdgjfgjfgj
Usein näkee kun seisotaan liikennevaloissa paikallaa, että joku luistattelee kytkintä.
Sillä kytkimen saa tuhottua vuodessa. Vetarit kestää ainakin sen 500tkm, jos suojakumit
vaan kestää. - 1 kk ollut ford
145000km,nesteet pihalle,painelaakeri /työsylinteri hajosi,samalla vaihtoon kytkinpaketti,että tälläinen tapaus......
- FFF1
Saa sen kytkimen rikki ihan mistä vaan, jos ei sitä osaa käyttää. Osta automaattivaihteinen ja varoituksen sana siitäkin: Älä vedä vauhdista p-asentoon tai on sekin paskana.
- käyttöohjeet netistä
FFF1 kirjoitti:
Saa sen kytkimen rikki ihan mistä vaan, jos ei sitä osaa käyttää. Osta automaattivaihteinen ja varoituksen sana siitäkin: Älä vedä vauhdista p-asentoon tai on sekin paskana.
on niitä tässä 30 vuoden ajohistorian aikana ollut manuaaleja ja automaatteja ja hyvin on kytkimet tähän asti kestäneet,ovat vissiin heikentyneet niittenkin materiaalit vuosien mittaan......muovirunkoinen tuo fokkerin painelaakeri/työsylkky näky olevan.........
- 2,0 TDCi
Vauhtipyörä/kytkin -asetelma tuhannen kappaleena kun vasta 77 tkm mittarissa.
- Yuyutre
Tuskin on tuhanteen osaan mennyt. Huijari uskoisin.
- Focus 1,6 -00
Juuri laitatettu (ei Vemixillä, jossa uhkasivat 1,5k€ laskulla). Normaalia kulumista, auto ollut nuorison käytössä melko paljon.
Jakohihna ja kytkin remontoitu ja peli tuntuu nyt ratin takaa uuden veroiselta. Käyttöpeli, jonka puskurien maaleja eikä parkkipaikkalommoja tarvitse enää varoa.- kkjjhjkllkj
hyvä tietää, omassani on jo noin 200 th:tta, v- 99, 1.8 kone, kun tuo alkaa antaa oireita, pitänee laitattaa heti, ettei jää tielle. Paras arvaus itsellä on, että vuoden sisällä voisi tulla ajankohtaiseksi. Vanhaa ei oikein "varmuuden vuoksi" kannata paljoa remontoida etukäteen, vaikka se järkevää olisikin..
- Riippuu ajajasta
Tunnen kuskeja joilla menee melkein joka vuosi vaihtoon joko kytkin tai jarrupalat.
Jos ajotavaoissa ei ole ihmeemmin vikaa, niin kytkin kestää sen mitä auto muutenkin. - ei luistata liikaa
mulla on kestänyt tähän mennessä jo pitkälle yli 200-tuhattaeikä vielä oireile.
- Hese_xx
Focus 2003 1.8 TDCI 270th. kaksoismassavauhtipyörällä varustettu kytkin ääntelee uhkaavasti. Autolla ajettu pääasiassa kevyttä maantieajoa, joten kytkin on päässyt helpolla. Kaupunkiajossa kytkimen voisi kuvitella hajoavan jo alle 100th km. Onneksi kaksoismassakytkin on korvattavissa perinteisellä mallilla.
Sekin on melko hintava, lähes 900€.
Saisi olla takuu asia, vaikka ikää ja kilometrejä onkin. Surkea konstruktio ja sika hinnat. Onneksi ei juuri ole ollut muita vikoja. Kaikesta huolimatta turha vika...- focukseen kypsynyt
kerroppa mistä saa tavallisen vauhtipyörän focus vm.03 1.8tdci. mulle sanottu ettei saisi, vaan kaksoismassa vauhtipyörä laitettava?????
- Hese_xx
En kerro.
- Diesel-Focus
294 tkm ja kytkin on vieläkin alkuperäinen :-) Vetoakselit on vaihdettu kerran 177 tkm kohdalla.
