Onko kukaan käynyt? kiinnostaisi hieman tietää, suunnitelmissa mennä käymään kyseisellä saarella.
Con Dao saari?
3
1154
Vastaukset
- myös..
olen menossa sinne ;-) Aika hiljaiselta paikalta vaikuttaa ja edullinen majoitus voi kiven alla. Täytyy selvitellä asiaa kun pääsen Saigoniin. Laitan lisäinfoa myöhemmin.
Itse palasin juuri Aasian-matkalta ja yksi kohteista oli juuri Con Dao (Vietnamissa tunnetaan paremmin nimellä Con Son). Saari on todella pieni ja nähtävää ei ole juurikaan muuta, kuin vankilat (tiger caget). Palveluja turisteille ei ole (eli ei yöelämää, rantapalveluja, länsimaisia ravintoloita jne), hyvä puoli on siis se, ettei turistejakaan ole. Patikoijille oiva kohde ja saaren luonto onkin todella hieno. Joulukuusta maaliskuuhun en suosittele saarelle menemistä, sillä tuulet ovat niin kovia, ettei lähisaarille kulje veneitä ja sateisia pilvisiä päiviä on paljon. Tekemiset on siis aika vähissä. Joulukuussa ollessamme, jokainen niistä kolmesta turistiporukasta, joihin törmäsimme oli aikaistanut lentonsa, kuten mekin teimme. Muuna aikana saarella on kuulema hienot ilmat ja kyllähän siellä hienoja rantojakin oli (autioita sellaisia, ilman rantatuoleja, kauppiaita tai baareja). Mikäli et kaipaa yökerhoja ja muuta turistihömppää, on saari näkemisen arvoinen. Englanninkielen taitoisia ei juurikaan saarelta löydy, joka sekin kannattaa huomioida. Omasta mielestäni mukavampi saari on Phu Quoc, joka ei ainakaan vuosi sitten ollut turistien kansoittama, vaan enemmänkin vielä paikallista meininkiä.
- matkailijat
Ollaan suuniteltu perheen kanssa matkaa vietnamiin ja tarkoitus olisi myös käydä con daolla. Kiinnostaisikin tietää onko saarella supermarkettia/kauppaa, josta saisi ostettua vaippoja ja vauvanruokaa, vai kannattaako viedä mukana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713869- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783328Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362628- 1151542
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181076Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016