- hjgjgjgj
Alkuperäinen kytkin, alkuperäiset vetarit
- vvbb
Focus 2.0 -99 252tkm kytkin vielä kunnossa, samoin vetoakselit.
- Kyllä_repii
Ford Focusmk1:ssä on selvä ero onko 1.6- tai 2-litrainen benskone. 2-litraisessa on ihan eri kytkin, enemmän on/off-tyyppinen joka ei siis luista käytössä niin kuin 1,6:ssa. Järeämpi kytkin kestää koko auton iän, mutta se pienempi ei. 2-litraisessa on myös järeämmät vetarit.
Mulla takana 240 000 km ja 12 vuotta. Tekniikka siis 2.0i Zetec 16V.
- ajotavasta kiinni
Joillakin on tapan nypyttää autoa liikennevaloissa kokoajan kytkimen kanssa ja sitten vielä ajaa niin että jalka lepää polkimen päällä. Näillä tyypeillä kytkin on rempassa jopa alle sadan tonnin ajolla.
- ex vvbb
Focus 2.0 -99 272tkm, kytkin ja vetarit edelleen kunnossa.
- g14
ex vvbb kirjoitti:
Focus 2.0 -99 272tkm, kytkin ja vetarit edelleen kunnossa.
ei tekniikka hajoakkaan niinkuin pienemmissä malleissa.
- Rajumpi peli...
g14 kirjoitti:
ei tekniikka hajoakkaan niinkuin pienemmissä malleissa.
2.0:ssa on eri tekniikka. Kytkin ottaa jämäkämmin kiinni eikä luista niin paljon kuin pikku-fokkereissa. On myös järeämpi kooltaan. Toisaalta 2.0 on sen verran äreämpi peli, että väärällä käytöllä saa kovankin kytkimen sileäksi.
- sdfg
328 000 ajettuna. Alkuperäinen kytkin.
Toki jos lepuutat kalossia siinä kykinpolkimen päällä saat ainakin painelakerin tohjoksi vuodessa.- asdfghkälölgjk
530tkm. Alkuperäinen kone, vaihteisto, kytkin, vetarit ja laakerit
- Joobu70
Focus 08 49000km ajettu kolmas pääsylinteri paikallaan,ilmaa imee järjestelmään. Kuulemma vika onkin työsylinterissä eli laatikko irti ja painelaakeri/työsylinteri vuotaa ?
- Joobu70
Nyt ajetttu 95tkm kesti kaks vuotta kytkin kun kaikki sylinterit ja letkut vaihdettii. Kytkin poljin taas löysä ja toimii ihan poljin liikkeen lopussa miten toimii.
Ei voi kuin ihmetellä ja merkkiliikkeessä vielä aina korjattu? - Nindeee
Meillä on ecoboosti, johon on kytkin ja muut kilkkeet vaihdettu vuosi ja 5 kuukautta sitten. Ostin auton 6 kk:ta sitten ja nyt siinä on kytkin tohjona. Työsylinteri märkänä kuulemma ja vaihtoon menee. Niin ja kilometrejä on piirun alle 40 tuhatta... Myyjä pesee kätensä, samoin Ford liike, jossa kytkin vaihdettu reilu vuosi sitten.
- 20 000 km
250 000 km vaikuttaa aika kovalta kytkimen kestoiältä. Jotkut valmistajat lupaavat kytkimelle 20 000 km:
3. ASIAKKAAN VASTATTAVAKSI JÄÄVÄT KUSTANNUKSET JA RAJOITUKSET
3.1.1 Kytkinlevy, kun ajokilometrimäärä ylittää 20 000 km tai auton ollessa yli kaksi (2) vuotta vanha.
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/53/Takuuehdot_huhti_2011_nettiin_.pdf - Mondeon kytkin
En tiedä onko mondeon ja focuksen kytkimellä kuinka paljon eroa, mutta meikäläisen vm. mondeossa on 227.000 km takana, ja kytkin toimii erittäin hyvin. Ajotyyli on rauhallinen eli autoa säästävä.
- Pieni lisäys
vuosimalli siis 2001.
- HCS
vm 01 1.8 diesel focus. 377tkm mittarissa, alkuperäinen kytkin, loota ja lootaöljyt. Hyvin pelittää. Vetarit vaihdettu 250tkm kohdalla.
- Mannheim
vm. -05 Focus 2,0 ja 86tkm. Toistaiseksi täysin ilman vikoja.
- poika pohjolasta
191tkm mittarissa vm.03 1.6 stw bensa, eipä ole ollut kytkin eikä vetari murheita.
- Jorkki
Mazda CX 7 2008. Maaseudulla ei paljon liikennevaloissa eikä jalka lepää kytkimellä
kerralla seis kuulemma kytkin sanonut työsopimuksen irti
ajettu normaalisti 44.000 km
että repikää siitä. Kallis erikoisauto ja rempan hinta sen mukainen.
Mihinkään ei voi luottaa. Sylettää ja rajusti- nokikeppi2
-Focus STW vm.03 194000km alperäinen kytkin ja vetarit
- hcs
1.8 diesel focus mittarissa 413tkm. Nyt alkanut painelaakeri tai joku hieman ääntään. Vetoakselit kilkkeineen vaihdettu 220tkm kohdalla. siitä huono toi diesel kun siihen ei saa pelkkiä vetoniveliä vaihdettua.
- 13foorti
Vm.03 1.6 STW 207tkm alkupeänen kytkytin ja vetarit.
- kyl se kestää.
vm.06 1,6 focus trend. 245 tkm alkuperänen kytkin ja murrokset. huom ,vetoakselit ei hajoa.
- Kestävä käyttöpeli
Ford focus 1,6 vm.2000. Uutena ostettu. Olen ajanut 175.000. Kytkin kunnossa ja tuntuu, että paljon kilometrejä jäljellä.
- autoilu yhtä juhlaa.
ford focus 1,6 juhla malli x . ajettu 230tuhatta, kytkin loisto kunnossa. murrokset alkuperäset.muutenkin auto ok. vaihtuu uuteen focukseenn lähiaikoina. 1,0 ecopoost 125hp.
- rohee
340000 takana 1.6 -04 hyvin pelaa
- Ottaa pattiin
Just tulin katsastuksesta, hylky tuli! Ford Focus ajettu 143500km kytkin luistaa :(Auto ollut mulla n. 7kk:tta
- ottaa pattiin
Ps. aika paljon muilla merkeillä kerenny ajeleen, kytkimet ei ole hajonnu koskaan...
ottaa pattiin kirjoitti:
Ps. aika paljon muilla merkeillä kerenny ajeleen, kytkimet ei ole hajonnu koskaan...
Kytkimen ennenaikainen hajoaminen ei välttämättä ole merkin vika.
Minulla on 2 tuttavaa joilla on tapana ajella jalka koko ajan kytkimellä,kytkin on molemmilla loppu jo 60 000km paikkeilla.
Edellinen omistaja on saattanut polttaa kytkimen tai muuten luistattaa se pilalle.- 13foorti
mokateko kirjoitti:
Kytkimen ennenaikainen hajoaminen ei välttämättä ole merkin vika.
Minulla on 2 tuttavaa joilla on tapana ajella jalka koko ajan kytkimellä,kytkin on molemmilla loppu jo 60 000km paikkeilla.
Edellinen omistaja on saattanut polttaa kytkimen tai muuten luistattaa se pilalle.joo, 03 1.6 STW aj.215tkm kytkytin alkuperinen samoin vetarit
- horse4
310 tuhatta takana v-99 Focus ja alkuperäinen kytkin kunnossa. Ei luista. Painelaakeri hieman rahisee, mutta sen se on tehnyt jo vuosia.
2006 1.6 ....kytkin meni ennen sataa tuhatta. Ford:n kommentti "kyseistä kytkintä ei ole tehty kärryn vetämiseen...." heh. Ed omistaja oli vetänyt sillä kärryä 37 tkm saakka ...minä en sen jälkeen ollenkaan. Aikaisemmin en ole koskaan saanut kytkintä rikki. Tuo jätti tielle varoittamatta.
Nyt 2008 2.0. takana 115 tkm eikä mitään ongelmaa.......- tyytyväinen
ajoin Focus 1,8 dieselillä 406000 km. kytkin kesti hyvin ja vedin asuntovaunua kesäisin ei onkelmia vetareita meni kyllä 150000 km. välein. Siis kyllä kytkin kestää kun osaa vaihtaa reippaasti.
- ose3
ford focus 2000 1.6 ajettu 234 500 kytkin toim erittäin hyvin
- OULU72
Ford focus 1.8 tdci 2009 vuosimalli. Ajettu 144 000 km ja kytkin ulisee liikkeelle lähdettäessä. Muuten pelaa hyvin. Huoltoliikkeessä sanovat että ulina johtuu kytkimessä olevasta lasittumasta. Jotkut sanovat että vika olis vauhtipyörässä. Mene ja tiedä...
Ford Focus 2,0 Ghia.....292000,kytkin alkuperäinen......ei mitään oireita.
- Joobu70
Eiks muilla oo onkelmia focuksen kytkinneste järjestelmän kanssa ?
- ...
Meillä on mittarissa 280 tkm ja käsitykseni mukaan kytkin on edelleen alkuperäinen. Näillä eväillä mennään siis edelleen, voi olla että auto vaihtuu ennen kuin kytkin.
- Tornaadokuski
10 vuotta vanha Tourneo Connect 1.8 TDCi 2005 (sama tekniikka kuin Focus 1.8 -99....-04) 220 tkm mittarissa ja vauhtipyörä tai kytkin kalkattelee välillä tyhjäkäynnillä. Lisäksi kun kakkosella antaa valua tyhjäkäynnillä veto päällä ja painaa kaasua, niin 1500 rpm kohdalle asti rokeltaa/raklattaa terävästi. Oireilee siis siihen malliin, että nyt olis aika vaihtaa kaksoismassapyörä ja kytkin työsylinteri kytkimen päästä, niin ajelis taas seuraavat 10 vuotta. Sammuttaessa myös kalahtaa joka kerta, eli viittais myöskin tuohon uusimistarpeeseen.
Ja diiseliin laitan takuuvarmasti kaksoismassapyörän, jos siinä alunperin sellainen on ollut. Vähentää moottorin laakereiden kuormitusta, kun ottaa värähtelyt kevyemmin vastaan. Se on sen pyörän koko idea.
Tämä siis sellainen Focuksen tekniikalla oleva melkein kuution muotoinen 5 paikkainen pikkupaku. - kapone
Mulla 1,6 -99 stw ja ajettu 310tkm ,alkuperäinen kytkin ja vetoakselit,ei vetokoukkua(vielä)
- voord
2005 1,6 tdci 109 hp, uudesta asti omassa käytössä, vedetty asuntovaunua työn takia. Alkuperäinen kytkin, vetarit vaihdettu 358 tkm ja mittarissa nyt 367 tkm, voi todeta, että kestävä auto. Viat varmmankin johtuvat käyttäjän ajotavasta!
- ford1
Moi.. Focus 2001 manuaali 1,6 bensa yli 325000 km jo takana, ja just tuli ensimmäisestä kytkin remontista..oli tod loppu,, kiihdyttäessä oli kuin automaatti. Nyt on taas focuks erittäin hyvä.. ilmeisesti minullakin vuoti kytkimessä joku kun ajon jälkeen ihme pulputusta kuului konehuoneesta,, ja nyt sitten joku varmasti solvaa fordeja mutta ihan sama,, mä meen tällä kun vielä on parempi kuin muut.
- Stefulainen
Moi, Focus 2003 TDCi 1.8 (diesel). Kilometrit tällä hetkellä 360.000 - kytkin kestänyt hyvin tähän asti.
- fokkeri99
Focus 99, ajettu 768 thkm, pyyhkijänsulat vaihdettu, ei muita korjauksia Kestävä auto !!!
- Fordholisti
Joo o! Focus ST170 -02 ja ajettu 275tkm ku kytkimen työsylinteri heitti nesteet pihalle! Koko kytkin paketti menee vaihtoon, kun käsittääkseni alkuperäinen kytkin paikallaan ja kilsoja alkaa jo olemaan..
- fordisti
Hyvin kestää,omistan vm. 2005 focucsen jolla ajettu 238000 km. ei mitään ongelmia kytkimessä eikä koko autossa,ei ruostettakaan missään. jakohihnan vaihto,etuiskarit ja jarrulevyt palat eteen ja taakse,siinä auton remontit mitä olen omistanut viimeiset 8v.
- fghgfhgfh
Myös oli odotukset ettää 2,0 mallin Focuksen kytkin nyt jotenkin järeämpi.No sitten 122000 ajettuna alkoi armoton luistaminen sekä kytkin että vauhtipyörä molemmat lopussa ja halkeamia täynnä.Omistaja tasolla ei sitten huomannut kytkimen lisääntynyttä aivan pientä poljinvoimaa kun työsylinteri oli vuotanut.Myös vuoden aikana pyöränlaakerit ja laturi suoraan ajosta ja nilkuttaen pajalle.
- ontheroad1
350 tkm, ei luista edelleenkään. Bensapeli 1.6 Zetec vm. 2001. Voi olla että kestää paremmin, kun ei kaupunkiajoa ole juuri koskaan. Eli kytkin on käytännössä aina ylhäällä.
- Fffh
Vuosimallia 2000 farmari, ajettu 293 000, alkuperäinen kytkin ja hyvin toimii edelleen.
- Menoksikasvaan
310000 mittarissa, vm. 04, 1,6 litran bensakone, ykkösomistaja. Alkuperäinen kytkin ja vetoakselit. Kytkin ei ota enää kiinni ihan terävästi, mutta eteenpäin mennään. Vähän alkaa arveluttamaan, josko on laskua tulossa.
- FoMoCo
332500 km Focus 1.6 zetec -03...kytkin ja veto-akselit alkuperäiset. Kytkin neste tihku vuotoa huomioitu jalkatilassa. Koukku on ja kevytkärryä vedetty.
- Vikasimulaattori
Ford C-Max vm 2015 diesel ajettu 105000 km. Kytkintä korjattu takuuseen 4 kertaa jo uutena, kytkinpoljin jää lattiaan eikä kytkin irrota kunnolla.
Taas korjattiin kolme viikkoa sitten merkkiliikkeessä ja taas hiljalleen menee huonommaksi, eli ei irrota kunnolla vaikka poljin on lattiaa vastaan. Kun auto seisoo kylmällä kelillä pari päivää, kytkin pottuilee , mutta kun ajaa lämpimäksi, pari tuntia, kytkimen toiminta paranee hieman. Ei luistateta, ei revitetä, ei pidetä paikallaan kytkimen varassa. Olisiko kyse surkeista merkkiliikkeen ammattitaidottomista asentajista, surkeista muoviosista , mistä ? - nööö
Focus 2011 noin 130tkm, vuoti työsylinteri. Piti purkaa koko vaihdelaatikko edestä pois. Uusittiin koko kytkin samantien pääsylinteriä myöten.
Oireina oli pikkuhiljaa häviävät paineet. Poljin oli löysä. Vaihteita ei saanut päälle. Kytkintä piti aina pumpata jos halusin vaihtaa vaihdetta. - Anonyymi
Eikös kytkimen kesto ole paljon kiinni missä ajaa?
Maantiellä tulee helposti kilometrejä, kun painaa samalla vaihteella menemään. Kaupungin ruuhkassa tulee useita liikkeellelähtöjä kilometrille. Kytkin kuluu, vaikka kilometrejä ei paljoa kerrykään.
Vaunun hinaaminen käy sekin kytkimelle, mutta harvoin niitä kilometrejä tuolee vuodessa tuhansia.
Varmaan joku postinjakelu kaupungissa on kytkimelle nopea kuolemantuomio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822